Blog - Strona 31 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 31

Kompleksowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej dopasowane do potrzeb twoich klientów

0
Monika Bidermann

W codziennej pracy przedsiębiorców oraz specjalistów z różnych branż jedno pozostaje niezmienne – ryzyko, które towarzyszy każdemu zleceniu, transakcji i decyzji. Dlatego tak ważne jest właściwe ubezpieczenie.

W TUZ Ubezpieczenia aktywnie wsłuchujemy się w potrzeby naszych partnerów oraz klientów, dzięki czemu oferujemy elastyczne i kompleksowe rozwiązania w zakresie ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej dla przedsiębiorców. Są one dostosowane zarówno do mniejszych firm, jak i dużych przedsiębiorstw.

Ubezpieczenie OC, które naprawdę chroni

Oferta TUZ Ubezpieczenia w zakresie ubezpieczenia OC dla przedsiębiorców skierowana jest do szerokiego grona firm, zapewniając ochronę precyzyjnie dopasowaną do profilu działalności i indywidualnych potrzeb każdej z nich.

Ubezpieczenie chroni przed roszczeniami osób trzecich w związku ze szkodami osobowymi i rzeczowymi wynikłymi z prowadzonej działalności gospodarczej oraz posiadanym mieniem wykorzystywanym w tej działalności.

Zakres ochrony obejmuje też m.in.:

  • szkody wyrządzone przez pracowników i podwykonawców podczas wykonywania obowiązków służbowych – także w trakcie delegacji na terenie Polski i wielu krajów Europy,
  • szkody powstałe wskutek rażącego niedbalstwa,
  • szkody wynikające z awarii instalacji wodno-kanalizacyjnych.

Na życzenie możliwe jest także rozszerzenie ochrony o inne ryzyka – w zależności od specyfiki działalności klienta.

Szeroki katalog klauzul: personalizacja ochrony na miarę XXI wieku

TUZ Ubezpieczenia wyróżnia się na rynku nie tylko szerokim zakresem podstawowym, ale również bogatą ofertą klauzul dodatkowych, umożliwiających dostosowanie polisy do różnych branż – m.in. nieruchomości, budownictwa, hotelarstwa czy gastronomii. Wśród dostępnych klauzul znajdują się m.in.:

  • OC za produkt
  • czyste straty finansowe
  • OC pracodawcy
  • OC z tytułu emisji substancji niebezpiecznych.

Dzięki elastycznemu katalogowi klauzul TUZ może zaproponować klientowi spersonalizowaną ofertę dopasowaną do jego indywidualnych potrzeb i preferencji.

Uzupełnienie ochrony: kompleksowy parasol dla biznesu

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorcy warto rozbudować o dodatkowe produkty, które zapewnią przedsiębiorcy pełną ochronę jego działalności. TUZ Ubezpieczenia oferuje:

  • ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych,
  • ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk,
  • ubezpieczenie utraty zysku (BI), które chroni płynność finansową firmy w razie przestoju.

Tak skonstruowany pakiet zapewnia kompleksowy parasol ochronny – od zabezpieczenia majątku, przez odpowiedzialność cywilną, aż po utrzymanie ciągłości działania.

Obowiązkowe ubezpieczenia OC: szybko, sprawnie i w jednym miejscu

TUZ Ubezpieczenia zapewnia także możliwość zawarcia obowiązkowych ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej dla wybranych zawodów i działalności – w prosty sposób i bez zbędnych formalności. To znaczne ułatwienie dla agentów i brokerów, którzy mogą kompleksowo obsłużyć swoich klientów.

W ofercie znajdują się m.in.:

  • OC agentów ubezpieczeniowych,
  • OC biur rachunkowych,
  • OC pośredników kredytu hipotecznego,
  • OC zarządców nieruchomości,
  • OC przewoźników drogowych.

TUZ Ubezpieczenia to solidny partner w ubezpieczeniach firmowych

TUZ Ubezpieczenia od lat rozwija segment ubezpieczeń korporacyjnych, współpracując zarówno z brokerami, jak i agentami. Nasze doświadczenie, elastyczne podejście i zrozumienie potrzeb różnych branż sprawiają, że jesteśmy zaufanym partnerem dla rosnącej liczby firm w całym kraju.

Zapraszamy do współpracy!
Dowiedz się więcej na www.tuz.pl lub skontaktuj się z przedstawicielem TUZ Ubezpieczenia.

Monika Bidermann
dyrektorka Departamentu Rozwoju Biznesu i Współpracy z Brokerami

15 lat, jedna oferta i ponad 33 mld zł dywidendy

0
Źródło zdjęcia: PZU

Rano 12 maja 2025 r. w centrali przy rondzie Daszyńskiego, wieczorem w Teatrze Stanisławowskim w Łazienkach Królewskich, tak wyglądał Dzień PZU, obchodzony z okazji 15. rocznicy debiutu giełdowego największego polskiego ubezpieczyciela.

To była opowieść o zmianie, która odmieniła polski rynek kapitałowy i zapoczątkowała erę nowoczesnego akcjonariatu, a także okazja do refleksji, wspomnień, a nawet wzruszeń.

Jak zrobić IPO w pięć miesięcy i przejść do historii

IPO PZU? To był napęd rakietowy. Wyniósł nas na zupełnie inny poziom – wspominał Andrzej Klesyk, prezes PZU, który w latach 2007–2015 przeprowadził spółkę przez ten przełomowy moment. Dziś, po powrocie na fotel prezesa, wspomina tamte dni z humorem i wzruszeniem.

Z typową dla siebie mieszanką precyzji i błyskotliwości opowiadał, jak w 2010 r., w warunkach globalnego kryzysu, tuż po katastrofie smoleńskiej i z ruchem lotniczym sparaliżowanym wybuchem islandzkiego wulkanu, jego zespół zdołał przygotować największe IPO w historii GPW. Gdy Grecja ogłaszała niewypłacalność, oni szykowali prospekt emisyjny, roadshow i prezentacje dla inwestorów w Londynie. Lecieli tam małym samolotem, pod chmurami, bo z powodu wybuchu islandzkiego wulkanu nie latały duże maszyny.

Normalnie do IPO przygotowuje się kilka lat. My zrobiliśmy to w pięć miesięcy. A subskrypcja była dziewięciokrotnie większa niż podaż. Kurs akcji PZU na zamknięciu pierwszego dnia notowań wzrósł o 15,2% w stosunku do ceny emisyjnej. To był moment, w którym zrozumieliśmy, że właśnie dokonaliśmy czegoś naprawdę wielkiego – mówił Andrzej Klesyk ze sceny w Łazienkach.

Ale jak podkreślał, nie był to sukces jednej osoby. Wszystko zaczęło się od ugody ze spółką Eureko, której warunkiem było właśnie IPO. Współpracę określił jako „grupę nieco szalonych wizjonerów” – z Aleksandrem Gradem, Andrzejem Mikoszem, Krzysztofem Walenczakiem, Maciejem Jamką i wieloma innymi osobami, bez których ten przełom nie byłby możliwy. Przypomniał również, jak drżącą dłonią wraz z ówczesnymi członkami zarządu Rafałem Stankiewiczem i Witoldem Jaworskim podpisywali największy w historii polskiego rynku kapitałowego przelew – zaliczkę na poczet dywidendy w wysokości 12 mld 750 mln zł.

Robiliśmy to na czerwonych kwitkach, takich jak z poczty. I choć liczby były nieporównywalne z tym, co robiliśmy wcześniej, wiedzieliśmy, że gramy o coś znacznie większego niż tylko pieniądze. To był moment, w którym wszystko nabrało nieodwracalnego rozpędu – wspominał prezes Klesyk.

Symboliczna akcja i słowa uznania od GPW

W wieczornej części obchodów głos zabrał również prezes Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie Tomasz Bardziłowski, który wręczył Andrzejowi Klesykowi symboliczną jedną akcję PZU. Ten gest podkreślił historyczną wagę tej spółki dla całego rynku kapitałowego.

Debiut PZU był przełomem. Przeprowadzony w czasie kryzysu, z rekordowym popytem, z podręcznikowym wręcz wzrostem kursu na pierwszym notowaniu. Pokazał, że polski rynek, jego infrastruktura i uczestnicy są gotowi na największych inwestorów globalnych – mówił Tomasz Bardziłowski.

Przypomniał też, że dzięki debiutowi PZU kapitalizacja całego rynku GPW przeskoczyła głównych rywali, w tym wiedeńską giełdę. I dodał z humorem: – Całkowity zwrot z akcji PZU wyniósł 436%. Średniorocznie 12%. Pokażcie mi inną inwestycję, która co roku przez 15 lat przynosi 12%. Myślę, że pan Buffett byłby zainteresowany taką spółką.

Z dzwonem, Chopinem i dumą

W siedzibie przy rondzie Daszyńskiego dzień rozpoczął się od przemówienia prezesa Klesyka i koncertu utalentowanego młodego pianisty Adama Muszyńskiego, który – jak zauważył prezes – urodził się w roku IPO PZU. W lobby wyeksponowano również historyczne polisy i oryginalny dzwon giełdowy, w który symbolicznie uderzono po raz drugi.

To było poruszenie nie tylko emocjonalne, ale także symboliczne: dźwięk dzwonu oznaczał początek czegoś nowego, podobnie jak 15 lat temu – początek transformacji całej spółki.

My nie inwestujemy tylko w rynek. My inwestujemy w ludzi, w kulturę i talenty. Bo wspierać kulturę to piękna sztuka – i to nasze motto – powiedział Andrzej Klesyk.

Od rekordu do rekordu – historia napisana z rozmachem

W ciągu 15 lat od debiutu PZU wypłaciło akcjonariuszom ponad 33 mld zł dywidend, z czego 11,5 mld trafiło do skarbu państwa. W maju 2025 r. kurs akcji spółki osiągnął rekordowy poziom ponad 60 zł, a jej kapitalizacja przekroczyła 50 mld zł. Łączna wartość akcji, które zmieniły właściciela od momentu IPO, sięgnęła 280 mld.

Grupa PZU urosła w tym czasie do rangi największej grupy finansowo-ubezpieczeniowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza aktywami o wartości przekraczającej 500 mld zł, ma 22 mln klientów, a swoją obecnością wykracza daleko poza Polskę – działa również na Litwie, Łotwie, w Estonii i Ukrainie. Ubezpiecza majątek wart biliony złotych, zdrowie i życie milionów ludzi, wspiera system ochrony zdrowia, rynek emerytalny, bankowy i inwestycyjny. Tylko w ubiegłym roku wypłaciła 18 mld zł świadczeń.

Dzień PZU – święto ludzi, którzy wierzą w długoterminowy sukces

Tegoroczne obchody to także zapowiedź nowej tradycji. 12 maja – rocznica giełdowego debiutu – będzie odtąd obchodzona corocznie jako Dzień PZU.

To ma być symbol wspólnego sukcesu setek tysięcy inwestorów, którzy zaufali idei akcjonariatu obywatelskiego, milionów klientów korzystających z produktów i usług PZU, oraz wszystkich tych, którzy wierzą, że długofalowe myślenie, odpowiedzialność i odwaga mogą naprawdę zmieniać rzeczywistość.

To historia, którą pisaliśmy razem. I którą będziemy pisać dalej. Bo ta rakieta wciąż się wznosi – zakończył Andrzej Klesyk.

A echo dzwonu, który rozległ się w holu przy Daszyńskiego – tak jak 15 lat temu – długo jeszcze nie ucichnie.

Aleksandra E. Wysocka

Strategia komunikacji – luksus czy konieczność?

0
Wojciech Wężyk

Sporo firm z branży ubezpieczeniowej wciąż działa bez strategii komunikacji. Jeśli nawet posiadają taki dokument, to nie jest on realnym punktem odniesienia w codziennej pracy. Tymczasem warto sobie uświadomić, że strategia komunikacji porządkuje wszystkie działania komunikacyjne firmy w sposób sprzyjający realizacji celów biznesowych.

Strategia komunikacji to fundament świadomego budowania wizerunku firmy dzięki dostępnym zasobom. Mapa drogowa wskazująca kierunek i nadająca sens podejmowanym inicjatywom. Firmy ubezpieczeniowe potrzebują takiego dokumentu, bo w codziennej gonitwie deadline’ów i „wpadających” ad hoc tematów bardzo łatwo pogubić cele komunikacyjne.

Strategia nawiguje menedżerów marketingu i PR-u na właściwy kurs i pomaga im odsiewać z działań komunikacyjnych przypadkowe i niepasujące do celów firmy wątki. A wszyscy wiemy, że takich wrzutek nie brakuje.

Dlaczego warto mieć strategię komunikacji?

Korzyści jest wiele. Jasno określone ramy działań właśnie na poziomie strategicznym ułatwiają ocenę, które projekty pasują do ogólnej wizji firmy, a którymi się nie warto zajmować. To przyspiesza podejmowanie decyzji i eliminuje zbędne działania. Nie mówiąc o oszczędnościach w budżecie, jego racjonalnym wydawaniu. Ale przede wszystkim pamiętajmy, że budowanie wizerunku to długa droga. Jeśli w nią ruszamy, lepiej mieć ze sobą kompas i mapę.

Sam proces tworzenia strategii to skarbnica wiedzy dla osób odpowiadających za marketing i PR. Wymaga spotkań z ludźmi wewnątrz organizacji, dogłębnego poznania produktów, procesów i wyzwań, z którymi mierzą się różne działy. A także precyzyjnego zdefiniowania grup docelowych, co prowadzi do lepszego zrozumienia odbiorców firmowych komunikatów.

Nie bez znaczenia jest też, że praca nad strategią komunikacji buduje pozycję działu marketingu w organizacji. Marketing bywa nieraz (niesprawiedliwie?) oceniany jako zespół złożony z ludzi, których zadania są niejasne dla reszty firmy. Inicjując prace nad strategią i rozmawiając językiem wskaźników oraz strategii biznesowej, marketingowcy zaczynają być inaczej postrzegani: jako strategiczni partnerzy biznesowi.

Dobra strategia komunikacji definiuje również mierzalne cele, co umożliwia ocenę skuteczności podejmowanych działań. Dzięki temu można monitorować postępy i w razie potrzeby korygować kierunek.

Jak stworzyć skuteczną strategię komunikacji?

Pewnie da się opracować strategię komunikacji wyłącznie własnymi (wewnętrznymi) siłami. Ale po ponad 20 latach w branży finansowej i pracy nad dziesiątkami strategii widzę, że naprawdę warto wspomóc się w tym zadaniu zewnętrznymi konsultantami. Świeże spojrzenie spoza organizacji i wiedza rynkowa bardzo pomagają w pracy.

Jak zacząć? Najlepszy punkt wyjścia to warsztat strategiczny z udziałem kluczowych menedżerów – przedstawicieli zarządu, działu sprzedaży oraz departamentów odpowiedzialnych za obsługę klienta itd. W kolejnych etapach praca skupia się na analizie konkurencji, uszczegóławianiu kierunków komunikacji, opisie kluczowych wyróżników oraz precyzyjnym określeniu grup docelowych, doborze kanałów komunikacji. Często w tym procesie przeprowadza się również badania odbiorców, aby strategia była punktowo precyzyjna, a przez to skuteczniejsza na etapie realizacji. Suma doświadczeń poszczególnych członków zespołu oraz dobór efektywnej metodologii prowadzenia projektu od warsztatu po prezentację przed zarządem gwarantują, że efekt nie będzie wyłącznie odhaczeniem zadania.

Strategia na jednej kartce?

Forma strategii komunikacji zależy od potrzeb organizacji. W przypadku międzynarodowych korporacji najczęściej lokalny dokument musi być spójny z założeniami globalnego. W takiej sytuacji nie da się wykluczyć konieczności „wyprodukowania” opasłej, przekraczającej np. 100 stron strategii.

Jednak nawet przy tak rozbudowanych opracowaniach warto przygotować tzw. one-pagera. Wszystko, co najważniejsze, mamy wtedy na jednej stronie – jeden rzut oka na to, co, jak, gdzie, kiedy i dlaczego komunikujemy. Taki format sprawdza się lepiej w praktyce, ponieważ wymaga mniej czasu na zapoznanie się z nim.

Niezależnie od objętości warto zadbać o „PR strategii” wewnątrz firmy. Tu ważna jest prezentacja strategiczna z przedstawieniem wypracowanych kierunków komunikacji organizacji i uzyskaniem akceptacji każdego szczebla. Powinna ona zawierać także harmonogram pokazujący, jak komunikacja będzie realizowana – tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu czy rok po roku.

Nie tylko dla gigantów

Na koniec ważne: strategia komunikacji nie jest zarezerwowana tylko dla dużych firm. To zawsze istotne narzędzie biznesowe – niezależnie od wielkości organizacji! Skala biznesu może mieć znaczenie dla zawartości dokumentu strategicznego, ale nie dla samej idei jego opracowania.

Polecam traktować pracę nad strategią jak intelektualną przygodę. Każdy menedżer marketingu czy PR-u powinien ją przeżyć, aby mądrze zarządzać tym, co jest jego zadaniem – komunikacją.

Wojciech Wężyk
Brandscope

KUKE wsparła największą transakcję project finance w historii polskiej energetyki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Equinor, międzynarodowy koncern energetyczny z siedzibą w Norwegii, i Polenergia, polska prywatna grupa energetyczna, zamknęły finansowanie dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3. To największa transakcja w formule project finance w historii polskiej energetyki – w finansowanie projektów zaangażowanych zostało około 30 instytucji finansowych, w tym m.in. KUKE i Euler Hermes, a jej wartość to ponad 6 mld euro.

Środki na budowę morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i 3 zapewni około 30 polskich i międzynarodowych instytucji finansowych. W ramach pakietu finansowania projektów Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych zapewnia gwarancje, a Euler Hermes ubezpieczenie dla kredytodawców. Pakiety finansowania o wartości przekraczającej 3 mld euro na projekt zostały przez spółki zabezpieczone oddzielnie dla Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Łączna kwota ponad 6 mld euro na oba projekty to największa transakcja w formule project finance w historii polskiej energetyki.

– To największa inwestycja wspierana przez KUKE w niemal 35-letniej historii firmy i jednocześnie pierwsza, którą obejmuje nasz program zielonych gwarancji służący transformacji klimatycznej polskiej gospodarki. Najnowsze rozwiązanie z naszej oferty zdaje egzamin zarówno w przypadku zabezpieczania kredytu obrotowego dla małej firmy, jak i wielkiego projektu poprawiającego bilans energetyczny i bezpieczeństwo całego kraju. Dzięki niemu budujemy i wspieramy łańcuchy dostaw od krajowych producentów i wykonawców. Odpowiednicy KUKE z innych krajów idą naszym śladem i również wprowadzają podobne instrumenty, co tylko pokazuje, że kwestia energii jest kluczowa dla zachowania konkurencyjności w globalnej gospodarce. Mamy możliwości wielokrotnie zwiększyć skalę finansowania zielonej transformacji, a współpraca przy tak złożonym projekcie i w licznym konsorcjum banków kredytujących pokazała, że wspólnie możemy przyspieszyć ten proces – powiedział Janusz Władyczak, prezes zarządu KUKE.

(AM, źródło: Polenergia, KUKE, LinkedIn)

Akcjonariusze VIG zatwierdzili wypłatę dywidendy

0
Źródło zdjęcia: VIG

23 maja 2025 r. odbyło się 34. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Vienna Insurance Group. W trakcie obrad akcjonariusze zatwierdzili dywidendę w wysokości 1,55 euro za akcję, zaproponowanej przez zarząd i radę nadzorczą VIG. To o 10,7% więcej niż w poprzednim roku.

Przyjęta przez grupę polityka dywidendowa określa dywidendę z poprzedniego roku jako minimalną i przewiduje jej ciągły wzrost w zależności od rozwoju wyniku operacyjnego.

Prezes VIG Hartwig Löger w swoim wystąpieniu podczas Zgromadzenia wskazał m.in., że regionalna dywersyfikacja i konserwatywna strategia reasekuracji ograniczyły wpływ powodzi spowodowanej przez sztorm Boris na wynik grupy. Perspektywy na rok obrotowy 2025 są również pozytywne: kierownictwo VIG ma ambicję osiągnięcia zysku brutto w przedziale 950 mln–1 mld euro.

(AM, źródło: VIG)

Munich Re publikuje radar trendów technologicznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Tech Trend Radar 2025, wspólna publikacja ERGO i Munich Re, oferuje ubezpieczycielom przegląd trendów, w których główną rolę odgrywa technologia, i ich wpływu na branżę ubezpieczeniową. Raport ocenia zasięg aktualnych trendów technologicznych z obszarów Zdrowy Człowiek, Doświadczenie on-line, Dane i AI, Cyber i Krypto oraz Redefiniowanie branż w kategoriach ich dojrzałości i istotności dla ubezpieczycieli.

W „wieku inteligencji” wszystkie firmy chcą dla swoich modeli biznesowych cyfrowego awansu w łańcuchu wartości. Strategiczne wdrożenie tej ambicji wymaga ogromnych inwestycji i solidnej wiedzy, np. w zakresie nowych rozwiązań magazynowania energii lub spersonalizowanej opieki zdrowotnej. Ogólnie rzecz biorąc, stosowanie nowych technologii sprowadza się w wyszukiwaniu zdrowej równowagi między szansami a ryzykami, co jest zasadniczą kompetencją ubezpieczycieli. Z tego względu Tech Trend Radar jest zbiorem naszych najnowszych eksperckich opinii dotyczących 36 trendów, które ubezpieczyciele mogą wykorzystać dla dobra swojego biznesu i swoich ubezpieczonych znajdujących się na drodze transformacji – powiedział Martin Thormählen, dyrektor ds. technologii biznesowej Munich Re.

(AC, źródło: Xprimm)

Generali zamknęło sprzedaż biznesu na Filipinach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

23 maja 2025 roku Generali poinformowało o sfinalizowaniu transakcji sprzedaży 100% udziałów w Generali Life Assurance Philippines. Nabywcą było The Insular Life Assurance Company.

Zbycie aktywów było zgodne z ówczesnym strategicznym planem grupy „Lifetime Partner 24: Driving Growth”, którego celem była m.in. optymalizacja zasięgu geograficznego, ze szczególnym uwzględnieniem rynków ubezpieczeniowych, na których Generali jest wiodącą firmą. Oczekuje się, że sprzedaż będzie miała nieistotny wpływ na pozycję Generali w ramach Solvency II.

(AM, źródło: Generali)

Produkcje ERGO Hestii tryumfują na World Media Festivals w Berlinie

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

ERGO Hestia została nagrodzona na 26. edycji The World Media Festivals. Ubezpieczyciel zdobył nagrodę główną za najlepszy film w kategorii komunikacja wewnętrzna oraz dwie złote nagrody za produkcje filmowe opowiadające historie pracowników z niepełnosprawnościami. Filmy ERGO Hestii wyróżniono spośród 764 zgłoszeń z 29 krajów.

– W momencie tworzenia filmów nie myślałam o nich jako produkcjach, które mają szansę na takie wyróżnienie. Tym bardziej cieszy, że produkcje ważne, dobrze oddające, jaką firmą jest ERGO Hestia, spotkały się z takim uznaniem – mówi Magdalena Trzcianowska, pomysłodawczyni filmów. – Różnorodność jest siłą i wartością, którą pielęgnujemy w naszej organizacji. Z tego zrodził się pomysł na te filmy. Dodatkowo cieszy, że nagrody przyznano właśnie w maju, miesiącu różnorodności – dodaje.

Nagrodzone produkcje ERGO Hestii to dwa filmy zrealizowane w 2024 roku z udziałem pracowników z niepełnosprawnościami. Filmy miały swoją premierę 3 grudnia – w Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami. „Triathlonista”  zdobył zarówno złotą nagrodę w kategorii komunikacja wewnętrzna: DEI, jak i nagrodę główną za najlepszy film w całej kategorii komunikacji wewnętrznej (obejmującej każdą tematykę). Z kolei film „Sztuka powrotu” został nagrodzony złotą nagrodą w kategorii komunikacja korporacyjna: DEI.

World Media Festivals to jedno z najważniejszych międzynarodowych wydarzeń w świecie komunikacji korporacyjnej i mediów, które od 2000 roku nagradza wybitne osiągnięcia w zakresie produkcji telewizyjnych, internetowych i prasy. Nagroda główna jest przyznawana najbardziej wyróżniającym się zwycięzcom nagród złotych w danej kategorii.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 21/2025

0

Wydanie specjalne BROKER:

  • Łukasz Zoń, SPBUiR: O tempora, o mores! – str. 2
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Historyczna zmiana w OC – str. 4
  • Adam Sasin: Compensa liderem AI w ubezpieczeniach korporacyjnych – str. 6
  • Weronika Dejneka, Tomasz Łakomy, Anna Zakrzewska, Krzysztof Wysmulski, Adrian Zyśk: Nowe otwarcie PZU w ubezpieczeniach zdrowotnych i życiowych – str. 7
  • Wojciech Kmiecicki: TUW PZUW odgrywa główną rolę w transformacji energetycznej Polski – str. 9
  • Rafał Kaszubowski, EIB: Niezależnie, po swojemu – str. 10
  • Marlena Wilk, Altkom Software: Hiperpersonalizacja w obsłudze klienta – konwersacyjny interfejs to dopiero początek – str. 11
  • MJM Holdings przejmuje spółki GIA – str. 12
  • Agata Grudkowska, MAK: Profilaktyka najlepszym sposobem na zdrowe życie – str. 13
  • Grzegorz Bielec, Warta: Czy cena w ubezpieczeniu korporacyjnym naprawdę czyni cuda? – str. 15
  • Jarosław Pieczko, TUZ Ubezpieczenia: Efektywna ochrona dla branży budowlanej – nowoczesna oferta TUZ Ubezpieczenia dla inwestorów, wykonawców i pośredników – str. 16
  • Tomasz Szarek, UNIQA: Za nami cykl spotkań brokerskich w regionach – str. 18
  • Jerzy Szymańczak, UNIQA: Rosnące ryzyko podatkowe – czy księgowi są gotowi na zmiany? – str. 19
  • Izabela Nowak, UNIQA: Warto mieć gwarancję ubezpieczeniową, ubiegając się o środki z KPO – str. 21
  • Paweł Jankowski, Vienna Life: Grupówki muszą być elastyczne i my to rozumiemy – str. 22
  • LUX MED: Strategiczne podejście do benefitów – inwestycja w ubezpieczenia zdrowotne dla pracowników się opłaca – str. 23

Andrzej Maciążek opuszcza PIU

0
Andrzej Maciążek

Andrzej Maciążek, wieloletni wiceprezes Polskiej Izby Ubezpieczeń, podjął decyzję o rezygnacji ze stanowiska. Uzasadnił ją wieloletnim zaangażowaniem w pracę na rzecz rynku ubezpieczeniowego, z którym był związany od 35 lat.

Decyzja o rezygnacji została ogłoszona podczas XII Kongresu PIU w Sopocie przez prezesa Izby Jana Grzegorza Prądzyńskiego, który dziękował swojemu współpracownikowi, a także przyjacielowi za wkład w rozwój rynku ubezpieczeń i wieloletnie zaangażowanie w działalność PIU.

Andrzej Maciążek od ponad trzech dekad związany jest z polskim rynkiem ubezpieczeń. Od 2000 roku pracował w Polskiej Izbie Ubezpieczeń – najpierw jako dyrektor Biura PIU, a następnie jako członek zarządu i wiceprezes.

Przed przyjściem do Izby, w latach 1996–1999, był prezesem zarządu TUiR Gwarant. Wcześniej współtworzył ATU – Towarzystwo Ubezpieczeń Turystycznych, pierwszy zakład ubezpieczeń powołany w formie spółki akcyjnej na mocy ustawy o działalności ubezpieczeniowej z 1990 roku. W ATU pełnił funkcję członka rady nadzorczej, a następnie wiceprezesa zarządu. Po przejęciu towarzystwa przez nowego właściciela objął stanowisko członka zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń Gerling Polska (1995–1996). W latach 1994–1996 zasiadał również w radzie nadzorczej Międzynarodowej Szkoły Zarządzania – obecnie Akademii Leona Koźmińskiego.

Andrzej Maciążek jest absolwentem Wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Wiedzę z zakresu ubezpieczeń zdobywał m.in. w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie. Włada językiem angielskim i rosyjskim.

(AM, źródło: PIU)

18,423FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie