Blog - Strona 293 z 1538 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 293

Rzecznik Finansowy: Na co zwrócić uwagę, udając się autem na zagraniczny urlop

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Co roku liczna grupa Polaków planuje wypoczynek za granicą, decydując się na samodzielną organizację podróży. W takich przypadkach samochód staje się ich preferowanym środkiem transportu. Z myślą o takich podróżujących Rzecznik Finansowy opracował specjalny poradnik ubezpieczeniowy.

W dokumencie Rzecznik przypomina, że wyjeżdżając za granicę samochodem, należy pamiętać o ryzykach związanych z podróżowaniem poza Polską oraz upewnić się, czy posiadane ubezpieczenie obejmuje również kraje tranzytowe oraz docelowe miejsce podróży. Należy też sprawdzić, jak i czy działa w nich Zielona Karta oraz jakie są procedury w razie wypadku. 

RzF przypomina, że według danych Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, co roku kierowcy pojazdów z polską rejestracją są sprawcami ponad 60 tysięcy wypadków drogowych, a w 2023 r. liczba ta zbliżyła się do 70 tysięcy.

Poradnik jest dostępny tutaj.

(AM, źródło: RzF)

Świat, w którym demografia i zamożność nie definiują opieki zdrowotnej

0
Dariusz Rutkowski

Czy miejsce zamieszkania lub poziom dochodów powinny wpływać na jakość leczenia? To fundamentalne pytania, na które musimy znaleźć odpowiedzi, aby zbudować bardziej sprawiedliwy system opieki zdrowotnej.

Branża ubezpieczeniowa już dziś oferuje narzędzia, dzięki którym nie tylko najbogatsi mogą korzystać z najnowszych procedur medycznych i leczyć się w najlepszych placówkach medycznych na całym świecie.

Opieka onkologiczna w Polsce: Kryzys, który wymaga natychmiastowej reakcji

Raport Komisji Europejskiej przedstawia alarmujące dane dotyczące opieki onkologicznej w Polsce. W 2022 r. odnotowano 209 tys. nowych przypadków raka, z czego ponad 120 tys. zakończyło się zgonem pacjentów.

Polska ma o 15% wyższą umieralność na nowotwory niż średnia unijna. Co stoi za tymi dramatycznymi statystykami? Niedofinansowanie publicznej służby zdrowia oraz późne zgłaszanie się pacjentów do specjalistów – aż 70% pacjentów trafia do onkologów w trzecim lub czwartym stadium choroby.

Polska kontra Europa: Dlaczego tak trudno nadrobić zaległości?

Dlaczego wydatki na walkę z nowotworami w Polsce są jednymi z najniższych w Unii Europejskiej? Polska przeznacza zaledwie 240 euro na osobę rocznie, podczas gdy w Niemczech jest to 524 euro.

Dlaczego tylko 21% leków zatwierdzonych przez Europejską Agencję Leków (EMA) jest dostępnych w Polsce, podczas gdy w Niemczech wskaźnik ten wynosi 100%? Te pytania wymagają natychmiastowych odpowiedzi i działań.

Dodatkowo, czas oczekiwania na dostępność nowych leków i procedur medycznych w Polsce wynosi średnio 1277 dni, co jest jednym z najdłuższych okresów w Europie. W Niemczech trwa to zaledwie 100 dni. Czas jest kluczowym czynnikiem w skutecznym leczeniu nowotworów – im szybciej pacjent otrzyma nowoczesne leczenie, tym większe są jego szanse na przeżycie i wyleczenie.

Further: Kompleksowe leczenie za granicą

Czy istnieje rozwiązanie, które może zrewolucjonizować opiekę zdrowotną? Further oferuje produkt Leczenie za Granicą, który ma formułę allriskową i obejmuje kompleksowe leczenie pacjentów w czterech głównych obszarach:

  1. Onkologia: nowotwory złośliwe, nowotwory in-situ, zmiany przednowotworowe w postaci dysplazji ciężkiej lub dużego stopnia.
  2. Kardiochirurgia: operacje by-passów wieńcowych, wymiana lub naprawa zastawek serca.
  3. Neurochirurgia: operacje mózgu, operacje łagodnego guza rdzenia kręgowego.
  4. Transplantacja: przeszczepy narządów od żyjącego dawcy, przeszczepy szpiku kostnego.

Suma ubezpieczenia wynosi 2 mln euro i pokrywa m.in. koszty leków, procedur medycznych, koszty szpitalne, opiekę personelu medycznego, drugą opinię medyczną, podróże i zakwaterowanie (również dla osoby towarzyszącej).

Każdy klient Further ma możliwość wyboru placówki, w której będzie się leczyć – proponujemy trzy alternatywne placówki z listy ponad 80 referencyjnych szpitali na całym świecie, specjalizujących się w leczeniu danego typu choroby.

Studium przypadku: Rak jelita grubego – historia determinacji i nadziei

Jednym z najbardziej imponujących przypadków leczenia realizowanych przez Further jest historia 53-letniego mężczyzny z rakiem jelita grubego. Leczenie rozpoczęto w klinice MD Anderson w Madrycie, a następnie kontynuowano w Memorial Sloan Kettering w Nowym Jorku. Koszt leczenia na koniec maja 2024 r. wyniósł 757 780 euro, a całkowity szacowany koszt to 1 150 000 euro. Czy można sobie pozwolić na takie koszty bez odpowiedniego ubezpieczenia?

Ten przypadek podkreśla, jak kluczowy jest dostęp do nowoczesnych terapii, często niedostępnych w lokalnych systemach opieki zdrowotnej. Pacjent, niczym maratończyk na ostatnich kilometrach biegu, znalazł siłę i wsparcie dzięki Further.

Najlepsze placówki medyczne w akcji

Further współpracuje z czołowymi klinikami na świecie, takimi jak The London Clinic, The Royal Marsden w UK, Helios Klinikum Berlin Buch w Niemczech, Mount Sinai Hospital w USA, Hassadah Medical Center w Izraelu oraz MD Anderson w Madrycie.

Kliniki te oferują najwyższy standard opieki medycznej, nowoczesną infrastrukturę i wykorzystanie zaawansowanych narzędzi chirurgii zrobotyzowanej, takich jak gamma knife, da Vinci czy terapia proton-beam. Zapewnienie swoim klientom dostępu do takich placówek to jak otwarcie drzwi do medycznego pałacu, gdzie zdrowie jest priorytetem.

Powszechność produktu Leczenie za Granicą w Polsce

Produkt Leczenie za Granicą od Further jest już dostępny w ofercie ośmiu ubezpieczycieli w Polsce. Może być oferowany zarówno jako samodzielny produkt, jak i jako umowa dodatkowa do ubezpieczenia na życie.

Kolejne wdrożenia są w drodze, co oznacza, że coraz więcej klientów będzie mogło korzystać z tego nowatorskiego rozwiązania, które zapewnia dostęp do najlepszej opieki zdrowotnej na świecie.

Dlaczego warto wprowadzić Leczenie za Granicą do oferty?

Wprowadzenie produktu Leczenie za Granicą do oferty przynosi wiele korzyści zarówno dla ubezpieczycieli, jak i dla agentów ubezpieczeniowych. Przede wszystkim produkt ten oferuje realną wartość dla klientów, zapewniając dostęp do światowej klasy opieki medycznej, która może uratować życie w krytycznych momentach.

Kompleksowa opieka obejmująca organizację całego procesu leczenia, wsparcie tłumacza i monitorowanie przebiegu leczenia sprawia, że klienci czują się bezpieczni i zaopiekowani. Dla agentów ubezpieczeniowych informowanie klientów o możliwościach, jakie niesie ze sobą Leczenie za Granicą, to wstęp do pogłębienia relacji, a także zaoferowania im konkretnej wartości za rozsądną składkę.

Przyszłość opieki zdrowotnej: Innowacje i współpraca na rzecz lepszego jutra

Tworzenie świata, w którym demografia i zamożność nie definiują dostępu do opieki zdrowotnej, wymaga zintegrowanego podejścia. Nowoczesne technologie, elastyczne modele ubezpieczeń oraz międzynarodowa współpraca mogą znacząco przyczynić się do poprawy jakości i dostępności usług medycznych.

Further, poprzez swoje innowacyjne produkty i kompleksowe podejście, dąży do zapewnienia każdemu pacjentowi dostępu do najlepszej możliwej opieki zdrowotnej, niezależnie od jego miejsca zamieszkania czy statusu materialnego.

Dariusz Rutkowski
Sales & Account Management Director Poland, Further


Further, wcześniej znana jako Best Doctors, działa na rynku od ponad 20 lat. Firma jest obecna w 34 krajach, współpracuje z ponad 80 ubezpieczycielami i obsługuje przeszło 3,5 mln ubezpieczonych. Further oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie leczenia za granicą, zapewniając dostęp do najlepszych placówek medycznych na świecie. Misją Further jest zapewnienie każdemu pacjentowi dostępu do najwyższej jakości opieki zdrowotnej, niezależnie od miejsca zamieszkania czy statusu materialnego.

Starsi, a jednak młodzi

0
Grzegorz Piotrowski

Demografia, o czym przekonuje nas GUS, jest niestety przeciwko nam. W tym roku mamy do czynienia z najmniejszą liczbą urodzeń w Polsce w historii. Jednocześnie rośnie liczba osób po pięćdziesiątce – w 2022 r. było ich 14,5 mln.

Zmiany demograficzne oraz tendencje, które są widoczne na przestrzeni ostatnich lat, nie pozostaną bez wpływu na życie Polaków w przyszłości.

GUS przewiduje, że w 2047 r. liczba osób powyżej 50. roku życia osiągnie poziom 18 mln, co ma stanowić więcej niż połowę całej populacji. Będzie to miało niebagatelne konsekwencje dla całej gospodarki oraz systemu emerytalnego, w którym składki wnoszone przez pracujących nie zdołają pokryć wypłacanych emerytur z tzw. I filaru systemu. Na taką sytuację trzeba się zacząć przygotowywać już teraz, nie zapominając jednocześnie, że niesie ona ze sobą nie tylko zagrożenia i wyzwania, ale również pewne możliwości, np. w zakresie tzw. srebrnej gospodarki.

W największym skrócie polega ona na wykorzystywaniu siły nabywczej, którą tworzą osoby starsze w zakresie np. własnych, mniejszych lub większych potrzeb konsumpcyjnych, ale również tych związanych z codziennym życiem.

Wiele lat temu dominowało przekonanie, że osoby np. 50+ nie wymagają tyle uwagi na rynku, gdyż nie stanowią zbyt atrakcyjnej grupy docelowej. Sytuacja taka to już jednak przeszłość, a potencjał, jaki niesie ze sobą pokolenie osób starszych, zaczął być dostrzegany w wielu dziedzinach. Skąd taka zmiana?

Dorośli Polacy powyżej pięćdziesiątki chcą być aktywni i często starają się, aby mówiąc wprost, nie starzeć się zbyt szybko i pozostać młodymi – przynajmniej mentalnie. Chęć zdobywania nowej wiedzy i umiejętności, dbanie o siebie i coraz większe umiejętności radzenia sobie w świecie cyfrowej rzeczywistości XXI w. to dobry punkt wyjścia do zaproponowania różnych produktów i usług dedykowanych właśnie osobom starszym.

Potencjał, jakim dysponuje ta grupa, przejawia się także w tym, że może ona posiadać dochody pozwalające na zakup różnych produktów i usług – także finansowych. I nie chodzi jedynie o te „najprostsze” oferowane przez banki. Rachunek osobisty i przeznaczone do jego obsługi aplikacje mobilne czy karty płatnicze dla dużej grupy konsumentów 50+ nie są już niczym nadzwyczajnym.

Ale osoby takie to przecież odbiorcy także innych produktów finansowych, np. ubezpieczeń. Oni również potrzebują ochrony swojego majątku, życia oraz zdrowia. Zakres takiej ochrony będzie co prawda inny niż w przypadku młodych ludzi, tym niemniej sama potrzeba zabezpieczenia siebie i bliskich będzie dokładnie taka sama.

A biorąc pod uwagę rosnącą liczebność tej grupy konsumentów, może okazać się, że w niedalekiej przyszłości to właśnie ona będzie odgrywała kluczową rolę w strategii sprzedaży i obsługi klientów – niezależnie jakiej branży będzie dotyczyć. I właśnie na taką okoliczność dostawcy produktów i usług, w tym branża finansowa, muszą zacząć się przygotowywać już teraz, aby dopasować się do nowej rzeczywistości „srebrnej gospodarki”.

Grzegorz Piotrowski

gpiotrowski@o2.pl

Źródło korzyści biznesowych i osobistej satysfakcji

0
Kamil Torczewski, Six Sigma dla menedżerów, Wydawnictwo MT Biznes, 288 stron, cena 52,42 zł

Rola menedżerów w programie Six Sigma jest zdecydowanie niedoceniana. Tymczasem to właśnie oni są największym jego beneficjentem i powinni nadawać mu kierunek. Ale jaki? Wszystkiego dowiesz się z lektury tego poradnika.

Jest on adresowany zarówno do menedżerów, których organizacja używa Six Sigma, jak i do tych, którzy pragną zrozumieć program i rozważają jego wdrożenie. Znajdziesz tu czytelny opis Six Sigma, wyjaśnienie, jak działa oraz gdzie i kiedy można tę metodę skutecznie wykorzystać, a także porady autora, który szczerze i bez koloryzowania dzieli się swoim ponad 20-letnim doświadczeniem w tym zakresie.

Książka jest podzielona na cztery części.

  • Część pierwsza otwiera drzwi do świata Six Sigma, wyjaśniając jej pochodzenie, mechanizmy działania oraz przyczyny popularności i skuteczności.
  • Część druga zawiera informacje o tym, co zrobić, aby już pierwsze działania i projekty mogły przynieść namacalne efekty.
  • Część trzecia przedstawia czynniki, które składają się na rozwój Six Sigma w długim terminie oraz sprzyjają przekształceniu jej w specyficzną kulturę przedsiębiorstwa.
  • Część czwarta skupia się na kluczowych wyzwaniach i trudnościach związanych z programem.

Six Sigma dla menedżerów to kompendium wiedzy potrzebnej do skutecznego uruchomienia programu, a także wskazówki, jak go pielęgnować i rozwijać. Po lekturze tej książki Six Sigma stanie się dla ciebie źródłem nie tylko realnych korzyści biznesowych, lecz także osobistej satysfakcji.


Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35 – kod jest ważny dla całej oferty Wydawnictwa MT Biznes. Przy promocjach specjalnych rabat może być wyższy.

Rankomat: Polacy jeżdżą coraz starszymi autami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż 4 lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat – wynika z analizy przeprowadzonej przez Rankomat.

Eksperci porównywarki sprawdzili, jak kształtował się średni wiek samochodów osobowych zgłaszanych do ubezpieczenia za pomocą ich porównywarki. Z analizy wynika, że od 2015 roku rósł on regularnie i aktualnie jest wyższy o 40 miesięcy.

Samochód samochodowi nierówny

Średni wiek aut zmienia się w zależności od marki. Sprawdzono to na przykładzie 10 najpopularniejszych marek i modeli. Toyoty i skody są najmłodsze na polskich drogach i statystycznie nie przekraczają 13 lat. Średni wiek volkswagenów przekracza już jednak 17 lat.

Analizując 10 najpopularniejszych modeli, okazuje się, że te są jeszcze starsze. Przeciętna Skoda Octavia ma 13,4 lat i jest najmłodsza wśród TOP 10 aut na polskich drogach. Audi A4, Volkswagen Golf i BMW serii 3 statystycznie zbliżają się już do 18 lat.

Co na to ubezpieczyciele?

Cena OC jest zależna od wielu czynników, wiek auta jest jednym z nich. Teoretycznie im starsze auto, tym większe ryzyko, że będzie zawodne, a co za tym idzie, że jego kierowca może spowodować wypadek.

– Nawet 20-letnie auto można ubezpieczyć taniej niż dwa razy młodszy samochód. Wszystko zależy od naszego wieku, historii szkodowej, statystyk wypadkowych z regionu, w którym mieszkamy czy danych technicznych naszego pojazdu. Niemniej jednak starzejąca się flota na polskich drogach rodzi ryzyko w kwestii bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Będzie na pewno wyzwaniem dla kierowców w kontekście utrzymania sprawności starszych aut, a w przyszłości wjazdów do SCT – komentuje Natalia Tokarczyk-Jarocka, ekspertka Rankomat ds. ubezpieczeń komunikacyjnych.

(AM, źródło: InnerValue)

Studencki ruch naukowy zbliża się do praktyków ubezpieczeniowych

0
Źródło zdjęcia: Izba Gospodarcza UiOR

29 czerwca odbyło się Naukowe Seminarium Studenckich Kół Naukowych pod nazwą  TURYSTYKA – RYZYKO W PODRÓŻY – PARASOL BEZPIECZEŃSTWA. Wydarzenie było realizowane w formie stacjonarnej na Uniwersytecie Bielsko-Bialskim oraz w formie online na SGGW w Warszawie.

Do współpracy przy organizacji seminarium studencka młodzież zaprosiła Izbę Gospodarczą Ubezpieczeń i Obsługi Ryzyka oraz Stowarzyszenie „Periculum & Forte” na rzecz Ubezpieczeń i Ryzyka Finansowego z Warszawy. W roli moderatorów debaty wystąpili: prof. dr hab. Irena Jędrzejczyk, Wydział Zarządzania i Transportu, Uniwersytet  Bielsko-Bialski, oraz dr hab. Wojciech Pizło prof. SGGW,  Wydział Ekonomiczny, SGGW w Warszawie.

Izbę Gospodarczą Ubezpieczeń i Obsługi Ryzyka w Warszawie oraz Stowarzyszenie „Periculum & Forte” na rzecz Ubezpieczeń i Ryzyka Finansowego reprezentowała dr Maria Błoszczyńska, która przedstawiła aktualną ofertę ubezpieczeń kosztów leczenia w podróży zagranicznej oraz przekazała dane rynkowe udostępnione przez Europ Assistance Polska. Uczestnicy spotkania poznali zakres ochrony oferowany przez krajowych ubezpieczycieli oraz przykładowe koszty ubezpieczenia kosztów leczenia w zagranicznej podroży. Cel naukowo-poznawczy został osiągnięty, bowiem słuchacze poznali wyniki analizy rynku a zwłaszcza ofert produktowych. Został także osiągnięty cel edukacyjny i wychowawczy, dzięki uwrażliwieniu słuchaczy na ryzyko oraz zachęcaniu ich do indywidualnej  zapobiegliwości i ochrony przed skutkami ryzyka.

Ze względu na ograniczone ramy czasowe, tematyka seminarium nie została w pełni wyczerpana, w związku z powyższym organizatorzy zaproponowali termin dodatkowego spotkania we wrześniu 2024 roku.

(AM, źródło: Izba Gospodarcza UiOR)

ERGO Hestia publikuje Raport Roczny „Znaczenie”

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

ERGO Hestia opublikowała Raport Roczny za rok 2023, zatytułowany „Znaczenie”. Składa się on z dwóch części: publikacji oraz instalacji artystycznej stworzonej przez artystkę Ewę Cieniak. Instalację można podziwiać w sopockiej centrali firmy.

Tegoroczną publikację sopocki ubezpieczyciel zadedykował Hestyjnemu Centrum Wolontariatu, które od ponad dekady angażuje pracowniczki i pracowników firmy w akcje dobroczynności. Raport „Znaczenie” wydany został w wersji papierowej i elektronicznej na stronie ERGO Hestii. 

Raport Roczny Grupy ERGO Hestia to dla nas bardzo ważne, cykliczne wydawnictwo. Poza swoją oczywistą funkcją – prezentacją wyników finansowych firmy – odgrywa ono bowiem rolę przekaźnika wartości bliskich ERGO Hestii. Chcemy stawać się coraz lepsi na każdej płaszczyźnie. A bycie lepszymi jest równoznaczne z dzieleniem się dobrem i pomaganiem innym. Jesteśmy ubezpieczycielem – wspieranie poszkodowanych to istota naszej działalności – podkreśla Maria Rosa, prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii i dyrektorka Biura Marketingu i PR ERGO Hestii.

Hestyjne Centrum Wolontariatu od 2013 r. koordynuje wzajemną pomoc dla pracowniczek i pracowników ERGO Hestii, którzy znajdują się w trudnej sytuacji, np. w związku z poważną chorobą w rodzinie. Wspomaga także działania firmowych fundacji: Integralia oraz Fundacji Artystyczna Podróż Hestii. Osoby zatrudnione w ERGO Hestii prowadzą również akcję wolontariacką honorowego oddawania krwi. Hestyjne Centrum Wolontariatu wzmacnia i wspiera aktywną postawę pracowników, którzy działają społecznie – w fundacjach czy stowarzyszeniach. Zgodnie z ideą Centrum zaangażowanie w wolontariat daje coś dobrego nie tylko innym, ale też buduje zadowolenie z życia u samych wolontariuszy, dając im poczucie dumy z miejsca, w którym pracują.

„Znaczenie. Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2023” to opowieść o idei wolontariatu, którą rozszerza wspomniana instalacja w centrali ERGO Hestii. Raport został przygotowany przez Fundację Artystyczna Podróż Hestii i wydany przez Grupę ERGO Hestia.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

Allianz Partners zapewni pomoc medyczną podczas igrzysk olimpijskich w Paryżu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Allianz Partners poinformował, że jako partner Komitetu Organizacyjnego Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu zapewni uczestnikom tych wydarzeń pomoc medyczną oraz usługi repatriacyjne (powrót ubezpieczonego do kraju po wypadku lub chorobie).

Wnioski o pomoc medyczną w pierwszej kolejności zostaną obsłużone przez służby obecne na miejscu. Jeśli sytuacja wymagałaby dodatkowej ingerencji, zespół Allianz Partners jest gotowy towarzyszyć pacjentowi podczas jego pobytu w szpitalu. Firma zapewni poszkodowanym kompleksową opiekę, czyli monitorowanie hospitalizacji, pokrycie kosztów leczenia oraz – zależnie od stanu zdrowia – organizację bezpiecznego transportu do domu lub repatriację.

– Jako Allianz Partners zostaliśmy wybrani do świadczenia usług medycznych i ubezpieczenia repatriacyjnego dla całej olimpijskiej rodziny, w tym sportowców, przedstawicieli władz i wolontariuszy. Będąc firmą w pełni zaangażowaną w promowanie sportu i jego wartości, rozumiemy, jak ważne jest zagwarantowanie uczestnikom igrzysk bezpieczeństwa, którego wysoki poziom godnie odzwierciedli ogrom ich sportowych ambicji. Cały nasz zespół, od agentów po pielęgniarki i lekarzy, jest gotowy, aby w najlepszy możliwy sposób nieść pomoc tej wyjątkowej grupie – powiedział Francois-Xavier Duchateau, dyrektor medyczny Grupy Allianz Partners.

(AM, źródło: Allianz Partners)

Marsh McLennan i Aon na szczycie rankingu brokerskiego AM Best

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Marsh McLennan zajął pierwsze miejsce w rankingu AM Best zatytułowanym „Best’s Review Top 20 Global Brokers 2024”. To czternasty z rzędu tryumf brokera, który zawdzięcza go przychodom w wysokości 22,7 miliarda dolarów, o 2 mld dol. wyższym niż przed rokiem.

Drugie miejsce w zestawieniu (także po raz 14. z rzędu) przypadło Aon plc z przychodami w wysokości 13,4 mld dol. WTW, który zajął trzecią lokatę w poprzednim zestawieniu, teraz spadł o jedno miejsce, a na najniższym stopniu podium uplasował się czwarty przed rokiem Arthur J. Gallagher.

Według opracowania AM Best rok 2023 przyniósł również znaczącą zmianę w dynamice fuzji i przejęć na rynku pośrednictwa w zakresie ubezpieczeń i reasekuracji. Liczba operacji M&A spadła o 24% r/r, do 782 takich transakcji. Według raportu Optis Partners’ North American Agent & Broker 2023 Year-End Merger & Acquisition Report, cytowanego przez Best’s Review, największy udział w spadku liczby fuzji i przejęć (60%) miały bardzo aktywne w tym obszarze w 2022 r. Acrisure i PCF. Mimo to ten pierwszy zajął czwarte miejsce wraz z Gallagher i World Insurance Associates pod względem liczby przeprowadzonych transakcji (36). Na czele tego zestawienia znalazł się Hub International z 65 operacjami M&A.

(AM, źródło: xprimm.com)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 29/2024

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie I półrocza. PZU kradnie show – str. 2
  • TUZ Ubezpieczenia: W tym roku może paść rekord pożarów w przedsiębiorstwach – str. 3
  • PIU: Bancassurance ma się coraz lepiej – str. 4
  • PIU: 12 miliardów złotych dla poszkodowanych – str. 5
  • Mirosław Kurek, Pru: Pozwalam ludziom kupować ubezpieczenia – str. 6
  • Generali: 10 milionów złotych na transport ubezpieczonego – str. 7
  • Andrzej Wasilewski, MAK Ubezpieczenia: Bez zagranicznego wsparcia nie da się ubezpieczyć transformacji energetycznej w Polsce – str. 8
  • Rankomat: Wakacje w Chorwacji coraz częściej ubezpieczane – str. 9
  • Boston Consulting Group: Mało firm jest gotowych do realizacji innowacyjnych celów – str. 13
  • PBUK: Nieubezpieczeni kierowcy z Polski straszą na europejskich drogach – str. 14
  • Nationale-Nederlanden: Dwa kółka coraz częściej ubezpieczone – str. 15
  • dr Róża Błaś: Przyszłość ubezpieczeń affinity – str. 17
  • Aga i Rafał: Cel to przygoda, a nie finał – str. 17
  • Marcin Szmidtke: Była sobie etyka – str. 18
  • Marcin Kowalik: CRM w dziesięciu krokach – str. 19
  • Jan Grzesikiewicz: Menedżerze, jesteś częścią problemu czy rozwiązania? – str. 19
  • Waldemar Szubert: Od poszkodowanego i jego warsztatu można wymagać gospodarności – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Składka nieobciążona ZUS – str. 21
  • Adam Kubicki: Co zrobić, kiedy klient ma zastrzeżenia – str. 22
  • Małgorzata Kulik: Potworek językowy. Sabotaż generujący duże koszty – str. 22

18,482FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie