Blog - Strona 224 z 1534 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 224

Kluczowe zmiany w praktykach HR motywem przewodnim konferencji Mercer

0

17 października w Warszawie odbędzie się doroczna konferencja Mercer. Patronem medialnym spotkania pod hasłem „Human driven transformation – spotlight on Employee Experience” jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas wydarzenia eksperci porozmawiają o aktualnych tematach z obszaru HR, takich jak zmiany na rynku pracy w Polsce, obecna praktyka benefitowa, kluczowe zmiany w praktykach HR na podstawie badania Global Talent Trends. Przedstawią ponadto zespół, działający dotąd na polskim i międzynarodowym rynku pod szyldem Kincentric (w ramach struktur firmy Spencer Stuart), zajmujący się szeroko rozumianym employee experience/employee engagement i podzielą wnioskami z projektów realizowanych w innych krajach.

Podczas konferencji zaprezentowane zostaną również wnioski z badania rynku wynagrodzeń Mercer TRS 2024, a także odbędzie się dyskusja panelowa zatytułowana „Kluczowe wyzwania dla działów HR: dzisiaj, jutro, pojutrze?”.

Rejestracja 

Konferencja odbędzie się 17 października 2024 r. w restauracji Concept 13 (DH Vitkac) w godz. 9.00-13.00.

(AM, źródło: Marsh)

PWS Konstanta z nową odsłoną programu BOND 3

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W październiku PWS Konstanta zaprezentowała najnowszą wersję programu BOND 3, ułatwiającego klientom zarządzanie gwarancjami ubezpieczeniowymi. W jej ramach klient poprzez szyfrowane łącze, zabezpieczone certyfikatem SSL na platformie e-gwarancja.eu, ma możliwość logowania się 24 h na dobę dzięki indywidualnemu loginowi i hasłu.

Program cieszy się dużym uznaniem wśród działów finansowych w przedsiębiorstwach ze względu na możliwość eksportowania danych i tworzenia różnego rodzaju statystyk i generowania zobowiązań pozabilansowych.

Najnowsza wersja programu BOND zapewnia klientowi podgląd:

  • umów generalnych podpisywanych z zakładami ubezpieczeń i zabezpieczeń złożonych do  umów generalnych;
  • limitów uzyskanych u ubezpieczyciela wraz z wystawionymi gwarancjami i zaangażowaniem;
  • wolnych limitów u poszczególnych ubezpieczycieli;
  • beneficjentów, rodzajów gwarancji, składek oraz tworzenie statystyki.

Ponieważ gwarancje wystawione są często z wieloletnim okresem obowiązywania, np. 8-letnim, możliwy jest podgląd w formacie PDF pod każdą wystawioną gwarancją. Ponadto nowa odsłona programu BOND umożliwia samodzielną kalkulację składki za gwarancje przy wykorzystaniu kalkulatora, również w walutach innych krajów.

W ramach zaktualizowanej wersji programu klient może także pobrać standardowe wzory gwarancji tych ubezpieczycieli, z którymi posiada zawarte umowy generalne. Zyskuje też podgląd wybranego orzecznictwa KIO w zakresie gwarancji.

(AM, źródło: PWS Konstanta)

InterRisk stawia na dynamiczny rozwój i dalsze inwestycje

0
Tomasz Rowicki

W cyklu z okazji 30-lecia InterRisk prezentujemy rozmowę z Tomaszem Rowickim, członkiem zarządu InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group.

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Proszę powiedzieć, w jakim kierunku podąża obecnie InterRisk, jak rozwija swoją ofertę ubezpieczeniową?

Tomasz Rowicki: – Przede wszystkim trzeba zaznaczyć, że InterRisk jest już obecny na polskim rynku od 30 lat. Jesteśmy dobrze rozwiniętą firmą z mocną marką i ugruntowaną pozycją w branży ubezpieczeń. Oczywiście, dostrzegamy także obszary, w których jest potencjał do dalszego rozwoju.

Trzeba przyznać, że ostatni czas był trudny dla ubezpieczeń indywidualnych. Wojna cenowa na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, zwiększona liczba świadczeń z tytułu ubezpieczeń osobowych w efekcie pandemii, a także wyższe średnie szkody w zasadzie we wszystkich liniach biznesu wywołane zarówno wyższą inflacją, jak i wprowadzonymi rekomendacjami KNF w ubezpieczeniach komunikacyjnych. To wszystko z pewnością wywarło niemały wpływ na działalność ubezpieczycieli – w naszym przypadku było impulsem do poszukiwania nowych dróg w rozwoju oferty ubezpieczeń, w czasach pełnych wyzwań.

W tym miejscu chciałbym podkreślić, że oferta ubezpieczeniowa InterRisk dla klientów indywidualnych zawsze była konkurencyjna pod względem zakresu i ceny. Na bieżąco obserwujemy rynek, rozmawiamy z pośrednikami, wsłuchujemy się w potrzeby klientów. Zależy nam bardzo na tym, aby spełnić ich oczekiwania, ale także na tym, aby nasza oferta była atrakcyjna na rynku.

Podam kilka przykładów kierunku naszych działań. Obecnie mamy nową ofertę w ubezpieczeniach szkolnych, która została dostosowana do aktualnych potrzeb rodziców i dzieci. Co szczególnie nas cieszy, w segmencie tzw. ubezpieczeń szkolnych od lat InterRisk utrzymuje niezmiennie silną pozycję, a nasze ubezpieczenie EDU Plus cieszy się niesłabnącą popularnością wśród rodziców. To kompleksowe rozwiązanie, które obejmuje wiele rodzajów ryzyka, związanych zarówno z niespodziewanymi zdarzeniami losowymi, jak i chorobami. Z opcją Hejt Stop, czyli nowatorską ofertą ochrony dzieci i młodzieży przed oszustwami internetowymi oraz mową nienawiści w sieci.

Ponadto przygotowujemy się do wdrożenia nowej platformy sprzedażowej wraz z „odnowionym” rozwiązaniem komunikacyjnym. Pracujemy także nad zmianami w naszej ofercie ubezpieczenia domów i mieszkań. Modyfikację wprowadzamy również w ubezpieczeniach zdrowotnych, gdzie wdrażamy wariant indywidualnie negocjowany. Jak widać, bardzo dużo dzieje się w obszarze produktowym.

Proszę powiedzieć, w jakim segmencie ubezpieczeń zajmują Państwo najsilniejszą pozycję? Co pozostaje dla Państwa wyzwaniem i aspiracją do zmiany?

– Na pewno nasza silna pozycja jest zauważalna w ubezpieczeniach korporacyjnych majątkowych, finansowych czy ubezpieczeniach upraw. Mocną stroną InterRisk pozostają także ubezpieczenia szkolne. Co roku akcja z ofertą polis dla rodziców i szkół jest dla nas dużym wyzwaniem, a w okresie po pandemii, przy rosnącej częstości, widzimy także dużo wyzwań w odniesieniu do słabnącej rentowności tej linii biznesu. Niewątpliwie wyzwaniem pozostają ubezpieczenia komunikacyjne dla klientów indywidualnych, gdzie ich dalszy rozwój przy jednoczesnym podnoszeniu rentowności jest naprawdę trudny.

InterRisk aspiruje do bycia firmą ubezpieczeniową równie mocno rozpoznawalną w segmencie klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, jak i w biznesie korporacyjnym. Dywersyfikacja jest dla nas istotna w dłuższej perspektywie czasu. Dlatego kładziemy obecnie duży nacisk na uproszczenie naszej oferty, doskonalenie jakości usług, digitalizację procesu czy ulepszenie wyceny rozwiązań ubezpieczeniowych InterRisk.

InterRisk inwestuje w nowe technologie, co nowego w tym obszarze?

– Projektem numer jeden w naszej organizacji jest z całą pewnością nowa platforma sprzedażowa, która wkrótce wystartuje. Dla nas, a może przede wszystkim naszych pośredników i klientów, będzie to skok w przyszłość. Szybka ścieżka sprzedaży, uzupełnianie danych, łatwa i przejrzysta kalkulacja – wierzę, że nowe narzędzie umożliwi nam dalszy rozwój w ubezpieczeniach indywidualnych. Obecnie rozwijamy się w tym obszarze bardzo intensywnie. Dwucyfrowe wzrosty notujemy zarówno w ubezpieczeniach majątku indywidualnego, jak i segmencie tzw. SME, czyli małych i średnich przedsiębiorstw z sektora prywatnego i publicznego, ubezpieczeniach osobowych grupowych. Jednak nasze ambicje są dużo większe, a przede wszystkim plan ekspansji mamy rozłożony na kolejne lata.

Jakie widzi Pan obecnie trendy na rynku ubezpieczeń, jeżeli chodzi o ubezpieczenia detaliczne?

– Mam nadzieję, że wygasająca wojna cenowa w ubezpieczeniach komunikacyjnych uspokoi rynek i pozwoli się rozwijać z korzyścią także dla klienta. Wydaje się, że rynek podąża drogą niskich kosztów w ubezpieczeniach detalicznych. Uproszczenie procesów, digitalizacja, uszczelnianie w systemach sprzedażowych, prosty i dostępny serwis dla klientów – to są elementy, które pozytywnie wpłyną na obniżenie parametrów kosztowych, a co za tym idzie, dadzą przestrzeń do zaoferowania atrakcyjnej ceny klientom.

Spółka świętuje w tym roku swoje 30-lecie, dlatego na koniec naszej rozmowy zapytam, czego życzy Pan InterRisk na dalsze lata?

– Stabilna organizacja i równie stabilny rozwój, utrzymywanie rentowności – myślę, że nie ma wiele podmiotów na rynku, które mogą pochwalić się takimi osiągnięciami przez dekady. Dlatego życzę InterRisk niezmiennie utrzymania silnej pozycji na rynku i pomyślnych wiatrów w realizacji wszystkich celów.

Ubezpieczenia i rynek finansowy w mojej ocenie to nie sprint, ale raczej bieg maratoński. Silna pozycja finansowa, utrzymywanie rentowności, rozwój w dłuższej perspektywie zawsze przyniosą sukces i tego życzę InterRisk na kolejne lata.

Autocasco bez rozczarowań

0
Marek Kaleta

Odświeżone w czerwcu autocasco od TUZ Ubezpieczenia to rozbudowana wersja produktu, dostępna dla właścicieli nawet dwudziestoletnich aut. Wprowadzone w nim rozwiązania, jak brak udziałów własnych czy potrąceń amortyzacyjnych, zapewniają ubezpieczonym pewność przy ustalaniu kwoty odszkodowania.

Nowe autocasco zapewnia ochronę na terenie całej Europy, ze standardowym na rynku zastrzeżeniem szkód kradzieżowych na terytorium Rosji, Białorusi, Ukrainy i Mołdawii, ale już nie Albanii. Daje możliwość rozszerzenia ochrony o rzadkie na rynku uzupełnienia, np. za jedyne 1 zł dostaniemy ubezpieczenie bagażu do 5000 zł – w tym rowerów, nart, desek snowboardowych, odzieży, obuwia i fotelików – również od kradzieży.

Za niewielką dodatkową opłatą możemy kupić: gwarancję sumy ubezpieczenia (dla pojazdów w wieku do sześciu lat, wartości do 300 tys. zł, kupionych w sieci dealerskiej), ochronę zniżek (jedna szkoda) oraz ochronę przed kradzieżą na terenie wyłączonych, wymienionych wyżej krajów.

Efektywna ochrona bez zaskoczeń

Główną cechą i największą zaletą nowego produktu jest jego przejrzystość przy ustalaniu kwoty odszkodowania. Warunki są korzystne dla ubezpieczonych i zapewniają pełne pokrycie szkód, bez dodatkowych kosztów i komplikacji, dzięki poniższym czterem cechom:

  • brak udziałów własnych, nawet dla kierowców do 26 lat,
  • brak franszyzy integralnej, czyli pokrycie nawet najmniejszej szkody,
  • brak potrąceń amortyzacyjnych przy rozliczaniu kosztu naprawy, czyli kwota odszkodowania jest równa rzeczywistym kosztom naprawy, bez pomniejszania o wartość wynikającą ze zużycia części,
  • brak redukcji sumy ubezpieczenia, czyli po wypłacie odszkodowania suma ubezpieczenia nie zostaje pomniejszona.

W trzech wariantach do wyboru

Autocasco TUZ Ubezpieczenia oferuje trzy atrakcyjne warianty produktu, które zróżnicowane są ceną oraz sposobem likwidacji szkody:

Kosztorys („gotówka do ręki”): to najtańsza opcja polisy, umożliwiająca rozliczenie szkody na podstawie kosztorysu przygotowanego przez specjalistę TUZ.

Sieć Naprawcza TUZ: ten wariant zapewnia kompleksową usługę „door to door” oraz samochód zastępczy na cały czas naprawy. Naprawy wykonywane są z użyciem oryginalnych części, a koszty naprawy rozliczane są bezgotówkowo, bezpośrednio między TUZ a warsztatem. Dzięki temu klient ma najmniej formalności i może być pewny wysokiej jakości naprawy kontrolowanej przez TUZ.

Serwis, w tym ASO, niezależnie od wieku pojazdu: ten wariant umożliwia bezgotówkowe rozliczenie naprawy w dowolnym warsztacie naprawczym, w tym w autoryzowanych stacjach obsługi.

Marek Kaleta

kierownik Departamentu Ubezpieczeń Detalicznych
TUZ Ubezpieczenia

OVB dało mi wolność

0
Dorota Dara

OVB pojawiło się na mojej drodze przypadkiem i myślę, że tak jak wiele koleżanek i kolegów, mogę powiedzieć, że to praca znalazła mnie. Jeszcze osiem lat temu nie byłam zainteresowana zmianą pracy – zajmowałam dyrektorskie stanowisko i dobrze zarabiałam.

Na spotkanie z doradcą OVB zapraszana byłam kilka razy. Konsekwentnie odmawiałam, zasłaniając się brakiem czasu, w końcu jednak uległam.

Decyzja o zmianie pracy nigdy nie jest łatwa, dlatego przez jakiś czas byłam dwuzawodowcem, co dawało mi pewne poczucie bezpieczeństwa. Na początku współpracy z OVB najbliższe środowisko, z wyjątkiem męża i dzieci, wcale mnie nie wspierało. Było też wiele wątpliwości, ale od odwagi wszystko się zaczyna. Podjęłam ryzyko zmiany i w 100% postawiłam na OVB. Ta decyzja pozytywnie zmieniła moje życie.

OVB dało mi wolność. Moje życie zmieniło się na każdej płaszczyźnie. Prowadzę własną firmę, współpracuję z 200 osobami i finansowo jestem niezależna. Firma mocno zaistniała także w naszym życiu rodzinnym i towarzyskim. Moje dzieci również pracują w OVB. Mamy tu wielu przyjaciół, których traktuję jak swoją drugą rodzinę. Lubię spędzać czas wśród ludzi zmotywowanych, pozytywnych i pracowitych, którzy cenią i lubią swoją pracę. Jestem wdzięczna wszystkim osobom w mojej strukturze za dobrą energię i za to, że tworzą niezwykle skuteczny zespół.

To, co szczególnie zainteresowało mnie w OVB, to temat produktów finansowych. Wcześniej korzystałam z różnych polis ubezpieczeniowych, lecz teraz wiem, że kupowałam je od różnych agentów „nieświadomie”. Od początku mojej współpracy z OVB priorytetem była więc chęć zdobycia wiedzy na temat dostępnych rozwiązań, a warto podkreślić, że OVB oferuje bardzo szeroki dostęp do najlepszych produktów finansowych na rynku.

Tymczasem w naszym kraju nadal obserwuję niski poziom świadomości w kwestii zabezpieczenia zdrowia, życia, emerytalnej przyszłości, ochrony rodzin czy firm. Postanowiłam więc, że moją misją stanie się podnoszenie świadomości klientów w tym zakresie. Z doświadczenia wiem, że klienci, którzy świadomie wybierają rozwiązania zabezpieczające finansowo ich przyszłość, cenią poczucie bezpieczeństwa i opieki, jakie zapewniają im doradcy OVB.

Jest też inny aspekt mojej pracy – dawanie szansy innym na rozwój zawodowy i osobisty. Zaproszenie do współpracy z OVB oznacza nie tylko zabezpieczenie finansowe, ale możliwość zmiany życia na lepsze. Przyznam, że najbardziej motywuje mnie właśnie dawanie tej szansy innym, bo mówiąc „tak” dla OVB, można tylko zyskać. To, na ile wykorzysta się tę szansę, zależy od każdego indywidualnie. Szczególnie cenne są momenty, w których osoby zaproszone do współpracy dziękują za możliwości, które się przed nimi otworzyły. Dzięki temu rozwijają się, awansują, spełniają się zawodowo i doceniają miejsce, w którym pracują.

Dla mnie największą motywacją pozostają właśnie ludzie i ich satysfakcja ze współpracy.

Dzisiaj dziękuję sobie za dobre decyzje, odwagę i determinację. Wieloletnie doświadczenie buduje markę i zaufanie. Myślę, że moi klienci widzą we mnie wiarygodnego eksperta branży finansowej, a moi współpracownicy – przykład do naśladowania. Udowodniłam, że wystarczy kilka lat systematycznej pracy i zaangażowania, aby zostać dyrektorem regionalnym OVB, ze wszystkimi profitami, które się z tym wiążą.

Moi bliscy postrzegają mnie jako spełnioną osobę, która czuje, że jest na właściwym miejscu, ale jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa i ma zamiar w pełni wykorzystać potencjał OVB. Natomiast ci, którzy kiedyś wątpili, pewnie teraz myślą: „Kto mógł wiedzieć, że tak się wstrzeli w rynek. Ale jej się udało”. Tacy obserwatorzy widzą sukces na końcu, a nie widzą drogi, jaką się przebyło.

Dorota Dara

dyrektorka regionalna OVB

Klucz do bezpieczeństwa finansowego klientów jest w twoich rękach

0
Dorota Rembiszewska

Jako doradcy ubezpieczeniowi doskonale wiemy, że stabilna praca, dobre dochody i pokaźne oszczędności nie zawsze gwarantują bezpieczeństwo finansowe. Wystarczy jedno nieprzewidziane zdarzenie, jak choroba lub wypadek. Dlatego tak ważna jest wiedza o możliwościach kompleksowego zabezpieczenia.

Potrzeba niesienia pomocy przez edukowanie moich odbiorców i doradztwo z zakresu ubezpieczeń obudziła się we mnie na długo przed 2020, bo już w 2004 r., kiedy to rozpoczęłam pracę w tej branży. Pierwsze filmiki i publikacje mające na celu wyjaśnianie, o co w tych ubezpieczeniach tak naprawdę chodzi, tworzyłam jeszcze w 2018 r. Ale po wybuchu pandemii moje działania nabrały większej intensywności.

Poczułam, że skoro wszyscy, chcąc nie chcąc, weszliśmy do świata online, to ja też będę tam razem z innymi, by się wzajemnie wspierać, inspirować i dodawać otuchy. I choć działałam w tej przestrzeni bardzo intuicyjnie, to dzięki moim treściom docierałam do coraz większej grupy odbiorców, którzy w dużej mierze zostawali również moimi klientami. Od tamtego czasu 90% klientów trafia do mnie z moich profili w mediach społecznościowych, a ja nadal tam z nimi jestem i edukuję ich każdego dnia.

Od mikrodziałań do wielkiej zmiany

Niech ubezpieczenia przestaną być tematem tabu. Razem możemy to zmienić.

Dlaczego o tym piszę? Bo zauważyłam, że wiele osób z branży poszło moim śladem – i to wspaniale! Im więcej będzie ogólnie dostępnych, jakościowych materiałów edukacyjnych, przygotowanych przez praktyków, napisanych czy powiedzianych przystępnym i zrozumiałym językiem, tym lepiej. Zyskają na tym zarówno nasi potencjalni klienci, jak i my – doradcy, bo dobrze jest doradzać osobom świadomym zarówno zagrożeń, jak i swoich potrzeb.

Mamy realny wpływ na szerzenie świadomości ubezpieczeniowej wśród naszych odbiorców – wykorzystajmy to. Największe zmiany zaczynały się zawsze od pierwszego kroku, zatem możemy je zainicjować naszą codzienną aktywnością w sieci. Efekt może być spektakularny – Polacy zaczną wreszcie stawiać siebie i bezpieczeństwo swoich bliskich na pierwszym miejscu, a nie, tak jak jest teraz – na ostatnim. Działajmy i zmieniajmy świat na lepszy, ale działajmy mądrze.

Masterclass

Jeśli jesteś doradcą i nie masz jeszcze ani strony internetowej, ani swojego zawodowego profilu na żadnym portalu społecznościowym, tworzenie własnych treści oznacza czarną magię, ale chciałbyś się w tym sprawdzić i dzięki temu zwiększyć swoją sprzedaż, to wiedz, że nie musisz od razu skakać na głęboką wodę.

Mam dla ciebie koło ratunkowe – mój Masterclass dla doradców ubezpieczeniowych, którzy potrzebują więcej, chcą stworzyć markę eksperta i edukować innych. I nie tylko osoby z najbliższego grona, tylko setki czy nawet tysiące nowych odbiorców.

Dzięki odpowiedniemu oszlifowaniu możesz stać się pięknym brylantem naszej branży. Pamiętaj, klienci lubią kupować od ekspertów, więc zostań jednym z nich.

W kolejnej publikacji opowiem o tym, jak kompleksowo zabezpieczyć polisą głównego żywiciela rodziny.

Dorota Rembiszewska

Court of the table MDRT, dyrektorka filii Polisa na miarę, mentorka, autorka Masterclass dla doradców ubezpieczeniowych

Credit Agricole TU nowym członkiem UFG

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jak dowiedział się cashless.pl, Credit Agricole TU zostało wpisane na listę członków Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Taki obowiązek ciąży na każdym ubezpieczycielu, który prowadzi w Polsce działalność w zakresie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz OC rolnika.

Serwis wskazuje, że członkostwo UFG oznacza, iż towarzystwo ma w planach zaoferowanie jednego z dwóch wspomnianych ubezpieczeń lub też obu produktów. Zakład posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie grupy 10 działu II (OCX ppm.), ale do tej pory z niego nie korzystał.

Więcej:

cashless.pl z 8 października, Ida Krzemińska-Albrycht „Kolejny ubezpieczyciel zaoferuje polisy komunikacyjne? Credit Agricole Ubezpieczenia dołączył do grona członków UFG”

(AM, źródło: cashless.pl)

Marsh przejmuje McGriff Insurance Services

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Marsh McLennan za pośrednictwem swojej spółki zależnej, Marsh McLennan Agency, osiągnął porozumienie w sprawie przejęcia brokera McGriff Insurance Services za 7,75 mld dolarów. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca roku, z zastrzeżeniem zgody organów regulacyjnych i innych standardowych warunków zamknięcia.

Założona w 1886 r. firma McGriff jest dostawcą komercyjnych ubezpieczeń majątkowych, świadczeń pracowniczych i ubezpieczeń osobowych dla firm i osób fizycznych w całych Stanach Zjednoczonych. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, kończących się 30 czerwca 2024 r., McGriff odnotował 1,3 mld dol. przychodów.

Po zamknięciu transakcji Read Davis, CEO McGriff, wraz z zespołem liczącym ponad 3,5 tys. pracowników, dołączy do Marsh McLennan Agency i będzie kontynuować działalność w dotychczasowych biurach.

(AM, źródło: PIU)

ACCA: Finansistom zostało tylko 5 lat na transformację

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Globalny Raport „Finance evolution: Thriving in the next decade” opracowany przez ACCA oraz Chartered Accountants Australia and New Zealand we współpracy z PwC, na podstawie wniosków od ponad 150 profesjonalistów z sektora finansowego i 2300 odpowiedzi z ankiety, wskazuje, jak muszą zmienić się umiejętności osób pracujących w zespołach finansowych, aby sprostać oczekiwaniom rynku. Retrospektywne raportowanie i tradycyjne podejścia do planowania i prognozowania nie spełniają już potrzeb kluczowych decydentów.

Na podstawie danych z raportu można zauważyć, że do zmiany najlepiej przygotowane są duże organizacje, podczas gdy małe i średnie przedsiębiorstwa wciąż są na etapie opracowywania strategii wdrożenia zmian. Co ciekawe, dane z regionu Europy Środkowo-Wschodniej obejmującego Polskę, pokazują, że pod względem budowania świadomości zmian w organizacji wypada on nieco lepiej niż globalna średnia. W światowej części badania 29% respondentów uznało, że ich organizacja ma pełną wizję przyszłości funkcjonowania zespołów finansowych w przedziale od trzech do pięciu lat, a 37% – że firma jest częściowo przygotowana na nadchodzące zmiany. W naszym regionie na pełne przygotowanie wskazuje 25% badanych, ale już częściowe zaznajomienie się z tematem zadeklarowało 46% ankietowanych.  

– Cieszy mnie wysoka świadomość dyrektorów finansowych naszego regionu o konieczności transformacji funkcji finansowych. Ważne jest skupienie się na budowaniu zaufania do informacji przekazywanych zarówno wewnątrz organizacji, w ramach raportowania zarządczego, jak i do zewnętrznych interesariuszy, chociażby w ramach raportowania zrównoważonego rozwoju. Dane i informacje przygotowywane przez ekspertów finansowych mają przede wszystkim wspierać w podejmowaniu dobrych decyzji biznesowych w dynamicznym otoczeniu gospodarczym, służyć budowaniu scenariuszy w celu oceny wielu czynników, wpływających na wyniki firmy. Muszą zatem być wiarygodne i umożliwiać spojrzenie w przyszłość oraz dobrą ocenę szans i zagrożeń. Głównym zadaniem CFO staje się zatem dzisiaj budowanie kultury organizacji nastawionej na innowacje, dobrą komunikację i motywowanie zespołu do szukania nowych sposobów pracy oraz szerzenie idei szerokiego wykorzystania technologii w całej firmie i wzmacnianie kompetencji w kontekście zarządzania zmianą – mówi Michał Mastalerz, prezes zarządu PwC Polska.

Specjaliści z zakresu finansów podnoszą wiele obaw dotyczących tego, jak obecnie traktowane są zespoły finansowe w organizacjach oraz jak może to wpłynąć na przyszłość tych działów w nadchodzącej dekadzie. Na brak jasności co do tego, jaką wartość działy finansowe mogą wnieść do biznesu, wskazało 38% ankietowanych. 32% zaznaczyło, że finanse są postrzegane głównie jako centra kosztów.

Czy sztuczna inteligencja to zagrożenie?

W obliczu wdrażania na szeroką skalę sztucznej inteligencji 30% badanych uznało, że technologie, z jakich korzystają w swojej organizacji, nie odpowiadają na potrzeby zespołu. Równocześnie 71% wszystkich respondentów i 81% w odpowiadających na ankietę w Europie Środkowo-Wschodniej wskazuje, że sztuczna inteligencja będzie w najbliższych latach przyjaznym narzędziem do eksploracji i analizy danych. Nowe technologie, takie jak uczenie maszynowe i zaawansowana analityka danych pomagają zespołom finansowym redukować zadania manualne, przyśpieszać pracę i być postrzeganymi jako kluczowi twórcy wzrostu, a nie jedynie osoby zajmujące się liczbami. Rola finansów rozszerzyła się również o przewodzenie w tworzeniu długoterminowej wartości, w tym w kwestiach związanych ze zrównoważonym rozwojem.

– Ewolucja roli CFO do szerszego spektrum obowiązków jako Chief Value Officer jest coraz bardziej widoczna wśród firm świadomych konieczności zmian. Wyniki raportu pokazują kierunek rozwoju, który w ciągu najbliższych lat zweryfikuje, jak będą wyglądały struktury organizacyjne w firmach oraz jakie role zostaną przypisane specjalistom z zakresu finansów. Specjaliści, którzy będą mogli zaprezentować szerszą perspektywę i służyć wiedzą z zakresu zrównoważonego rozwoju, raportowania i analizy danych finansowych w oparciu o wykorzystanie sztucznej inteligencji, będą mieli możliwość zwiększenia swojej pozycji w organizacji – mówi Agnieszka Jarosz, Head of Northern and Eastern Europe ACCA.

Raport wskazuje także na deficyty umiejętności wśród osób już pracujących w działach finansowych oraz na rynku talentów. Największe braki zauważono w obszarze umiejętności cyfrowych (52%), eksploracji i analizy danych oraz zrównoważonego rozwoju (po 47%). W obszarze obejmującym Polskę brak wiedzy dotyczącej rozwiązań zrównoważonego rozwoju wskazało 55% ankietowanych, co było najwyższym wynikiem spośród wszystkich odpowiedzi. Zdaniem autorów raportu powyższe dane są wyraźnym wezwaniem do działania: zespoły finansowe muszą przyjąć nowe technologie, rozwijać kluczowe umiejętności w obszarach cyfrowych i zrównoważonego rozwoju oraz zachować najwyższe standardy. Wraz ze wzrastającym zaufaniem do technologii i danych utrzymanie silnych podstaw etycznych jest kluczowe do budowania i utrzymania zaufania.

(AM, źródło: Come Creations Group)

Deloitte: Kluczowe znaczenie cyfryzacji i demografii dla ubezpieczeń zdrowotnych

0
Marcin Warszewski

Postępujący proces starzenia się polskiego społeczeństwa oraz znaczenie kwestii zdrowia psychicznego dla młodszych pokoleń są kluczowymi zjawiskami kształtującymi sektor ubezpieczeń zdrowotnych. Jednocześnie wyzwania systemu ochrony zdrowia, takie jak niedobór lekarzy czy pielęgniarek, napędzają zjawisko cyfryzacji niektórych usług medycznych, takich jak prediagnostyka. Zdaniem uczestników debaty „Ubezpieczenia zdrowotne: quo vadis?” organizowanej w ramach konferencji EKF Ubezpieczenia: „Sprzedaż, Innowacje, Ryzyko” poprawa efektywności usług dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii może odegrać kluczową rolę w rozwoju sektora w najbliższych latach.

Demografia kształtuje ubezpieczenia

Przytoczone w trakcie debaty dane Eurostatu i Głównego Urzędu Statystycznego wskazują, że zarówno Polska, jak i Europa zmagają się z problemami wynikającymi ze zmieniającej się struktury demograficznej społeczeństw. Rosnący odsetek osób w wieku podeszłym zwiększa zapotrzebowanie na usługi medyczne, podczas gdy liczba aktywnych zawodowo lekarzy i pielęgniarek spada. Te zjawiska tworzą wyzwania zarówno dla sektora opieki zdrowotnej, jak i dla firm oferujących ubezpieczenia zdrowotne.

Jednym z najważniejszych trendów kształtujących rynek ubezpieczeń zdrowotnych jest zmieniająca się demografia Polski. W najbliższych latach zakres usług oferowanych przez ubezpieczycieli zdrowotnych powinien w większym stopniu uwzględniać świadczenia dla osób dobiegających wieku emerytalnego i starszych. Jednocześnie w ostatnich latach wydatki Polaków na prywatne świadczenia z zakresu ochrony zdrowia rosły i ten trend powinien utrzymać się w przyszłości. Tworzy to szansę dla sektora, o ile firmy z branży ubezpieczeniowej będą dysponować zasobami umożliwiającymi zaspokojenie rosnącego popytu – mówi Marcin Warszewski, partner, lider usług dla sektora ubezpieczeniowego Deloitte.

Cyfryzacja szansą dla sektora

Uczestniczący w debacie eksperci podkreślili znaczenie digitalizacji dla efektywności usług oferowanych w ramach systemu ubezpieczeń zdrowotnych. Wskazano na konieczność inwestycji w rozwiązania wspierające umawianie pacjentów do specjalistów, koordynujące procesy leczenia oraz stosowanie narzędzi wspierających pracę lekarzy. Podkreślono także rosnącą powszechność stosowania takich narzędzi, jak voiceboty czy mobilne kanały rejestracji pacjentów, umożliwiające redukcję kosztów funkcjonowania systemu.

– Wykorzystanie najnowszych rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia może przynieść wymierne korzyści niemal na każdym etapie procesu leczenia. Dotyczy to m.in. kwestii profilaktyki, gdzie już teraz obserwujemy, jak przydatne potrafią być urządzenia umożliwiające regularne monitorowanie funkcji życiowych, m.in. coraz popularniejsze smartwatche. Z kolei narzędzia oparte o generatywną AI mogą odegrać istotną rolę w optymalizacji procesu kierowania pacjenta do odpowiedniego specjalisty czy analizy danych i dokumentacji medycznej. Rozwój powszechności stosowania nowoczesnej technologii może więc pomóc w przeciwdziałaniu negatywnym skutkom niedoboru i dostępności usług medycznych – mówi Andrzej Skasko, partner associate Deloitte.

Ubezpieczenia zdrowotne w miejscu pracy

W trakcie debaty odniesiono się także do perspektywy pracodawców, którzy coraz częściej w ramach benefitów oferują dostęp do pakietów ubezpieczeń zdrowotnych. Podkreślono, że powinny one uwzględniać nie tylko potrzeby starszych pracowników, ale również oczekiwania młodszych pokoleń. Wskazano, że dla tej drugiej grupy istotną kwestią jest m.in. wsparcie dla zdrowia psychicznego. Według ekspertów właściwie dobrany zakres usług zdrowotnych dostępnych w miejscu pracy może przynieść wymierne korzyści danemu przedsiębiorstwu, ponieważ pozytywnie wpływa on na ograniczenie odsetka nieobecności pracowników oraz ich efektywność w miejscu pracy.

Link do relacji.

(AM, źródło: Deloitte)

18,476FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie