Blog - Strona 3 z 1468 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal

Europ Assistance Polska rozpoczyna sezon rowerowy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pracownicy Europ Assistance Polska uczestniczyli niedawno w webinarze „Rowerem do pracy”. Poprowadził go Sebastian Gruszka, prezes Fundacji na rowerze, który omówił zarówno kwestie bezpieczeństwa, jak i logistyki.

Webinar podzielony był na dwie części. Pierwsza z nich zawierała praktyczne porady dotyczące dojazdu do pracy rowerem. Omówione zostały takie kwestie, jak:

  • logistyka, czyli jak przygotować się i rozplanować dojazd do pracy, aby nie wziąć ze sobą zbyt wielu ciężkich i niepotrzebnych rzeczy,
  • planowanie trasy – dlaczego nie zawsze ta najkrótsza trasa, którą podpowiada gps, jest najlepsza,
  • rower i jego wyposażenie – co jest bardziej poręczne, plecak czy sakwa?
  • odzież – co i kiedy zakładać.

Druga część webinaru była w całości poświęcona bezpieczeństwu i poruszała takie zagadnienia jak:

  • przejazdy dla rowerzystów – kto i kiedy ma pierwszeństwo,
  • drogi dla rowerów – jak się po nich prawidłowo poruszać i sygnalizować swoje zamiary,
  • rowerem po chodniku – kiedy wolno?
  • przejścia dla pieszych – jak się zachować, gdy poruszamy się po drodze dla rowerów.

– Dzięki przeprowadzce do nowego kompleksu biurowego, możemy naszym pracownikom zaoferować więcej udogodnień. Między innymi jest to przechowalnia rowerów, szafki i prysznice, gdzie mogą odświeżyć się po jeździe rowerem. Mamy nadzieję, że to wszystko oraz wiedza zdobyta podczas webinaru zachęcą naszych biurowych amatorów sportu do dojazdów rowerem. Taka forma transportu na pewno przyczyni się do lepszego samopoczucia i sprawności naszych pracowników, jak również chociaż w pewnym stopniu ograniczy nasz  ślad węglowy – wyjaśnia Iwona Jurkowska, menedżerka ds. Komunikacji i Marketingu Europ Assistance Polska.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

Fundusz astorya.vc zainwestował w Celest Science

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Celest Science, założony w 2023 r. francuski startup zajmujący się modelowaniem ryzyka klimatycznego, pozyskał 2 mln euro finansowania. Środki zostaną przeznaczone na przyspieszenie rozwoju technologicznego oraz ekspansję rynkową.

Rundę finansowania poprowadziły polsko-francuski fundusz astorya.vc, którego współzałożycielem jest Jan Kastory, oraz Plug and Play Tech Center, a wsparło ją 16 aniołów biznesu, w tym:

  • Stéphane Guinet, były szef AXA Direct (również w Polsce) i członek zarządu grupy, obecnie CEO Kamet Ventures,
  • Christophe Neves, dyrektor ds. ryzyka Skyline, wcześniej w AIG,
  • Éric Mignot, dyrektor generalny i współzałożyciel +Simple,
  • Didier Valet, partner założycielski Varsity.vc, były zastępca CEO Société Générale,
  • Armando Mann, były dyrektor naczelny Dropbox i Google.

Finansowanie przyspieszy rozwój technologiczny Celest Science po jego wcześniejszym pilotażowym partnerstwie z Zurich Insurance Group i wzmocni strategię wprowadzania produktów na rynek. Startup przeszedł już od koncepcji do produkcji. Celest Science został również wybrany jako jeden z pięciu startupów w programie akceleracyjnym AI Allianz.

Celest Science łączy najnowocześniejszą naukę o klimacie z zaawansowanym uczeniem maszynowym (machine learning), aby zmienić sposób rozumienia i przewidywania ekstremalnych zjawisk klimatycznych. Jego zastrzeżone modele:

  • ujawniają fizyczne czynniki stojące za ekstremalnymi zjawiskami,
  • korelują wiele czynników ryzyka w celu złożonej oceny ryzyka,
  • dynamicznie dostosowują krzywe częstotliwości w świetle zmian klimatycznych,
  • dostarczają prognozy w czasie rzeczywistym, z wyprzedzeniem od 2 tygodni do 6 miesięcy.

Poprzez łączenie krótkoterminowych prognoz pogody z długoterminowymi scenariuszami klimatycznymi Celest Science zapewnia wartość klientom, którzy chcą skutecznie kwantyfikować i zarządzać ryzykiem, takim jak ubezpieczyciele, inwestorzy i instytucje publiczne.

(AM, źródło: Celest Science)

Klaimy: Rewolucja w przetwarzaniu dokumentacji medycznej

0
Źródło zdjęcia: Canva

Francuski insurtech Klaimy stawiający sobie za cel uproszczenie przetwarzania dokumentacji medycznej dla ubezpieczycieli pozyskał 1,2 mln euro finansowania na etapie pre-seed (weryfikacji pomysłu i planowania działań). Rundzie finansowania przewodził Insurtech Gateway, a uczestniczyli w niej U-Investors, Tenity i grupa inwestorów określanych jako „anioły biznesu”.

Założona w 2023 r. firma Klaimy wykorzystuje sztuczną inteligencję do dokonywania analizy dokumentacji medycznej i wydobywania danych o stanie klinicznym z trafnością ponad 98%. Platforma została zbudowana, aby odpowiedzieć na bolączki branży, takie jak wykrywanie oszustw, brakujące dane i niespójności – problemy zarówno dla underwritingu, jak i likwidacji szkód. Klaimy wychodzi poza technologię ekstrakcji i opracowuje narzędzia oparte na AI służące wspieraniu ubezpieczyciela w podejmowaniu decyzji.

– Naszą misją jest zamienić chaos danych medycznych w przejrzystość, z użyciem AI, która nie tylko automatyzuje, ale autentycznie pomaga podejmować szybkie, trafne decyzje na podstawie skomplikowanych zbiorów danych medycznych – mówi Amira Nakouri, CEO Klaimy.

(AC, źródło: Insurtech Insights)

UFG: Co teraz z klientami DallBogg?

0
Żródło zdjęcia: 123.rf

W związku z decyzją Komisji Nadzoru Finansowego zakazującą DallBogg zawierania umów ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny opublikował komunikat, w którym przypomniał o konsekwencjach cofnięcia przez KNF zgody na wykonywanie działalności w grupie 10 ubezpieczeń działu II. Z kolei Rzecznik Finansowy oficjalnie poparł działania podjęte przez nadzór.

Dla klientów DallBogg zakaz wydany przez KNF oznacza, że jeśli posiadają OC ppm. wykupione w tym towarzystwie, to wygaśnie ono z ostatnim dniem, na który było zawarte. W związku z tym są oni zobowiązani do zawarcia nowej umowy z datą obowiązywania od następnego dnia. Informacje o zakładach ubezpieczeń, w których można zawrzeć nowe ubezpieczenie, znajdują się na stronie internetowej UFG.

Niedopełnienie obowiązku w zakresie zawarcia nowej umowy naraża posiadacza pojazdu na znaczne konsekwencje finansowe, w tym konieczność zwrotu z własnych środków kwot wypłaconych przez Fundusz za szkody wyrządzone pojazdem bez ważnego OC ppm. oraz zapłacenia opłaty za brak polisy.

DallBogg jest nadal zobowiązany do realizowania zobowiązań i obowiązków wynikających z zawartych umów ubezpieczenia, w tym do prowadzenia likwidacji szkód i wypłaty odszkodowań.

Rzecznik Finansowy murem za KNF

Z kolei Rzecznik Finansowy poinformował na swojej stronie internetowej, że w pełni popiera działania podjęte przez KNF. Urząd przypomniał, że już w grudniu 2024 r. skierował do Komisji zawiadomienie o nieprawidłowościach dostrzeżonych w działalności DallBogg. W postępowaniach interwencyjnych prowadzonych przez RzF stwierdzono bowiem szereg naruszeń dotyczących: opieszałości w wypłacie odszkodowania, niedotrzymywania terminów likwidacji szkody, braku kontaktu ze strony ubezpieczyciela, braku rozpatrywania reklamacji w terminie oraz zaniżania wypłacanych odszkodowań. Do tego, jak zwrócił uwagę Rzecznik, wnioskodawcy skarżyli się także na utrudniony kontakt z ubezpieczycielem, m.in. brak odpowiedzi na wiadomości e-mailowe, problemy z dodzwonieniem się na infolinię ubezpieczyciela, brak informacji na temat stanu sprawy.

Rzecznik Finansowy zaznaczył, że na bieżąco informował organ nadzoru o dostrzeganych nieprawidłowościach w ramach roboczych kontaktów między instytucjami. Przypomniał też, że o znaczącym wzroście liczby wniosków o wszczęcie interwencji względem DallBogg alarmował również w sprawozdaniu za 2024 rok. Rzecznik podkreślał w nim, że liczba skarg jest nieproporcjonalnie wysoka w stosunku do dynamicznie rosnącego udziału w rynku.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

DallBogg uznaje zakaz KNF za „pochopny” i „nieproporcjonalny”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ogłoszona 17 kwietnia decyzja Komisji Nadzoru Finansowego zakazująca DallBogg zawierania umów ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych jest „nieuzasadniona, niezwykle surowa i pochopna, wysoce nieproporcjonalna do zidentyfikowanych i skorygowanych niedociągnięć” – poinformował ubezpieczyciel w swoim stanowisku.

Według DallBogg decyzja Komisji zapadła po „tendencyjnie zorganizowanej i konspiracyjnie przeprowadzonej kontroli z zakamuflowanym udziałem inspektorów i sił nadzorczych z Frankfurtu nad Menem i z Sofii (Frankfurt jest siedzibą Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych, EIOPA, unijnego nadzorcy ubezpieczeń, natomiast w Sofii mieści się Bulgarian Financial Supervision Commission, BFSC, której podlega DallBogg – AM). W ocenie ubezpieczyciela skuteczny nadzór w ubezpieczeniach powinien mieć „funkcję korygującą, stopniowo karzącą, a przede wszystkim ochronną dla klientów, a nie protekcjonistyczną dla ugruntowanych graczy, pozbawiając konsumentów prawa do wolnego wyboru na zasadach rynkowych i konkurencyjnych”.

KOMENTARZ

DallBogg ma prawo się bronić. Ale forma, jaką wybrał, czyli oskarżanie KNF o sprzyjanie interesom konsumentów, raczej nikogo nie przekona. Zwłaszcza w kontekście wieloletnich doświadczeń polskiego rynku z działalnością zagranicznych zakładów ubezpieczeń, czego sztandarowym przykładem był Gefion. Małą, ale też sporo mówiącą kwestią jest przekazanie mediom komunikatu, który brzmi jak z translatora Google. Jeśli DallBogg w tak lekceważący sposób traktuje środki masowego przekazu, to jaką gwarancję mamy, że tak samo, albo i gorzej nie traktuje klientów?

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl


Pełna treść oświadczenia Dallbog [pisownia oryginalna]

Ochrona konsumentów pozostaje priorytetem dla DallBogg Insurance w Polsce

Ogłoszona w Wielki Czwartek (17 kwietnia) decyzja KNF o zaprzestaniu wydawania ubezpieczeń komunikacyjnych od DallBogg w Polsce przede wszystkim pozbawia kierowców i właścicieli samochodów ważnego wyboru alternatywnego ubezpieczyciela, który już zdobył ogromne zaufanie w kraju! W rzeczywistości decyzja jest nieuzasadniona, niezwykle surowa i pochopna, wysoce nieproporcjonalna do zidentyfikowanych i skorygowanych niedociągnięć i pojawia się po tendencyjnie zorganizowanej i konspiracyjnie przeprowadzonej kontroli – bezprecedensowe kamuflażne zaangażowanie inspektorów i sił nadzorczych z Frankfurtu am Main i Sofii w celu rozwiązania problemu, wymyślony i przedstawiony w Europy jako „wielki”. „Twarda ręka” i skuteczny nadzór w ubezpieczeniach powinny mieć funkcję korygującą, stopniowo karzącą, a przede wszystkim ochronną dla ludzi, a nieprotekcjonistyczną dla ugruntowanych, pozbawiając konsumentów prawa do wolnego wyboru na zasadach rynkowych i konkurencyjnych.

DallBogg kontynuuje kompleksową opiekę nad wszystkimi kwalifikującymi się beneficjentami.

Neuca zwiększyła udział w TU Zdrowie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

16 kwietnia spółka Neuca, podmiot dominujący Grupy Neuca, nabyła 10 294 648 akcji TU Zdrowie. Pakiet ten stanowi 46,9% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu towarzystwa.

Po transakcji Neuca posiada 97,1% udziału w ogólnej liczbie głosów ubezpieczyciela. Od dnia 29 września 2021 r. Grupa Neuca posiada pakiet kontrolny w TU Zdrowie.

(AM, źródło: TU Zdrowie)

Zakres dopasowany do potrzeb to nasza specjalność

0
Robert Wach

O ofercie AGRO Ubezpieczenia mówią Robert Wach, regionalny dyrektor sprzedaży z Dolnego Śląska i Opolszczyzny, oraz Dariusz Balcerak, regionalny dyrektor sprzedaży ze świętokrzyskiego.

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Trwa sezon sprzedaży upraw. Jakie nowości w tym produkcie oferują AGRO Ubezpieczenia?

Robert Wach: – Ubezpieczenie plonu głównego zebranego z pola i przechowywanego na terenie gospodarstwa to nasza nowość. Wyróżnia nas na tle konkurencji. Widzimy duże zainteresowanie wśród rolników, którzy pytają, analizują ofertę. Mamy możliwość dotarcia do większej liczby klientów.

Dariusz Balcerak: – Poszerzyliśmy katalog upraw w wiosennym sezonie sprzedażowym. Pojawiły się choćby słonecznik, facelia, gorczyca czy rośliny zielarskie. Ważna informacja dla agentów jest taka, że mamy nową definicję „pozostałości po plonie”. Kiedy klient zgłosi szkodę, to nie zawsze trzeba utylizować całość uprawy.

Co oznacza stwierdzenie „Od pola do stołu”?

R.W.: – Oferujemy ochronę plonów rolnych w trakcie transportu z ubezpieczonego pola do miejsca ich składowania lub zbycia. Z mojej obserwacji wynika, że tego typu ochrona jest unikatowa i pozwala podnieść poziom bezpieczeństwa produkcji rolnej gospodarstw.

D.B.: – Dotyczy to zarówno całości, jak i części transportowanych plonów, co pozwala zapewnić pełne bezpieczeństwo naszemu klientowi.

Które ryzyko kosztuje złotówkę od 1 hektara pola?

R.W.: – Dla zboża i rzepaku cena za jeden hektar od ryzyka ognia wynosi 1 złoty. Jest to wyjątkowo korzystne dla rolników oraz pośredników kwotujących tegoroczne polisy. To promowane ryzyko kwotuje się automatycznie w systemie po wybraniu opcji z ogniem, dzięki czemu pośrednik oszczędza czas swój i klienta.

Jakie wsparcie oferujecie pośrednikom sprzedającym ubezpieczenia upraw?

D.B.: – Nasza firma oferuje system FOX będący bardzo łatwym, czytelnym w obsłudze i funkcjonalnym narzędziem sprzedażowym. Składka jest przeliczana automatycznie po wprowadzeniu dosłownie kilku podstawowych parametrów. To mocno nas wyróżnia na tle konkurencji.

R.W.: – Nasi partnerzy cenią kontakt telefoniczny z nami w newralgicznych momentach, gdy potrzebują szybkiej pomocy. „Dowiezienie” rozwiązania problemu jest kluczowe dla dobrej współpracy. Przykładem może być pomyłka przy wprowadzaniu danych, choćby w numerze działki. Wtedy nasze wsparcie jest kluczowe.

Czy AGRO Ubezpieczenia oferują unikatowe rozwiązania też w innych produktach dla polskiej wsi?

D.B.: – Jesteśmy do tej pory jedynym TU oferującym ochronę zwierząt gospodarskich od następstw 36 chorób zakaźnych. Ubezpieczenie jest refundowane przez ARiMR w wysokości 70% składki. Rolnik może zabezpieczyć stado przed salmonellą, pryszczycą, chorobą niebieskiego języka etc.

Warto jednak pamiętać, że oferta jest w całości przygotowywana przez centralę AGRO Ubezpieczeń, natomiast pośrednik otrzymuje wynagrodzenie za doprowadzenie klienta, czyli tzw. lead.

R.W.: – Unikatowość Bezpiecznego Inwentarza powoduje duże zainteresowanie pośredników do tej pory niewspółpracujących z naszą firmą, a co za tym idzie, mamy nowych pośredników, którzy oferują klientom wyjątkowe produkty AGRO Ubezpieczeń, przez co zyskują w oczach klienta. 

D.B.: – Pamiętajmy, że mamy także ubezpieczenie zwierząt od zdarzeń losowych, które jest dotowane w wysokości do 65% z budżetu państwa.

R.W.: – Hitem na rynku jest ubezpieczenie upraw od ryzyk niewymienionych w ustawie, tak zwany all risk, który oferujemy jako jedyni w Polsce. To rewelacyjne rozwiązanie powoduje, że pośrednicy posiadający je w ofercie podnoszą bezpieczeństwo zawieranych umów oraz redukują ryzyko dla klienta związane z nieprzewidzianymi ryzykami pogodowymi.

Dlaczego pośrednik powinien zapoznać się z ofertą Agrocasco Waszej firmy?

R.W.: – Mamy szeroką ochronę od awarii, nielimitowaną sumę ubezpieczenia. Podam przykład kombajnu wartego 2 mln zł. W wariancie pełnym ma on ochronę na 2 mln zł – zarówno od awarii w wyniku przedostania się ciała obcego, jak i od awarii wynikających z przyczyn wewnętrznych pochodzenia optycznego, elektrycznego, elektronicznego, mechanicznego, hydraulicznego lub pneumatycznego.

D.B.: – Ochrona w Agrocasco jest w pełnym zakresie (all risk) dla wszystkich wariantów ubezpieczenia. Chronimy nawet 35-letnie maszyny, gwarantujemy stałą sumę ubezpieczenia dla sprzętu do dziesięciu lat. Znosimy konsumpcję sumy ubezpieczenia, oferujemy np. zwrot kosztów wynajęcia zastępczego sprzętu rolniczego oraz dodatek w zakresie serwisu w przypadku zatrzaśnięcia lub zagubienia kluczyków do maszyny.

Co może zyskać rolnik, który chce przenieść do AGRO Ubezpieczeń również inne polisy, np. majątek?

R.W.: – Mamy bardzo dobrą ofertę ubezpieczenia domów w all risku oraz budynków wchodzących w skład gospodarstw rolnych, która została pozytywnie przetestowana na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie, czyli w moich regionach, podczas ostatniej powodzi. Nadmienię, że informację zwrotne płynące z terenu są takie, że klienci otrzymali godne odszkodowania, a co za tym idzie – są zadowoleni z procesu likwidacji szkód i otrzymanych środków.

D.B.: – Dodatkowym bonusem jest wiele zniżek za każdy kolejny produkt wykupiony w AGRO Ubezpieczeniach. Pamiętajmy, że nasza firma ma w 100% polski kapitał, co też jest ważne dla wielu naszych klientów, ponieważ daje im poczucie bezpieczeństwa.


Jeśli jesteś OFWCA zainteresowaną oferowaniem naszych produktów, zgłoś się do centrali swojego agenta, aby poszerzyć swoją ofertę. Jeśli nie jesteś „zrzeszony” u żadnego agenta, ale jesteś zainteresowany współpracą z AGRO Ubezpieczeniami, to prosimy o kontakt. Napisz do nas na adres wspolpraca@agroubezpieczenia.pl

Gdy technologia spotyka tradycję – jeszcze kilka zdań o cyfrowej rewolucji w ubezpieczeniach

0
Adam Pustola

Sektor finansowy – zwłaszcza branża ubezpieczeniowa – znajduje się dziś w punkcie zwrotnym. W erze dynamicznych innowacji i rosnących oczekiwań klientów cyfrowa transformacja przestaje być wyborem – to warunek przetrwania. ITSurance od lat wyznacza kierunek tej zmiany.

Insurance as a Service – ewolucja, nie rewolucja

– Naszą siłą jest umiejętność przeprowadzania transformacji tam, gdzie inni widzą ograniczenia. Potrafimy wdrażać nowoczesne i dojrzałe systemy w środowiskach obciążonych wieloletnim długiem technologicznym, integrując je z istniejącymi aplikacjami i infrastrukturą – z pełnym poszanowaniem obowiązujących regulacji.

Insurance as a Service według ITSurance to nie tylko nowoczesna technologia – to kompleksowa oferta: produkty, procesy, doradztwo, integracja, optymalizacja. Dzięki temu transformacja to nie bolesna i obarczona ryzykiem rewolucja, lecz przemyślana, przewidywalna i zoptymalizowana kosztowo ewolucja – wyjaśnia Adam Pustoła, CEO i partner w ITSurance.

Nowoczesne narzędzia szyte na miarę rynku

ITSurance opracowało autorskie rozwiązania core’owe (Policy Administration System) i portalowe, wdrażane z powodzeniem u największych graczy na rynku.

Platforma SOUL oraz ekosystem OCTO to elastyczne, modułowe narzędzia umożliwiające kompleksowe zarządzanie działalnością ubezpieczeniową – w zgodzie z wymogami regulatorów, ale i w tempie, jakiego wymaga współczesny biznes.

Dlaczego to działa?

Tworzymy innowacyjne rozwiązania łączące sprawdzone mechanizmy przetwarzania danych ze wsparciem sztuczną inteligencją. Ale to nie wszystko – wyróżnia nas pełne zrozumienie złożoności i specyfiki rynku ubezpieczeń. Wdrożyliśmy wiele różnych systemów dla firm ubezpieczeniowych, dlatego doskonale rozumiemy ich potrzeby oraz wyzwania, z jakimi się mierzą. Wdrażane przez ITSurance systemy i aplikacje nie są celem same w sobie, lecz środkiem do optymalizacji procesów – mówi Adam Pustoła. – Efekty mówią same za siebie: znaczący wzrost efektywności procesów sprzedaży, obsługi polis, wdrażania nowych produktów i funkcjonalności. Nasz system obsłużył najwięcej nowych indywidualnych ubezpieczeń na życie ze składką regularną w Polsce (Q3 2024) – podsumowuje.

Pakiet medyczny to już standard oczekiwany przez pracowników

0
Dorota Bartkowska

Rozmowa z Dorotą Bartkowską, dyrektorką Biura Ubezpieczeń Zdrowotnych w Compensie

Aleksandra Wysocka: – Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała właśnie wyniki rynku ubezpieczeń zdrowotnych za 2024 r., które pokazują jego wzrost o 35%. To imponujący rezultat. Skąd bierze się tak duża popularność ubezpieczeń zdrowotnych?

Dorota Bartkowska: – Ten spektakularny wzrost nie jest przypadkowy – ubezpieczenia zdrowotne mają ogromny potencjał, który dopiero zaczynamy wykorzystywać. Głównym motorem napędowym jest rzeczywistość, której doświadczamy wszyscy – publiczna ochrona zdrowia po prostu nie nadąża za potrzebami Polaków. Zamiast malejących kolejek, widzimy coraz dłuższe terminy oczekiwania na wizytę u specjalisty. To frustrujące dla pacjentów, którzy chcą szybkiego dostępu do diagnostyki i leczenia.

W tej sytuacji ubezpieczenia zdrowotne oferują szybki dostęp do specjalistów i sprawną ścieżkę leczenia. Dodatkowo nadal mamy rynek pracownika, gdzie firmy prześcigają się w oferowaniu atrakcyjnych benefitów. Pakiet medyczny jest w absolutnej czołówce najbardziej pożądanych świadczeń pozapłacowych – to już nie luksus, ale standard oczekiwany przez pracowników. Rynek odpowiada też coraz bardziej innowacyjnymi produktami, które trafiają w zróżnicowane potrzeby klientów.

Jak wyglądał ubiegły rok w Compensie pod względem sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych?

– W Compensie mocno stawiamy na ubezpieczenia zdrowotne – zamknęliśmy rok z dynamiką wzrostu na poziomie zbliżonym do średniej rynkowej, co nas niezwykle cieszy. To był czas intensywnej pracy i pozyskiwania wielu nowych klientów. Obserwujemy prawdziwe ożywienie na tym rynku.

Co interesujące, widzimy też zupełnie nowych graczy po stronie pośredników – profesjonalistów, którzy wcześniej nie zajmowali się zdrowiem, a teraz dostrzegają ogromny potencjał tej kategorii ubezpieczeń i włączają je do swojej oferty.

Ilu pośredników sprzedaje obecnie ubezpieczenia zdrowotne Compensy?

– W ubiegłym roku ok. 2000 pośredników, którzy współpracują z Compensą, sprzedało przynajmniej jedną polisę zdrowotną. Dla porównania nasze produkty sprzedaje ok. 40 tys. agentów, co pokazuje, jak dużo mamy do zrobienia, jeśli chodzi o przekonanie pośredników do zainteresowania się ofertą zdrowotną.

Ubezpieczenia zdrowotne to produkt o własnej specyfice sprzedaży, wymagający nieco innego podejścia niż standardowa polisa komunikacyjna czy majątkowa. Co ciekawe, to często sami klienci wymuszają zmianę – przychodzą i wprost pytają swojego agenta o ubezpieczenia zdrowotne. Agent, który nie ma tego produktu w ofercie, traci szansę na kompleksową obsługę i budowanie długofalowej relacji z klientem.

Jak przekonać agenta, który specjalizuje się w ubezpieczeniach komunikacyjnych i majątkowych, żeby rozszerzył swoje portfolio o produkty zdrowotne?

– Kluczem do sukcesu jest tu kompleksowe wsparcie – doskonale rozumiemy, że dla agenta, który przez lata sprzedawał wyłącznie ubezpieczenia majątkowe, wejście w świat zdrowia może wydawać się wyzwaniem.

Dlatego stworzyliśmy system wsparcia, którego głównym filarem są nasi menedżerowie, odpowiadający za sprzedaż ubezpieczeń zdrowotnych. Działają w całej Polsce i są gotowi pomagać agentom „od a do z”: od zrozumienia produktu, przez poprowadzenie pierwszych spotkań z klientami, aż po finalizację sprzedaży.

To podejście przynosi znakomite efekty. Znam kilka inspirujących historii agentów, którzy jeszcze dwa lata temu z nieufnością podchodzili do tematu zdrowia, a dziś z powodzeniem rozwijają portfele polis zdrowotnych.

Jak rozszerzenie oferty o ubezpieczenia zdrowotne może wpłynąć na biznes agenta?

– Ubezpieczenia zdrowotne to stabilne, długoterminowe umowy, które generują dla agenta regularny, comiesięczny przychód. Nawet niewielka firma zatrudniająca kilka osób, która zdecyduje się na polisę grupową obejmującą także członków rodzin pracowników, generuje składkę roczną przekraczającą nawet 10 tys. zł. To przekłada się na atrakcyjną prowizję dla agenta, a co najważniejsze – prowizje regularne i przewidywalne. Dlatego staramy się zachęcać naszych agentów do rozszerzenia oferty produktowej o ubezpieczenia zdrowotne.

Jakie nowości szykuje w tym roku Compensa w obszarze ubezpieczeń zdrowotnych?

– W tym roku w centrum naszej uwagi są doświadczenie klienta – to kluczowy element, bo w przeciwieństwie do klasycznego ubezpieczenia majątkowego z polisy zdrowotnej korzysta się wielokrotnie w ciągu roku. Pracujemy nad istotnymi zmianami w procesach obsługowych i zupełnie nowym podejściem do narzędzi cyfrowych.

Naszym flagowym projektem jest zaawansowana integracja z grafikami placówek medycznych – chcemy, by klient w jednym miejscu miał dostęp do znaczącej części spośród 3 tys. placówek medycznych współpracujących z Compensą.

Czy obserwujecie wzrost zainteresowania ubezpieczeniami zdrowotnymi wśród klientów indywidualnych?

– Jeszcze dwa–trzy lata temu mieliśmy do czynienia ze skokowym wzrostem cen ubezpieczeń zdrowotnych, co naturalnie zahamowało popyt ze strony klientów indywidualnych. Jednak w ostatnich kwartałach składki ustabilizowały się na przystępnym poziomie, co w połączeniu z innymi czynnikami, jak na przykład cały czas rosnące szybko wynagrodzenia, wyraźnie ożywiło sprzedaż w sektorze indywidualnym.

Dostrzegamy także zmianę podejścia wśród Polaków do tematu zdrowia. Rośnie grupa osób, która stara się prowadzić zdrowy tryb życia, uprawia regularnie sport i tym samym docenia komfort, jaki oferuje ubezpieczenie zdrowotne w zakresie dostępu do diagnostyki czy specjalistów.

Osobiście mnie najbardziej cieszy fakt, że ubezpieczenia zdrowotne przestały być domeną mieszkańców wielkich metropolii. Obserwujemy dynamicznie rosnące zainteresowanie tego typu produktem w mniejszych miejscowościach, gdzie paradoksalnie dostęp do publicznej ochrony zdrowia, szczególnie specjalistów, bywa jeszcze trudniejszy niż w aglomeracjach. To dowód, że ubezpieczenia zdrowotne przestają być produktem niszowym, ale stają się dla klientów takim samym standardem jak ubezpieczenia mieszkaniowe czy NNW.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

FinTech & InsurTech Digital Congress: Rozwój AI wyzwaniem dla stabilności rynku finansowego

0
Źródło zdjęcia: MMC Polska

14 kwietnia 2025 roku w warszawskim hotelu The Westin odbyła się 17. edycja FinTech & InsurTech Digital Congress – wydarzenia gromadzącego liderów świata finansów, ubezpieczeń, innowacji, administracji publicznej oraz przedstawicieli sektora fintech i insurtech. Patronem medialnym ubezpieczeniowej części kongresu jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Już pierwsza dyskusja kongresowa pokazała, że zmieniający się układ sił gospodarczych i rozwój AI stają się wyzwaniem dla stabilności rynku finansowego. Eksperci debatowali o tym, jak decyzje podejmowane przez przedstawicieli innych narodów wpływają na lokalne strategie inwestycyjne oraz jakie konsekwencje mogą nieść dla polskich instytucji finansowych.

Następnie uczestnicy podjęli rozmowy o przyszłości wartości w świecie opartym na cyfrowych innowacjach, skupiając się na zdolności adaptacyjnej organizacji – od przekształcania się w twórców ekosystemów po gotowość do przejęcia odpowiedzialności za kierunek, w którym zmierza rozwój technologii.

Wystąpienia i debaty zdominował temat Digital Assets. Prezentacja o adopcji kryptopłatności otworzyła dyskusję o przyszłości finansów opartych na nowych technologiach. Omawiano wpływ tokenizacji, regulacji MiCa, stablecoinów i DLT na globalny system finansowy.

W dalszej części dnia poruszono temat inwestycji jako kluczowego elementu rozwoju branży. Eksperci omawiali sposoby przyciągania kapitału do fintechów i insurtechów oraz współpracy z instytucjami. Następnie skupiono się na DeFi, integracji blockchain z rynkiem tradycyjnym i roli AI w tym procesie.

Popołudniowa część kongresu dotyczyła w głównej mierze współpracy między instytucjami finansowymi a fintechami i insurtechami. Podkreślono potrzeby sektora, luki infrastrukturalne oraz potencjał partnerstw technologicznych. Z kolei podczas prezentacji na temat ePłatności w mObywatelu pokazano, jak sektor publiczny może wspierać innowacje i cyfryzację usług dla obywateli.

Kolejna debata dotyczyła przyszłości płatności – od embedded finance po BNPL i cyfrowe portfele. Omówiono również wykorzystanie AI i automatyzacji w nowoczesnych modelach ubezpieczeń.

Na zakończenie dnia zaprezentowano rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa danych. W debacie podsumowującej poruszono temat DORA, AI w walce z oszustwami i roli analityki w zarządzaniu ryzykiem.

Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska.

(AM, źródło: MMC Polska)

18,299FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie