Blog - Strona 33 z 1541 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 33

PZU dołączył do IAA Polska

0

Do grona członków IAA Polska dołączył przedstawiciel polskiego rynku ubezpieczeń. Kurię marketerów wzmocnił PZU.

– Cieszymy się, że tuż przed zakończeniem kadencji obecnego zarządu do IAA Polska dołączają kolejne dwie firmy. W trakcie całej dwuletniej kadencji nasze szeregi zasiliło aż 15 nowych organizacji. Ponad 200 członków to nie tylko dowód zaufania, ale przede wszystkim szansa na jeszcze skuteczniejsze działanie IAA Polska na rzecz całej branży – powiedział Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska.

IAA to Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy. Komitet Organizacyjny polskiego oddziału IAA powołano w 1991 roku. Wiosną 1993 r. nastąpiła rejestracja organizacji, która jest obecnie najszerszą, najbardziej wpływową reprezentacją branży komunikacji marketingowej w Polsce.

(AM, źródło: IAA)

Allianz Partners wyróżniony certyfikatem Great Place To Work®

0

Allianz Partners otrzymał certyfikat Great Place To Work®. To wyróżnienie przyznawane na podstawie opinii obecnych pracowników na temat ich doświadczeń w miejscu pracy.

Great Place To Work® to globalny autorytet w zakresie kultury organizacyjnej, doświadczeń pracowników oraz przywództwa, które przekładają się na wzrost przychodów, wysoką liczbę pozyskiwanych talentów oraz innowacyjność.

– Certyfikacja Great Place To Work to niezwykle pożądane wyróżnienie, które wymaga konsekwentnego i świadomego podejścia do tworzenia pozytywnego doświadczenia pracowników – mówi Sarah Lewis-Kulin, Vice President of Global Recognition Great Place To Work®. Podkreśla, że certyfikacja opiera się wyłącznie na opiniach pracowników, zbieranych w czasie rzeczywistym. – Wyróżnienie pokazuje, że Allianz Partners tworzy jedno z najbardziej przyjaznych i wspierających miejsc pracy – dodaje.

– Jesteśmy niezwykle dumni z otrzymanego wyróżnienia, bo jest potwierdzeniem, że tworzymy środowisko, w którym pracownicy czują się doceniani, słuchani i zaangażowani. Certyfikacja Great Place To Work® to nie tylko powód do radości, ale przede wszystkim zobowiązanie, aby konsekwentnie rozwijać kulturę opartą na zaufaniu, empatii i współodpowiedzialności. To, w którym miejscu obecnie się znajdujemy jako Allianz Partners, zawdzięczamy pracownikom. Ich głos ma dla nas kluczowe znaczenie i realnie wpływa na to, jak kształtujemy całą organizację – mówi Agnieszka Krupa, dyrektorka zarządzająca Allianz Partners.

(AM, źródło: dfusion)

ERGO Hestia: Rusza siódma edycja instagramowego konkursu

0

„WILDNESS” – pod takim hasłem odbywa się kolejny, siódmy już instagramowy konkurs, który ERGO Hestia organizuje we współpracy z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii. Ta inicjatywa od lat łączy świat mediów społecznościowych z przestrzenią sztuki, dając szansę utalentowanym twórcom na zaprezentowanie swojej wrażliwości i kreatywności.

Konkurs, trwający od 5 czerwca do 4 sierpnia 2025 r., zachęca do artystycznej interpretacji tematu „dzikości”. Uczestnicy mają wolność w wyborze formy wyrazu. Prace mogą być symboliczne, abstrakcyjne lub dosłowne, najważniejsza jest autentyczność przekazu i pokazanie indywidualnej wrażliwości.

– Instagram to platforma, która w dużej mierze przyczyniła się do popularyzacji fotografii mobilnej, otwierając drzwi dla kreatywności i dając każdemu szansę na wyrażenie siebie poprzez obraz – mówi Maria Rosa, dyrektorka Departamentu Marketingu i PR ERGO Hestii oraz prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii. – Tym razem uczestnicy konkursu zmierzą się z tematem „dzikości”. To pojęcie szerokie i inspirujące, które może objawiać się w chaosie natury, surowości form czy też nieokiełznanych ludzkich emocjach – dodaje.

Nagroda główna to Artystyczna Podróż na Sri Lankę o wartości 30 000 zł oraz najnowszy dostępny iPhone w wersji Pro 512 GB. Przyznane zostaną też dwa wyróżnienia, którymi są najnowsze dostępne iPhone’y w wersji Pro 512 GB.

Zwycięzców konkursu oraz najciekawsze prace poznamy podczas tegorocznej edycji Inside Seaside w Gdańsku.

Profil Artystyczna Podróż pod artystycznym patronatem ERGO Hestii zgromadził już ponad 25 700 obserwujących, a hashtag #artystycznapodroz został użyty na Instagramie ponad 616 tysięcy razy.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

TUW „TUW” sponsorem regat Marina Cup

0
Źródło zdjęcia: TUW „TUW”

7 i 8 czerwca 2025 roku na wodach Zatoki Gdańskiej po raz 18. zostały rozegrane regaty TUW „TUW” Marina Cup. Organizatorem imprezy był Gdański Ośrodek Sportu, a sponsorem tytularnym po raz trzeci zostało TUW „TUW”.

Regaty o Puchar Mariny Gdańsk to impreza sportowa z wieloletnią tradycją i renomą, w której od lat bierze udział czołówka najlepszych kapitanów oraz ich załogi. W tym roku w żeglarskich zmaganiach uczestniczyło 21 załóg, które rywalizowały w trzech klasyfikacjach: Puchar Zatoki Gdańskiej – klasy ORC i KWR, Morski Żeglarski Puchar Polski – klasa ORC (FC i DH), Off-Shore Racing DH – klasa ORC (DH).

Na najwyższym stopniu podium w klasie ORC stanęła załoga jachtu Neoprofil (sternik Piotr Adamowicz), a rywalizowało osiem jednostek. W najliczniejszej, bo liczącej 9 jachtów grupie KWR, zwyciężył Hadar (sternik Rafał Lachowicz). W kategorii Open bezkonkurencyjny był Scamp Three (sternik Maciej Gnatowski). Klasyfikację ułożono na podstawie wyników czterech wyścigów.

(AM, źródło: TUW  „TUW”)

Balcia partnerem Nocnego Biegu Firmowego

0
Źródło zdjęcia: biegfirmowy.pl

Balcia została partnerem pierwszej edycji Nocnego Biegu Firmowego, który odbędzie się 13 czerwca 2025 roku na warszawskim Torze Wyścigów Konnych Służewiec. Wydarzenie to połączy aktywność fizyczną, integrację zespołu oraz wsparcie szczytnego celu charytatywnego.

Nocny Bieg Firmowy to kontynuacja wieloletniej tradycji Biegu Firmowego – jednej z największych inicjatyw sportowo-charytatywnych w Polsce. Tegoroczna edycja ma charakter wydarzenia, które łączy sport, muzykę, światła i dobrą energię. Wszystko po to, by nieść pomoc 19 dzieciom z niepełnosprawnościami – podopiecznym Fundacji Everest, wymagającym kosztownego leczenia i rehabilitacji.

Balcia jako partner wydarzenia wystawi drużynę złożoną z pracowników, którzy wspólnie pokonają dystans 5 kilometrów. Bieg rozpocznie się o godzinie 22:00. Oświetlona trasa, muzyczne strefy, animacje, a także silent disco i strefa relaksu stworzą klimat wydarzenia.

Balcia od lat promuje wśród swoich pracowników wartości związane z aktywnością fizyczną, dobrostanem psychicznym i społeczną odpowiedzialnością.

– W Balcia wierzymy, że silne zespoły budują się nie tylko w biurze, ale przede wszystkim poprzez wspólne przeżycia, cele i wartości. Dlatego jesteśmy dumni, że możemy nie tylko wziąć udział w Nocnym Biegu Firmowym, ale także wspierać go jako partner. To wydarzenie idealnie łączy wszystko, co dla nas ważne – zdrowie, relacje i pomaganie innym – mówi Beata Grott, dyrektorka polskiego oddziału Balcia Insurance.

Relację z przygotowań drużyny, materiały zza kulis oraz emocję z samego biegu będzie można obejrzeć na profilach Balcii w mediach społecznościowych.

(AM, źródło: 38pr)

PIU: Powódź z 2024 roku wiele nauczyła ubezpieczycieli i reasekuratorów

0
Źródło zdjęcia: PIU

9 czerwca 2025 roku w warszawskim hotelu Westin odbyło się seminarium reasekuracyjne Polskiej Izby Ubezpieczeń. Tematem przewodnim wydarzenia, które zgromadziło ekspertów z branży ubezpieczeniowej, reasekuracyjnej, środowisk naukowych oraz administracji publicznej i nadzoru była analiza wrześniowej powodzi z 2024 roku, która dotknęła południowe i zachodnie województwa Polski. Zakłady ubezpieczeń zlikwidowały wtedy ok. 130 tys. szkód, wypłacając ponad 2 mld zł odszkodowań.

Spotkanie otworzyli Piotr Wrzesiński, wiceprezes PIU, oraz Marcin Kowalski, członek zarządu Polskiego Towarzystwa Reasekuracji i przewodniczący Podkomisji ds. reasekuracji.

Seminarium rozpoczęło się od prezentacji dotyczących modelowania ryzyka powodziowego oraz wpływu zmian klimatycznych na częstość i intensywność zjawisk katastroficznych. Theodor Fiala PhD (Aon), Paweł Franków (Guy Carpenter) oraz Martina Botter PhD (Swiss Re Institute) wskazali na rosnącą potrzebę aktualizacji modeli ryzyk katastroficznych i uwzględniania długoterminowych zmian klimatycznych.

Istotny akcent położono na rolę ubezpieczeń w ochronie samorządów – ten temat poruszył Wojciech Kmiecicki (TUW PZUW) – a także na ocenę zagrożeń z perspektywy meteorologicznej i hydrologicznej, o czym mówili prof. Tamara Tokarczyk (IMGW) i dr Krzysztof Chudy (Politechnika Wrocławska).

O aktualnych i planowanych inwestycjach w infrastrukturę przeciwpowodziową mówił z kolei Mateusz Balcerowicz (Wody Polskie), zwracając uwagę na znaczenie budowli hydrotechnicznych w ograniczaniu ryzyka.

Na zakończenie odbyła się dyskusja panelowa moderowana przez dr hab. Monikę Kaczałę (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), której uczestnicy zastanawiali się, czy Polska za dziesięć lat będzie lepiej przygotowana na katastrofy naturalne.

PIU podkreśla, że seminarium dostarczyło cennych wniosków. Izba zapewnia, że spotkanie stanie się punktem wyjścia do dalszych prac w ramach jej komisji i podkomisji zajmujących się reasekuracją, ubezpieczeniami majątkowymi oraz zarządzaniem ryzykiem.

materiały i prezentacje ekspertów

(AM, źródło: PIU)

Allianz: Klienci mogą opłacić składki powtarzalne BLIKIEM

0

Allianz Polska jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce udostępnił klientom sześciu banków możliwość opłacania składek powtarzalnych BLIKIEM. Z tej opcji mogą skorzystać posiadacze większości indywidualnych ubezpieczeń na życie, którzy płacą składki co miesiąc, co kwartał lub co rok.

Usługę można aktywować w serwisie Mój Allianz. Wystarczy wybrać opcję „Płatności powtarzalne BLIK” w sekcji „Płatności” i wprowadzić kod BLIK, a następnie potwierdzić i utworzyć płatność powtarzalną w aplikacji banku. Od tej pory płatności za polisę będą automatycznie inicjowane przez Allianz i pobierane bezpośrednio z rachunku bankowego po potwierdzeniu przez klienta w aplikacji bankowej.

Z usługi mogą korzystać posiadacze polis na życie Allianz Polska, będący klientami ING Banku Śląskiego, Banku Millennium, Santander Banku, PKO Banku Polskiego, SGB-Banku oraz Nest Banku.

– To rozwiązanie przede wszystkim umożliwia wygodne i szybkie opłacanie składek. Gdy zmienia się kwota składki, jej nowa wysokość pojawia się automatycznie przy potwierdzaniu kolejnej płatności. Jednocześnie klient nie musi obawiać się, że zapomni o składce, a więc ma zapewnioną ciągłość ochrony ubezpieczeniowej – mówi Michał Podogrodzki, dyrektor Departamentu Market Management, Komunikacji i PR Allianz Polska.

– Wchodzimy w segment płatności zdominowany dotychczas przez organizacje kartowe i stałe przelewy z konta bankowego, i udowadniamy, że opłacanie polisy na życie z BLIKIEM może być nie tylko proste i szybkie, ale także wygodne i bezpieczne – dodaje Krzysztof Ziewiec, dyrektor marketingu i PR BLIKA.

Za rozwój BLIKA odpowiada spółka Polski Standard Płatności. Allianz Polska korzysta z niej jako akceptant agenta rozliczeniowego Autopay.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Marcin Jaworski radcą w Biurze Rzecznika Finansowego

0
Marcin Jaworski

Po niemal 4 latach Marcin Jaworski powrócił do Biura Rzecznika Finansowego. Jako radca będzie wspierał działania Departamentu Edukacji i Komunikacji urzędu.

Marcin Jaworski ma blisko 27-letnie, różnorodne doświadczenie w szeroko pojętej komunikacji. Był m.in. rzecznikiem prasowym oraz ekspertem ds. komunikacji i edukacji w biurze Rzecznika Finansowego, rzecznikiem prasowym Grupy Warta, Polskiej Izby Ubezpieczeń i dyrektorem ds. PR w agencji Brandscope Communication Consultants. Przez wiele lat pracował jako dziennikarz specjalizujący się w tematyce usług finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem ubezpieczeń: w latach 2005–2010 w „Gazecie Prawnej”, wcześniej był redaktorem naczelnym „Dziennika Ubezpieczeniowego” i „Miesięcznika Ubezpieczeniowego”, dziennikarzem i zastępcą redaktora naczelnego w „Gazecie Ubezpieczeniowej” oraz dziennikarzem w „Gazecie Finansowej”.

Dwukrotnie – w latach 2006 i 2009 – uznawany za Dziennikarza Ubezpieczeniowego Roku przez kapitułę konkursu organizowanego przez PIU.

Jest absolwentem Instytutu Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Dziennikarstwa uczył się w ramach działalności w Stowarzyszeniu Młodych Dziennikarzy „Polis”.

(AM, źródło: LinkedIn, gu.com.pl)

Agencie, zapewnij klientowi skuteczną ochronę

0
Anna Olifierczuk

Rozmowa z Anną Olifierczuk, dyrektorką zarządzającą ds. produktów, sprzedaży, marketingu i komunikacji AGRO Ubezpieczeń

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – W Tomaszowie Mazowieckim odnotowano grad o niespotykanej w Polsce wielkości. Lecące z nieba z dużą prędkością kule lodowe liczyły nawet 13,5 cm średnicy. Wiele aut w tym mieście nie miało ubezpieczenia AC. Właściciele samochodów zostali z pojazdami bez szyb i karoseriami przypominającymi durszlaki.

Anna Olifierczuk: – Zdjęcia z Tomaszowa porażają. Są przestrogą. To, co się dzieje za oknami, szczególnie na początku lata, coraz częściej zaskakuje. W trakcie przygotowywania oferty ubezpieczenia komunikacyjnego warto pamiętać o anomaliach pogodowych. Ochronę np. przed gradem może zapewnić jedynie dobrze dobrane AC. Warto je zaproponować klientowi, bo sam może nie wiedzieć, że OC nie chroni przed szkodami tego typu. Tak duże lodowe kule doszczętnie zniszczą auto. Grad mniejszej wielkości też jest zabójczy dla karoserii i szyb.

Pogoda zmienia się szybko i przynosi coraz więcej anomalii i gwałtownych zjawisk. Pełen zakres ubezpieczenia jest koniecznością. Świadomi agenci wiedzą, że klient musi dostać propozycję dobrego pakietu ubezpieczenia samochodu. Gdy dojdzie do szkody, to ubezpieczony doceni zaangażowanie agenta w zapewnienie mu właściwego zakresu ubezpieczenia.

Niedawno dowiedzieliśmy się o huraganie, który zerwał dach z 40-letniej obory ubezpieczonej w AGRO Ubezpieczeniach. Czy przybywa takich szkód?

– Towarzystwa ubezpieczeniowe są wręcz zasypywane od kilku lat takimi zgłoszeniami. Najgorsze jest to, że nie da się zabezpieczyć przed skutkami huraganu inaczej niż dobrym ubezpieczeniem. O 14:00 jest piękne słońce, a o 14:05 przychodzi wielka chmura, a z nią huragan czy trąba powietrzna. O 14:06 zerwanego dachu trzeba szukać kilkaset metrów dalej.

Czy sumy ubezpieczeń nieruchomości zaczynają zbliżać się do realnych, czy nadal spotykacie się z wyceną przed 30 lat?

– Nadal spotykamy się z niedoszacowaniem i niedoubezpieczeniem nieruchomości. Walczymy z tym. Pomagają nam agenci pracujący uczciwie dla dobra klientów. Edukujemy obie strony, bo przecież umiejętność wytłumaczenia klientowi, że tanio nie znaczy dobrze, nie należy do najłatwiejszych.

Ale profity są i dla klienta – bo będzie w stanie odbudować dom, i dla agenta – bo zyska klienta na lata, a sam agent już dobrze wie, z czym wiąże się dla niego wyższa suma ubezpieczenia.

Co roku polska policja odnotowuje ponad 15 tys. włamań do domów i mieszkań. Media piszą choćby o gangach, również zagranicznych, wyspecjalizowanych w pokonywaniu wszystkich zabezpieczeń. Jak się chronić?

– Pierwszy krok jest oczywisty. To alarm, drzwi i rolety antywłamaniowe. Zaraz potem koniecznością jest wizyta w agencji ubezpieczeniowej, bo wszystkie zabezpieczenia techniczne, a nawet wsparcie firmy ochroniarskiej, mogą zdać się na marne. Poznałam wiele przypadków naszych klientów, którym zabezpieczenia nie pomogły w odparciu złodziei.

Niestety sama też padłam ofiarą włamywaczy. W drzwiach do mojego mieszkania znajdowały się dwa zamki. Było już po zmroku, gdy jeden został otwarty, a drugi wyłamany. Złodzieje wynieśli wszystko, co miało nieco większą wartość. Biżuterię, elektronikę, ciuchy, nawet… lodówkę czy niepełne flakoniki z perfumami. Przed blokiem stała ciężarówka, do której, jak gdyby nigdy nic, to wszystko wynosili. Koło ciężarówki kręciła się blondynka, przypominająca mnie. Sąsiedzi myśleli, że się wyprowadzam. Złodzieje przeprowadzili dokładne rozeznanie. W tym czasie byłam kilkaset kilometrów dalej. Pamiętam telefon od policjanta przekazującego mi informację o włamaniu. To był szok.

Ludzie – ubezpieczajcie się! Agenci – uświadamiajcie klientów. Śmiało możecie cytować moją historię.

Skradzionych pamiątek i dóbr sentymentalnych nie da się odzyskać. Można natomiast wyliczyć wartość innych cennych przedmiotów, a następnie, dzięki odszkodowaniu, odkupić je. Pod jednym warunkiem. Jakim?

– Podstawa to adekwatna do wartości wyposażenia suma ubezpieczenia ruchomości domowych. Koniec i kropka. Tylko tyle i aż tyle.

Z danych CBOS wynika, że 61% Polaków planuje w 2025 r. wyjazd wakacyjny. Jeszcze nigdy w historii te dane nie były tak optymistyczne. W tej opowieści po chwili pojawia się jednak proza życia. Wypadek, choroba, kradzież, spóźniony samolot, zgubiony bagaż…

– Specjalistami w rozwiązywaniu takich problemów są pracownicy Europe Assistance. Kooperujemy z nimi w ramach ubezpieczeń podróżnych. Mówię o tym, bo dobór właściwego asystora jest kluczowy. Nasz asystor, mówiąc wręcz dosłownie, poprowadzi klienta za rękę w trakcie kryzysowej sytuacji. Podam przykład z ostatnich wakacji. W Turcji zachorowało dziecko naszego klienta. Asystor przyjął zgłoszenie, wezwał karetkę i wskazał miejsce, w które ona podjedzie. Następnie tłumaczył rozmowy klienta z tureckimi medykami w szpitalu. Kolejnego dnia zorganizował powrót do hotelu i wszystkie inne składowe pełnej opieki nad młodym turystą ubezpieczonym w AGRO Ubezpieczeniach. To jakość opieki na najwyższym poziomie. Obcokrajowiec na pewno nie będzie lepiej zaopiekowany.

Dodam, że właśnie podnieśliśmy koszty leczenia do 4 mln zł. Trzymamy rękę na pulsie i analizujemy potrzeby polskich turystów. Specjalizujemy się nie tylko w ubezpieczaniu wyjazdów rodzinnych, ale również grup zorganizowanych. Wystarczy, że agent wystawi jedną polisę na cały autokar podróżnych. Nieważne, czy jadą na wycieczkę nad morze, grzybobranie do innego województwa, do sanktuarium w Medjugorie, czy na wycieczkę szkolną. U nas będą w pełni chronieni.

Proszę rozwinąć zdanie: Klient po uczciwie zlikwidowanej szkodzie…

– Po pierwsze – będzie zadowolony. Po drugie – stanie się lojalnym klientem na lata. Po trzecie – będzie żywą reklamą agenta, który zapewnił mu skuteczną ochronę z optymalnym zakresem ubezpieczenia w odpowiednim zakładzie.

Tutaj muszę polecić AGRO Ubezpieczenia – zawsze stajemy po stronie człowieka. Współpracujący z nami pośrednicy o tym wiedzą. Tych, którzy nie posiadają naszych produktów w swojej ofercie, zachęcam do kontaktu z centralą multiagencji, z którą współpracują. Prowadzącym działalność pod własnych szyldem proponujemy kontakt bezpośrednio z nami. Na wielu płaszczyznach jesteśmy konkurencyjni. Wystarczy zajrzeć na naszą stronę internetową do zakładki „Współpraca z agentami”.

Na koniec mam apel do pośredników: Zadbajcie o siebie i swoich bliskich oraz wasz majątek. Zadbajcie o waszych klientów. A jak to zrobić? Poprzez dobrze dobrane ubezpieczenie – nie najtańsze! – lecz z dobrym zakresem i rzeczywistymi sumami ubezpieczenia. Najlepiej oczywiście w AGRO Ubezpieczeniach.

Rok Klubu Agenta Premium – mówimy o rozwoju, inspiracji i przyszłości w branży ubezpieczeniowej

0
Milena Panasko

Rozmowa z Mileną Panasko, dyrektorką ds. projektów strategicznych ASF Premium

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Kluby dla agentów stają się w branży ubezpieczeniowej coraz bardziej powszechne, ale Klub Agenta Premium, tworzony przez Grupę ASF, wyróżnia się na tle innych. Jego nazwa sugeruje, że to coś więcej niż zwykły program lojalnościowy. Jakie wartości stoją za tym projektem i w jaki sposób realizuje on tę ideę?

Milena Panasko: – Klub Agenta Premium jest skierowany do najlepszych agentów współpracujących z Grupą ASF. To przestrzeń, która ma na celu wspieranie ich w rozwoju, zarówno zawodowym, jak i osobistym. Naszym celem jest wpływanie na przyszłość branży ubezpieczeniowej poprzez oferowanie szerokiej gamy szkoleń, programów rozwojowych i benefitów.

Dzięki współpracy z zaproszonymi towarzystwami ubezpieczeniowymi staramy się dostarczać agentom wartościowe narzędzia, które pomogą im osiągnąć sukces w coraz bardziej wymagającym rynku.

Rok 2024 rozpoczął nowy cykl Klubu Agenta Premium. Niedawno, 17 maja, odbyło się spotkanie II edycji, które miało na celu omówienie wyzwań stojących przed agentami ubezpieczeniowymi. Jakie wyzwania były poruszane i jak ważne są one w kontekście obecnej sytuacji w Polsce?

– Podczas spotkania szczególną uwagę poświęciliśmy wyzwaniom, które wynikają z przemian pokoleniowych wśród klientów i ich rosnących oczekiwań. Zauważyliśmy, że nadal duża część Polaków nie ma ubezpieczeń lub posiada polisy, które już nie odpowiadają na ich obecne potrzeby. Szczególnie istotnym tematem były ubezpieczenia na życie i zdrowie, które są w Polsce wciąż niedostatecznie wykorzystane. Klienci potrzebują tych produktów, a my, jako agenci, mamy szansę zaoferować im odpowiednie rozwiązania.

Zwróciliśmy także uwagę na zmieniające się wymagania regulatorów i wyzwań związanych z posprzedażowymi obowiązkami. Kwestia oszustw ubezpieczeniowych to kolejny aspekt, który staje się coraz większym problemem dla agentów, którzy muszą stawić czoło coraz bardziej zaawansowanym technikom oszustów.

Zakres poruszanych tematów był naprawdę szeroki. Jakie konkretne kroki podejmuje Klub Agenta Premium, aby wspierać agentów w ich rozwoju?

– Przygotowaliśmy cykl szkoleń i programów, które pozwalają agentom rozwijać się na wielu płaszczyznach. Kluczowym elementem II edycji Klubu Agenta Premium jest elastyczność oferty. Stworzyliśmy ścieżki edukacyjne, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby agentów, uwzględniając ich doświadczenie oraz wyzwania, z jakimi stykają się na co dzień. Nasze szkolenia obejmują nie tylko zagadnienia związane z ubezpieczeniami, ale także zagadnienia z zakresu rozwoju osobistego, które mogą być źródłem inspiracji dla agentów.

Wspomniała Pani o dostosowaniu programu do indywidualnych potrzeb agentów. Jak to wygląda w praktyce?

– Zdajemy sobie sprawę, że każdy agent jest inny – ma różne doświadczenia, podejście do pracy i priorytety. Dlatego staramy się tworzyć programy, które odpowiadają na te zróżnicowane potrzeby. Nasze działania są oparte na sugestiach uczestników oraz aktualnych trendach w branży. Programy są dostosowywane do zmieniających się warunków rynkowych, a także do tego, czego agenci naprawdę potrzebują, by skutecznie reagować na wyzwania i rozwijać swoją działalność.

Dlaczego rozwój agentów ubezpieczeniowych jest tak kluczowy w kontekście całej branży?

– Branża ubezpieczeniowa jest niezwykle dynamiczna, a zmiany są nieodłącznym elementem tego rynku. Pojawiają się nowe technologie, zmieniające się regulacje, a także rosnące oczekiwania klientów. Agent ubezpieczeniowy, który nie inwestuje w swój rozwój, szybko staje się niewystarczająco konkurencyjny.

Długoterminowy sukces w tej branży to nie tylko kwestia wiedzy, ale także umiejętności dostosowywania się do zmieniającego się rynku. Klub Agenta Premium jest przestrzenią, która wspiera agentów w ciągłym doskonaleniu ich kompetencji, co jest kluczowe do budowania przewagi rynkowej.

Jakie działania podejmuje Klub, by motywować agentów do nieustannego rozwoju?

– Kluczowym aspektem jest pokazanie agentom, że rozwój nie ma końca. Każdy sukces to dopiero początek kolejnej drogi, a ciągła nauka i poszerzanie horyzontów to nieodłączny element efektywnej pracy w tej branży. Organizujemy warsztaty, szkolenia i spotkania, które pomagają naszym uczestnikom rozwijać się w różnych obszarach. Zależy nam na tym, by nasi członkowie Klubu nie tylko zdobywali wiedzę, ale także inspirowali się nawzajem i podążali w kierunku pełnej satysfakcji zawodowej.

Jakie są plany na przyszłość Klubu Agenta Premium?

– Planujemy dalej rozwijać program, aby jak najlepiej odpowiadał na zmieniające się potrzeby rynku ubezpieczeniowego. Naszym celem jest, by Klub Agenta Premium stał się nie tylko miejscem zdobywania wiedzy, ale także przestrzenią wymiany doświadczeń, inspiracji i wsparcia w budowaniu silnej, profesjonalnej marki osobistej.

Wierzymy, że agent, który inwestuje w rozwój swojej osobistej wartości i profesjonalizmu, zyskuje w oczach klientów oraz buduje swoją pozycję jako lider w branży.

Jakie przesłanie chciałaby Pani przekazać agentom ubezpieczeniowym?

– Moje przesłanie jest proste: nigdy nie przestawajcie się rozwijać. Każdy sukces to dopiero początek kolejnej drogi, a zmiana jest siłą napędową każdego biznesu. Zmiany to nie zagrożenie, ale szansa na lepszą przyszłość.

To od nas zależy, czy podejdziemy do tych zmian elastycznie i świadomie, inwestując w samodoskonalenie, poszerzanie wiedzy i rozwijanie umiejętności. Tylko taka postawa pozwala być o krok przed konkurencją i skutecznie reagować na dynamicznie zmieniający się rynek ubezpieczeń.

18,490FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie