Blog - Strona 238 z 1534 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 238

EKF Ubezpieczenia: Szanse i zagrożenia dla ubezpieczeń okiem liderów branży

0
Źródło zdjęcia: EKF

W dniach 2–3 października 2024 w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie odbędzie się druga edycja konferencji EKF Ubezpieczenia: Sprzedaż, Innowacje, Ryzyko. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Konferencja jest nową inicjatywą podjętą w ramach Europejskiego Kongresu Finansowego. EKF wraz z liderami branży ubezpieczeniowej, jak również głównymi graczami z obszarów współpracujących pragną zdiagnozować obecny stan zagrożeń i wyzwań oraz ustalić przyszłe drogi rozwoju sektora.

Podczas konferencji jej uczestnicy oraz zaproszeni eksperci będą dyskutować o perspektywach, szansach i zagrożeniach dla rynku ubezpieczeń, innowacjach produktowych, dystrybucji ubezpieczeń, regulacjach dotyczących sektora oraz nowoczesnych technologiach na nim funkcjonujących. Oprócz tego poruszona zostanie kwestia zarządzania ryzykiem oraz przedstawienia branży jako atrakcyjnego pracodawcy.

Konferencję otworzy wystąpienie Krystiana Wierciocha, zastępcy przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego. Następnie wykład inauguracyjny wygłosi Kai-Uwe Schanz, Head of Research & Foresight, Deputy Managing Director The Geneva Association, największego globalnego think tanku ubezpieczeniowego.

W debacie otwarcia o perspektywach dla rynku ubezpieczeń rozmawiać będą:

  • Jurand Drop, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów,
  • prof. Ilona Kwiecień, kierowniczka Katedry Ubezpieczeń na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu,
  • Artur Olech, prezes zarządu PZU SA.

Zwieńczeniem obrad konferencji będzie debata prezesów zakładów ubezpieczeń z udziałem liderów branży.

Konferencja jest spotkaniem skierowanym do przedstawicieli zakładów ubezpieczeń, pośredników (multiagencji, brokerów i porównywarek), przedstawicieli instytucji regulacyjno-nadzorczych, a także dostawców rozwiązań technologicznych dla zakładów ubezpieczeń, przedstawicieli firm doradczych i prawnych oraz środowiska naukowego.

(am)

Świat, jakiego szukałam

0
Natasza Dereń-Halczok

Zgodnie z teorią, że przyczynę tego, co się dzieje dziś, poznamy w przyszłości, ogłoszenie w gazecie z października 2002 r. „Firma finansowa zatrudni”, zmieniło całe moje życie.

Będąc na czwartym roku studiów w Akademii Ekonomicznej w Katowicach, nie czułam, że gdy je skończę, będę robić w życiu coś ważnego i dobrego dla innych. Finanse nie były moją pasją, byli nią ludzie, chęć naprawiania świata i psychologia. Czułam, że pomimo dobrych ocen finanse i bankowość to dla mnie zły kierunek. Byłam rozdarta wewnętrznie, aż do dnia, w którym przeczytałam ogłoszenie i zgłosiłam się na rozmowę do OVB.

Z niecierpliwością czekałam na telefon, bo zachwyciła mnie wizja współpracy. Byli na tak. Pierwsze szkolenie było jak wejście do zaczarowanego ogrodu, za którym roztaczał się świat, jakiego szukałam. Całkowicie zafascynowała mnie idea pomocy w realizacji szeroko pojętych marzeń, możliwość wykorzystywania wiedzy do zmiany świata poszczególnych ludzi, poznawanie ich potrzeb i obaw, szukanie rozwiązań, budowanie bezpieczeństwa, dawanie planu i nadziei na lepszą przyszłość.

Możliwość zagłębiania się w każdą sytuację klientów, których się prowadzi latami, to jak czytanie i współtworzenie historii, to jak pisanie książki. Liczne szkolenia z zakresu finansów, psychologii, coachingu i rozwoju osobistego pozwoliły mi odnaleźć własną tożsamość.

Wielu młodych ludzi poszukuje siebie, próbując połączyć swe pasje, talenty, marzenia. Mnie się to udało. Przez te wszystkie lata czuję, że ciągle się rozwijam, odkrywam nowe możliwości, łączę umiejętności, by stawać się lepszym człowiekiem.

W firmie bardzo szybko odkryłam pokrewną duszę, człowieka, z którym dzielę wspaniałe życie – mojego męża Dariusza Halczoka. Przed OVB mentalnie „tkwiłam w kokonie”. Rozwijając się zawodowo, „przeistoczyłam się w motyla”, mogłam stać się żoną i matką trójki synów. Moja tożsamość rozwija się i rozrasta, lecz rdzeń, w którym tkwi chęć czynienia dobra, utrzymuje wszystkie moje role w równowadze i zgodzie ze sobą.

OVB poszerzyło moje horyzonty, otworzyło na podróże. Zwiedziliśmy już 50 krajów i nadal mamy ochotę poznawać świat.

OVB nauczyło mnie odróżniać rzeczy ważne od pozornie ważnych. Dodało odwagi. Nieśmiała dziewczyna nabrała chęci do wystąpień publicznych. Ośmieliłam się nawet przesunąć termin obrony mojej pracy magisterskiej z powodu szkolenia OVB z dr. Wagnerem w Niemczech. Było warto.

Wizja robienia wielu ciekawych i dobrych rzeczy w różnych obszarach popchnęła mnie, wówczas 23-latkę, i mojego o dwa lata młodszego męża do wielkich wyzwań, otwarcia w bardzo młodym wieku dużego biura i postawienia wszystkiego na OVB.

Idea firmy i sposób działania pozwala człowiekowi czuć, że ma on wpływ na swoje życie, dochody, rodzinę i pasje. To dzięki ciągłemu rozwijaniu empatii i mierzeniu się z trudnymi emocjami ludzi napisałam i wydałam dwie książki dla dzieci.

Współpraca z OVB dała mi poczucie nie tylko sprawczości, lecz też bezpieczeństwa, które pozwoliło mi urodzić dzieci, bez stresu o ich przyszłość. To szczególnie ważne dla kobiet, które często walczą z wyborem pomiędzy karierą a macierzyństwem. Całe moje zawodowe życie wiąże się z byciem mamą, co nie przeszkadzało w odnoszeniu sukcesów. W 2013 r. odbierałam puchar OVB za III miejsce w Europie w kategorii sprzedaż. Wcześniej – wiele pucharów za I miejsce w Polsce. Dlaczego to piszę? Otóż, nie by się chwalić osiągnięciami, lecz by pokazać, że ciesząc się macierzyństwem, można robić karierę w OVB.

To, jak efektywnie spędzamy czas, to nasz wybór. Życie jest piękne i warto je celebrować, cieszyć się miłością, przyrodą, podróżami.

Natasza Dereń-Halczok

dyrektorka regionalna OVB

Ważne zmiany w dochodzeniu roszczeń

0
Sławomir Dąblewski

29 września 2024 r. weszły w życie przepisy ustawy z 24 lipca 2024 r. o zmianie ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym oraz niektórych innych ustaw.

Ustawa wdraża dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 z 25 listopada 2020 r. w sprawie powództw przedstawicielskich wytaczanych w celu ochrony zbiorowych interesów konsumentów – wymiennie na gruncie przepisów krajowych zwanych „nowymi postępowaniami grupowymi”, uchylającą dyrektywę 2009/22/WE.

Jej przepisy mają zastosowanie w sprawach o roszczenia z tytułu odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, z tytułu czynów niedozwolonych, z tytułu odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania umownego lub z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia, a w odniesieniu do ochrony konsumentów także w innych sprawach, w tym o stwierdzenie stosowania praktyk naruszających ogólne interesy konsumentów lub o roszczenia związane z ich stosowaniem.

Nowe rozwiązanie ma wzmocnić grupowe dochodzenie roszczeń przez konsumentów, przy czym do złożenia pozwu dotyczącego roszczenia potrzeba co najmniej dziesięciu konsumentów, którzy zgodzą się na bycie reprezentowanym w konkretnym powództwie. Pozywającym i organizującym grupę jest podmiot upoważniony, czyli np. uznana organizacja pozarządowa, która w imieniu konsumentów przygotowuje pozew i wszystkie formalności.

Dla przypomnienia: zgodnie z art. 22.1 k.c. za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. W kontekście ubezpieczeń za konsumenta może być uznana zarówno osoba zawierająca umowę ubezpieczenia, jak i osoba ubezpieczona na podstawie tej umowy.

Na gruncie przepisów wymienionej na wstępie ustawy powództwa grupowe będą mogły być wytaczane m.in. przeciwko przedsiębiorcom świadczącym usługi konsumentom i stosującym praktyki naruszające ogólne interesy konsumentów. Do tej kategorii przedsiębiorców zaliczani są ubezpieczyciele i inne podmioty z branży finansowej.

Konsument na gruncie nowych przepisów nie jest stroną postępowania i nie ponosi jego kosztów. Jedyna opłata, jaka może się pojawić, to koszt przystąpienia do grupy, którą pobiera podmiot upoważniony. Ustawa określa maksymalny próg tej opłaty w wysokości 5% wartości roszczenia, nie więcej niż 1 tys. zł w sprawach o roszczenia niepieniężne oraz 2 tys. zł o pieniężne. Jeśli powództwo przedstawicielskie będzie wytaczał Rzecznik Finansowy, takich wydatków w ogóle nie będzie. Nie ma kaucji.

W razie ugody, z której konsument nie będzie zadowolony, może on złożyć oświadczenie o wystąpieniu z powództwa. Nie będzie związany treścią ugody i nadal będzie przysługiwało mu powództwo cywilne albo przystąpienie do innego powództwa grupowego. Konsument ma również możliwość przystąpienia do innego podmiotu upoważnionego.

Podmiotami upoważnionymi, które mogą wytaczać powództwa, są wszystkie te, które Prezes UOKiK wpisze do prowadzonego przez siebie rejestru lub Komisja Europejska – do wykazu organizacji mogących działać w grupowych postępowaniach transgranicznych. Z urzędu takim podmiotem jest Rzecznik Finansowy.

Sławomir Dąblewski

dablewski@gmail.com

Startuje druga odsłona Akceleratora Wiedzy Agenta UNIQA

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

UNIQA rozpoczyna drugą edycję Akceleratora Wiedzy Agenta – programu szkoleniowego skierowanego do grupy aktywnie współpracujących z zakładem agentów, w którym będzie on dzielić się z partnerami biznesowymi wiedzą ekspercką w obszarze ubezpieczeń korporacyjnych i SME. Wszystkie szkolenia, które odbędą się w tej edycji, będą zaliczane do szkoleń zawodowych wymaganych ustawą o dystrybucji ubezpieczeń (IDD).

Akcelerator Wiedzy Agenta po raz pierwszy wystartował wiosną 2024 roku, na bazie dotychczasowych dobrych doświadczeń cyklu szkoleniowego Akcelerator Wiedzy Brokera. W rozpoczynającej się jesiennej edycji eksperci dostarczą nową wiedzę z zakresu ubezpieczeń korporacyjnych oraz dla małych i średnich przedsiębiorstw.

– Po pierwszej edycji otrzymaliśmy od agentów bardzo pozytywne opinie, które dały nam solidną podstawę do kontynuacji tych spotkań. Stawiamy na wartościowe relacje biznesowe z agentami, oparte na merytorycznej wiedzy, którą możemy podzielić się z naszymi partnerami. W UNIQA mamy duże doświadczenie w edukowaniu rynku ubezpieczeniowego, dlatego jest to dla nas naturalna ścieżka rozwoju współpracy z kluczowymi agentami, którzy chcą z nami współtworzyć branżę – mówi Anna Szewczyk, dyrektorka Departamentu Sprzedaży Sieci  Agencyjnej i Franczyzowej UNIQA.

Wszystkie szkolenia będą prowadzone online. Każde z nich będzie nagrywane i udostępniane na platformie szkoleniowej UNIQA 4system, z możliwością odtworzenia w dowolnym czasie. Pierwsze szkolenie odbędzie się 25 września, a jego tematem będzie sales speech – nowe narzędzie sprzedażowe ułatwiające rozmowę z klientem. Spotkanie poprowadzi Krzysztof Góraj, ekspert ds. ubezpieczeń korporacyjnych UNIQA. W jesiennej edycji odbędzie  się łącznie pięć szkoleń.

– Jako eksperci od ubezpieczeń korporacyjnych mamy wiedzę, którą od lat dzielimy się z naszymi partnerami biznesowymi. Najlepsze doświadczenia w tym zakresie wynosimy z Akceleratora Wiedzy Brokera, który także niebawem wystartuje w edycji jesiennej. Jestem przekonany, że z każdą kolejną edycją Akcelerator Wiedzy Agenta będzie zyskiwać na popularności i budować swoją renomę wśród agentów, tak jak to miało miejsce w przypadku AWB wśród brokerów – podkreśla Grzegorz Przybylski, dyrektor Działu Rozwoju Biznesu dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw UNIQA.

Na szkolenia w Akceleratorze Wiedzy Agenta UNIQA zaprasza aktywnie współpracujących z firmą agentów i osoby wykonujące czynności agencyjne, a także członków klubów UNIQA Elite Club oraz SMElitarny Agent/Ekspert UNIQA.

(AM, źródło: LinkedIn)

Warta oczekuje przyspieszenia cyfryzacji w segmencie korporacyjnym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Warta spodziewa się, że w najbliższych latach dojdzie do bardzo dynamicznego przyspieszenia cyfryzacji w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych, przede wszystkim ze względu na rozwój sztucznej inteligencji, konsolidację brokerów, rynek pracy oraz zmiany regulacyjne.

Rozwój AI

Opierając się na wewnętrznych testach technologii generatywnej sztucznej inteligencji, Warta uważa, że możliwości wsparcia pracy człowieka przez modele AI są duże. W szczególności gdy można je „wpiąć” w już istniejące cyfrowe procesy i automatyzować ich fragmenty. W takim kierunku obecnie nad wdrożeniem AI pracuje zakład. Warta chce, aby modele wspierały wybrane elementy procesów, realizowane i nadzorowane przez underwriterów (np. rejestracja zapytań brokerskich). 

Konsolidacja na rynku brokerskim

W ocenie Warty konsolidacja na rynku brokerskim będzie napędzała cyfryzację branży. Rozwój technologiczny wymaga dużych nakładów i trudniej wdrażać nowe rozwiązania małym podmiotom. Efekt skali skonsolidowanych podmiotów otwiera drogę do większej cyfryzacji oraz do integracji cyfrowych procesów z zakładami ubezpieczeń. Ubezpieczyciel podkreśla, że ze względu na swoją otwartość na wszystkich brokerów rozwija Portal dla Brokera, aby zapewniał on możliwość integracji systemowej (poprzez API) i dawał dostęp przez przeglądarkę internetową (dla niegotowych na integrację poprzez API). 

Rosnące koszty pracy 

Wynagrodzenia w Polsce w ostatnich latach rosły w bardzo dynamicznym stopniu. W tym kontekście, zdaniem Warty, cyfryzacja i zwiększenie efektywności specjalistów mogą być konieczne, aby zapewnić rozwój dla brokerów i zakładów ubezpieczeń. Zarówno ze względu na koszty pracy, jak i dostępność pracowników o odpowiednich kompetencjach.

Stałe zmiany regulacyjne

Zaostrzające się wymogi regulacyjne dotyczące m.in. bezpieczeństwa wpływają na tradycyjne procesy, np. komunikacji (szyfrowanie plików, rotacja haseł itp.). Nowe wymogi są silnym impulsem do integracji tych procesów na poziomie systemowym. Zwiększa to bezpieczeństwo danych, ale daje też szansę na zmniejszenie pracochłonności (np. bezpośrednie przekazywanie dokumentacji szkodowej z systemu brokera do systemu ubezpieczyciela). 

(AM, źródło: Warta)

Santander Bank z ofertą ochronną dla turystów 

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po ponad rocznej przerwie w bankowości internetowej Santander Banku ponownie pojawiły się ubezpieczenia turystyczne. Polisa pod nazwą „Podróż bez obaw” została opracowana we współpracy z Santander Allianz – podał cashless.pl.

Joanna Borysiewicz, odpowiedzialna za ubezpieczenia turystyczne w Santander Banku, przekazała serwisowi, że przerwa w oferowaniu ubezpieczeń podróżnych wynikała z konieczności odświeżenia polis. „Podróż bez obaw” obejmuje koszty leczenia do 2 mln zł, NNW oraz OC w życiu prywatnym z sumą gwarancyjną do 1 mln zł. Do tej podstawy można dobrać za dodatkową składkę ubezpieczenie bagażu, sprzętu sportowego czy też udziału własnego w wynajmowanym aucie. Joanna Borysiewicz podkreśla, że wyróżnikiem oferty jest wskazanie, która opcja ochrony jest przeznaczona dla danego turysty.

Polisy są dostępne zarówno w serwisie transakcyjnym, jak i w aplikacji mobilnej banku.

Więcej:

cashless.pl z 23 września, Ida Krzemińska-Albrycht „Ubezpieczenia turystyczne wracają do bankowości elektronicznej Santandera po ponad roku przerwy”

(AM, źródło: cashless.pl)

Joachim Müller nowym CEO wefoxa

0
Joachim Müller

Wefox Holding AG ogłosił, że stanowisko dyrektora generalnego ze skutkiem natychmiastowym obejmie Joachim Müller. Mark Hartigan, który dotychczas był zarówno przewodniczącym zarządu, jak i tymczasowym CEO, będzie nadal pełnił pierwszą z funkcji.

Joachim Müller wcześniej był dyrektorem generalnym Allianz Global Corporate & Specialty SE i dyrektorem generalnym Allianz Commercial, gdzie odpowiadał za połączenie działalności Allianz Commercial Insurance w ramach jednego globalnego modelu. Pełnił też funkcję CEO Allianz Versicherungs-AG oraz Allianz ABV.

– Razem z zespołem skupimy się teraz na budowaniu odpowiednich fundamentów, aby skalować nasz biznes w Europie. Nasza strategia na przyszłość opiera się na silnej propozycji dla klientów i zaufanych relacjach z naszymi partnerami ds. sprzedaży i ubezpieczeń – skomentował Joachim Müller.

(AM, źródło: wefox)

Odc. 262 – Ubezpieczenie OC przewoźnika drogowego i spedytora

0

O ubezpieczaniu OC przewoźnika drogowego i spedytora w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówi Grzegorz Ornoch, Senior Underwriter w Biurze Analiz i Oceny Ryzyka Ubezpieczeń Korporacyjnych, PZU. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.
 
Dowiesz się:

  • Czym jest przedmiot ubezpieczenia w OC przewoźnika drogowego i spedytora?
  • Jaką ofertę ma PZU dla przewoźników drogowych i spedytorów?
  • Co będzie miało wpływ na branżę transportową w najbliższym czasie?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Rentowność w komunikacji pogarsza się. I to nie tylko za sprawą OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mimo że wzrost stawek w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych osiągnął już niemal dwucyfrowy poziom, to rosnąca liczba oraz wartość szkód sprawia, że strata w tym segmencie pogłębia się.

Z opublikowanego przez Komisję Nadzoru Finansowego dokumentu „Biuletyn Kwartalny. Rynek ubezpieczeń 2/2024” wynika, że w I połowie obecnego roku ubezpieczyciele zebrali w sumie 42,84 mld zł składek brutto – o blisko 4 mld zł więcej niż rok wcześniej (38,99 mld zł). Suma odszkodowań i świadczeń wypłaconych brutto przez zakłady wzrosła o ponad 2 mld zł, do 23,96 mld zł, głównie za sprawą wzrostu szkodowości w ubezpieczeniach komunikacyjnych oraz od skutków żywiołów. Podobne czynniki sprawiły, że wynik techniczny rynku ubezpieczeń obniżył się o blisko 120 mln zł, do 3,45 mld zł, natomiast zysk netto zwiększył się o ok. 1,13 mld zł, do 6,81 mld zł.

Sektor życiowy ze stabilnym wzrostem

W pierwszej połowie tego roku w dziale I zebrano 11,79 mld zł składek – o 4,6% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. (11,27 mld zł). Motorem wzrostu były ubezpieczenia wypadkowe (gr. 5), które wypracowały 4,5 mld zł, wobec 4 mld zł rok wcześniej (+12,6% r/r). Wynik finansowy netto rynku życiowego wyniósł 1,96 mld zł. To o 9,54% więcej niż przed rokiem, tj. 1,79 mld zł. Z kolei wynik techniczny „życiówki” wyniósł 2,19 mld zł i był o 8,22% wyższy od odnotowanego przed rokiem (2,03 mld zł). Towarzystwa życiowe wypłaciły 8,07 mld odszkodowań i świadczeń, o 4,5% mniej niż po 6 miesiącach 2023 r. (8,45 mld zł). Był to w głównej mierze efekt wynoszącego ok. 370 mln zł spadku wartości wypłat w gr. 3 – z 3,34 mld zł na koniec czerwca ub.r. do 2,96 mld zł rok później.

Dział II zanotował spadek rentowności technicznej

Z kolei towarzystwa z działu II zebrały w I połowie tego roku 31,05 mld zł składek brutto – o 12% więcej niż na koniec czerwca 2023 r. (27,72 mld zł). W analizowanym okresie rynek non-life wypłacił łącznie 15,88 mld zł odszkodowań i świadczeń brutto – o 18,4% więcej niż rok wcześniej (13,41 mld zł). W związku z ogniem i innymi żywiołami ubezpieczyciele wypłacili w pierwszym półroczu 2024 r. ponad 1,2 mld zł, o ponad 22% więcej niż rok wcześniej. Średnia szkoda wzrosła z 3,96 tys. zł do 4,13 tys. zł.

Z kolei wynik finansowy netto działu II wyniósł 4,84 mld zł i był o 24,68% wyższy od rezultatu uzyskanego w I poł. ub.r. (3,89 mld zł), natomiast wynik techniczny uplasował się na poziomie 1,25 mld zł – o 18,46% niższym od rezultatu po 6 miesiącach ubiegłego roku (1,54 mld zł).

Kilkaset złotych składki, a szkody liczone w tysiącach

Składka zebrana z polis z gr. 10, czyli OC posiadaczy pojazdów lądowych, wyniosła 8,55 mld zł – o 9,3% więcej niż w I poł. 2023 r. (7,82 mld zł). Wzrost nastąpił też w segmencie AC, gdzie przypis zwiększył się o 10,6% r/r, z 6,28 mld zł do 6,95 mld zł.

W I półroczu 2024 r. ubezpieczyciele wypłacili 5,87 mld zł odszkodowań i świadczeń z OC ppl. (5,26 mld zł przed rokiem, +11,7% r/r), oraz 4,17 mld zł z autocasco (3,48 mld zł, +19,7% r/r).

Z opublikowanych niedawno szacunków PIU wynika, że średnia składka za obowiązkowe ubezpieczenie OC ppm wyniosła w I połowie tego roku 531 zł, o 5,3% więcej niż przed rokiem (504 zł). Jednocześnie wartość średniej szkody zwiększyła się o 10,2%, do ponad 10,1 tys. zł (9,2 tys. zł na koniec czerwca 2023 r.).

OC ponad 160 mln zł pod kreską

Bardzo niepokojąco prezentują się dane dotyczące wyniku technicznego w segmencie komunikacyjnym. Według raportu KNF po 6 miesiącach 2024 r. wyniósł on 189,93 mln zł  – o 52,5% mniej niż rok wcześniej (399,82 mln zł). Spadek był w głównej mierze spowodowany przez stratę techniczną w OC posiadaczy pojazdów lądowych, wynoszącą 164,17 mln zł. Rok wcześniej segment obowiązkowych polis komunikacyjnych był jeszcze na minimalnym plusie, notując rezultat na poziomie 30,75 mln zł. Sytuację pogarszał wynoszący 4,06% spadek wyniku technicznego w AC – z 369,08 mln zł do 354,1 mln zł.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

#ubezpieczeniowyLIVE: Jak sprawnie zlikwidować szkodę z AC

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się w czwartek 26 września 2024 roku w godzinach 13:00–14:00. Tematem programu będzie likwidacja szkód z autocasco.

W zbliżającym się odcinku #ubezpieczeniowyLIVE wystąpią Paulina Wolińska, kierowniczka zespołu merytorycznej likwidacji szkód komunikacyjnych, Joanna Bielecka, starsza specjalistka ds. rozwoju, oraz Jagoda Jaśkiewicz, kierowniczka regionalna ds. sprzedaży agencyjnej – wszystkie z LINK4 

W programie:

  • Jak LINK4 likwiduje szkody? 
  • Czym jest szybka ścieżka likwidacji szkód? 
  • Jakie sytuacje zdarzają się klientom LINK4? 

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

(AM)

18,475FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie