Blog - Strona 30 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 30

Jak rekomendacje dystrybucyjne zagwarantują oferowanie polis wartościowych dla klientów?

0
Źródło zdjęcia: V Financial Conferences

31 marca odbędzie się szkolenie zatytułowane „Projekt rekomendacji KNF dotyczących dystrybucji ubezpieczeń”. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Zaproponowane przez nadzór rekomendacje określają najistotniejsze z punktu widzenia KNF kwestie związane z prowadzeniem dystrybucji ubezpieczeń przez zakłady. Podczas szkolenia Paweł Stykowski, radca prawny specjalizujący się w prawie usług finansowych, w szczególności prawie ubezpieczeniowym i instrumentów finansowych, przybliży uczestnikom, w jaki sposób nowy akt ma zrealizować cel założony przez urząd.

Program szkolenia

Rejestracja

(AM, źródło: V Financial Conferences)

Nowa era oceny ryzyka i obsługi klienta

0
Joanna Gepner

Branża ubezpieczeniowa, choć od lat korzysta z zaawansowanych technologii, stoi obecnie przed kolejną rewolucją – tym razem napędzaną przez sztuczną inteligencję (AI) oraz uczenie maszynowe (ML).

Dzięki tym technologiom firmy ubezpieczeniowe mogą nie tylko zrewolucjonizować proces oceny ryzyka, lecz także znacząco poprawić jakość obsługi klienta, personalizację ofert czy procesy likwidacji szkód.

Korzyści z wykorzystania AI i ML w branży ubezpieczeniowej

1. Precyzyjna ocena ryzyka

Tradycyjne metody wyceny ryzyka bazują na statystyce i danych demograficznych. AI i ML pozwalają na analizę znacznie szerszego spektrum danych, m.in. z urządzeń IoT, historii płatności czy mediów społecznościowych. Dzięki temu wycena ryzyka staje się bardziej precyzyjna i dynamiczna.

2. Personalizacja ofert

Systemy AI analizują zachowania użytkowników i ich historię polis, dostosowując oferty do indywidualnych potrzeb. Przykładem jest dynamiczne ustalanie składki na podstawie stylu życia czy zmiany miejsca zamieszkania.

3. Automatyzacja obsługi klienta

Chatboty i wirtualni asystenci umożliwiają szybką i skuteczną komunikację, odpowiadając na pytania o polisy, pomagając w zgłaszaniu roszczeń i informując o statusie wypłaty odszkodowania. AI pozwala na całodobową obsługę, zwiększając satysfakcję klientów.

4. Wykrywanie oszustw

ML identyfikuje nietypowe schematy zgłoszeń i wykrywa podejrzane roszczenia, np. wielokrotne zgłoszenia w krótkim czasie. Dzięki temu możliwe jest szybkie reagowanie na potencjalne nadużycia i minimalizowanie strat finansowych.

5. Szybsza likwidacja szkód

AI analizuje zdjęcia szkód i raporty wypadków, automatycznie oceniając zgodność z polisą i przyspieszając wypłatę odszkodowania. To znacząco skraca czas oczekiwania i poprawia doświadczenie klienta.

6. Optymalizacja underwritingu

Dzięki AI underwriting staje się bardziej precyzyjny. Algorytmy analizują dane dotyczące zdrowia, aktywności fizycznej i stylu życia, dostosowując warunki polis na życie i zdrowie do realnego poziomu ryzyka.

Przykłady zastosowania AI w ubezpieczeniach

  • Ubezpieczenia oparte na telematyce – analiza stylu jazdy kierowców i dostosowanie składek do rzeczywistego ryzyka.
  • AI w ubezpieczeniach zdrowotnych – prognozowanie problemów zdrowotnych i rekomendowanie działań prewencyjnych.
  • Automatyczna analiza roszczeń – szybsze i bardziej precyzyjne procesowanie zgłoszeń dzięki algorytmom AI.

Sztuczna inteligencja staje się kluczowym elementem nowoczesnych ubezpieczeń, pozwalając firmom na oferowanie bardziej spersonalizowanych, efektywnych i transparentnych usług. Adaptacja tych technologii nie tylko zwiększa konkurencyjność ubezpieczycieli, ale także podnosi jakość obsługi i bezpieczeństwo klientów.

Joanna Gepner
analyst leader z 12-letnim doświadczeniem w branży IT
Britenet

Leasing a sprawa wypowiedzenia polisy

0
dr Piotr Okrasa

Kwestia prawa nabywcy do wypowiedzenia umowy obowiązkowego ubezpieczenia pojazdu, będącego przedmiotem umowy leasingowej, budziła i myślę, że jeszcze może budzić wątpliwości zarówno po stronie towarzystw ubezpieczeniowych, pośredników, jak i samych klientów.

Warto jest jeszcze raz zająć się tym tematem i przypomnieć zalecenia Komisji Nadzoru Finansowego z 2020 r.

Zalecenia zostały wydane na podstawie art. 361 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej dla wielu zakładów ubezpieczeń, które nie respektowały uprawnienia nowego właściciela pojazdu do wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC ppm), wynikającego z art. 31 ust. 1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

Niehonorowane wypowiedzenia

W sytuacji, gdy w trakcie trwania polisy OC ppm doszło do zmiany prawa własności pojazdu, przy czym nabywca był jednocześnie ubezpieczającym, który pierwotnie zawarł wypowiadaną umowę, wypowiedzenia nie były honorowane. Sytuacja taka powstawała w chwili nabycia pojazdu przez leasingobiorcę po wygaśnięciu umowy leasingu, przy jednoczesnym trwaniu umowy ubezpieczenia OC ppm zawartej przez tego leasingobiorcę.

Zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy w razie przejścia lub przeniesienia prawa własności pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę ubezpieczenia OC ppm, na posiadacza pojazdu, na którego przeszło lub zostało przeniesione prawo własności, przechodzą prawa i obowiązki poprzedniego posiadacza wynikające z tej umowy.

Umowa ubezpieczenia OC ppm ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta, chyba że posiadacz, na którego przeszło lub zostało przeniesione prawo własności, wypowie ją na piśmie. W przypadku wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC ppm ulega ona rozwiązaniu z dniem jej wypowiedzenia. Przepisów art. 28 ustawy się nie stosuje.

Konsekwencje

Dodatkowo art. 31 ust. 2 ustawy przewiduje, że w razie niewypowiedzenia przez posiadacza pojazdu mechanicznego, na którego przeszło lub zostało przeniesione prawo własności tego pojazdu, umowy ubezpieczenia OC ppm zakład ubezpieczeń może dokonać ponownej kalkulacji należnej składki z tytułu udzielanej ochrony ubezpieczeniowej, poczynając od dnia przejścia lub przeniesienia prawa własności pojazdu, z uwzględnieniem zniżek przysługujących posiadaczowi, na którego przeszło lub zostało przeniesione prawo własności pojazdu mechanicznego oraz zwyżek go obciążających, w ramach obowiązującej taryfy składek.

Z art. 31 ust. 1 i 2 ustawy wynika zatem, że przejście lub przeniesienie prawa własności pojazdu, w stosunku do którego zawarto umowę ubezpieczenia OC ppm, rodzi następujące konsekwencje:

  1. przejście praw i obowiązków z umowy ubezpieczenia OC ppm na nabywcę pojazdu (art. 31 ust. 1 zd. 1 ustawy);
  2. powstanie po stronie nabywcy pojazdu uprawnienia do wypowiedzenia na piśmie umowy ubezpieczenia OC ppm (art. 31 ust. 1 zd. 2 ustawy);
  3. brak automatycznego zawarcia umowy ubezpieczenia OC ppm na kolejny dwunastomiesięczny okres ochrony, jako skutek wyłączenia stosowania art. 28 ustawy (art. 31 ust. 1 zd. 4 ustawy);
  4. powstanie uprawnienia towarzystwa ubezpieczeniowego do dokonania rekalkulacji składki ubezpieczeniowej za okres od momentu przejścia lub przeniesienia prawa własności pojazdu, w przypadku niewypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC ppm przez nabywcę (art. 31 ust. 2 zd. 1 ustawy);
  5. powstanie uprawnienia nabywcy do żądania rekalkulacji składki za okres od momentu nabycia własności pojazdu (art. 31 ust. 2 zd. 2 ustawy).

Uwaga na kary

Wspomniane zalecenia Komisji Nadzoru Ubezpieczeniowego inspirowane były przez samych leasingobiorców – nabywców pojazdów, którym ubezpieczyciele odmawiali prawa wypowiedzenia polisy OC ppm złożonych w trybie art. 31 ust. 1 uuo, w odniesieniu do umów zawartych przez nich jako ubezpieczających.

Należy jednak podkreślić, iż przyznanie prawa do wypowiedzenia umowy OC ppm w ramach art. 31 powoduje, jako konsekwencja, brak automatycznego zawarcia umowy na kolejne 12 miesięcy. W przypadku kiedy leasingobiorca – nabywca zapomni zawrzeć nową polisę obowiązkową, po zakończeniu umowy leasingu, będąc przeświadczony, że jednak zostanie ona w trybie art. 28 ustawy odnowiona, spotka się z konsekwencjami kary za jej brak.

dr Piotr Okrasa
dyrektor Zespołu Ubezpieczeń Komunikacyjnych
RENOMIA

O wizji transformacji energetycznej w Polsce na konferencji EuroPOWER & OZE POWER

0

W dniach 3–4 kwietnia w warszawskim The Westin Warsaw Hotel odbędzie się 41. Konferencja Energetyczna EuroPOWER & OZE POWER. To jedno z najważniejszych wydarzeń branży energetycznej. Patronem medialnym konferencji jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas konferencji eksperci i przedstawiciele rządu będą dyskutować na temat wizji transformacji energetycznej w Polsce. Przeanalizują wpływ OZE na stabilność systemu energetycznego. Goście konferencyjni będą również rozmawiać m.in. o energetyce jądrowej, technologii SMR, modernizacji sieci elektroenergetycznych, w tym wdrażaniu inteligentnych sieci, roli AI w bilansowaniu popytu i podaży oraz cyberbezpieczeństwie, a także o finansowaniu transformacji, w tym partnerstwach publiczno-prywatnych i regulacjach inwestycyjnych.

Więcej informacji oraz szczegółowa agenda wydarzenia dostępne są na stronie wydarzenia.

Bilety

(AM, źródło: MMC Polska)

CEP bez danych o wykorzystaniu auta do przestępstw drogowych

0
Żródło zdjęcia: 123.rf

Ministerstwo Sprawiedliwości wycofało się z pomysłu odnotowywania w Centralnej Ewidencji Pojazdów faktu wykorzystania pojazdu do popełnienia niektórych przestępstw przeciwko bezpieczeństwu ruchu drogowego. Celem tej regulacji miało być m.in. umożliwienie ubezpieczycielom precyzyjniejszej kalkulacji ryzyka w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

„DGP” pisze, że zapisany dotychczas w projekcie nowelizacji niektórych ustaw w związku z poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego pomysł resortu nie spodobał się wielu instytucjom, zwłaszcza prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W toku konsultacji podniósł on, że regulacja zmieniłby charakter CEP z administracyjnego na quasi-karny. A to byłoby niezgodne z RODO. W ocenie PUODO proponowany przepis prowadziłby do pogwałcenia prawa do ochrony danych osobowych tych, którzy nabyli pojazd już po wykorzystaniu go do popełnienia przestępstwa. Danych z CEP nie można bowiem usunąć. Szymon Osowski, prezes zarządu Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska, podkreśla, że taki mechanizm prowadziłby do piętnowania osób, które nie miały nic wspólnego z naruszeniem zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Ministerstwo przekazało gazecie, że zbieranie tego typu informacji miało posłużyć m.in. ułatwieniu ubezpieczycielom w szacowaniu ryzyka w OC ppm. i kalkulacji składki. Tymczasem, jak wskazuje Polska Izba Ubezpieczeń, zakłady już teraz mają dostęp również do informacji o naruszeniach polegających na wykorzystaniu pojazdu do popełnienia przestępstwa albo wykroczenia związanego z nielegalnymi wyścigami lub celowym wprowadzeniem pojazdu w poślizg. Zapewnia im to art. 411 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 838 ze zm.).

Więcej:

„Dziennik Gazeta Prawna” z 25 marca, Małgorzata Kryszkiewicz „Nie będzie oznaczania pojazdów w bazie CEP”

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

EIB: Zjawiska, które mogą zmienić ceny ubezpieczeń transportowych

0
Źródło zdjęcia: Brandscope

Polityka celna USA oraz podejście tego kraju do UE i Chin mogą wywrócić do góry nogami łańcuchy dostaw, co będzie miało odzwierciedlenie w cenach ubezpieczeń transportowych. Ograniczenie zaangażowania USA w ochronę szlaków może doprowadzić do trudności w uzyskaniu ochrony dla transportów np. przez Zatokę Adeńską. Dlatego EIB radzi, aby na bieżąco monitorować i aktualizować umowy ubezpieczenia. Także wówczas, gdy transport jest już w drodze.

– Obecnie można wskazać cztery główne czynniki, które w mojej ocenie wpłyną na zmiany w cenie, a może i zakresie ubezpieczeń ładunków w transporcie. Importerzy i eksporterzy na bieżąco śledzą zmieniające się otoczenie biznesowe oraz zmiany geopolityczne, które mają bezpośrednie przełożenie na handel i podejmują stosowne działania operacyjne, żeby zminimalizować ich negatywny wpływ na codzienną działalność. Jednym z kluczowych pytań, które powinni sobie zadać jest – czy wprowadzają też odpowiednie zmiany w swoich polisach ubezpieczeniowych? Niektóre, na przykład w postaci zmiany sumy ubezpieczenia w polisie Cargo, można wprowadzić nawet w momencie, kiedy ubezpieczone towary są już w drodze – mówi Mariusz Żurawski, radca prawny, Manager ds. Obsługi Klientów Strategicznych EIB.

  1. Nowe cła i opłaty. W tym obszarze najwięcej zmian wprowadza obecnie administracja Stanów Zjednoczonych. Ostatnie miesiące przyniosły znaczące zmiany w polityce celnej USA. Administracja prezydenta Donalda Trumpa kontynuuje protekcjonistyczne podejście, podnosząc cła zarówno na towary z Chin, jak i z Unii Europejskiej. W efekcie taka konfrontacyjna polityka handlowa może zmusić część polskich przedsiębiorców do rekonfiguracji dotychczasowych łańcuchów dostaw oraz  ich dywersyfikacji.  –  Ci, którzy zdecydują się na utrzymanie dotychczasowych łańcuchów dostaw, mimo wyższych ceł i dodatkowych opłat, będą musieli zwiększyć sumy ubezpieczenia zapisane w ich polisach Cargo. Cło może być uwzględnione w sumie ubezpieczenia, jako jeden z jej elementów. Drastyczne podwyższenie sumy ubezpieczenia przełoży się więc na wysokość składek – dodaje Mariusz Żurawski.
  2. Incydenty z udziałem floty cieni. Kolejnym czynnikiem, który wpływa na stabilność łańcuchów dostaw jest rosnąca aktywność tzw. floty cieni – statków operujących poza systemami nadzoru i regulacjami, które służą ominięciu sankcji międzynarodowych (zwłaszcza wynikających z agresji Rosji na Ukrainę). Te jednostki często bywają wykorzystywane do działań innych niż transportowe. Bywa, że poruszają się z wyłączonymi transponderami AIS lub wykonują inne niestandardowe manewry, co prowadzi do coraz większej liczby incydentów, które mogą wpływać na realizację regularnych dostaw. Z perspektywy ubezpieczeniowej wpływa to przede wszystkim na zwiększone ryzyko szkód i opóźnień na akwenach, na których takie jednostki operują. Przy postępującym natężeniu tego typu działań niektóre z akwenów mogłyby zostać ujęte na listach obszarów o zwiększonym ryzyku politycznym, dla których ochrona ubezpieczeniowa w zakresie ryzyk wojennych jest zawężona lub wyłączona.
  3. Zmiany w ochronie szlaków morskich. W tym aspekcie ponownie wiele zależy od tego, jak będzie zachowywała się administracja USA. W najgorszym scenariuszu, który zakłada wycofanie się USA z roli gwaranta bezpiecznej żeglugi i ograniczenie obecności amerykańskiej marynarki wojennej na szlakach morskich, trzeba oczekiwać, że zachęci to piratów do intensyfikacji ataków. W efekcie może dojść do sytuacji, że niektóre z kluczowych dla transportu obszarów, jak np. szlaki na Oceanie Indyjskim czy Zatoka Adeńska, mogą zostać wyłączone spod ochrony ubezpieczeniowej z racji na zbyt duże ryzyko.
  4. Strajki i inne zaburzenia płynności operacji. Jesień i początek tego roku przyniosły serię znaczących protestów pracowniczych w kluczowych portach międzynarodowych, istotnie wpływając na globalną logistykę i handel. Najpoważniejszy z nich miał miejsce w październiku, gdy przerwano pracę w 14 głównych portach na Wschodnim Wybrzeżu USA. Mimo że strajk zakończył się stosunkowo szybko, jego konsekwencje dla łańcuchów dostaw były znaczące. Ta strategia naprzemiennych protestów szczególnie destrukcyjnie wpłynęła na planowanie logistyczne i terminowość dostaw. – Dotyczyły one spraw stricte pracowniczych, obaw przed zwolnieniami z racji automatyzacji pracy. Robotyzacja portów to ścieżka, z której raczej nie zejdziemy, więc liczba tych protestów na pewno będzie rosła i obejmowała kolejne kraje. Dlaczego powinniśmy o tym pamiętać w kontekście ubezpieczeń? Podobnie jak wszystkie pozostałe czynniki, także ten ma wpływ na ocenę ryzyka i ewentualności wypłaty odszkodowania przez ubezpieczyciela. W tym konkretnym przypadku przedsiębiorca powinien sprawdzić zapisy swoich ubezpieczeń i rozszerzyć je w takim zakresie, w jakim to będzie możliwe – dodaje Mariusz Żurawski.

(AM, źródło: Brandscope)

Sektor offshore wind powinien położyć większy nacisk na ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dla rynku ubezpieczeniowego sektor offshore wind oraz praca na morzu to duże wyzwania. Szereg zagrożeń wynikających ze specyfiki pracy, a jednocześnie mała świadomość pracodawców, pracowników i podwykonawców generują sporo potencjalnie niebezpiecznych sytuacji. 

– W sektorze offshore musi być położony większy nacisk na ubezpieczenia – przekonuje Paweł Skotnicki z agencji ubezpieczeniowej Kancelaria Finansowa Paweł Skotnicki. – Wielu pracowników, którzy wyjeżdżają na zagraniczne zlecenia nie ubezpiecza się indywidualnie, efekt jest taki, że jak dochodzi do wypadku, to są zabezpieczeni tylko w podstawowy sposób. Zdarzają się także niestety sytuacje, że podwykonawcy nie dbają w wystarczający sposób o ubezpieczenie pracowników, co może powodować, że w przypadku nieszczęśliwego wypadku nie będą zabezpieczeni na czas hospitalizacji, rehabilitacji i powrotu do pracy – dodaje.

Podstawowe ubezpieczenie może nie wystarczyć

Ekspert zwraca uwagę, że ubezpieczenia w sektorze offshore – podobnie jak w przemyśle maszynowym, gospodarce morskiej i we wszelkich pracach związanych z wykonaniem zadań na wysokości czy w warunkach pracy z urządzeniami technicznymi i mechanicznymi – muszą być ważniejsze niż są obecne. Ekspert przyznaje, że spotyka się z sytuacjami, gdy do pracy przy wiatrakach, na morzu, na platformach przemysłowych wyjeżdżają osoby ubezpieczone tylko w podstawowy sposób, bo pracodawcy to wystarczy.

– Interes pracodawcy to jest jedna sprawa, a nasze poczucie bezpieczeństwa to drugie. Każdy pracownik jadący pracować w sektorze offshore zagranicą powinien być ubezpieczony kompleksowo, bo to niebezpieczna praca i wiąże się z wieloma zagrożeniami, których konsekwencje mogą wyłączyć nas z pracy na długie miesiące lub spowodować nawet trwałą niezdolność do pracy. Nie życzymy nikomu źle. Zabezpieczenia nowoczesnych firm są technicznie bardzo sprawne, ale wypadki się zdarzają – przyznaje Paweł Skotnicki.

Pracownicy sektora offshore – szczególnie debiutujący w tym sektorze – nie są często świadomi dynamiki tej pracy i potencjalnych zagrożeń.

Offshore to sektor podwyższonego ryzyka

Dla ubezpieczycieli sektor offshore jest skomplikowanym zagadnieniem, bo łączy szereg potencjalnych ryzyk do zabezpieczenia: od pracy na wysokości, przez kontakt z maszynami, po pracę w niekorzystnych warunkach atmosferycznych, np. wiatr czy okolice wody.

– Sektor offshore jest dużym wyzwaniem ubezpieczeniowym, bo jest to sektor gospodarki nazywany przez nas „sektorem podwyższonego ryzyka”. Klasyfikacja ryzyka jest tu wysoka. Da się zabezpieczyć produktami ubezpieczeniowymi stabilność pracy osoby podejmującej takie zatrudnienie, ale ubezpieczenie musi być odpowiednio przygotowane, a kupujący i pracodawca muszą wnikliwie sprawdzić np. klauzulę wyłączeń. Może się bowiem okazać, że konkretne sytuacje nie są objęte ubezpieczeniem, a to może doprowadzić do poważnych problemów. Na rynku są już ubezpieczyciele specjalizujący się w gospodarce morskiej – dodaje Paweł Skotnicki.

Ekspert twierdzi, że armatorzy zwykle zapewniają w ramach swojego ubezpieczenia akcję ratunkową, obsługę medyczną i transport medyczny.

– Potem często poszkodowany jest zostawiony sam sobie. Niestety bez państwowego ubezpieczenia, umowy o pracę lub indywidualnego ubezpieczenia pracownik sektora offshore będzie musiał sam ponosić koszty np. leczenia czy rehabilitacji – mówi Paweł Skotnicki.

Dodaje, że wzrost zainteresowania pracowników sektorem offshore będzie powodować, że świadomość w zakresie ubezpieczeń będzie rosnąć, ale na ten moment sytuacja oceniana jest jako niewystarczająca.

(AM, źródło: pr-proogres)

Oriol Gaspa Rebull ma zwiększyć potencjał analityczny Aon

0
Oriol Gaspa Rebull

Aon ma nowego globalnego szefa strategii i operacji analitycznych w Risk Capital. Został nim Oriol Gaspa Rebull. Wraz z nim zespól ds. analityki wzmocniły jeszcze trzy osoby.

Oriol Gaspa Rebull będzie odpowiadać za rozwój potencjału analitycznego Aon, kierowanie inicjatywami strategicznymi i nadzorowanie realizacji rozwiązań opartych na danych w zakresie reasekuracji i ryzyka komercyjnego. Będzie również zarządzał kluczowymi projektami z zakresu technologii analitycznych, w tym wdrażaniem nowych ram zarządzania danymi i narzędzi wizualizacyjnych, które usprawniają podejmowanie decyzji klientom.

Oriol Gaspa Rebull ostatnio pełnił funkcję szefa UK Short Tail Analytics Aon, gdzie nadzorował zespoły ds. zarządzania katastrofami, aktuarialne i badawcze, dostarczające oceny ryzyka klientom z obszaru reasekuracji. Pełniąc funkcje kierownicze w globalnym zespole ds. analiz Aon, odegrał kluczową rolę w rozwijaniu narzędzi oceny ryzyka dla klientów z różnych branż. Oriol Gaspa Rebull będzie podlegał Paulowi Sheddenowi, globalnemu szefowi analityki kapitału ryzyka, oraz Magnusowi Roe, globalnemu dyrektorowi ds. danych i analityki. Będzie pracował w Londynie.

Wraz z nominacją Oriola Gaspy Rebulla, Aon powołał trzy inne osoby na kluczowe stanowiska kierownicze w zespole ds. analizy ryzyka:

  1. Hetul Patel dołączył do Aon jako szef międzynarodowej analityki wypadkowej (Casualty Analytics). Wcześniej pełnił funkcję głównego aktuariusza w Liberty Mutual Reinsurance.
  2. Gregory Larcher został mianowany szefem Casualty Analytics w USA, wykorzystując swoje trzydziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu ryzykiem i analizie rezerw aktuarialnych.
  3. Tamara Soyka dołączyła do Aon jako szefowa działu analityki EMEA, Commercial Risk, skupiając się na zwiększaniu możliwości analityki ryzyka w całym regionie. Wcześniej pełniła funkcję szefowej Cat Perils EMEA SwissRe.

– Szerokie doświadczenie Oriola w analityce i jego strategiczna wizja czynią go idealnym liderem, który jeszcze bardziej wzmocni możliwości Aon w zakresie kapitału ryzyka. Nominacje Hetula, Gregorego i Tamary dodatkowo wzmocnią kierownictwo naszego zespołu ds. analityki – powiedział Paul Shedden.

(AM, źródło: Aon)

Hepster wraz z HDI Embedded chcą podbić rynek polis dla zwierząt domowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Niemiecki insurtech hepster ogłosił zawarcie strategicznego partnerstwa z HDI Embedded. Umożliwi ono ubezpieczeniowemu startupowi dywersyfikację portfolio produktów i ulepszenie oferty ubezpieczeń dla zwierząt domowych. Po pomyślnym wdrożeniu przez hepster nowych polis dla psów HDI Embedded zapewni insurtechowi kolejne produkty ubezpieczeniowe dla zwierząt domowych. Ich premiera odbędzie się w kwietniu 2025 r.

– Jesteśmy bardzo podekscytowani naszym partnerstwem z HDI Embedded. Ta współpraca to znaczący krok w rozwoju naszej ekspansji i skalowania w Europie, przy jednoczesnym kontynuowaniu oferowania naszym klientom innowacyjnych, dostosowanych do ich potrzeb produktów ubezpieczeniowych – mówi Alexander Hornung, CPO i współzałożyciel hepster.

– Współpraca z hepster podkreśla nasze silne zaangażowanie w innowacyjne modele ubezpieczeniowe. Ubezpieczenia zwierząt domowych to rynek o dużym potencjale i jesteśmy dumni, że możemy wspierać hepster jako strategiczny partner — mówi Gregor Mandt, Chief Partnership Officer Germany HDI Embedded.

Partnerstwo między hepster i HDI Embedded na razie obejmować będzie wyłącznie rynki w Austrii i Niemczech. W perspektywie długoterminowej obie firmy planują jednak ekspansję międzynarodową.

– Naszym celem jest eksploracja nowych rynków razem z HDI Embedded i ustanowienie naszego innowacyjnego modelu ubezpieczeniowego w całej Europie. Widzimy duże możliwości w internacjonalizacji i z niecierpliwością czekamy na kolejne kroki — mówi Alexander Hornung.

HDI Embedded to marka Europa Ubezpieczenia utworzona w celu rozwijania regionalnych i paneuropejskich partnerstw z podmiotami chcącymi wzbogacić swoją ofertę o produkty ochronne.

(AM, źródło: heptser, LinkedIn)

Rosja: Ile składki zebrali liderzy rynku?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Koncentracja na rosyjskim rynku ubezpieczeniowym nieco wzrosła w 2024 r. Udział 20 ubezpieczycieli największych pod względem składki wynosił 90%.

Sberbank Life Insurance zajmuje pierwsze miejsce pod względem składki przypisanej brutto (1,1 bln rubli), na drugim miejscu znalazł się Alfa Strakhovanie-Life (293,55 mld rubli), a na trzecim ubiegłoroczny lider SOGAZ (260,39 mld rubli). Liczba skarg wniesionych przeciwko ubezpieczycielom zmniejszyła się w 2024 r. o 30%.

(AC, źródło: Xprimm)

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie