Blog - Strona 36 z 1464 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 36

Ubezpieczenie AC od Balcia Insurance. Maksimum bezpieczeństwa i minimum formalności

0
Oskar Dyczewski

Wybór ubezpieczenia autocasco może być wyzwaniem, szczególnie gdy zależy nam na pełnej ochronie, a jednocześnie prostych zasadach. Na rynku często spotykamy skomplikowane zapisy oraz długie listy wyłączeń odpowiedzialności. Ubezpieczenie AC od Balcia Insurance zmienia zasady gry, oferując maksymalnie uproszczone dokumenty OWU, rozszerzony zakres ochrony oraz korzystne warunki w przypadku szkód.

Według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń na koniec III kw. 2024 r. aż 28,6 mln Polaków posiadało polisę OC, natomiast tylko 7,7 mln zdecydowało się na dodatkowe ubezpieczenie AC. Choć ubezpieczenie OC jest obowiązkowe, a jego brak może wiązać się z wysokimi karami i poważnymi konsekwencjami finansowymi, polisa AC pozostaje dobrowolnym wyborem, który może jednak uratować domowy budżet w razie nieprzewidzianych zdarzeń. Oprócz podstawowej ochrony zapewnionej przez OC to właśnie autocasco i assistance gwarantują pełne zabezpieczenie – od szkód spowodowanych działaniem sił natury, przez uszkodzenia mechaniczne, aż po kradzież pojazdu.

Rozumiemy, że wiele osób nie chce kupować ubezpieczeń dodatkowych, bo wydaje im się, że to skomplikowany proces pełen formalności i dokumentów zapisanych małym druczkiem – mówi Oskar Dyczewski, Product Manager w Balcia Insurance. – Dlatego stworzyliśmy ubezpieczenie AC z najkrótszym OWU na rynku, napisanym prostym i zrozumiałym językiem. Zależy nam na tym, aby jak najwięcej osób decydowało się na autocasco – dla własnego spokoju ducha i bezpieczeństwa na drogach.

AC, które działa

W ofercie Balcia Insurance ogólne warunki ubezpieczenia (OWU) to jedynie 12 stron napisanych w sposób zrozumiały nawet dla osób niemających doświadczenia z terminologią prawniczą. Co istotne, oferta AC wyróżnia się na tle innych rozwiązań na rynku wyjątkowo niską liczbą wyłączeń odpowiedzialności, co znacząco zwiększa bezpieczeństwo ubezpieczonych.

Klienci szukają ubezpieczenia, które daje pewność pomocy w sytuacji kryzysowej, a nie kolejnych formalnych przeszkód. Nasze AC to rozwiązanie stworzone z myślą o realnych potrzebach kierowców i ograniczeniu wyłączeń do minimum.

Co więcej, nasze ubezpieczenie zapewnia ochronę nie tylko dla pojazdu, ale także dla jego dodatkowego wyposażenia. Standardowo w zakresie AC znajduje się ubezpieczenie wideorejestratorów o wartości do 600 zł oraz fotelików dziecięcych do 2000 zł. To praktyczne rozwiązanie, szczególnie dla rodzin z dziećmi oraz kierowców korzystających z nowoczesnej technologii – dodaje Oskar Dyczewski.

Pełna ochrona bez komplikacji

Oferta AC od Balcia Insurance wyróżnia się na rynku nie tylko prostymi zasadami i krótkimi OWU, ale również wieloma dodatkowymi korzyściami, które zwiększają poczucie bezpieczeństwa i komfort ubezpieczonych. Dzięki nim każdy klient może mieć pewność, że w sytuacji kryzysowej otrzyma realne wsparcie, a nie listę powodów, dlaczego odszkodowanie mu nie przysługuje.

  • Dodatkowa wypłata w przypadku kradzieży

Jeśli cena rynkowa samochodu wzrosła od momentu zakupu, Balcia Insurance wypłaca do 120% wartości określonej w polisie (dotyczy fabrycznie nowych pojazdów). Dzięki temu właściciel może otrzymać wyższą kwotę niż zadeklarowana suma ubezpieczenia, co chroni przed stratami finansowymi spowodowanymi podwyżkami cen na rynku motoryzacyjnym.

  • Pomoc w znalezieniu identycznego lub podobnego pojazdu

W przypadku kradzieży samochodu, którego okres eksploatacji nie przekracza trzech lat, Balcia Insurance oferuje wsparcie w znalezieniu identycznego lub jak najbardziej zbliżonego pojazdu. Dzięki tej usłudze cały proces przebiega szybciej i pozwala uniknąć stresu związanego z poszukiwaniem nowego auta.

  • Gwarantowana suma ubezpieczenia

Klienci mogą wykupić opcję gwarantowanej sumy ubezpieczenia aż do piątego roku eksploatacji samochodu. Oznacza to, że wartość auta określona w polisie pozostaje niezmienna, nawet jeśli jego wartość rynkowa z czasem spada. To dodatkowe zabezpieczenie chroni przed stratami finansowymi.

  • Brak utraty zniżek

W wielu przypadkach zgłoszenie szkody oznacza utratę zniżek przy odnowieniu polisy. Jednak w Balcia Insurance nie dotyczy to kilku kluczowych sytuacji:

  • kradzieży pojazdu lub jego elementów,
  • zniszczenia lub zgubienia kluczyków albo sterowników,
  • uszkodzenia pojazdu wskutek wjechania w dziurę w jezdni,
  • uszkodzenia pojazdu spowodowanego działaniami sił natury.

Dzięki temu klienci mogą zgłaszać szkody bez obaw, że wpłynie to na wysokość składki w kolejnym roku. To realne wsparcie, które pozwala cieszyć się pełną ochroną i spokojem ducha, bez konieczności kalkulowania każdej potencjalnej szkody.

Twoje auto w dobrych rękach

Na rynku dostępnych jest wiele polis i ofert AC, dlatego każdy kierowca powinien wybrać taką, która najlepiej odpowiada jego indywidualnym potrzebom oraz oczekiwaniom. Posiadanie samochodu czy innego pojazdu może wiązać się z nieoczekiwanymi wydatkami, a także stresującymi sytuacjami. W takich momentach dobrze dobrane autocasco zapewnia spokój ducha i realne wsparcie finansowe, pozwalając szybko wrócić na drogę.

W Balcia Insurance skupiamy się na tym, aby ubezpieczenie było prostym i wygodnym rozwiązaniem – bez zbędnych formalności, za to z szeroką ochroną dostosowaną do codziennych wyzwań każdego kierowcy.

Zabrać kluczyki nietrzeźwemu!

0
Magdalena Łopatko

Lekkomyślne pozostawienie kluczyków do pojazdu w zasięgu ręki nietrzeźwego kierowcy może wyłączyć odpowiedzialność ubezpieczyciela – tak uznał Sąd Najwyższy Izba Cywilna w uzasadnieniu postanowienia z 29 października 2024 r. sygn. akt I CSK 3107/23.

Sąd Najwyższy wskazał, że pozostawienie kluczyków w miejscu łatwym do ustalenia dla osoby nietrzeźwej, z którą wcześniej najemca uzgodnił, że będzie jego zmiennikiem przy prowadzeniu pojazdu, może być uznane za zezwolenie przez najemcę pojazdu sprawcy szkody na kierowanie pojazdem.

Pozew przeciwko ubezpieczycielowi

Pozwem z 8 czerwca 2022 r. właściciel pojazdu pozwał ubezpieczyciela o zapłatę kwoty 59 400 zł wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie tytułem wyrządzonej na skutek wypadku komunikacyjnego szkody w pojeździe, który był ubezpieczony u pozwanego ubezpieczyciela w zakresie ubezpieczenia autocasco.

Upoważnienie do korzystania z pojazdu

Właściciel pojazdu wynajął pojazd najemcy, który następnie wybrał się ze swoimi znajomymi do ośrodka wypoczynkowego. Samochód został rozbity przez jednego ze znajomych najemcy, który był pod wpływem alkoholu i zabrał kluczyki do pojazdu bez zgody i wiedzy najemcy pojazdu.

W chwili zdarzenia sprawca znajdował się pod wpływem alkoholu, a ponadto nie zatrzymał się do kontroli drogowej i zaczął uciekać przed jadącym za nim patrolem policji. Powód wskazywał, że sprawca szkody nie był upoważniony do korzystania z pojazdu, a zatem nie zachodzą podstawy do wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela na tej podstawie.

Wyłączenie odpowiedzialności

W toku postępowania dowodowego okazało się, że najemca pojazdu ustalił w trakcie podróży ze sprawcą szkody, że będzie jego zmiennikiem przy prowadzeniu pojazdu. Pozwany ubezpieczyciel w toku postępowania przed Sądem I instancji konsekwentnie stał na stanowisku, że w jego ocenie nie zachodzą podstawy do przyjęcia odpowiedzialności za szkodę, albowiem zgodnie z OWU ubezpieczyciel nie odpowiada za szkody spowodowane przez osoby upoważnione do korzystania z pojazdu, kierujące samochodem w stanie nietrzeźwości lub po spożyciu alkoholu. Ubezpieczyciel podniósł, że kierujący w chwili zdarzenia znajdował się pod wpływem alkoholu, a ponadto był on upoważniony do korzystania z pojazdu przez najemcę.

Wyrokiem z 22 listopada 2022 r. sygn. akt V GC 583/22 Sąd Rejonowy w Rzeszowie oddalił powództwo oraz zasądził od powoda na rzecz ubezpieczyciela zwrot kosztów procesu. Od powyższego wyroku apelację wywiódł powód, zaskarżając wyrok w całości. Wskazał, że uznanie przez Sąd, iż uzgodnienie przez najemcę i sprawcę w trakcie podróży, że będą kierować pojazdem na zmianę, oznacza upoważnienie sprawcy do korzystania z pojazdu przez cały okres wyjazdu, jest nieuzasadnione i zbyt daleko idące. Powód kwestionował także poczynioną przez Sąd Rejonowy ocenę materiału dowodowego zgromadzonego w sprawie i w konsekwencji podniesionych przez siebie zarzutów wniósł o zmianę wyroku poprzez uwzględnienie powództwa w całości.

Swoboda umów i klauzule wyłączające odpowiedzialność

Sąd Okręgowy, rozpoznając apelację wywiedzioną przez powoda, wskazał, że umowa ubezpieczenia autocasco, w odróżnieniu od umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) posiadaczy pojazdów mechanicznych, ma charakter dobrowolny, a co za tym idzie, strony umowy mogą kształtować jej prawa i obowiązki w sposób odmienny niż w przypadku umów o charakterze obligatoryjnym. Wobec tego taka umowa może przewidywać różny zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela i może również zawierać klauzule wyłączające odpowiedzialność ubezpieczyciela w sytuacji, gdy do powstania szkody doszło w wyniku zaistnienia określonych okoliczności. 

Sąd nie miał wątpliwości, że w wyniku przeprowadzonego postępowania dowodowego udało się ustalić, że najemca pojazdu udzielił przyzwolenia pasażerowi do kierowania pojazdem, bowiem mężczyźni zgodnie ustalili, że będą prowadzić samochód naprzemiennie w trakcie podróży do ośrodka rekreacyjnego, zaś z akt sprawy nie wynika, aby taka zgoda została odwołana.

Odpowiednie zabezpieczenie pojazdu

Sąd Okręgowy wskazał, że niezależnie od kwestii upoważnienia najemca na podstawie umowy najmu pojazdu był zobowiązany do właściwego zabezpieczenia pojazdu przed powstaniem ewentualnej szkody, jednak obowiązkowi temu nie sprostał, bowiem nie uniemożliwił dostępu do kluczyków, chociaż wiedział, że jego znajomi znajdują się pod wpływem alkoholu. Wobec powyższego Sąd uznał, że w niniejszej sprawie zaszła okoliczność wyłączająca odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń – szkoda powstała w wyniku kierowania pojazdem przez osobę do tego upoważnioną i znajdującą się jednocześnie w stanie po spożyciu alkoholu, i oddalił apelację.

Od powyższego wyroku skargę kasacyjną złożył powód. Sąd Najwyższy co prawda odmówił przyjęcia skargi kasacyjnej do rozpoznania, jednak wskazał, że w jego ocenie Sąd Okręgowy należycie odniósł się do kwestii podnoszonych przez skarżącego, jak również wyjaśnił przyczyny, dla których przyjął, że najemca pojazdu zezwolił sprawcy szkody na kierowanie pojazdem, bowiem właśnie tak może być rozumiane lekkomyślne pozostawienie kluczyków w miejscu ogólnodostępnym i łatwym do ustalenia, rzec można „w zasięgu ręki” osoby nietrzeźwej, z którą wcześniej najemca uzgodnił, że będzie jego zmiennikiem przy prowadzeniu pojazdu.

Pozostawienie kluczyków jako zezwolenie na korzystanie z pojazdu

Stanowisko Sądu Najwyższego wyrażone w uzasadnieniu omawianego postanowienia z całą pewnością powinno być przestrogą dla posiadaczy pojazdu, którzy udzielili upoważnienia czy zgody na korzystanie z pojazdu przez osobę trzecią.

Okazuje się bowiem, że nawet nieformalne ustne ustalenia, że pojazd będzie prowadzony na zmianę, i pozostawienie kluczyków w miejscu ogólnodostępnym może być uznane jako zezwolenie na kierowanie samochodem, co podobnie jak w niniejszej sprawie, może być kluczowe dla ustalenia odpowiedzialności ubezpieczyciela na podstawie umowy autocasco.

Bez względu jednak na to, w jaki sposób strony uregulowały zakres i warunki umowy ubezpieczenia, istotne jest, aby zawsze w sposób należyty zabezpieczać pojazd przed dostępem osób trzecich.

Magdalena Łopatko
Woźnicki Węgliński Łopatko Restrukturyzacje sp. z o.o.

W Gdańsku kierowcy płacą najwięcej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W lutym najwięcej za OC posiadaczy pojazdów mechanicznych płacili kierowcy z Gdańska i Wrocławia. Do grona miast z najwyższymi cenami OC ppm. po raz pierwszy dołączyła Łódź – wynika z danych przedstawionych przez Rankomat.

Analitycy porównywarki wskazują, że regularne wzrosty cen obowiązkowej polisy komunikacyjnej obserwują od początku 2023 roku. W tym okresie, w perspektywie miesięcznej, stawki spadły jedynie pięć razy, a zniżki wynosiły od kilku do maksymalnie 12 zł. W ocenie Rankomatu aktualny miesięczny spadek o 9 zł jest jedynie drobną korektą ze strony ubezpieczycieli. 

Nowa średnia coraz bliżej

W lutym 2025 r. średnia cena OC ppm. wyniosła 684 zł – o 9 zł mniej od średniej ze stycznia, a jednocześnie o 18% więcej od ceny sprzed roku. Biorąc pod uwagę sytuację rynkową, przekroczenie średniej na poziomie 700 zł jest tylko kwestią czasu – informują przedstawiciele Rankomatu.

– W 2024 roku ubezpieczyciele wypłacili z obowiązkowych polis komunikacyjnych odszkodowania na kwotę 11 mld zł, czyli o 16% więcej niż w 2023 roku. Ten wzrost mniej więcej pokrywa się więc z wysokością wzrostu średniej ceny OC. Jednak należy pamiętać, że rośnie nie tylko średni koszt usuwania szkód, ale także koszty obsługi odszkodowań, na które wpływa inflacja. Wszystkie te czynniki powodują, że ubezpieczyciele wciąż odnotowują stratę techniczną. Zakładając, że towarzystwa będą chciały poprawić swoją kondycję finansową, możemy spodziewać się dalszych wzrostów, mimo drobnego spadku w skali miesiąca – komentuje Stefania Stuglik, ekspertka Rankomatu ds. ubezpieczeń komunikacyjnych.

Gdańsk zbliża się do progu 1000 zł 

Choć mediana cen OC ppm. w Polsce plasuje się na poziomie 684 zł, to w Gdańsku kierowcy płacą już 963 zł. To o 155 zł (19%) więcej niż w 2024 roku i o 287 zł (42%) więcej niż w 2023 r. Do progu 1000 zł za OC ppm. zbliża się również Wrocław (922 zł). Z kolei Łódź po raz pierwszy trafiła do grona trzech najdroższych miast. Kierowcy płacą tam już średnio 864 zł, tym samym wyprzedzając szczecinian (857 zł). 

Na końcu zestawienia miast wojewódzkich znajdują się Opole (644 zł), Katowice (684 zł) i Białystok (706 zł). Z grona najtańszych miast wypadły Kielce ze średnią 734 zł. Tam roczny wzrost średniej ceny OC wyniósł 26%.

(AM, źródło: Rankomat)

Assistance samochodowy ważniejszy niż domowy i turystyczny

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Najnowsze badanie zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance pokazuje, że ankietowani coraz bardziej dostrzegają wartość usług asystorskich w obszarze komunikacyjnym. Z odpowiedzi badanych wynika, że ponad trzy czwarte z nich uznaje assistance samochodowy za najbardziej wartościową spośród form wsparcia tego rodzaju.

Dla 27% respondentów usługi assistance to po prostu element ubezpieczenia komunikacyjnego. W porównaniu z poprzednią edycją badania oznacza to wzrost o 4 p.p. Z kolei 78% badanych uznało assistance samochodowy za najbardziej wartościowe wśród różnych form wsparcia tego typu (assistance domowy, turystyczny itp.), co stanowi wzrost o 13 p.p. r/r

– Dynamika wzrostu świadomości assistance pokazuje, że Polacy coraz częściej zwracają uwagę na to, co oferuje im polisa komunikacyjna, poza podstawowym zakresem ochrony. Assistance przestaje być traktowany jako dodatek, a zaczyna być istotnym elementem decyzyjnym przy wyborze ubezpieczenia – komentuje Piotr Ruszowski, dyrektor zarządzający Mondial Assistance.

Ponad połowa badanych (57%) zadeklarowała, że assistance jest istotnym czynnikiem przy zakupie ubezpieczenia (+13 p.p. r/r).

– Assistance znajduje się na trzecim miejscu wśród czynników decydujących o zakupie ubezpieczenia, zaraz po cenie i wysokości odszkodowania. To pokazuje, że kierowcy dostrzegają jego realne korzyści i traktują je jako istotny element ochrony – zauważa Piotr Ruszowski.

Wypadek największą obawą kierowców

Badanie Mondial Assistance pokazało również, jakie sytuacje budzą największy niepokój polskich kierowców. Na pierwszym miejscu znalazły się wypadki komunikacyjne (54% wskazań). Kolejne pozycje zajęły drobne awarie unieruchamiające auto (50%) oraz poważniejsze uszkodzenia powodujące konieczność dłuższej naprawy czy brak auta zastępczego (49%). Widmo kradzieży pojazdu stanowi źródło niepokoju dla 33%.

Co badani cenią w assistance?

Na pytanie o najważniejsze usługi w pakiecie assistance, 49% ankietowanych wskazało holowanie pojazdu, a 46% możliwość skorzystania z samochodu zastępczego.

– Polacy szukają w assistance przede wszystkim rozwiązań zapewniających im mobilność. Brak dostępności auta, nawet na krótki czas, stanowi duży problem, dlatego takie usługi, jak holowanie i samochód zastępczy mają kluczowe znaczenie – podsumowuje Piotr Ruszowski.

O badaniu

Badanie „Użytkownicy usług ubezpieczeniowo-finansowych w 2025 roku” zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 7–29 stycznia 2025 roku. Metoda realizacji badania: wywiady ilościowe przeprowadzone techniką CATI. Charakter próby: próba ogólnopolska (wiejsko-miejska) osób 18+, reprezentatywna ze względu na płeć, wiek i wielkość miejscowości. Wielkość próby badawczej n=1000.

(AM, źródło: dfusion)

PZU oferuje studentom oraz absolwentom program staży i praktyk

0

PZU rekrutuje studentów i absolwentów uczelni wyższych na płatne staże i praktyki. W tym roku ubezpieczyciel przygotował oferty dla około 60 osób w swoich biurach w 14 miastach w Polsce.

Tegoroczna oferta praktyk i staży w firmie obejmuje m.in. obszary związane z finansami, analityką i przetwarzaniem danych oraz IT.

– Program staży i praktyk powraca w kolejnej odsłonie. Kontynuujemy współpracę z młodymi, ambitnymi i utalentowanymi ludźmi, wspierając ich rozwój zawodowy. Cieszę się, że jako firma stwarzamy im możliwości stawiania pierwszych kroków w karierze, prawdziwe wyzwania i merytoryczne zadania, zapewniając jednocześnie wsparcie i inspirację od doświadczonych mentorów, czyli ekspertów pracujących w PZU. Nasz program stażowy to realna możliwość pracy przy projektach, które mają wpływ na rozwój firmy, co pozwala zdobyć praktyczną wiedzę i doświadczenie w różnych obszarach działalności PZU – mówi Anna Wardecka, dyrektorka zarządzająca ds. HR Grupy PZU.

Praktyki letnie będą trwać 3 miesiące, zaś staże pół roku. Uczestnicy programu otrzymają wynagrodzenie i poza zdobyciem praktycznej wiedzy poprzez wykonywanie merytorycznych zadań, wezmą udział w dodatkowych spotkaniach szkoleniowo-integracyjnych.

 Program praktyk i staży to obopólna korzyść – młodym osobom łatwiej rozpocząć karierę zawodową, a PZU może zyskać cennych pracowników. Każdego roku większość jego uczestników zostaje z nami na dłużej i rozwija się dalej w naszych strukturach. Ścieżka od praktykanta do menedżera w PZU jest jak najbardziej możliwa. Daje to nam wielką satysfakcję i motywację do pracy nad ulepszaniem naszej oferty w kolejnych edycjach – dodaje Anna Gaertig, kierowniczka zespołu rekrutacji i marki pracodawcy w biurze HR PZU.

Chcąc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców PZU uruchomił ogólnopolską kampanię promocyjną, która obejmuje działania w kanale digital oraz na nośnikach OOH (np. rowery miejskie w Warszawie). Informacje o programie będzie można znaleźć m.in. w wyszukiwarkach internetowych, na portalach studenckich oraz na portalach pracy. Ponadto przedstawiciele PZU pojawią się na targach pracy w Warszawie i w Lublinie oraz na wybranych uczelniach w Polsce.

PZU przyjmuje zgłoszenia do 11 kwietnia.

(AM, źródło: PZU)

Société Générale wesprze zieloną transformację gwarancjami KUKE

0
Źródło zdjęcia: KUKE

Francuski bank Société Générale będzie mógł korzystać z gwarancji Korporacji Ubezpieczeń Kredytowych, udzielając finansowania polskim firmom na projekty związane z zieloną transformacją oraz kredytując polskich eksporterów. Umowę w tej sprawie podpisali w Warszawie ze strony KUKE prezes Janusz Władyczak i wiceprezeska Katarzyna Kowalska, a ze strony banku Krzysztof Dąbrowiecki, dyrektor generalny Société Générale SA Oddział w Polsce, oraz Albina Rosenkranz, współkierująca Departamentem Rozwoju i Strukturyzowanego Finansowania Eksportu w Oddziale Société Générale we Frankfurcie.

– Rosnące napięcia geopolityczne i coraz bardziej wymagające warunki działania dla biznesu to decydujący argument za przyspieszeniem transformacji klimatycznej polskiej gospodarki. To przełoży się na zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego kraju, a lokalnym firmom zapewni zieloną energię, ułatwiając im zachowanie konkurencyjności na międzynarodowych rynkach. Sprostanie wyzwaniu transformacji jest jednak niemożliwe bez zaangażowania krajowego sektora finansowego oraz funduszy z zagranicy. Cieszymy się, że tak silna kapitałowo grupa jak Société Générale, mająca duże doświadczenie w finansowaniu przedsięwzięć związanych z transformacją energetyczną we Francji i na świecie, aktywnie włącza się w proces przemian polskiej gospodarki na rzecz neutralności klimatycznej. Naturalnie nasza wspólna oferta dla polskich eksporterów pomoże im przezwyciężyć rosnący protekcjonizm w handlu międzynarodowym – skomentował Janusz Władyczak.

Współpraca Société Générale z KUKE rozszerzy zakres rozwiązań, które mogą być oferowane klientom banku w Polsce dzięki jego globalnej sieci i doświadczeniu w zakresie finansowania eksportu i projektów.

– Podpisanie umowy ramowej stanowi kamień milowy we współpracy między KUKE i Société Générale w celu osiągnięcia synergii w zapewnianiu wsparcia polskim firmom, które wnoszą znaczący wkład w łagodzenie zmian klimatycznych. Chcemy wspólnie z naszymi partnerami, takimi jak KUKE, przyczynić się do transformacji, która jest zarówno proaktywna, jak i odpowiedzialna, wspierając naszych klientów i realną gospodarkę w dążeniu do neutralności klimatycznej – dodał Krzysztof Dąbrowiecki.

(AM, źródło: KUKE)

Rankomat z nową platformą komunikacyjną

0

„Z małą pomocą Rankomatu” – pod takim hasłem porównywarka wprowadza nową platformę komunikacyjną. Podkreśla ona połączenie samodzielności użytkowników na stronie internetowej porównywarki z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych agentów serwisu.

Kampania stawia na budowanie zaufania i przełamywanie barier związanych z samodzielnym wyborem ubezpieczenia online. Rankomat zarówno oferuje szeroką gamę produktów ubezpieczeniowych, jak i zapewnia użytkownikom wsparcie agentów i zakup optymalnie dobranej polisy.

– W wielu codziennych sytuacjach pragniemy mieć kontrolę nad własnymi decyzjami, chcemy mieć sprawczość. Z naszych badań wynika, że klienci cenią sobie możliwość podejmowania decyzji, ale często potrzebują potwierdzenia, że ich wybór jest najlepszy. I tutaj pojawia się Rankomat – cichy partner, który wspiera użytkowników w tym procesie. Dzięki nam klienci czują się jak eksperci, mają poczucie kontroli, a dodatkowo zawsze mogą liczyć na pomoc certyfikowanych agentów ubezpieczeniowych Rankomatu  – mówi Łukasz Wyrzykowski, CMO Rankomatu.  

Pierwsza kampania 360 w ramach nowej platformy dotyczy ubezpieczeń komunikacyjnych i obejmie telewizję (spoty 30” i 15”), internet (materiały wideo krótkie i długie formy, kreacje performance, www), a także media społecznościowe. Za produkcję wideo odpowiada dom produkcyjny Film Reaktor. 

– Wiemy, jak ważne dla naszych klientów jest wsparcie agentów ubezpieczeniowych. Dlatego w kampaniach reklamowych postawiliśmy na realistyczne i lekko zabawne historie z życia, związane z ubezpieczeniami. Nasi bohaterowie z dumą opowiadają o samodzielnym zakupie najlepszego ubezpieczenia, potwierdzając po chwili, że mogli w tym procesie liczyć na małą pomoc agenta rankomat.pl, który podpowiedział najlepszą ofertę czy doskonale dobrane rozwiązania – komentuje Michał Gołota, Head of Brand Strategy & Communication Rankomatu.  

Wraz z nową platformą porównywarka wprowadza dżingiel, który będzie towarzyszył działaniom komunikacyjnym marki. Jego twórcą jest artysta Stanisław Bukowski, reprezentowany przez spółkę Agora Książka i Muzyka.

Za opracowanie i wdrożenie nowej platformy komunikacyjnej Rankomat odpowiada agencja 180heartbeats + Jung von Matt, która rozpoczyna współpracę z porównywarką. W ostatnim czasie Rankomat przeprowadził również przetarg na obsługę mediową. Marka postawiła na współpracę z agencją mediową Spark Foundry, który odpowiada za strategię mediową oraz pozostałe działania komunikacyjne marki.

Pierwsze efekty kampanii można zobaczyć w najnowszym spocie, dostępnym już w telewizji, social mediach i internecie.

(AM, źródło: Rankomat)

Unilink i Fundacja Rak’n’Roll będą promować zdrowy tryb życia oraz profilaktykę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Unilink rozpoczął współpracę z fundacją Rak’n’Roll, dołączając do programu „Dzień na U”. W ramach tej inicjatywy multiagencja zwiększy swoje zaangażowanie w promowanie zdrowego trybu życia oraz profilaktyki zdrowotnej wśród pracowników.

– „Dzień na U” to dla Unilink kontynuacja dwóch rzeczy – naszej kultury organizacyjnej DBAM oraz wprowadzonej w zeszłym roku akcji „Zacznij od siebie i zaDBAJ o swoje życie i zdrowie”. Chcemy długofalowo dbać o zdrowie naszych pracowników, szerząc świadomość profilaktyki, zdrowego trybu życia, a także wiedzę ubezpieczeniową – mówi Iwona Piwowarska-Olbert, dyrektorka Sieci Własnej Indywidualnych Ubezpieczeń na Życie Unilink, odpowiedzialna za współpracę z Fundacją Rak’n’Roll. – Inicjatywa „Dzień na U” doskonale wpisuje się w powyższe idee – najnowsze prognozy zachorowalności na nowotwory są alarmujące – wierzymy, że badając się regularnie, możemy dać sobie i swoim pracownikom szanse na wyleczenie, i że jest to doskonałe uzupełnienie promowanego przez nas planu A (wiedza i profilaktyka) i planu B (ubezpieczenie). Bo tylko wtedy możemy kompleksowo zadbać o swoje zdrowie i życie – wyjaśnia.

Organizacje, które przystępują do programu „Dzień na U”, zapewniają swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w ramach czasu pracy, np. poprzez przyznanie czasu wolnego czy zorganizowanie badań na terenie firmy.

(AM, źródło: Unilink)

Pożary lasów w Los Angeles mocno uderzą Lloyd’s po kieszeni

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

2,3 mld dolarów – takiej kwoty strat netto spowodowanych niedawnymi pożarami lasów w Los Angeles spodziewa się Lloyd’s of London – podał Reuters.

Agencja przypomina, że również inni potentaci globalnego rynku ubezpieczeniowego i reasekuracyjnego spodziewają się dużych obciążeń z tytułu styczniowego żywiołu, w którym zginęło ponad dwadzieścia osób. Munich Re wstępnie szacuje wartość roszczeń z powyższego tytułu na 1,2 mld euro. Prognoza Hannover Re mówi o 700 milionów euro, natomiast AXA spodziewa się obciążeń w wysokości około 100 mln euro.

Lloyd’s poinformował, że szacowane straty nie zostały uwzględnione we wstępnych wynikach za 2024 r. które firma opublikowała 10 marca. Ubiegłoroczny przypis składki wzrósł o 6,5% r/r, do 55,5 miliardów funtów, głównie dzięki rozwojowi w działach majątkowych i reasekuracji. Zysk z działalności ubezpieczeniowej Lloyd’s spadł o 10% do 5,3 mld funtów. Wskaźnik łączony (combined ratio) pogorszył się z 84% w 2023 roku do 86,9% rok później.

(AM, źródło: Reuters)

Francja: Ostrzeżenie przed kosztami zmian klimatycznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Francuskie gospodarstwa domowe, przedsiębiorstwa i władze lokalne będą się mierzyć z niebotycznie rosnącymi kosztami ubezpieczeń, jeśli kraj nie zdoła zaadaptować się do zmian klimatycznych – ostrzega rząd. Koszty katastrof klimatycznych mogą ulec podwojeniu w ciągu 30 lat, osiągając w sumie 143 mld euro.

Minister środowiska, Agnès Pannier-Runacher określiła zmiany klimatyczne jako „namacalną rzeczywistość”, sprawiającą, że niektórzy obywatele nie będą w stanie uzyskać ubezpieczenia. Przez ostatnie dwie dekady francuska branża ubezpieczeniowa doświadczała coraz kosztowniejszych szkód, podczas gdy ekstremalna pogoda powodowała susze, wichury i pożary. Stąd wątpliwości, czy obecny system odszkodowawczy jest zrównoważony, i obawy, że niektórzy ubezpieczyciele po prostu wycofają się z obszarów wysokiego ryzyka.

(AC, źródło: Bloomberg)

18,289FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie