Blog - Strona 35 z 1468 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 35

Wielka wygrana w Loterii Jubileuszowej InterRisk

0
Przekazanie kluczyków do Fiata 500 w siedzibie InterRisk w Warszawie. Elżbieta Karcz oraz Piotr Narloch, prezes InterRisk (po prawej), i Daniel Kaliszuk, członek zarządu InterRisk

Dobiegła końca Loteria Jubileuszowa InterRisk. Do pośredników ubezpieczeniowych trafiło aż 12 tys. nagród. Główną wygraną był samochód hybrydowy marki Fiat 500, który odebrała już szczęśliwa laureatka.

17 lutego 2025 r. w centrali InterRisk w Warszawie odbyło się wręczenie nagrody głównej w Loterii Jubileuszowej InterRisk.

FIAT 500 pojechał do Piotrkowa Trybunalskiego

Pani Elżbieta Karcz, agentka ubezpieczeniowa z Piotrkowa Trybunalskiego, odebrała z rąk prezesa InterRisk Piotra Narlocha i członka zarządu InterRisk Daniela Kaliszuka kluczyki do hybrydowego, lśniącego nowością Fiata 500.

 – To ogromna radość wręczyć kluczyki do nowego samochodu pani Elżbiecie, która od ponad 30 lat pracuje w ubezpieczeniach. Loteria Jubileuszowa to sposób, aby podziękować naszym pośrednikom za ich zaangażowanie, gdyż bardzo cenimy dobre partnerstwa. Cieszymy się, że dzięki InterRisk pani Ela rozpoczęła ten rok w tak wyjątkowy sposób – powiedział Piotr Narloch, prezes InterRisk.

Agentka, do której uśmiechnął się los, nie mogła uwierzyć w swoją wygraną. Pani Elżbieta Karcz przyznała, że jeszcze niczego w życiu nie wygrała. Zwycięstwo w loterii, która dla wielu osób była formą zabawy, okazało się spełnieniem marzeń.

To niewiarygodne! Nigdy w życiu nie pomyślałam, że właśnie ja będę właścicielką tego samochodu. Można powiedzieć, że to swego rodzaju nagroda za moje 33-letnie zaangażowanie w sprzedaż ubezpieczeń. Bardzo dziękuję! – mówiła wzruszona zwyciężczyni.

Rekordowa pula nagród

Szóstą edycję e-zdrapki spółka przygotowała z okazji swojego 30-lecia. W rekordowej puli znalazło się aż 12 tys. nagród. Każda zatwierdzona polisa w iPortalu InterRisk zwiększała szansę na wygraną. Nad prawidłowym przebiegiem loterii i jej zgodnością z przepisami prawa czuwała zewnętrzna komisja.

Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy wzięli udział w naszej loterii, i gratuluję wygranych. Z pewnością wkrótce wrócimy z nowymi projektami, które przygotowaliśmy dla naszych Partnerów. Tymczasem zapraszam do kontaktu z nami. Doceniamy to, co ważne – dodał Daniel Kaliszuk, członek zarządu InterRisk.

TUZ Ubezpieczenia zmodyfikowało ofertę komunikacyjną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

TUZ Ubezpieczenia wprowadza kilka zmian w ofercie ubezpieczeń komunikacyjnych. Mają one na celu precyzyjniejsze dostosowanie produktów do potrzeb współczesnych kierowców.

W ramach oferty Auto Assistance w wariancie VIP, TUZ Ubezpieczenia zniosło limit holowania – zarówno w Polsce, jak i na terenie Europy. Dzięki temu rozwiązaniu samochód klienta, niezależnie od miejsca awarii czy wypadku, może być holowany do dowolnej lokalizacji.

Zakład zmodyfikował także OWU autoszyby. Dotychczas stosowana formuła oparta na ryzykach nazwanych została zastąpiona przez model „all risk”. Oznacza to, że TUZ Ubezpieczenia odpowiada za wszystkie zdarzenia szkodowe, z wyjątkiem określonej listy wyłączeń szczegółowo opisanej w warunkach umowy (OWU, § 5, s. 64).

(AM, źródło: TUZ Ubezpieczenia)

KNF udostępniła metodykę BION obejmującą 2024 rok

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego udostępnił w swoim serwisie internetowym nową wersję metodyki Rocznego Badania i Oceny Nadzorczej (BION) zakładów ubezpieczeń oraz zakładów reasekuracji. Dotyczy ona roku 2024.

Ubezpieczeniowo-reasekuracyjne BION jest całościowym procesem wykorzystującym wszelkie dostępne informacje posiadane przez KNF na temat zakładów prowadzących działalność w obu obszarach. Obejmują one dane uzyskane w wyniku czynności związanych z licencjonowaniem, analizy zza biurka i czynności kontrolnych na miejscu, jak również z zapytań/ankiet kierowanych do zakładu ubezpieczeń lub zakładu reasekuracji.

Opracowana przez Urząd koncepcja BION ubezpieczycieli i reasekuratorów ma na celu usystematyzowanie stosowanych dotychczas kryteriów oceny nadzorowanych podmiotów, jak również wprowadzenie do stosowania elementów systemu nadzoru wykonywanego w oparciu o ocenę ryzyka identyfikowanego w ich działalności.

Metodyka BION zakładów ubezpieczeń oraz reasekuracji za 2024 r.

(AM, źródło: KNF)

Polisy należności coraz bardziej szkodowe

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od dłuższego czasu wskaźniki szkodowości w ubezpieczeniach należności idą w górę. Może to mieć wpływ na dostępność tego typu polis – informuje „Puls Biznesu”.

Paweł Szczepankowski, dyrektor zarządzający Atradius w Polsce, przyznaje, że jego firma spodziewa się, że w 2024 r. doszło do znacznego wzrostu szkodowości na całym rynku ubezpieczeń należności. Wynikał on zarówno z wyższej liczby i wartości wypłacanych odszkodowań, jak i niższego poziomu składki – tłumaczy. „PB” zwraca uwagę, że jeszcze w 2023 r. szkody plasowały się poniżej średniej. Tomasz Starus, prezes Allianz Trade w Polsce, wyjaśnia, że był to efekt obecności na rynku postpandemicznych środków pomocowych. W 2024 r. już ich nie było, w związku z czym średni poziom szkód przekroczył obserwowany na przestrzeni ostatnich lat. Adam Czerwiński, dyrektor handlowy Coface, dodaje, że przed pandemią szkodowość z polis należności wynosiła 60–70% rezerw. W efekcie tarcz covidowych spadła niemal do zera.

Przedstawiciele ubezpieczycieli uspokajają, że na razie większość szkód jest niewielkich, gdyż upadają lub restrukturyzują się głównie małe firmy, ewentualnie te średniej wielkości. Tomasz Starus przyznaje, że problemem jest eksport, gdzie szkody są kosztowniejsze, a i ich tempo wzrostu rośnie dwukrotnie szybciej. Paweł Szczepankowski potwierdza, że szkodowość w portfelu ubezpieczeń eksportowych jest nieproporcjonalnie wysoka. Mimo to, jak wskazuje Marcin Olczak, dyrektor departamentu ryzyk kredytowych Marsh Polska, ubezpieczyciele nie planują wykluczenia żadnej branży ani kraju z uwagi na wskaźniki szkodowe, choć widoczna jest ich większa skrupulatność w analizowaniu kwestionariuszy klientów. Grzegorz Kwieciński, dyrektor departamentu ryzyka ubezpieczeniowego KUKE, przyznaje, że jego firma z większą ostrożnością podchodzi do usług, branży surowcowej i metalowej czy przemysłu samochodowego. Z kolei Coface ostrożniej podchodzi do branży transportowej i budowlanej – najbardziej wrażliwych na sytuację w gospodarce.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 17 marca, Sylwia Wedziuk „Będzie trudniej o polisy należności”

 (AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Funkcjonalność mStłuczka usługą pożądaną przez obywateli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W Centralnym Ośrodku Informatyki trwają prace nad wprowadzeniem nowych funkcjonalności w aplikacji mObywatel. Jedną z nich jest mStłuczka – podaje XYZ.pl.

Radosław Maćkiewicz, dyrektor COI, mówi serwisowi, że jego instytucja prowadzi cykliczne badania potrzeb obywateli w zakresie cyfrowych usług administracyjnych. Z ankiet wynikało, że jedną z najbardziej wyczekiwanych jest mStłuczka. Umożliwi ona kierowcom zgłaszanie zdarzeń drogowych bez konieczności sporządzania papierowych oświadczeń i automatycznie wygeneruje protokół zdarzenia drogowego, który może być bezpośrednio przesłany do ubezpieczyciela.

Dyrektor COI zapewnia, że Ośrodek jest już gotowy od strony technicznej na wprowadzenie tej funkcjonalności do mObywatela. Jednak aktywacja usługi wymaga odpowiednich zmian legislacyjnych oraz uwzględnienia wymogów ubezpieczycieli.

Więcej:

XYZ.pl z 17 marca, Anna Bełcik „mObywatel uzbroi się w sztuczną inteligencję. Będą też nowe m-usługi”

(AM, źródło: XYZ.pl)

Global Data: Luka kompetencyjna przeszkadza w korzystaniu z AI

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Brak wiedzy i doświadczenia w firmach ubezpieczeniowych jest największym problemem związanym z wdrażaniem technologii sztucznej inteligencji. Ubezpieczyciele muszą więc stawiać na pierwszym miejscu pozyskiwanie pracowników o odpowiednim przygotowaniu i wysiłki zmierzające do podnoszenia kwalifikacji niezbędnych do integracji AI.

Badanie opinii przeprowadzone przez Global Data na platformach Verdict Media dostarczyło odpowiedzi ponad 120 przedstawicieli branży. 24,4% respondentów wskazuje brak wiedzy i doświadczenia w strukturach ubezpieczycieli jako zasadniczą przeszkodę dla wdrażania AI. Inne bariery to brak zrozumienia wśród klientów (21,3%), sceptycyzm co do gotowości AI na szerokie wykorzystanie (17,3%) i brak zaufania konsumenckiego (13,4%).

Dla rozwiązania tych problemów ubezpieczyciele powinni inwestować w programy edukacji AI i szkolenia dla swoich pracowników. Podnoszenie kwalifikacji pracowników poprzez specjalistyczne kursy w dziedzinach AI, analityki danych i uczenia maszynowego może się przyczynić do zniwelowania luki kompetencyjnej. Współpraca z uczelniami i firmami technologicznymi nad opracowywaniem indywidualnie dopasowanych programów szkoleniowych zapewni pracownikom zdobycie zarówno wiedzy teoretycznej, jak i praktyki w stosowaniu AI.

– Branża ubezpieczeniowa zdaje sobie sprawę z potencjału AI, ale brak wiedzy i doświadczenia wewnątrz firmy pozostaje istotną przeszkodą. Bez wykwalifikowanych pracowników ubezpieczyciele będą mieć trudności ze skutecznym stosowaniem rozwiązań opartych na AI. Firmy, dla których szkolenia z AI i pozyskiwanie wykwalifikowanych sił będą priorytetem, uzyskają przewagę konkurencyjną, ponieważ skala wdrażania AI jest coraz większa – komentuje Charlie Hutcherson, analityk ubezpieczeniowy współpracujący z Global Data.

AI staje się integralnym elementem procesu likwidacji szkód, oceny ryzyka i wykrywania oszustw, więc firmy, które inwestują w kompetencje teraz, zyskają długoterminowo na skuteczności, dokładności i jakości doświadczenia klienta.

AC

Manulife: Wszyscy pracownicy zostaną przeszkoleni w ramach posługiwania się narzędziami GenAI

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Manulife wdraża narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji i programy szkoleniowe dla 100% swoich pracowników, co jest kamieniem milowym w strategii transformacji cyfrowej firmy. Obecnie ponad 75% zatrudnionych ma już aktywny kontakt z GenAI poprzez szkolenia, doświadczenia immersyjne i autorskie narzędzia, takie jak ChatMFC, asystent AI Manulife wprowadzony w 2024 r.

W ramach wielomiliardowych inwestycji w AI i technologię chmurową, Manulife zwiększa swoje kompetencje AI, tworząc zespół prawie 200 naukowców ds. danych i inżynierów uczenia maszynowego. Do dziś firma opracowała i wdrożyła ponad 35 zastosowań GenAI w Kanadzie, USA i Azji i do końca roku planuje wprowadzić kolejne 70. Poza automatyzacją powtarzalnych zadań przez ChatMFC, Manulife osadza AI w kluczowych obszarach, takich jak interakcje z klientem (usprawnienie działania centrum kontaktowego), sprawność operacyjna (narzędzie tłumaczące zapewniające tłumaczenie w czasie rzeczywistym na 9 języków, służące poprawie globalnej kooperacji), zwiększenie przychodów (narzędzie sprzedażowe wykorzystujące personalizację oferty).

(AC, źródło: Insurtech Insights)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 11/2025

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Na razie trzeba zachować spokój – str. 2
  • Allianz: Propozycja majątkowa dla średnich firm – str. 3
  • PIU: O oczekiwaniach i bolączkach regulacyjnych na spotkaniu z komisarz ds. usług finansowych – str. 4
  • Magdalena Zieleniewska, OVB: Widzę, jak marzenia zmieniają się w rzeczywistość – str. 5
  • Marcin Konopka, Berg System; Maja Wiśniewska, SMSAPI: Jak zwiększyć poziom wznowień ubezpieczeń? – str. 6
  • Fundacja PZU: Nowa strategia – Społeczność 360° – str. 8
  • PZU LAB: Ogień w ryzach – str. 10
  • Joanna Gepner: Nowa era oceny ryzyka i obsługi klienta – str. 12
  • Z małą pomocą Rankomatu – str. 13
  • Paweł Sawicki, Bartosz Bigaj, PIU: O deregulacji w ramach Omnibusa – dobrze, ale trzeba lepiej – str. 14
  • Prévoir: Dobre praktyki w partnerstwie – 25 lat doświadczeń – str. 15
  • Global Data: Luka kompetencyjna przeszkadza w korzystaniu z AI – str. 16
  • Allianz Partners, Chery International: Chińczycy zadowoleni, Niemcy też – str. 17
  • Krzysztof Góźdź: Pierwsze refleksje na temat rekomendacji dystrybucyjnych – str. 18
  • Wojciech Semmerling: APK – dobra praktyka czy tylko formalność? – str. 19
  • Piotr Okrasa: Leasing a sprawa wypowiedzenia polisy – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Komu zachowek, komu… – str. 21
  • Artur Łuczak: Jak skuteczniej rekrutować? – str. 21
  • Adam Kubicki: Na czym się skupia skuteczny menedżer – str. 22

Vienna Life sfinalizowała zakup udziałów w Phinance

0
Źródło zdjęcia: Vienna Life

Po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Vienna Life sfinalizowała umowę zakupu akcji Phinance. Dzięki transakcji towarzystwo wzmocni swoją obecność na rynku poprzez m.in. dystrybucję produktów w ścisłym partnerstwie z jedną z największych firm pośrednictwa finansowego w Polsce.

Vienna Life podpisała umowę zakupu udziałów w Phinance 26 listopada ubiegłego roku. Przedmiotem transakcji było 48,82% akcji, w tym wszystkie dotychczasowego inwestora Aegon Growth Capital Fund I GP B.V. Większościowy pakiet pozostał w rękach głównych menedżerów spółki.

Zarząd ubezpieczyciela jest przekonany, że przejęcie pakietu akcji Phinance stworzy nowe możliwości dla rozwoju marki na polskim rynku.

– Transakcja wzmacnia naszą strategię dystrybucji wielokanałowej. Partnerstwo z Phinance, jedną z największych firm pośrednictwa finansowego w Polsce, daje nam dostęp do szerokiej sieci klientów i doradców, co przełoży się na dalszy rozwój Vienna Life. Jednocześnie Phinance pozostaje niezależnym dystrybutorem, a nasza współpraca opiera się na wzajemnym uzupełnianiu kompetencji – my wniesiemy doświadczenie w produktach ubezpieczeniowych i siłę globalnej grupy, a Phinance – sprawdzony model doradztwa i sprzedaży. To dla obu stron realna szansa na ekspansję i większą efektywność operacyjną – mówi Tomasz Borowski, prezes zarządu Vienna Life.

– Jestem przekonany, że ta inwestycja jest znaczącym krokiem w dalszym rozwoju Vienna Life. Liczymy, że partnerstwo z Phinance jeszcze bardziej umocni pozycję tej spółki jako kluczowego gracza życiowego na polskim rynku. To również istotna transakcja dla Vienna Insurance Group, dla której wzrost Vienna Life ma znaczenie w kontekście długoterminowej strategii rozwoju grupy w Polsce – dodaje Harald Riener, członek zarządu Vienna Insurance Group, odpowiedzialny za rynek polski.

Phinance specjalizuje się nie tylko w dystrybucji ubezpieczeń, ale także w doradztwie finansowym oraz sprzedaży produktów inwestycyjnych i kredytowych.

– Cieszymy się, że po miesiącach przygotowań będziemy mogli wejść w fazę realizacji umowy. Połączenie naszego doświadczenia w zakresie dystrybucji i holistycznej obsługi klienta z wiedzą rynkową Vienna Life z pewnością przyczyni się do wzrostu i rozwoju obu podmiotów – dodaje Paweł Kasica, prezes zarządu Phinance.

Phinance jest zdobywcą tytułu „Pośrednik Ubezpieczeniowy Roku 2022”, przyznanego przez „Gazetę Ubezpieczeniową”.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

#ubezpieczeniowyLIVE: Ile tracisz na nieskutecznych wznowieniach?

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 18 marca 2025 roku w godzinach 13:00–14:00. Gośćmi programu będą Marcin Konopka, prezes Berg System, i Maja Wiśniewska-Hardek, Head of Marketing SMSAPI.

W programie:

  • Magia procentów 
  • 5 kroków do skutecznych wznowień 
  • SMS, który sprzedaje 

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

(AM)

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie