Blog - Strona 3 z 1524 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal

Fundacja PKO BP przedstawiła wnioski z ubiegłorocznej powodzi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Fundacja PKO Banku Polskiego zaprezentowała raport „Mądrość po szkodzie. Wnioski z powodzi 2024 r.” autorstwa Kuby Wygnańskiego, współzałożyciela i prezesa Pracowni Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”. Dokument zawiera analizę działań pomocowych podczas wrześniowej powodzi na Dolnym Śląsku oraz rekomendacje działań na wypadek sytuacji kryzysowej w przyszłości. Ubiegłoroczna katastrofa naturalna jest też przedmiotem wielu analiz sektora ubezpieczeniowego.

Raport powstał w oparciu o wiele godzin wywiadów z bezpośrednimi uczestnikami wydarzeń – przedstawicielami władz lokalnych, służb ratunkowych, organizacji pozarządowych i wolontariuszy, a także analizę dokumentów związanych z akcją pomocową. Analizuje przebieg wydarzeń, dokumentując zarówno sukcesy, jak i wyzwania, które ujawniły się podczas kryzysu.

–  Raport jest wynikiem naturalnej potrzeby wyciągania wniosków z katastrofalnych zdarzeń. Wiele z wniosków wykracza poza przypadek powodzi, ponieważ sytuacji kryzysowych może się pojawić się więcej. Trzeba się na nie przygotować. Trzeba być mądrzejszym – podkreśla Kuba Wygnański. 

Autor przygląda się sposobowi funkcjonowania całego ekosystemu pomocowego – od służb mundurowych i administracji publicznej, przez organizacje pozarządowe, po spontaniczne grupy wolontariuszy. Identyfikuje kluczowe wyzwania systemowe, które utrudniały efektywną pomoc, takie jak problemy z infrastrukturą komunikacyjną, koordynacją działań różnych podmiotów czy barierami prawnymi. Raport to źródło wiedzy dla wszystkich instytucji i organizacji zaangażowanych w zarządzanie kryzysowe, działania pomocowe oraz budowanie odporności lokalnych społeczności. Jest zaproszeniem do szerszej debaty publicznej o tym, jak jako społeczeństwo możemy lepiej przygotować się na przyszłe wyzwania.

– Skuteczne działania pomocowe to nie tylko naprawa szkód i pomoc pokrzywdzonym, ale także wyciąganie wniosków. W naszym raporcie staramy się odpowiedzieć na pytanie, jak sprawić, by tych szkód i krzywdy było w przyszłości jak najmniej – komentuje Maciej Kuziemski, prezes Fundacji PKO Banku Polskiego.

Ubiegłoroczna powódź jest też przedmiotem wielu analiz sektora ubezpieczeniowego. Wrześniowa katastrofa naturalna była m.in. tematem debaty „Powódź 2024 – fakty i mity”, jaka odbyła się w ramach XII kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń. Żywioł, który kilka miesięcy temu nawiedził południowo-zachodnia Polskę był też tematem niedawnego  seminarium reasekuracyjnego PIU.

Raport

(AM, źródło: PKO BP, gu.com.pl)

Compensa partnerem Akademii Koszykówki Legii Warszawa Sekcja Junior

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Compensa nawiązała współpracę z jedną z największych akademii koszykarskich w Polsce – Akademią Koszykówki Legii Warszawa Sekcja Junior. W nadchodzącym sezonie 2025/2026 ubezpieczyciel będzie sponsorować Fundację Polish Basketball Future, która jako Akademia Koszykówki Legii Warszawa Sekcja Junior prowadzi dziecięce i młodzieżowe (do U-16) drużyny koszykarskiej klubu. Współpraca wpisuje się w szerszą strategię ubezpieczyciela, który angażuje się w rozwój sportu dziecięcego.

Wsparcie dla młodych talentów

Akademia Koszykówki Legii Warszawa Sekcja Junior to baza szkoleniowa dla blisko 1000 młodych zawodników, którzy trenują pod okiem doświadczonych trenerów w różnych kategoriach wiekowych – od najmłodszych grup po zespoły U-16. W ramach współpracy Compensa będzie odgrywać rolę Oficjalnego Sponsora Akademii Koszykówki Legii Warszawa Sekcja Junior. Partnerstwo obejmuje działania wizerunkowe i promocyjne, w tym ekspozycję logo firmy na strojach meczowych drużyn dziecięcych i młodzieżowych sekcji. 

– Bardzo cieszymy się, że rozpoczynamy współpracę z Compensą. Nawiązaliśmy partnerstwo z firmą, która doskonale rozumie wartość pracy z dziećmi i młodzieżą oraz pozytywny wpływ sportu na ich przyszłość. Naszym celem jest nie tylko wychowywanie przyszłych mistrzów, lecz także zaszczepienie w młodych ludziach miłości do zdrowego, aktywnego stylu życia. Jestem przekonany, że dzięki współpracy z Compensą młode talenty, które są pod naszą opieką, będą miały jeszcze lepsze warunki rozwoju – mówi Nikolaj Kovčin, prezes Akademii Koszykówki Legii Warszawa Sekcja Junior i szef Fundacji Polish Basketball Future.

W Compensie wierzymy, że aktywność fizyczna uczy wytrwałości, współpracy i odpowiedzialności, dlatego regularnie angażujemy się w projekty rozwijające potencjał najmłodszych. Nasza współpraca z Akademią Koszykówki Legii Warszawa Sekcja Junior doskonale wpisuje się w nasze długofalowe wsparcie dla młodych sportowców. Rozpoczynamy ją w momencie historycznego triumfu klubu. To doskonały przykład tego, jak systematyczna praca z dziećmi przekłada się na sukcesy na najwyższym poziomie – mówi Damian Andruszkiewicz, członek zarządu Compensy.

Długoletnie zaangażowanie w sport dziecięcy

Compensa od lat wspiera sport dziecięcy i młodzieżowy, będąc partnerem klubów na terenie całej Polski. Wśród nich są m.in. dolnośląski KPR Kobierzyce, drużyna piłki ręcznej dziewcząt oraz MKS Września, który uczestniczy w seniorskich rozgrywkach koszykarskich, łącząc to z intensywną pracą z dziećmi i młodzieżą.

– Sport dzieci i młodzieży to inwestycja w przyszłość, która wykracza daleko poza wyniki czy statystyki. Aktywność fizyczna kształtuje zdrowe nawyki, odciąga dzieci od ekranów i uczy pracy zespołowej. Te walory edukacyjne są dla nas równie ważne jak rozwój talentów sportowych. Dlatego konsekwentnie wspieramy inicjatywy w różnych częściach Polski, które łączą sport z budowaniem charakteru młodych ludzi – mówi Daniel Byster, dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży Cyfrowej Compensy

(AM, źródło: Compensa)

Allianz Trade: Polskie firmy przodują w ESG

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polskie firmy są przed europejskimi w realizacji dotychczasowych celów redukcji emisji. Mają więc obecnie komfort skupienia się na tych aspektach, które przyniosą bieżące korzyści zarówno im, jak i środowisku – wynika z globalnego badania światowego handlu Allianz Trade 2025

W opinii Sławomira Bąka, członka zarządu Allianz Trade ds. Oceny Ryzyka, polskie firmy są bardzo pragmatyczne – wiele z nich widzi w ESG nie obowiązek, ale szansę. Nie tylko na obniżenie kosztów (np. poprzez tak liczne inwestycje w pozyskiwanie ekologicznej energii), ale także na zwiększenie konkurencyjności swoich produktów. Bardziej ekologiczne produkty mają znaczenie nie tylko dla końcowych konsumentów, ale są także preferowane przez importerów w ich łańcuchach dostaw.

– Polska jest też wyraźnie przed innymi europejskimi krajami w realizacji przez firmy dotychczasowych celów klimatycznych (do 2030 roku). Oczywiście nie oznacza to, że mamy już najczystszy biznes (i w związku z tym środowisko). Dużo jeszcze przed nami do zrobienia, gdyż startowaliśmy z dużo gorszej pozycji, chociaż osiągnęliśmy zdecydowanie więcej z wyznaczonych celów niż firmy z innych krajów europejskich. Postępy są najłatwiejsze na początku, a trudniejsze gdy jest coraz bliżej do osiągnięcia wysokich norm ekologicznych, ale… Polskie firmy się tego nie boją, o czym świadczy ich najwyższy w globalnym badaniu Allianz Trade wskaźnik ufności i akceptacji dla osiągnięcia zerowej emisji. Są w tym pewne siebie, bo wiedzą, że po pierwsze potrafią, a po drugie, że to się im opłaca. Stąd ich spokój i determinacja na optymalnej ścieżce, jaką obrały – połączenia celów klimatycznych i biznesowych. Warto więc oczywiście racjonalizować założenia bieżącej polityki na styku gospodarczo-środowiskowym, ale bardziej ją dostosowywać, niż z niej rezygnować, gdyż „zielone” firmy i produkty będą coraz większym atutem polskiego biznesu – komentuje Sławomir Bąk.

(AM, źródło: Multi AN)

TUW „TUW” wspiera program rozwoju edukacji dzieci i młodzieży szkolnej

0
TUW „TUW”

25 czerwca 2025 r. odbyła się konferencja inaugurująca Szkolny Fundusz Grantowy – innowacyjny projekt wspierający edukację oraz rozwój dzieci i młodzieży. Jednym z partnerów inicjatywy wspierającej rozwój edukacji w gminie Trzebownisko w województwie podkarpackim zostało Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”.

Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli samorządu oraz partnerów biznesowych, a jego celem było podpisanie listu intencyjnego potwierdzającego gotowość do współpracy przy realizacji programu.

Szkolny Fundusz Grantowy funkcjonuje w ramach programu „Aktywna Szkoła w Gminie Trzebownisko”, z którego skorzysta prawie 4 tys. dzieci i młodzieży. Fundusz umożliwi realizację nowoczesnych projektów edukacyjnych, terapeutycznych i rozwojowych we wszystkich placówkach oświatowych na terenie gminy.

(AM, źródło: TUW „TUW”)

Swiss Re: Warto dostrzegać ryzyka wtórne

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Przewidywanie ryzyk środowiskowych występujących w następstwie dużych katastrof naturalnych stanowi niewykorzystaną szansę dla sektora ubezpieczeniowego – stwierdził szef chińskiego oddziału firmy reasekuracyjnej Swiss Re.

Ryzyka związane z katastrofami, takimi jak huragany, są zrozumiałe, „ponieważ intensywnie je modelowaliśmy”. Mniej znane ubezpieczycielom są tzw. ryzyka wtórne, czyli katastrofy następujące po dużym zdarzeniu – takie jak susze po pożarach rozprzestrzeniających się na otwartym terenie albo powodzie błyskawiczne po huraganie. – Wciąż brakuje nam danych i dobrych modeli uwzględniających te zjawiska – mówił Beat Strebel. – Jest to wielka szansa biznesowa, ale i problem.

Te mniej rozpoznane ryzyka coraz częściej stają się źródłem wypłat ubezpieczeniowych, jako że ekstremalne zdarzenia pogodowe prowadzą do miliardowych strat gospodarczych. Tradycyjnie reasekuratorzy nie przywiązywali wagi do rozróżnienia między zagrożeniami wtórnymi a większymi katastrofami, ale to się zmienia ze względu na rosnącą częstotliwość. Wartość globalnych aktywów narażonych na ryzyka klimatyczne prawdopodobnie wzrośnie o 7% rocznie w ciągu następnych 10–20 lat. Niepokojące jest, że większość tych aktywów jest nieubezpieczona. Przeciętnie 40% strat gospodarczych w wyniku katastrof środowiskowych jest ubezpieczone.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Czechy: Komunikacja ciągnie w górę składki, majątek – wypłaty

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Według danych Czeskiego Banku Narodowego ubezpieczyciele w Republice Czeskiej zakończyli I kwartał 2025 r. ze składką przypisaną brutto o wartości 2,51 mld euro, o prawie 7% wyższą r/r. Wypłaty z polis wzrosły o 4,74%, do 1,12 mld euro.

Sektor życiowy odnotował dodatnią dynamikę, chociaż w tempie wolniejszym niż segment non-life – podaje portal Xprimm. Składka przypisana brutto poszła w górę o 6,5% r/r, do 615 mln euro. W klasie ubezpieczeń na życie z funduszem kapitałowym i indeksowanych składka przypisana brutto spadła o 7,5%, do 162,66 mln euro. Pozostałe ubezpieczenia na życie odnotowały dwucyfrowy współczynnik wzrostu.

Rekompensaty i świadczenia wypłacone wzrosły ogółem o 3,46%, ale spadły o ponad 12% w linii ubezpieczeń z udziałem w zysku z inwestycji.

Po stronie non-life składka przypisana brutto wzrosła o 7,12%, do 1,89 mld euro, włącznie z reasekuracją. Największą część tej sumy dostarczyły ubezpieczenia komunikacyjne, dla których składka przypisana brutto sięgnęła 811,3 mln euro. Ubezpieczenia majątkowe to drugi co do wielkości segment non-life, ze składką w wysokości 487,9 mln euro, która wzrosła o 10,8% r/r.

Wypłacone odszkodowania z ubezpieczeń non-life wzrosły o 5,33%, do 774,2 mln euro. Niemniej jednak podczas gdy wypłaty z ubezpieczeń komunikacyjnych wciąż mają największy udział w tej sumie, pozostały prawie niezmienne r/r (0,67% wzrostu). Równocześnie wypłaty z ubezpieczeń majątkowych wzrosły o 18,6%, do 149,87 mln euro.

Dane CBN zawierają informacje o wszystkich czeskich ubezpieczycielach, oddziałach ubezpieczycieli z państw UE i Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz z innych państw działających w Republice Czeskiej.

AC

Jarosław Matusiewicz, Marcin Nedwidek i Tomasz Tarkowski w Radzie UFG

0
Jarosław Matusiewicz, Marcin Nedwidek i Tomasz Tarkowski

Obradujące 25 czerwca Walne Zgromadzenie Członków Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego dokonało wyboru przedstawicieli zakładów ubezpieczeń do Rady UFG. Są nimi Jarosław Matusiewicz, Marcin Nedwidek oraz Tomasz Tarkowski. Zgodnie z ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK, w skład rady wchodzą osoby rekomendowane przez ubezpieczycieli, przedstawiciel Komisji Nadzoru Finansowego oraz przedstawiciel Ministerstwa Finansów.

– W imieniu rady i zarządu Funduszu dziękuję panu prezesowi Piotrowi Zadrożnemu, dotychczasowemu przewodniczącemu Rady UFG, w szczególności za umiejętność tworzenia atmosfery współpracy i zrozumienia wśród naszych członków oraz za nieocenione wieloletnie wsparcie w realizacji wspólnych celów. Panu prezesowi Arturowi Olechowi składam szczególne podziękowania za to, że Fundusz zawsze był integralną częścią jego szerszej strategii innowacyjnego podejścia do danych i informacji, czemu dał wyraz w trakcie swojej kadencji w radzie UFG. Panu prezesowi Mariuszowi Wójcikowi dziękuję za niezwykłą rzetelność, otwartość i zaangażowanie w nasze wspólne przedsięwzięcia. Panu prezesowi Jarosławowi Matusiewiczowi, panu prezesowi Marcinowi Nedwidkowi i panu prezesowi Tomaszowi Tarkowskiemu serdecznie gratuluję wyboru do rady. Cieszę się bardzo na przyszłą współpracę i wiem, że Panów wiedza i doświadczenie będą wspierać innowacyjność, efektywność i rozwój, zarówno Funduszu, jak i rynku – powiedziała Małgorzata Ślepowrońska, prezeska zarządu UFG.

Od 25 czerwca w skład organu wchodzą (kolejność alfabetyczna): Artur Borowiński, prezes zarządu ERGO Hestii, Marcin Kulawik, prezes zarządu Allianz Polska, Michał Litwiniuk, Jarosław Matusiewicz, prezes zarządu TUZ Ubezpieczenia, Piotr Narloch, prezes zarządu InterRisk, Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA w Polsce, Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu Warty (wiceprzewodniczący), Tomasz Tarkowski, członek zarządu PZU SA oraz Krystian Wiercioch, zastępca przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego. Damian Ziąber, rzecznik UFG, przekazał „Gazecie Ubezpieczeniowej”, że nowy przewodniczący rady zostanie dopiero wybrany.

Dla Jarosława Matusiewicza, prezesa zarządu TUZ Ubezpieczenia, powołanie do rady oznacza powrót w jej szeregi po trzyletniej nieobecności.

– Serdecznie dziękuję za zaufanie i możliwość dołączenia do Rady Funduszu. To dla mnie zaszczyt i jednocześnie zobowiązanie wobec całego środowiska ubezpieczeniowego. UFG odgrywa kluczową rolę w systemie ochrony ubezpieczeniowej w Polsce, dlatego dołożę wszelkich starań, aby moje doświadczenie i wiedza wspierały dalszy rozwój Funduszu oraz wzmacniały jego misję na rzecz bezpieczeństwa ubezpieczonych i stabilności rynku – powiedział Jarosław Matusiewicz.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

PZU wypłaci 3,86 mld zł dywidendy. Beata Stelmach i Maciej Szwarc wybrani do rady nadzorczej

0
Źródło zdjęcia: PZU

Zwyczajne Walne Zgromadzenie PZU SA przyjęło uchwałę o podziale zysku netto za rok 2024, zgodną z rekomendacją zarządu spółki. Do akcjonariuszy trafi łącznie 3,86 mld zł, czyli po 4,47 zł na akcję. Decyzją udziałowców z rady nadzorczej odwołany został Michał Bernaczyk, a dołączyli do niej Beata Stelmach, zgłoszona przez Skarb Państwa, i Michał Szwarc, zgłoszony przez Generali OFE.

25 czerwca w siedzibie Grupy PZU odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie PZU SA, w którym wzięli udział zarejestrowani akcjonariusze reprezentujący 71,3% kapitału zakładowego.

– Możecie od nas oczekiwać i rozliczać nas z tworzenia dla was wartości. Mamy ambicję i mocne postanowienie, by kapitalizacja giełdowa odzwierciedlała realną wartość PZU, wyższą nawet o kilkadziesiąt procent – zadeklarował na wstępie obrad p.o. prezesa PZU SA Andrzej Klesyk, który krótko przybliżył też akcjonariuszom plany przekształcenia zakładu w spółkę holdingową, a następnie jej połączenia z Pekao SA. – Gramy o uwolnienie od 15 do 20 mld zł potencjalnego kapitału do dyspozycji akcjonariuszy – wyjaśnił.

Podczas obrad udziałowcy spółki przyjęli uchwałę o podziale zysku netto za rok 2024, zgodną z wnioskiem zarządu, przeznaczając na wypłatę dywidendy łącznie 3,86 mld zł, tj. po 4,47 zł na akcję (wskaźnik wypłaty w odniesieniu do zysku spółki za ub.r. to 99,6%). Dzień dywidendy ustalono na 25 września, a dzień wypłaty dywidendy na 16 października.

ZWZ zatwierdziło również między innymi sprawozdanie finansowe spółki i sprawozdanie skonsolidowane Grupy PZU za rok 2024, sprawozdanie zarządu z działalności spółki i grupy w ub.r. oraz sprawozdanie rady nadzorczej, a także uchwały w sprawie zmiany statutu spółki oraz przyjęcia polityki równowagi płci w zarządzie i RN. W obu przypadkach zmiany związane są głównie z dostosowaniem do obowiązujących lub niedługo wchodzących w życie regulacji prawnych.

Głosowano również nad zaproponowanymi przez Skarb Państwa uchwałami zmieniającymi zasady kształtowania wynagrodzeń członków zarządu oraz rady nadzorczej. W pierwszym przypadku uchwała nie została podjęta, w drugim – tak.

Akcjonariusze podjęli także uchwały o udzieleniu absolutoriów z wykonania obowiązków wszystkim członkom zarządu PZU SA, którzy pełnili tę funkcję w roku 2024, poza Ernestem Bejdą (uchwała nie została podjęta) oraz Beatą Kozłowską-Chyłą (przyjęto uchwałę o nieudzieleniu absolutorium). Udzielono także absolutoriów z wykonania obowiązków wszystkim członkom RN spółki, którzy pełnili tę funkcję w minionym roku.

Zgromadzenie odwołało również z rady nadzorczej PZU SA Michała Bernaczyka. W skład rady powołano natomiast Beatę Stelmach, którą 24 czerwca zgłosił Skarb Państwa, wiodący udziałowiec spółki, oraz Macieja Szwarca, byłego prezesa zarządu AXA w Polsce, zgłoszonego przez Generali OFE.
Biogramy nowych członków rady nadzorczej.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Zakłady wykorzystają PESEL i REGON w kalkulacji ryzyka ubezpieczeniowego

0
Źródło zdjęcia: Canva

Do konsultacji publicznych i uzgodnień międzyresortowych trafił kolejny projekt nowelizacji ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2025 r. poz. 367). Regulacja umożliwia UFG gromadzenie w określonych przypadkach danych o numerach PESEL i REGON.

Celem projektu jest umożliwienie Ubezpieczeniowemu  Funduszowi Gwarancyjnemu, jako ośrodkowi informacji, gromadzenia w rejestrze umów ubezpieczenia grupy 3 i 10 działu II (autocasco i OC posiadaczy pojazdów lądowych), zarówno danych o numerze PESEL, jak i numerze REGON.

„Jest to szczególnie istotne w przypadku ubezpieczonych prowadzących działalność gospodarczą. Proponowana zmiana przyczyni się bowiem do usunięcia wątpliwości w zakresie możliwości i niezbędności pobierania numerów PESEL w przypadku tych osób. Pozyskanie numeru PESEL, a nie tylko numeru REGON osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą pozwoli w szczególności zweryfikować kierowców, którzy w przeszłości spowodowali liczne szkody komunikacyjne” – czytamy w ocenie skutków regulacji.

W ocenie projektodawcy, którym jest Ministerstwo Finansów, nowe przepisy umożliwią zakładom ubezpieczeń przeprowadzanie rzetelniejszej oceny ryzyka ubezpieczeniowego. Bez  możliwości pozyskania numeru PESEL towarzystwa nie zawsze mogą zidentyfikować dane konkretnej osoby, a w konsekwencji należycie skalkulować ryzyko. Projektodawca wyraził też przypuszczenie, ze ten mechanizm w przyszłości może przyczynić się do obniżenia wysokości składek za obowiązkowe ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.

Nowela wejdzie w życie po upływie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia.

Warto przypomnieć, że obecnie trwa również procedowanie trzech innych nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych. Pierwsza z nich przewiduje wprowadzenie ułatwień w zakresie komunikacji elektronicznej, natomiast druga umożliwia ubezpieczycielom oraz UFG weryfikowanie informacji o zastrzeżeniu numeru PESEL. Z kolei trzecia przewiduje wprowadzenie ułatwień dla klientów trzech rodzajów polis obowiązkowych w zakresie rozwiązania umowy. Do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów trafiły również założenia projektu noweli przewidującej zniesienie obligatoryjności każdorazowego karania ubezpieczycieli przez Komisję Nadzoru Finansowego karami finansowymi za nieterminowość w likwidacji szkód.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

InterRisk z platformą IRON – nowy poziom w sprzedaży ubezpieczeń

0

InterRisk uruchomił nową platformę IRON. Powstała we współpracy z agentami ubezpieczeniowymi, którzy wezmą także aktywny udział w towarzyszącej jej kampanii informacyjnej.

Narzędzie już jest dostępne i umożliwia szybkie i wygodne zawieranie ubezpieczeń w ramach Pakietu AUTO+. Kolejne moduły i funkcjonalności będą dodawane sukcesywnie. Największe zalety platformy InterRisk to bezpieczeństwo, szybkość działania i wysoka efektywność.            

IRON – mocny sojusznik agenta w sprzedaży polis

Celem InterRisk było stworzenie efektywnego rozwiązania, które będzie wspierać agentów w ich codziennej pracy, a w przyszłości również klientów. Taką funkcję ma pełnić IRON – nowa Platforma Interakcji InterRisk.

– Cyfrowa transformacja jest jednym z filarów strategii Vienna Insurance Group. Zapewnienie rozwiązań technologicznych przyjaznych użytkownikowi ma obecnie kluczowe znaczenie i jest jednym z czynników decydujących o sukcesie biznesowym. Życzę InterRisk udanego wdrożenia i znaczącego rozwoju biznesu oraz bardzo dziękuję wszystkim osobom zaangażowanym w projekt. Takie inicjatywy są dowodem na to, że innowacja i skuteczność idą u nas w parze – stwierdza Harald Riener, członek zarządu Vienna Insurance Group AG Wiener Versicherungsgruppe i przewodniczący rady nadzorczej spółek VIG w Polsce.

IRON może pochwalić się wieloma praktycznymi funkcjonalnościami. Intuicyjny panel użytkownika powstał zgodnie z zasadami projektowania UX. Całość wyróżnia minimalistyczny design. Prosta ścieżka i intuicyjny kokpit zapewniają łatwość poruszania się po platformie. Automatyczne zaciąganie danych klienta i kompresowanie zdjęć, możliwość porównania wariantów na jednym ekranie, a także możliwość wysyłki oferty bezpośrednio z poziomu IRON gwarantują oszczędność czasu.

IRON to nasza odpowiedź na potrzeby rynku. Zależało nam, aby zapewnić agentom i klientom cyfrowy komfort w codziennych wyzwaniach. To dopiero początek – traktujemy tę platformę jako solidny fundament do dalszego rozwoju i wdrażania nowych funkcjonalności. Niezmiennie koncentrujemy się na innowacjach, inwestując w nowoczesne i bezpieczne rozwiązania – mówi Piotr Narloch, prezes InterRisk TU SA Vienna Insurance Group.

Głos agentów ma znaczenie

Kluczowym elementem podczas tworzenia nowej platformy InterRisk była ścisła współpraca z agentami i menedżerami sprzedaży. Aż 170 z nich wzięło udział w warsztatach i testach, dzieląc się swoimi doświadczeniami i oczekiwaniami. To ich perspektywa wpłynęła ostatecznie na kształt narzędzia – funkcjonalnego, intuicyjnego i realnie wspierającego codzienną pracę.

Dzięki tak bliskiej współpracy InterRisk i pośredników możliwe było zaproponowanie intuicyjnej ścieżki. Chcieliśmy, aby IRON był narzędziem skrojonym na miarę oczekiwań naszych agentów. Jako najważniejsze wskazali oni: skrócenie czasu przygotowywania oferty, dostęp do większej liczby baz danych, szybką kalkulację oraz prostotę rozwiązania. Wszystkie te kwestie, jak i wiele innych, zostały przez nas uwzględnione w trakcie projektowania narzędzia. W efekcie powstała w pełni intuicyjna platforma, która posiada m.in. automatyczne zaciąganie danych, opcję porównywania wariantów w ramach jednej oferty, innowacyjną APK czy uproszczony wydruk oferty i polisy – podkreśla Daniel Kaliszuk, członek zarządu InterRisk TU SA Vienna Insurance Group odpowiedzialny za pion sprzedaży ubezpieczeń.

Bezpiecznie z IRON

IRON to narzędzie, które ma zrewolucjonizować sposób pracy agentów. Logowanie do systemu jest dwuetapowe, zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej (DORA).

IRON umożliwia agentom szybsze i bardziej efektywne działanie. Dodam, że jesteśmy jednym z pierwszych TU w Polsce, które wprowadziło podwójne uwierzytelnianie w dostępie do platformy. Zapewnia najwyższy poziom zabezpieczenia danych naszych agentów i klientów. Bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem – zaznacza Martin Stenitzer, członek zarządu InterRisk TU SA Vienna Insurance Group odpowiedzialny za obszar IT.

Pakiet AUTO+ na start – kolejne moduły już wkrótce!

Obecnie agenci mają dostęp do Pakietu AUTO+, który umożliwia sprawne tworzenie ofert ubezpieczeń komunikacyjnych. – W pierwszej kolejności została udostępniona sekcja ubezpieczeń komunikacyjnych, które jak pokazują doświadczenia naszych agentów, zajmują najwięcej czasu w ich codziennej pracy. Z pewnością przyczyni się to do zwiększenia efektywności i komfortu pracy naszych partnerów – dodaje Martin Stenitzer.

Przed InterRisk dalszy rozwój platformy. Zgodnie z metodyką agile IRON będzie rozwijany stopniowo, aby każda nowa funkcjonalność była w pełni dopracowana i dostosowana do realnych wymagań agentów. Spółka tworzy zintegrowane narzędzie, w którym będą dostępne wszystkie rozwiązania ubezpieczeniowe InterRisk, a docelowo również panel obsługi dla klienta.

18,427FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie