Blog - Strona 30 z 1466 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 30

Colonnade: Polisa Tax Protect z wyższymi sumami ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Oferowane od stycznia 2023 roku przez Colonnade Insurance ubezpieczenie ochrony skarbowej i podatkowej Tax Protect nieodmiennie cieszy się  dużym zainteresowaniem klientów. Teraz towarzystwo podjęło decyzję o jego uatrakcyjnieniu.

Tax Protect zapewnia przedsiębiorcom wsparcie w przypadku postępowań karnoskarbowych oraz odpowiedzialności pracowniczej (w ramach sekcji 1), a także pomoc prawnopodatkową i asystę podatkową dla spółki (sekcja 2). Najwyższa oferowana do tej pory suma ubezpieczenia w sekcji 1 wynosiła 6 milionów złotych.

Na podstawie doświadczeń z ostatnich dwóch lat oraz licznych zapytań ze strony klientów Colonnade Insurance zdecydowało się rozszerzyć ofertę i wprowadzić wyższe poziomy ochrony. Od teraz Tax Protect dostępny jest także z sumami ubezpieczenia na poziomie 8 i 10 mln zł.

– Zauważyliśmy, że coraz więcej firm oczekuje wyższego poziomu zabezpieczenia. Wprowadzając wyższe sumy ubezpieczenia, odpowiadamy na te potrzeby i zapewniamy naszym klientom jeszcze lepsze dopasowanie ochrony do skali prowadzonej działalności – mówi Paweł Piwowarski, dyrektor działu ubezpieczeń finansowych Colonnade.

(AM, źródło: Colonnade Insurance)

5. Data Economy Congress: Dane jako zasób przyszłości

0

W dniach 26 i 27 marca w The Westin Warsaw Hotel odbędzie się 5. Data Economy Congress – jedno z najważniejszych wydarzeń na temat gospodarki opartej na danych. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Pierwszy dzień kongresu będzie poświęcony strategicznym aspektom transformacji cyfrowej, takich jak Strategia Cyfryzacji Polski do 2035 roku, wymiana danych oraz cyfrowa współpraca międzysektorowa. Drugi dzień rozpocznie debatą o liderach zarządzania danymi i sztucznej inteligencji, a następnie uczestnicy zgłębią tematykę deep tech, obejmującą komputery kwantowe, kryptografię postkwantową i cyfrowe bliźniaki. Eksperci przeanalizują potencjalne zastosowania tych technologii oraz idące za nimi zagrożenia.

Ważnym elementem wydarzenia będzie również panel na temat ESG, który skoncentruje się na kluczowych aspektach zarządzania zasobami w kontekście rosnącej energochłonności AI i nowych technologii. Zwieńczeniem wydarzenia będzie panel poświęcony roli danych w personalizacji doświadczeń klientów i obywateli.

Agenda

Bilety

(AM, źródło: MMC Polska)

Warta: Niestabilność pogodowa i wzrost kosztów działalności doskwierają rolnikom

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Niemal połowa rolników uczestniczących w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Warty przyznała, że odczuwa zmienność pogodową, która wpłynęła na zmniejszenie ilości i jakości ich plonów. Z kolei 63% ankietowanych obawia się, że nieprzewidziane zjawiska pogodowe przyniosą straty dla ich gospodarstwa. Istotnym wyzwaniem dla tej grupy społecznej są także rosnące koszty prowadzenia gospodarstw rolnych.

Z odpowiedzi respondentów wynika, że 43% z nich zauważyło w ostatnich latach większą zmienność pogodową, która negatywnie wpłynęła na ich uprawy. Najczęściej wskazywane skutki to zmniejszenie plonów i obniżenie ich jakości (43%) oraz wzrost kosztów produkcji (30%). Natomiast 23% rolników wskazało na opóźnienia w zbiorach.

– Uprawy są podatne na wiele czynników mogących powodować straty, a ze względu na długi okres wegetacji kluczowe znaczenie mają warunki pogodowe. Szkody mogą być spowodowane przez ekstremalne zjawiska pogodowe, których nie brak wiosną. Ulewne deszcze, grad, huragany, lawiny czy osunięcia ziemi niszczą nie tylko same rośliny, ale i systemy korzeniowe. Z kolei czynniki takie jak przymrozki, powodzie oraz niekorzystne warunki zimowe osłabiają i zmniejszają plony. Dodatkowo zagrożeniem są zastoiska wodne i wyleganie zbóż, które utrudniają prawidłowy rozwój upraw i ich zbiór – mówi Joanna Chudzik, ekspertka ubezpieczeń upraw TUiR Warta.

Kapryśna aura bolączką rolników

– Rodzinne gospodarstwo, które założył mój dziadek wraz z tatą prowadzimy od lat. Już od dzieciństwa pamiętam rozmowy o pogodzie i problemach z nią związanymi. Jedno mi utkwiło w głowie „kiedyś było jakoś spokojniej”. Niestety z roku na rok obserwujemy coraz większe problemy z nieprzewidywalną i często powodującą straty w uprawach pogodą. W ubiegłym roku dotknęły nas i wielu rolników majowe przymrozki – minimum kilkaset kilo mniejszy plon z każdego hektara uprawianego rzepaku w porównaniu do ubiegłych lat. W trakcie żniw pogoda ponownie wyrządziła dodatkowe straty. Ulewny deszcz wraz z gradem sprawił, że z wielu pól ubyło nam kolejnych kilkaset kilogramów plonu rzepaku. Jedyną pocieszającą kwestią był fakt, że nasze uprawy były ubezpieczone i mogliśmy odzyskać część zainwestowanych pieniędzy. W rolnictwie niepewność była zawsze, ale teraz jak nigdy powinniśmy dbać o zminimalizowanie ryzyka. Dlatego nie zastanawiamy się, czy ubezpieczać nasze uprawy, my po prostu idziemy i szukamy najlepszego ubezpieczenia – podkreśla Tomasz Klimkowski, właściciel gospodarstwa w woj. świętokrzyskim, znany w mediach społecznościowych jako Świętokrzyski Rolnik.

Nie tylko czynniki klimatyczne są problemem

Oprócz zmienności pogodowej rolnicy mierzą się także z problemami finansowymi. Największe wyzwaniem, wskazanym przez 58% ankietowanych, są niskie ceny skupu produktów rolnych. Z kolei dla 56% respondentów są to drożejące nawozy, a dla 51% wzrost cen paliwa i energii. Dla 48% badanych to niestabilność pogodowa i nieprzewidywalność sezonów w największym stopniu wpływają na działalność gospodarstw rolnych.

Czy polscy rolnicy są przygotowani na ryzyko?

Eksperci podkreślają, że w dobie coraz bardziej nieprzewidywalnych warunków pogodowych ubezpieczenie upraw staje się niezbędnym zabezpieczeniem finansowym. Tymczasem jak pokazują badania, tylko 27% spośród tych korzystających z ubezpieczeń niedotowanych przez państwo, ubezpiecza swoje uprawy.

– Zmieniające się warunki klimatyczne wymagają od rolników coraz większej elastyczności i strategicznego podejścia do zarządzania ryzykiem. Każdy rolnik otrzymujący dopłaty bezpośrednie musi ubezpieczyć co najmniej połowę swoich upraw. Polisa powinna obejmować przynajmniej jedno z obowiązkowych ryzyk. Jednak najczęściej ubezpieczenie od jednego ryzyka to za mało. Ekstremalne zjawiska pogodowe są coraz częstsze, a szansa na to, że uprawy zostaną uszkodzone przez więcej gwałtownych zdarzeń atmosferycznych, coraz większe. Warto zatem zadbać o kompleksowe zabezpieczenie, uwzględniając w ubezpieczeniu ryzyka dodatkowe, jak np. deszcz nawalny, huragan czy zastoiska wodne, by nie narazić się na straty – dodaje Joanna Chudzik.

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie TUiR Warta w marcu 2025 r.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: Warta)

Beesafe: Jak zmienia się rynek i co to oznacza dla konsumentów?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rozwój sztucznej inteligencji, pandemia, pełnoskalowa wojna na Ukrainie, inflacja – w ocenie Beesafe wpływ tych elementów na przestrzeni ostatnich kilku lat zmienił rynek ubezpieczeń w Polsce.

Popandemiczne cyfrowe przyspieszenie

Wśród czynników, które najsilniej wpłynęły w ostatnich kilku latach na branżę ubezpieczeń, wymieniana jest między innymi pandemia. Przyśpieszyła ona rozwój technologiczny, pokazała, jak wiele spraw można skutecznie załatwić online i sprawiła, że wielu konsumentów przełamało swoje obawy w tym zakresie.

– Pandemia wpłynęła w dużym stopniu na cały nasz świat, w tym także na styl zakupu ubezpieczeń przez Polaków. Nawet „tradycyjni” dotychczas agenci zaczęli sprzedawać polisy na odległość – zdalnie, przez telefon czy e-mail. Myślę, że to w znacznym stopniu wpłynęło i będzie dalej wpływało na szybszy rozwój zakupów zdalnych w całym segmencie ubezpieczeniowym – komentuje Rafał Mosionek, CEO Beesafe.

Według II edycji raportu „Cyfryzacja Sektora Ubezpieczeń w Polsce” przygotowanego przez Polską Izbę Ubezpieczeń we współpracy z Accenture, 40% klientów wciąż preferuje osobistą wizytę w placówce, a 31% wybiera kontakt telefoniczny, ale już 33% używa internetowych porównywarek. Jednocześnie 31% konsumentów zakupu polis dokonuje w kanałach cyfrowych, a 20% korzysta zarówno z zakupów online, jak i offline. Do tego ostatniego przekonuje ich przede wszystkim łatwość zawarcia ubezpieczenia i możliwość szybkiego porównania cen oraz zakresów ofert.

Dlatego firmy ubezpieczeniowe w ostatnich latach intensywnie inwestowały w technologie, także te oparte na sztucznej inteligencji i big data, by podnosić jakość swoich usług i customer experience. Niektóre podmioty na tym nie poprzestały i poszły o krok, a nawet o kilka kroków dalej.

– Staliśmy się hubem technologicznym, który jest w stanie dostarczać rozwiązania dla innych spółek z naszej grupy, co odpowiada już za 40% naszych przychodów. Nadal sprzedajemy ubezpieczenia, ale z tego obszaru w 2024 r. pochodziło już tylko 60% naszych przychodów – dla porównania w 2021 r. było to 98% – mówi Rafał Mosionek.

Gdy przyśpieszyła inflacja

Istotnym okresem dla branży był także przełom 2022 i 2023 r. Był to okres ostrej konkurencji i spadających cen polis. W 2023 r. miała natomiast miejsce wysoka inflacja, powodująca wzrost kosztów likwidacji szkód, w efekcie którego prędzej czy później składki OC/AC też muszą wzrosnąć.

– Należy mieć świadomość, że zarówno w średnio-, jak i długoterminowej perspektywie ubezpieczyciele nie mogą sprzedawać polis poniżej progu opłacalności, gdyż prowadzi to do potencjalnych problemów z wypłatą odszkodowań i w konsekwencji wpływa negatywnie również na konsumentów – mówi Rafał Mosionek.

W przyszłości będzie drożej?

Zdaniem eksperta wszystko wskazuje na to, że ceny polis majątkowych dalej będą rosły. Ubezpieczyciele ciągle nadrabiają straty z poprzednich okresów, podczas gdy inflacja utrzymuje się w okolicach 4%, a prognoza na 2025 r. jest na porównywalnym poziomie. Podwyżki może też wymusić wzrost ryzyka związanego np. ze zmianami klimatycznymi. Coraz częstsze ekstremalne zjawiska pogodowe, takie jak huragany, powodzie, susze czy burze gradowe, to wzrost liczby szkód, a więc wyższe wypłaty odszkodowań. Trzeba też pamiętać o obciążeniach wynikłych z przestępczości ubezpieczeniowej, rosnących cen materiałów budowlanych, robocizny i usług przekładających się na wyższy koszt likwidacji szkód i wypłacanych odszkodowań.

Czynnikiem wpływu mogą być także możliwe zmiany w przepisach dotyczących ochrony konsumentów, wymogów kapitałowych dla ubezpieczycieli czy obowiązkowych ubezpieczeń.

Przeciwwagą dla tych aspektów może być natomiast dalszy rozwój branży od strony technologicznej.

– Ubezpieczyciele inwestują w sztuczną inteligencję, analitykę danych i automatyzację, co może obniżać koszty operacyjne – ale jednocześnie wymaga inwestycji. Nowe modele wycen ubezpieczeń wspierane przez AI i oparte na analizie coraz większej ilości danych mogą z kolei wprowadzić bardziej zindywidualizowane ceny polis, a najlepsi gracze na rynku oferować je w sposób jeszcze lepiej dostosowany do ryzyka ubezpieczeniowego – podsumowuje Rafał Mosionek.

(AM, źródło: Płodni.com)

Skarbiec TFI wychodzi z PPK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Skarbiec TFI rozpoczął działania mające na celu przekazanie PFR TFI zarządzania funduszem zdefiniowanej daty Skarbiec PPK SFIO. Towarzystwo wyjaśnia, że decyzja o wyjściu z Pracowniczych Planów Kapitałowych wpisuje się w jego długoterminowy plan restrukturyzacji kosztowej i produktowej.

Skarbiec TFI wystąpił 17 marca z wnioskiem do Komisji Nadzoru Finansowego o wydanie decyzji o usunięciu z ewidencji PPK na podstawie art. 63 ust. 7a ustawy o PPK. Skutkiem wydania takiej decyzji będzie przekazanie PFR TFI zarządzania funduszem Skarbiec PPK SFIO. PFR TFI jest instytucją wyznaczoną na mocy ustawy.

– Rynek PPK jest zdominowany przez duże grupy finansowe – bankowe i ubezpieczeniowe. Obecny kształt ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych powoduje, że zarządzanie subfunduszami PPK o niewielkiej masie aktywów jest w perspektywie długoterminowej trudniejsze i mniej efektywne w kontekście oczekiwanych wyników – podkreśla Piotr Szulec, prezes Skarbiec TFI i Skarbiec Holding. – Wydzielone w ramach Skarbiec PPK subfundusze – ze względu na fakt, że każdy z osobna stanowi subfundusz zdefiniowanej daty – są małymi podmiotami posiadającymi niskie aktywa, co dodatkowo utrudnia efektywne zarządzanie nimi i przekłada się na istotny interes uczestników PPK. Skala oraz ilość transakcji przeprowadzanych na małych aktywach jest mniej efektywna, a przez to mniej korzystna dla uczestników PPK. Tu niewątpliwie znacznie większe pole do manewru mają duzi gracze rynkowi – zaznacza.

Wyjście z PPK, w powiązaniu z równolegle prowadzonymi innymi działaniami produktowymi w Skarbiec TFI, w tym m.in. procesami łączenia szeregu funduszy, co docelowo ma prowadzić do zmniejszenia ich liczby, jest częścią długofalowego planu restrukturyzacyjnego.

(AM, źródło: Skarbiec)

Europa Ubezpieczenia: Travel World z Orderem Finansowym

0

W plebiscycie organizowanym przez redakcję miesięcznika „Home&Market” wyłaniane są produkty finansowe, które w szczególny sposób wyróżniły się na rynku. W tegorocznej edycji za ubezpieczenie turystyczne Travel World została nagrodzona Europa Ubezpieczenia. 

– Ubezpieczenia turystyczne Europa Ubezpieczenia cieszą się uznaniem w ponad 700 biurach podróży w całej Polsce. Oferujemy klientom m.in. wysokie limity kosztów leczenia, sprawną organizację pomocy oraz bardzo szeroki zakres terytorialny ochrony obejmujący różne regiony świata. Nieustannie rozwijamy naszą ofertę, dbając o doskonałą jakość obsługi i wprowadzając nowe udogodnienia, takie jak np. bezpłatne połączenia za pośrednictwem wi-fi call z naszym centrum pomocy. Dzięki temu zapewniamy turystom poczucie pełnego bezpieczeństwa i komfortu podczas każdej podróży – komentuje Katarzyna Szepczyńska, dyrektorka sprzedaży ubezpieczeń turystycznych Europa Ubezpieczenia. 

(AM, źródło: Europa Ubezpieczenia)

Allianz Trade: Żyjemy w epoce wzrostu niewypłacalności

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Allianz Trade spodziewa się, że 2025 i 2026 rok przyniosą kolejny wzrost niewypłacalności na świecie. Według ubezpieczyciela po 10% skoku w 2024 r. w kolejnych dwóch latach ich liczba zwiększy się odpowiednio o 6 i 3%. Byłoby to więc 5 kolejnych lat wzrostu liczby niewypłacalności (2022–2026).

W najnowszym Globalnym Raporcie Niewypłacalności Allianz Trade tłumaczy, że za powyższym wzrostem stoją trzy czynniki: ryzyko opóźnień w łagodzeniu wysokich stóp procentowych, przedłużająca się niepewność otoczenia gospodarczego i zbyt łagodne odbicie popytu.

Liczba niewypłacalności przedsiębiorstw wzrosła w 80% krajów, przy czym większość z nich odnotowała dwucyfrowy wzrost.

– Chociaż zarówno Ameryka Północna, jak i Azja znacząco przyczyniły się do przyspieszenia globalnego wzrostu niewypłacalności, to Europa Zachodnia pomimo wolniejszego tempa tego wzrostu pozostaje kluczowym regionem przyczyniającym się do ich liczby. To w tym regionie (Europie Zachodniej) dwie trzecie sektorów odnotowało wzrost liczby upadłości w 2024 r., w szczególności transport, budownictwo i usługi B2B, co doprowadziło do tego, że prawie połowa zachodnioeuropejskich sektorów przekroczyła poziomy sprzed pandemii, zwłaszcza w najbardziej zaawansowanych gospodarkach. Co dodatkowo istotne, w ubiegłym roku zbankrutowały na całym świecie aż 474 duże przedsiębiorstwa (o obrotach przekraczających 50 mln euro). Firmy powinny uważnie monitorować ryzyko wystąpienia efektu domina, także wśród swoich dostawców i podwykonawców, a nie tylko odbiorców – stwierdza Maxime Lemerle, główny analityk ds. badań nad niewypłacalnością Allianz Trade.

Wzrost liczby niewypłacalności daleki od wyhamowania

Patrząc w przyszłość, eksperci Allianz Trade spodziewają się ponownego wzrostu liczby niewypłacalności przedsiębiorstw na świecie w 2025 i 2026 r., co oznaczać będzie 5 lat z rzędu wzrostu liczby niewypłacalności.

– Spodziewamy się, że liczba niewypłacalności przedsiębiorstw na świecie wzrośnie o 6% w 2025 r. i o 3% w 2026 r. Ta korekta w górę (względem wcześniejszych prognoz) wiąże się z realnym ryzykiem opóźnionego w stosunku do oczekiwań złagodzeniem stóp procentowych, a także ze zwiększonej niepewności i słabego popytu. Stosunkowo wysokie stopy procentowe obciążyć mogą sektory i przedsiębiorstwa korzystające z dużej dźwigni finansowej, także te, które mają szczególne wyzwania związane z finansowaniem – takie jak transformacja ekologiczna, konkurencja w zakresie sztucznej inteligencji lub zakłócenia w łańcuchu dostaw. Przedłużająca się zarazem niepewność może sprawić, że firmy pozostaną w trybie wyczekiwania, co doprowadzi do ograniczenia aktywności ze szkodą dla i tak już osłabionych przedsiębiorstw. Uwzględnić też trzeba inne czynniki ryzyka, takie jak ciągły brak dynamiki gospodarczej i nadrabianie zaległości w niewypłacalnościach po pandemii Covid. Środowisko biznesowe dawno nie było tak złożone i niestabilne, firmy powinny więc zachować czujność, aby móc uniknąć ryzyka braku płatności – wyjaśnia Aylin Somersan Coqui, dyrektorka generalny Allianz Trade.

Wzrost liczby niewypłacalności przedsiębiorstw na świecie może mieć również znaczący wpływ na miejsca pracy: według Allianz Trade, w 2025 r. sytuacja ta zagrozi bezpośrednio 2,3 mln miejsc pracy na całym świecie (+120 tys. w porównaniu do 2024 r.), przed mniejszym wzrostem w 2026 r. (30 tys.). W Europie Zachodniej liczba tych zagrożonych miejsc pracy będzie najwyższa (1,1 mln), wyprzedzając Amerykę Północną (450 tys.), choć dla obydwu tych regionów jest to poziom najwyższy od 10 lat. Najbardziej zagrożonymi obecnie sektorami są budownictwo, handel detaliczny i usługi.

Ryzyko stóp procentowych i wojna handlowa mogą przyspieszyć globalny wzrost niewypłacalności

Chociaż Allianz Trade spodziewa się spadku stóp procentowych zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych, to ryzyko inflacyjne (zwłaszcza w USA) zagrozić może dalszym obniżkom stóp. Jeśli koszty finansowania wzrosną i sprawią, że kredyt stanie się mniej dostępny, może to doprowadzić do spowolnienia wzrostu akcji kredytowej, zaostrzenia warunków finansowych i zwiększenia ryzyka niewypłacalności firm o wysokim poziomie dźwigni finansowej. Szacunki Allianz Trade sugerują, że spadek akcji kredytowej o 1% powoduje wzrost liczby niewypłacalności w ciągu najbliższych 3 miesięcy o około 3% w USA, 0,4% w Niemczech, 1% w Wielkiej Brytanii i 2% we Francji.

Jednak według Allianz Trade głównym czynnikiem ryzyka mogącym wpłynąć na wzrost niewypłacalności jest zbliżająca się wojna handlowa.

– Nasze prognozy dotyczące niewypłacalności mogą ulec pogorszeniu, jeśli europejska gospodarka w tej sytuacji będzie radzić sobie słabiej, niż oczekiwano – notując dynamikę jeszcze mniejszą niż zakładana, lub jeśli region APAC wykaże się słabszą na nią odpornością, większe przeciwności odczuwać będą Chiny, a także jeśli (nienajlepsze) perspektywy dla USA ulegną dalszemu pogorszeniu. Geopolityka może być również głównym czynnikiem turbulencji, z trwającymi konfliktami na linii Rosja-Ukraina i na Bliskim Wschodzie, napięciami na Morzu Południowochińskim i niepewnością polityczną dotyczącą Tajwanu. Pełnowymiarowa wojna handlowa zwiększyłaby naszą prognozę liczby niewypłacalności o dodatkowe 2,1 punktu procentowego w tym roku i 4,8 pp. w przyszłym, co oznacza, że globalna niewypłacalność przedsiębiorstw wzrosłaby odpowiednio o 7,8% i 8,3% w 2025 i 2026 roku. W latach 2025–2026 oznaczałoby to dodatkowe 6800 niewypłacalności w USA i 9100 w Europie Zachodniej – podsumowuje Maxime Lemerle.

(AM, źródło: MultiAN)

Marsh: Większa pojemność dzięki Cyber Echo Encore

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Marsh uruchomił Cyber Echo Encore – rozszerzenie do ubezpieczenia Cyber Echo, zapewniające klientom opcję dostępu do 45 milionów dolarów nowej pojemności. Od uruchomienia w 2016 r. Cyber Echo zapewniło ochronę o wartości prawie 50 mld dol. około 500 klientom na całym świecie.

Cyber Echo Encore rozszerza zakres Cyber Echo poza rynek Lloyd’s, zachowując jednocześnie kluczowe funkcje: usprawniony underwriting, plasowanie, a także obsługę roszczeń, możliwość przywrócenia ochrony po stracie w ciągu roku ubezpieczeniowego.

– Marsh Cyber Echo jest najbardziej udanym i powszechnie wykorzystywanym ubezpieczeniem cybernetycznym na świecie i jesteśmy zaangażowani w opracowywanie nowych rozwiązań, które pomogą klientom lepiej zarządzać ryzykiem cybernetycznym. Cyber Echo Encore jest naturalną ewolucją w zakresie ubezpieczeń cybernetycznych i oferuje klientom jeszcze większą elastyczność w zarządzaniu ich programami ubezpieczeń cybernetycznych – komentuje Serena France-Hayhurst, UK cyber placement leader Marsh.

(AM, źródło: PIU)

Kondolencje dla rodziny i bliskich Wiesława Żugaja od TUZ Ubezpieczenia

0

Wyrazy głębokiego żalu i współczucia

dla rodziny i bliskich

z powodu śmierci

Wiesława Żugaja

szanowanego agenta ubezpieczeniowego,
współpracującego z naszą firmą od kilkunastu lat.

Zespół TUZ Ubezpieczenia

Spółki Punkty przejęte przez Innova będą działać pod szyldem Ison Group

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Innova Capital ogłosiła oficjalnie przejęcie części spółek Grupy Punkta. Firma podkreśla, że tą akwizycją rozpoczyna ekspansję w sektorze dystrybucji ubezpieczeń i usług komplementarnych w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

Po sfinalizowaniu transakcji przejęte podmioty zmienią nazwę na Ison Group. Pod taką marką działa jedna z nabytych spółek – Ison Care (dawniej April Polska), multispecjalistyczny podmiot świadczący usługi z zakresu assistance, likwidacji szkód i call center. Wykorzystując potencjał i zasoby Ison Group, Innova planuje przyspieszyć strategię akwizycyjną grupy, umocnić jej pozycję na polskim rynku i rozszerzyć działalność na inne kraje w regionie. Inwestycję wspiera Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, który będzie pełnić funkcję mniejszościowego akcjonariusza.

– Inwestycja w Ison Group to dla nas wyjątkowa okazja do kształtowania przyszłości dystrybucji i usług ubezpieczeniowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dostrzegamy ogromny potencjał tego sektora oraz zdolność Ison Group do dynamicznego wzrostu. W ramach naszego partnerstwa będziemy wspierać rozwój firmy, wzmacniać jej pozycję rynkową oraz stymulować innowacje i ekspansję na nowe rynki – mówi Krzysztof Kulig, Senior Partner Innova Capital.

– Wierzymy, że Ison Group ma potencjał, aby stać się kluczowym graczem na zmieniającym się rynku ubezpieczeń – wskazuje Anna Zientkiewicz-Pakulska, Senior Investment Director Innova Capital. – Dzięki naszemu wsparciu firma zyska solidne fundamenty do rozszerzenia działalności, opracowania innowacyjnych rozwiązań i wzmocnienia przewagi konkurencyjnej na rynku – dodaje.

– Cieszymy się, że możemy połączyć siły z Innova Capital, by przyspieszyć realizację naszej strategii rozwoju. Ich doświadczenie i zaplecze kapitałowe umożliwią nam dalsze umacnianie pozycji rynkowej oraz konsolidację sektora usług brokerskich i TPA, czyli firm zarządzających usługami ubezpieczeniowymi na zlecenie innych podmiotów, zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. To partnerstwo stanowi dla nas kluczowy krok, który pozwoli nie tylko poszerzyć ofertę i zwiększyć naszą obecność na rynku, ale także dostarczyć większą wartość naszym klientom i partnerom – mówi Roman Czarnowski, CEO Punkta Brokers.

Pozostałe spółki Grupy Punkta zostały przejęte przez CUK Ubezpieczenia.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

18,288FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie