Blog - Strona 35 z 1524 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 35

Żywioły biznesu życiowego

0
Wszyscy laureaci

Za nami 18. Kongres Sprzedaży Sieci Agencyjnej PZU Życie SA! Ponad 350 agentów, doradców i zarządzających zespołami sprzedażowymi spotkało się w Hotelu Warszawianka, gdzie wspólnie świętowali zeszłoroczne sukcesy. Tegoroczne wydarzenie odbyło się pod hasłem Żywioły Biznesu.

Pierwszą część spotkania poprowadzili Grzegorz Siedlecki, dyrektor Biura Sprzedaży Agencyjnej, oraz Rafał Sokołowski, dyrektor ds. operacyjnych i rozwoju biznesu. Na części biznesowej obecna była również Iwona Wróbel, członkini zarządu PZU Życie SA.

Prowadzący przywitali wszystkich uczestników, podsumowali ubiegły rok w sprzedaży sieci wyłącznej PZU Życie SA i zdradzili plany na rok 2025.

Rok 2024 był dla nas kolejnym okresem imponującego wzrostu – ponownie osiągnęliśmy dwucyfrowy wynik, który świadczy o naszej silnej pozycji na rynku. Wchodząc w rok 2025, stawiamy sobie ambitny cel – utrzymać trend wzrostu i jednocześnie silnie skoncentrować się na stabilności naszego biznesu – powiedział Grzegorz Siedlecki.

Następnych kilka miesięcy przyniesie nam moc innowacyjnych rozwiązań zarówno w zakresie produktu, jak i systemów. Kluczowym elementem strategii będzie również rozwój sieci dystrybucji, ale w sposób bardzo selektywny, oparty na przemyślanych decyzjach i analizie potencjału rynku – dodał Rafał Sokołowski.

Podczas spotkania dyrektorzy wręczyli również nagrody w kilku kategoriach specjalnych.

Wielkimi brawami uczestnicy powitali prezesa PZU Andrzeja Klesyka. Prezes podziękował agentom, doradcom i zarządzającym za zeszłoroczne wyniki, wyraził nadzieję na równie owocny rok 2025 i co szczególnie docenili zebrani goście – odpowiedział na pytania z sali.

Moc wrażeń, atrakcji, wzruszeń i gromkich braw – tak w skrócie można podsumować uroczystą wieczorną Galę Elitarnego Klubu Agenta, podczas której najlepsi agenci, doradcy i zarządzający odebrali nagrody za wyniki osiągnięte w 2024 r.

Wśród laureatów wyróżnieni zostali członkowie MDRT, międzynarodowego stowarzyszenia zrzeszającego najlepszych na świecie agentów ubezpieczeniowych na życie. Sieć sprzedaży wyłącznej PZU Życie po 2024 r. może pochwalić się rekordową liczbą 22 członków MDRT.

Konwencja całego wydarzenia została utrzymana w klimacie czterech żywiołów – wody, ognia, powietrza i ziemi. Piękna scenografia, dekoracje, wspaniałe występy artystyczne i nastrojowa muzyka dodały wydarzeniu niepowtarzalnego charakteru.

Galę wręczenia nagród poprowadzili makroregionalni dyrektorzy obszaru sprzedaży – Michał Nita oraz Marcin Andrzejczak, wspierani przez ośmiu regionalnych dyrektorów obszarów sprzedaży, którzy zapraszali na scenę laureatów.

Wydarzenie uświetnili Tomasz Tarkowski, prezes PZU Życie SA, oraz Iwona Wróbel, członkini zarządu PZU Życie SA, która przywitała zebranych gości, podziękowała za osiągnięte wyniki sprzedaży i wspólnie z Grzegorzem Siedleckim, dyrektorem Biura Sprzedaży Agencyjnej, oraz Rafałem Sokołowskim, dyrektorem ds. operacyjnych i rozwoju biznesu, wręczyli nagrody laureatom.

Nagrodę dla Najlepszego Agenta/Doradcy 2024 już trzeci rok z rzędu odebrał Piotr Taboła z Sieci Wielkopolskiej Północnej.

Atrakcją tego pięknego wieczoru był występ gwiazdy-niespodzianki. Na scenie pojawił się jeden z najbardziej wyrazistych głosów na polskiej scenie muzycznej – piosenkarz, multiinstrumentalista i kompozytor Krzysztof Zalewski.

Nie ma darmowych obiadów?

0
Sławomir Dąblewski

Przysłowie „nie ma darmowych obiadów” oznacza, że za wszystko, co się otrzymuje, trzeba w jakiś sposób zapłacić – pieniądzem, usługą, odpowiedzialnością, innymi kosztami. Ktoś płaci – ja, pani, pan.

Wciąż żyję i działam w przekonaniu, że warto jest dzielić się wiedzą zawodową z klientami, nawet jeśli są tylko klientami potencjalnymi. A wiedzę mam na całkiem niezłym poziomie. Takie wszakże opinie słyszę od tych zadowolonych z moich usług, ale również od tych, którzy niestety skorzystali z niej, ale kontrakty sfinalizowali z koleżanką, kolegą, co to w branży działają i samochód dobrze ubezpieczyli.

Samochód sam sobie możesz ubezpieczyć i nie wymaga to zwiększonej pojemności mózgu, dzięki wyszukiwarkom internetowym – szanowny, szanowna – jak według najnowszego kroju należy zwracać się do bliżej nieokreślonego klienta/klientów. Jak jest z tym problem, na każdej stronie internetowej takiego lub innego ubezpieczyciela dostępny jest link, który poprowadzi za rączkę, jak dziecko.

Jeśli jednak mimo wszystko nie starczy umiejętności, cierpliwości, czegokolwiek, co doprowadzi do upragnionego finału poszukiwań – trzeba skorzystać z wiedzy fachowca, a ten zwykle kosztuje.

Na to, abym nie rozdawał się za darmo, zwróciła mi ostatnio uwagę moja partnerka Małgosia, często przysłuchująca się zawodowym rozmowom. Idziesz do prawnika, lekarza – płacisz za każdą poradę, ty zaś przekazujesz swoją specjalistyczną wiedzę bez żadnej formy wynagrodzenia, za dziękuję, jeśli w ogóle – rzekła. Prawdę rzekła. Koszt porady prawnej u radcy prawnego lub adwokata wynosi zwykle od 150 zł do 350 zł za jednorazową konsultację. Może być wyższy w zależności od skomplikowania problemu. W sprawach związanych z działalnością gospodarczą od 250 do 400 zł za konsultację. Cenę konsultacji lekarskich zna mniej więcej każdy z nas.

Nie mam cennika. Oprócz uznania w oczach klienta oczekuję również satysfakcji zawodowej w postaci kontraktu ubezpieczeniowego i jego względnej trwałości. Zdarza się, że to ja płacę za obiad, który zjadł mój klient. Płacę szczególnie niechętnie, gdy dociera do mnie, że dałem się zmanipulować albo sam zapuściłem się w maliny.

Klient niespełna 30-letni. Po wyrejestrowaniu z ubezpieczenia grupowego otrzymuję kontakt, by zaproponować indywidualną kontynuację ubezpieczenia. Niechętny, nie ma zobowiązań, poza dwuletnim dzieckiem (nie ma zobowiązań!). Nie wierzy w ubezpieczenia na życie. Jeszcze za wcześnie. Nie szuka nowego pracodawcy, sam jest teraz dla siebie pracodawcą. Prowadzi firmę po ojcu, który nagle zmarł w trakcie wykonywania pracy (prawdopodobny zawał serca albo udar mózgu; wyniki sekcji zwłok będą znane najwcześniej za miesiąc – 5 tys. zł wypłacił inny ubezpieczyciel za śmierć; będzie walczył o wyższą sumę, bo ojciec miał bardzo wysokie ubezpieczenie… od następstw NW! Powodzenia – myślę…). Obecnie wystarczy ubezpieczenie w ZUS, którym i dziecko jest objęte. Jakie ubezpieczenie w ZUS, jaki przedsiębiorca? Zarządca sukcesyjny w CEiDG. Dwie długie rozmowy wyjaśniające jego sytuację formalną i kroki, jakie winien podjąć, by stać się przedsiębiorcą. Na głowie raty leasingowe po ojcu. Pełen uznania za okazaną pomoc i profesjonalizm informuje, że ubezpieczy się u koleżanki (samochód i inne sprawy). Po obiedzie pozostał niesmak.

Sławomir Dąblewski

dablewski@gmail.com

BlackRock zwiększył udział w PZU SA do 5%

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU SA otrzymał zawiadomienie od BlackRock, Inc., w którym inwestor poinformował, że w wyniku nabycia akcji spółki w dniu 15 maja 2025 r. jego łączny udział w kapitale zakładowym i w ogólnej liczbie głosów na Walnym Zgromadzeniu według stanu na dzień 20 maja 2025 r. wynosi 5%.

Przed rozliczeniem transakcji BlackRock, Inc. posiadał łącznie 43 118 728 akcji PZU SA, co stanowiło 4,988% udziału w kapitale zakładowym spółki i dawało prawo do wykonywania 43 118 728 głosów stanowiących 4,988% udziału w ogólnej liczbie głosów na jej WZ. Po rozliczeniu inwestor posiada 43 249 344 akcje PZU SA, stanowiące 5% udziału w kapitale zakładowym, co daje prawo do wykonywania 43 249 344 głosów stanowiących 5% udziału w ogólnej liczbie głosów na WZ spółki.

(AM, źródło: PZU)

Luki ubezpieczeniowe będą się powiększać

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z najnowszych badań Bain & Company wynika, że do 2030 roku luki ubezpieczeniowe we wszystkich obszarach będą rosnąć. Ubezpieczyciele na całym świecie mierzą się z trudnościami, ponieważ ich obecny model wzrostu oparty na zmianach stóp procentowych nie jest trwały.

Raport pokazuje, że branża ubezpieczeniowa ma coraz większy problem z dopasowaniem cen do ryzyka. Rosnąca liczba klęsk żywiołowych i cyberataków, niskie składki na ubezpieczenia nieruchomości oraz spadające zainteresowanie ubezpieczeniami na życie, zwłaszcza wśród młodszych pokoleń, potęgują trudności. Według wyliczeń Bain & Company do 2030 roku ubezpieczenia pokryją tylko 25–33% szkód spowodowanych katastrofami naturalnymi, a w przypadku śmiertelności – mniej niż połowę.

– Branża ubezpieczeniowa stoi przed dużymi wyzwaniami. W ostatnich latach obserwujemy wzrost stawek w sektorze majątkowym i OC oraz zależność stawek ubezpieczeń na życie od stóp procentowych. Choć firmy ubezpieczeniowe wciąż mają silny topline, to utrzymanie rentowności staje się coraz trudniejsze. Ubezpieczyciele muszą działać już teraz, by skutecznie przygotować się na nadchodzące zmiany – komentuje Marta Szostak, młodsza partnerka w Bain & Company.

Inwestorzy, którzy lokują pieniądze w akcje firm ubezpieczeniowych w USA, mają obawy, że w przyszłości mogą nie generować one zysków na takim poziomie jak wcześniej. Jednocześnie sektor na rynkach wschodzących nadal budzi ich optymizm, zwłaszcza w segmencie ubezpieczeń na życie. Eksperci Bain przewidują, że amerykańskie firmy ubezpieczeniowe mogą w przyszłości mniej zarabiać albo wykazywać straty, które na ten moment nie są widoczne. Podobne problemy mogą dotyczyć spółek oferujących ubezpieczenia majątkowe i osobowe – wśród nich wzrastają obawy wobec trwałości poziomu cen po ostatnich wzrostach, a także potencjalnie mogąca wzrosnąć liczba roszczeń.

Wzrost występowania cyberzagrożeń również staje się poważnym wyzwaniem w coraz bardziej cyfrowym świecie. Autorzy raportu przestrzegają, że straty spowodowane atakami złośliwego oprogramowania (ransomware) mogą przekroczyć 250 miliardów dolarów w ciągu sześciu lat, a działania poszczególnych ubezpieczycieli mogą okazać się niewystarczające, by skutecznie stawić im czoła.

– Zarządzanie ryzykiem staje się kluczowym elementem strategii ubezpieczycieli – przyznaje Marta Szostak. – W obliczu rosnącego zagrożenia np. cyberatakami konieczne będzie rozłożenie ryzyka pomiędzy sektor prywatny i publiczny oraz zaangażowanie dodatkowych podmiotów – takich jak reasekuratorzy czy alternatywni inwestorzy – by system ochrony był w stanie udźwignąć tak ogromne ryzyka – dodaje.

Mimo licznych wyzwań, ubezpieczyciele mogą upatrywać szansy na dalszy rozwój przy wykorzystaniu nowych technologii. Według Bain rozwój sztucznej inteligencji i szybki wzrost nieustrukturyzowanych danych zmieniają branżę, dając firmom szansę na poprawę dostępności i obniżenie kosztów polis. Prognozy firmy przewidują, że dzięki AI ubezpieczyciele mogą zwiększyć przychody o 10–15%, zmniejszyć koszty operacyjne o 30% oraz ograniczyć straty w segmencie ubezpieczeń majątkowych o 30–50%.

(AM, źródło: Grayling)

Jak zaufanie wpływa na gospodarkę i konsumentów?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Provident Polska oraz UNIQA zostały mecenasami przygotowanego przez XYZ raportu „Siła zaufania. Jak zaufanie wpływa na gospodarkę i konsumentów”. Publikacja poświęcona jest zaufaniu i jego wpływowi na funkcjonowanie społeczeństwa, gospodarki oraz relacji międzyludzkich. Publikacja analizuje także rolę, jaką zaufanie odgrywa podczas podejmowania decyzji konsumenckich – w szczególności w kontekście usług dodanych (VAS – value-added services).

– Współczesny konsument oczekuje transparentności, uczciwości i rzetelnego podejścia, a jego zaufanie kształtuje się w wyniku przejrzystej komunikacji, jasnych zasad współpracy oraz dostarczania usług najwyższej jakości, wpływających także na jego poczucie bezpieczeństwa. Jako firma finansowa dokładamy wszelkich starań, aby budować je i utrzymywać. Celem jest także pielęgnowanie tego zaufania poprzez konsekwentne dostarczanie wartościowych rozwiązań, które wspierają klientów w ich codziennym życiu. W odpowiedzi na potrzeby naszych klientów rozszerzyliśmy ofertę o zróżnicowane usługi dodatkowe np. ubezpieczenia – komentuje Artur Zabielski, dyrektor Pionu Marketingu, członek zarządu Provident Polska. – Rozwój usług VAS pokazuje, że zaufanie jest kluczowym czynnikiem decydującym o ich sukcesie. Firmy wykorzystują efekt parasolowy, przenosząc zaufanie do głównej działalności na dodatkowe produkty i usługi, co zapewnia korzyści zarówno dla klientów, jak i firm – dodaje.

Efekt parasolowy często spotykany

Usługi dodane to w uproszczeniu usługi wykraczające poza standardową ofertę danego podmiotu. Badani chętnie korzystają z VAS-ów – 78% respondentów zadeklarowało, że zrobiło to w trakcie ubiegłego roku. Najczęściej jest to darmowa dostawa oferowana przez platformy e-commerce, opłata rachunków w aplikacji banku czy dostęp do serwisów streamingowych. Popularność VAS-ów często oparta jest właśnie na zaufaniu – to, którym obdarzana jest marka, przenosi się także na inne produkty i usługi, które oferuje. Jak wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby publikacji, jedna trzecia ankietowanych potwierdziła tzw. efekt parasolowy, wskazując, że przenieśli zaufanie z jednej marki na inną, której wcześniej nie znali, tylko dlatego, że poleciła ją marka, do której mieli zaufanie. Natomiast co czwarty respondent przyznał, że korzysta z VAS-ów, ponieważ usługę oferuje firma, do której ma zaufanie.

Cena ma znaczenie

Znaczącym czynnikiem jest także cena oraz wygoda związana z korzystaniem z usług dodatkowych.  Niemal co trzeci badany, który korzystał z VAS-ów w ostatnich 12 miesiącach, jako powód podał, że usługa była darmowa lub tańsza niż kupiona oddzielnie. Odpowiedź „wygodna forma zakupu i płatności za usługę” wskazało 28% ankietowanych korzystających z VAS. Po 26% wybrało odpowiedzi: „wygodne korzystanie z usługi (wszystkie usługi u jednego dostawcy, w jednej aplikacji)”, a także „usługa pasowała do moich aktualnych potrzeb, np. podróż, przeprowadzka, awaria”.

– Raport o rynku usług dodanych (VAS) jednoznacznie pokazuje, że dynamiczny rozwój oferty „ponadpodstawowej” w sektorze finansowym staje się kluczowym narzędziem budowania trwałej relacji z klientem, przewagi konkurencyjnej oraz dodatkowych źródeł przychodów. Banki, instytucje finansowe i firmy ubezpieczeniowe tworzą dziś ekosystemy, w których najcenniejszym zasobem jest zaufanie klienta – zauważa Marcin Wąsikowski dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży i Współpracy z Partnerami UNIQA. – Usługi dodane przekształcają ubezpieczenia z produktu finansowego w narzędzie budowania lojalności i trwałych relacji. Wysokiej jakości partnerstwa, dostosowane produkty i elastyczność we współpracy stają się dziś fundamentem przewagi konkurencyjnej. To klient, jego doświadczenie i kontekst działania znajdują się w centrum uwagi – dodaje.

(AM, źródło: Provident)

Konkurs filmowy Fundacji UNIQA

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Fundacja UNIQA organizuje konkurs zatytułowany „Wszystko ok?”, który promuje empatię, wsparcie rówieśnicze oraz uważność na potrzeby innych. Nagrodzone i wyróżnione filmy zostaną zaprezentowane podczas Festiwalu Młode Horyzonty.

– Sztuka filmowa ma niezwykłą moc oddziaływania na emocje i świadomość odbiorców. Poprzez konkurs „Wszystko ok?” chcemy dać twórcom przestrzeń do wyrażenia swojego sprzeciwu wobec hejtu i pokazania, jak ważne są rozmowa, empatia i wsparcie w codziennym życiu młodych ludzi – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, prezeska Fundacji UNIQA oraz członkini jury konkursu. – Bardzo mocno wierzymy, że tego typu inicjatywy mogą zwrócić uwagę młodych twórców na problematykę hejtu i zainspirują innych do bycia bardziej uważnym na świat, w którym funkcjonujemy – dodaje.

Fundacja zaprasza do udziału początkujących filmowców w wieku od 18 do 40 lat. Zainteresowani twórcy mogą zgłaszać krótkie (2–5-minutowe) filmy ilustrujące, jak przeciwdziałać hejtowi wśród dzieci i młodzieży. To kolejna inicjatywa skierowana do młodych artystów, po ubiegłorocznym konkursie na plakat „Szkoda życia na hejt”.

Na autorów najlepszych prac czekają nagrody pieniężne:

• I miejsce – 10 000 zł

• II miejsce – 3000 zł

• III miejsce – 2000 zł

Dodatkowo nagrodzone i wyróżnione filmy mogą zostać zaprezentowane podczas Festiwalu Młode Horyzonty, co stanowi wyjątkową okazję do dotarcia ze swoim przekazem do szerokiej młodej publiczności.

(AM, źródło: UNIQA)

MAK Ubezpieczenia: Andrzej Wasilewski z nagrodą Super Horyzont Pracodawców RP

0
Andrzej Wasilewski

Andrzej Wasilewski, prezes Grupy MAK, został uhonorowany nagrodą Super Horyzont, przyznawaną przez Pracodawców RP. Wyróżnienie to trafia do osób i firm, które w sposób wyjątkowy łączą długofalową wizję i strategiczne myślenie z wartościami budującymi siłę gospodarczą Polski.

– To dla mnie ogromny zaszczyt, przyjemność i satysfakcja otrzymać nagrodę Super Horyzont. Nie jest to chyba przypadek, że wręczenie tej nagrody zbiega się z 30-leciem firmy, którą prowadzę: Grupy MAK, największego polskiego brokera ubezpieczeniowego. Konkurujemy na co dzień z największymi międzynarodowymi brokerami i wygrywamy dzięki pracy 600 ekspertów, którzy razem z reasekuracją obsługują ponad 3 miliardy złotych składek – powiedział Andrzej Wasilewski, odbierając nagrodę.

Prezes został doceniony za konsekwentne budowanie niezależnej firmy opartej na polskim kapitale, która nie tylko skutecznie konkuruje na rynkach międzynarodowych, ale także zachowuje silną tożsamość narodową.

– Ta nagroda to efekt pracy ludzi – naszych ekspertów, partnerów, pracowników i wspólników. Dlatego to nie tylko osobisty zaszczyt, ale przede wszystkim docenienie wysiłku całego zespołu. W branży, w której coraz mniej firm ma polski kapitał, ta statuetka ma szczególną wartość – podkreślił Andrzej Wasilewski.

Tegorocznym motywem przewodnim gali było hasło „Horyzonty” – symbolizujące odwagę, wizję oraz dalekowzroczność w myśleniu o przyszłości gospodarki i społeczeństwa. Nagroda Super Horyzont to jedno z najważniejszych wyróżnień gospodarczych w Polsce. Przyznawana jest przedsiębiorcom i przedsiębiorstwom, którzy łączą siłę rynkową z odpowiedzialnością społeczną oraz dążeniem do kształtowania lepszej przyszłości – nie tylko dla swoich firm, ale i dla całej polskiej gospodarki.

(AM, źródło: Grupa MAK)

Wycena Acrisure wzrosła do 32 miliardów dolarów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Acrisure ogłosiło 20 maja 2025 r. pozyskanie 2,1 miliarda dolarów finansowania od Bain Capital Special Situations, Fidelity Management & Research Company, Apollo Funds, Gallatin Point Capital, BDT & MSD Partners oraz konsorcjum innych inwestorów. Środki z tej rundy zostaną wykorzystane do finansowania przejęć w celu zwiększenia pozaubezpieczeniowych możliwości firmy oraz przyspieszenia rozwoju jako platformy usług finansowych opartej na technologii, co pozwoli na realizację strategii prowadzącej do roli wiodącego dostawcy rozwiązań fintech dla milionów małych i średnich przedsiębiorstw.

Po tej rundzie finansowania wycena Acrisure wzrosła o prawie 40%, do 32 mld dol., od ostatniej instytucjonalnej zbiórki kapitału zaledwie trzy lata temu. Przed tą rundą finansowania Acrisure przygotowywało się do dalszej ekspansji, wzmacniając swoją kadrę menedżerską. Ostatnio firma zatrudniła nowego CTO, Marka Wassersuga, byłego COO Intercontinental Exchange, oraz nowego Chief Administrative Officera, Shawna Pelsingera, byłego Global Head of Corporate Development Palantir Technologies.

Acrisure to fintech i broker ubezpieczeniowy dostarczający szeroki wachlarz usług ubezpieczeniowych, reasekuracyjnych oraz z zakresu cyberbezpieczeństwa i nie tylko. Jest klasyfikowany jako jeden z 10 największych globalnych brokerów ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych. Współpracuje z firmami ubezpieczeniowymi i pośrednikami na rynkach w Azji, na Bermudach, w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Szwajcarii. Jest obecny również w Polsce, jako inwestor strategiczny Grupy Unilink, stategiczny partner Smartt Re oraz właściciel Eins Polska, wyłącznego przedstawiciela Euroins nad Wisłą.

(AM, źródło: Acrisure, gu.com.pl)

MJM Holdings przejmuje spółki GIA

0
Źródło zdjęcia: MJM Holdings

MJM Holdings zawarł 19 maja 2025 r. przedwstępną umowę zakupu udziałów w pięciu spółkach należących do GIA Investments. Akwizycja wzmocni Grupę MJM zarówno pod względem obsługiwanej składki, jak i jej kompetencji w obszarze grupowych ubezpieczeń na życie, benefitów pracowniczych oraz modelu dystrybucyjnego.

Umowa dotyczy przejęcia 100% udziałów w następujących spółkach: Polska Grupa Brokerska, International Brokers Group, BD Advisory and Assistance, GSU Centrum Usług Wspólnych oraz GSU Polisa. GIA Investments to spółka holdingowa jednej z największych grup brokerskich oraz agencyjnych w Polsce. Obsługuje ona około 410 mln zł składki rocznie, specjalizując się przede wszystkim w ubezpieczeniach na życie oraz assistance. Obsługuje także blisko 250 tys. członków GSU Stowarzyszenia Ubezpieczonych. Ponadto brokerzy GIA są aktywni w sektorach transportu, górnictwa, opieki zdrowotnej oraz administracji publicznej.

Finalizacja transakcji wymaga uzyskania zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

MJM jeszcze silniejszy

Grupa MJM podkreśla, że akwizycja przyczyni się do wzmocnienia jej pozycji na rynku brokerskim, a po konsolidacji wyników przesunie ją na poziom ponad 1,5 mld zł pod względem wartości rocznie plasowanej składki (prognozowana wartość po finalizacji transakcji).

Transakcja wniesie do Grupy MJM silną pozycję w grupowych ubezpieczeniach życiowych i benefitach pracowniczych, własną sieć dystrybucji, wieloletnie know-how w obszarze brokerskim i agencyjnym oraz roczną obsługiwaną składkę przekraczającą 410 mln zł. Założyciele GIA dołączą do MJM Holdings jako akcjonariusze i będą kontynuować swoje zaangażowanie w działalność operacyjną holdingu po transakcji.

Kolejny krok w strategii rozwoju

– Grupa MJM rozwija się w sposób świadomy i konsekwentny, zgodnie z jasno określoną strategią. Od początku naszym celem było stworzenie organizacji, która odpowiada na bieżące potrzeby rynku, a jednocześnie jest gotowa na wyzwania przyszłości. Integracja spółek GIA znacząco przyspieszy ten proces – transakcja poszerzy nasze kompetencje w segmencie grupowych ubezpieczeń życiowych. Będziemy plasować na rynku niemal pół miliarda złotych składki rocznie w tym obszarze. Jednocześnie przyczyni się do rozbudowy sieci dystrybucji i umożliwi oferowanie naszym klientom jeszcze pełniejszej ochrony ubezpieczeniowej. To kolejny ważny krok po wcześniejszym włączeniu Leadenhall Insurance, które ugruntowało naszą pozycję w sektorze specjalistycznych ubezpieczeń oraz stworzyło nową przestrzeń do rozwoju biznesu. Oba te ruchy wpisują się w długofalową strategię „buy-and-build”, wspieraną przez Corsair Capital – komentuje Marcin Ślotała, prezes zarządu MJM Holdings.

– Dołączenie do Grupy MJM to będzie dla nas naturalny krok w dalszym rozwoju. Wspólnie zyskamy nową skalę działania i dostęp do kapitału oraz kompetencji, które pozwolą nam skuteczniej odpowiadać na potrzeby klientów. Wniesiemy do organizacji MJM unikatowe know-how w zakresie dystrybucji grupowych ubezpieczeń życiowych – to obszar, w którym od lat budujemy specjalizację i relacje z kluczowymi partnerami. Transakcja wzmocni również kanały dystrybucji produktów ubezpieczeniowych – dodaje Mariusz Goetze, prezes zarządu GIA Investments.

To nie koniec przejęć

– Połączenie z GIA, jednym z największych graczy w segmencie grupowych ubezpieczeń na życie oraz benefitów pracowniczych na polskim rynku, umocni naszą rolę branżowego lidera wśród niezależnych brokerów. Cieszymy się z przyszłej współpracy i liczymy, że nasz zespół zarządzający odniesie korzyści z kompetencji założycieli i menedżerów z GIA – podkreśla Vincent Vandendael, przewodniczący rady nadzorczej MJM Holdings.

– Akwizycja spółek GIA to kontynuacja naszej strategii rozwoju poprzez konsolidację rynku. Obecnie prowadzimy kilka procesów transakcyjnych, a równolegle aktywnie analizujemy rynek, identyfikując brokerów, którzy są spójni z naszą organizacją – zarówno pod względem strategii, modelu biznesowego, jak i kultury organizacyjnej – powiedział Grzegorz Kruk, Head of M&A w MJM.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

O konkurencyjności na XII Kongresie PIU

0

21 maja 2025 r. w sopockim hotelu Sheraton rozpoczyna się XII Kongres Polskiej Izby Ubezpieczeń. Temat wybrany przez organizatorów tegorocznej edycji: „Konkurencyjność” wynika z potrzeby refleksji nad aktualnymi wyzwaniami i szansami, jakie stoją przed sektorem ubezpieczeniowym w Polsce i Europie.

Tegoroczna edycja Kongresu zgromadziła imponujące grono ekspertów. Do Sopotu przyjedzie około 320 osób związanych z rynkiem ubezpieczeniowym. W wydarzeniu wezmą udział przedstawiciele rządu, Komisji Nadzoru Finansowego, instytucji finansowych oraz kadra zarządzająca zakładów ubezpieczeń. Na uczestników czeka szeroki wachlarz debat dotyczących: roli regulacji, siły rynku, odpowiedzi branży na powódź z września 2024 roku, odporności gospodarki, a także długowieczności i walki z przestępczością ubezpieczeniową.

Pierwszego dnia kongresu odbędą się cztery debaty skupione na regulacjach, rynku i współpracy. Panel „Konkurencyjność – regulacje” otwierający merytoryczną część spotkania poświęcony będzie analizie globalnych trendów regulacyjnych oraz ich wpływowi na możliwości rozwoju firm finansowych w Polsce i Europie. Kolejna debata, „Konkurencyjność – rynek”, z udziałem prezesów zakładów ubezpieczeń, skupi się na wpływie konkurencyjności na rozwój sektora asekuracyjnego. Kolejnym punktem programu będzie panel „Powódź 2024 – fakty i mity” poświęcony analizie działań zakładów ubezpieczeń w związku z powodzią, która dotknęła Polskę we wrześniu 2024 r.

Pierwszy dzień kongresu zamknie panel pt. „Odporna gospodarka – ubezpieczenia wobec katastrof naturalnych” w całości poświęcony systemowym rozwiązaniom ochrony przed katastrofami naturalnymi. Dzień zakończy się częścią networkingową oraz uroczystą kolacją o godz. 20.30.

Drugi dzień kongresu rozpocznie panel „Longevity”, koncentrujący się na wpływie starzenia się społeczeństwa na systemy emerytalne, opiekę zdrowotną oraz ofertę produktową sektora ubezpieczeniowego. Kolejną debatą będzie panel z udziałem przedstawicieli Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Dyskusja poświęcona będzie najnowszym projektom realizowanym przez UFG, których celem jest zwiększenie bezpieczeństwa uczestników rynku ubezpieczeniowego oraz usprawnienie procesów likwidacyjnych i kontrolnych.

Ostatnim punktem programu XII Kongresu PIU będzie blok „Innowacje dla ubezpieczeń” z trzema prezentacjami poświęconymi nowym technologiom w branży.

(AM, źródło: PIU, gu.com.pl)

18,427FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie