Blog - Strona 37 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 37

Jak znaleźć prostszą drogę do celu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europ Assistance Polska rozszerzyła swoją ofertę dla multiagentów o narzędzie do sprzedaży ubezpieczenia kosztów rezygnacji i przerwania podróży.

Aby wyliczyć składkę, wystarczy podać podstawowe dane, takie jak:

  • data zakupu podróży,
  • data rozpoczęcia i zakończenia podróży,
  • koszt i cel podróży,
  • data urodzenia osoby ubezpieczonej.

Następnie pokaże się oferta dwóch wariantów: Komfort i Premium. Szczegóły obu opcji zaprezentowane są tak, aby agent w łatwy sposób mógł porównać ze sobą oferty i wraz z klientem wybrać najkorzystniejszą z nich.

Finalizacja zakupu również jest możliwa w dogodny dla klienta sposób: za pomocą BLIK-a, płatności kartą lub przelewu online.

– Podobnie jak z Assistance Samochodowym, w przypadku Kosztów Rezygnacji z Podróży chcieliśmy, aby spełnione były te same dwa założenia: oszczędność czasu i prostota użytkowania. Dlatego interfejs jest przyjazny użytkownikowi, a narzędzie łatwe w obsłudze – mówi Andrzej Stańczyk, menedżer ds. współpracy z pośrednikami Europ Assistance Polska.

Przedmiotem ubezpieczenia są tzw. udokumentowane koszty poniesione w związku z podróżą.

W przypadku rezygnacji z wyjazdu przed datą jego rozpoczęcia brane są pod uwagę wydatki poniesione w związku z wykupieniem wycieczki z biura podróży, jak również tej zorganizowanej na własną rękę. Tyczy się to również kosztów związanych z:

  • uczestnictwem w rejsie lub czarterem jachtu,
  • wynajmem pojazdu,
  • uczestnictwem w konferencji,
  • zakupem biletów na różne wydarzenia.

W przypadku przerwania podróży i konieczności wcześniejszego powrotu do miejsca zamieszkania lub hospitalizacji w trakcie jej trwania można wnioskować o zwrot kosztów utraconych świadczeń, o ile nie zostały zwrócone przez organizatora podróży.

Ubezpieczenie można zawrzeć zarówno na podróż krajową (po Polsce), jak i na podróż zagraniczną do dowolnego kraju na świecie z wyłączeniem państw i terytoriów definiowanych jako objęte całkowitym embargiem i sankcjami.

W ramach jednej polisy można ubezpieczyć maksymalnie dziesięć osób oraz te elementy, które zostały kupione tego samego dnia.

– Nasz nowy produkt został opracowany z myślą o agencie i kliencie. Łatwa w obsłudze aplikacja webowa pomoże w szybki sposób opracować ofertę, a klient będzie mógł dobrać wariant, który najbardziej mu odpowiada. Staraliśmy się dopracować każdy szczegół tak, aby składowe produktu prezentowane klientowi były jak najbardziej klarowne – podkreśla Marcin Zieliński, dyrektor generalny Europ Assistance Polska.

O mocy języka w ubezpieczeniach i psychoterapii

0
Małgorzata Kulik

Łatwo zlekceważyć znaczenie słów. Mówimy: „Liczą się czyny, nie słowa”, jakby te ostatnie były jedynie dodatkiem do prawdziwych działań. A jednak to słowa są podstawą naszego życia społecznego.

Uczymy się nowych słów, by móc porozumiewać się także z tymi, którzy mówią w obcym dla nas języku. Źle dobrane mogą prowadzić do nieporozumień, konfliktów i frustracji, podczas gdy precyzyjne wyrażanie siebie daje szansę na zrozumienie i bliskość.

Aby wyrażać emocje, potrzebujemy słów. Wiele osób zupełnie nie zdając sobie z tego sprawy, ma bardzo ograniczony zasób słów do opisywania swoich uczuć. Kiedy zapytamy kogoś, co czuje, często usłyszymy tylko cztery podstawowe emocje: radość, smutek, złość, lęk. Tymczasem, jak zauważa Brené Brown, emocji jest znacznie więcej – aż 76 – a ich subtelne różnice są kluczowe dla zrozumienia siebie i innych.

Przykłady mniej oczywistych emocji to:

  • ambiwalencja – odczuwanie jednocześnie sprzecznych emocji wobec jednej sytuacji, na przykład ulga i złość, gdy nasze nastoletnie dziecko wróci do domu o 3 nad ranem.
  • rozgoryczenie – specyficzne połączenie złości i smutku wynikające z poczucia niesprawiedliwości.
  • ulga – uczucie, które pojawia się po ustąpieniu napięcia lub zagrożenia.

Nieumiejętność rozróżnienia tych emocji może prowadzić do poważnych problemów w komunikacji. Zamiast powiedzieć: „Czuję rozgoryczenie, bo mam wrażenie, że nie doceniasz mojego wysiłku”, mówię: „Jestem wściekła!”, co może zostać odebrane jako atak, a nie próba wyjaśnienia sytuacji.

Nauka języka emocji

Jednym z kluczowych elementów pracy terapeutycznej jest rozwijanie umiejętności precyzyjnego nazywania swoich stanów emocjonalnych, także po to, by lepiej rozumieć siebie. Klient w procesie terapeutycznym może zauważyć, że za prostym „jestem zły” kryje się cała gama emocji, takich jak frustracja, rozczarowanie, bezsilność czy rozgoryczenie. Rozpoznanie tych subtelnych różnic i nauczenie się ich wyrażania zmniejsza napięcia w relacjach i pozwala lepiej komunikować swoje potrzeby.

To właśnie zdolność do precyzyjnej komunikacji wyróżniła człowieka na tle innych gatunków. Dzięki językowi byliśmy w stanie współpracować i budować złożone struktury społeczne. Bez języka nie byłoby społeczeństw, wspólnych projektów ani postępu.

W świecie ubezpieczeń precyzja ma znaczenie

Dobrym przykładem znaczenia precyzyjnego doboru słów są OWU. Zapisy muszą być jednoznaczne, aby uniknąć sporów między klientem a ubezpieczycielem. „Złe warunki pogodowe” to niekoniecznie to samo co „niekorzystne warunki pogodowe” (bad weather vs adverse weather). Różnica wydaje się subtelna, ale w praktyce może okazać się decydująca. Jeśli „złe warunki pogodowe” obejmują tylko opady deszczu, a „niekorzystne” także silne wiatry i burze, brak precyzyjnego zrozumienia tych pojęć może skutkować brakiem ochrony.

„To tylko słowa” to zdanie nie tylko lekceważące, ale wręcz niebezpieczne. Słowa kształtują nasze relacje, pozwalają precyzyjnie komunikować emocje i potrzeby, w zależności od poziomu naszych umiejętności posługiwania się językiem, zarówno ojczystym, jak i obcym. 

Małgorzata Kulik
psychoterapeutka i trenerka umiejętności językowych
www.terapiamasens.com

Dotowane ubezpieczenia upraw w InterRisk już od 24 marca

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

24 marca InterRisk rozpocznie sprzedaż ubezpieczeń upraw rolnych z dopłatą z budżetu państwa. Ubezpieczyciel już przygotował specjalne pakiety na sezon wiosenny 2025.

Ubezpieczenia rolne są objęte dopłatami z puli państwowej w wysokości do 65% składki ubezpieczeniowej. Pozostałą część wartości składki płacą rolnicy. W 2025 roku takiej formie pomocy podlega ubezpieczenie upraw zbóż, w tym gryki oraz kukurydzy, upraw rzepaku, rzepiku, słonecznika, facelii, gorczycy, lnu, konopi włóknistych, chmielu, tytoniu, warzyw gruntowych, drzew i krzewów owocowych, truskawek, ziemniaków, buraków cukrowych, bobowatych grubonasiennych (roślin strączkowych), w tym soi, upraw bobowatych drobnonasiennych lub roślin zielarskich.

– Nie ulega wątpliwości, że ubezpieczenia to najlepsza forma zapewniania sobie poczucia bezpieczeństwa, gdyż w sytuacji wystąpienia szkody rekompensata finansowa pozwoli odzyskać nam stabilizację. Ma to ogromne znaczenie w przypadku upraw, gdyż niestety nie mamy wpływu na zmienność warunków pogodowych. Jak pokazuje życie, straty w uprawach wskutek deszczu ulewnego, przymrozków, huraganów czy trąb powietrznych każdego roku są ogromne. W ciągu kilku zaledwie minut są w stanie zniweczyć wieloletnią pracę i trud rolnika. Dlatego tak ważne jest, aby zawsze dobrze się ubezpieczać – mówi Marek Dzierla, kierownik Biura Ubezpieczeń Rolnictwa InterRisk.

InterRisk w sezonie wiosennym oferuje ochronę upraw tradycyjnych: zbóż, rzepaku, buraków, ziemniaków, roślin strączkowych oraz kukurydzy. Rolnik może zapewnić sobie ochronę na wypadek wystąpienia między innymi wiosennych przymrozków, opadów gradu, deszczu nawalnego i huraganu oraz ognia. Istnieje możliwość zawarcia umów pakietowych, które obejmują kilka ryzyk i zapewniają kompleksową ochronę ubezpieczeniową.

– W ofercie InterRisk dla rolników wprowadziliśmy ważne klauzule, które znacząco rozszerzają zakres ochrony ubezpieczeniowej. Rolnicy mogą ubezpieczyć swoje uprawy od ryzyka ognia oraz rozszerzyć odpowiedzialność już od 8% ubytku w plonie. Ponadto w ubezpieczeniach uprawy buraków cukrowych przewidzieliśmy dodatkowy ryczałt wynikający z obniżenia wskaźnika polaryzacji – dodaje Marek Dzierla.

(AM, źródło: InterRisk)

O potencjale AI w pracy agentów na konferencji „Cyfrowy Agent 007. Innowacje. Marka. Sprzedaż”

0

Jak skutecznie dobierać działania, aby przynosiły jak najlepsze efekty? Jak może w tym pomóc sztuczna inteligencja? Tego agenci ubezpieczeniowi dowiedzą się 22 marca na konferencji „Cyfrowy Agent 007. Innowacje. Marka. Sprzedaż”, organizowanej przez Joannę Chylewską-Michałek, trenerkę biznesu i twórczynię Akademii „Agencja w sieci”.

– Konferencja „Cyfrowy Agent 007. Innowacje. Marka. Sprzedaż” to niepowtarzalna okazja, aby poznać świat online i nauczyć się skutecznie w nim działać. Duża wartość do tego wydarzenia wnoszą praktyczne warsztaty z wykorzystania mediów społecznościowych do budowania marki osobistej. Będzie też spora dawka motywacji – uczestnicy poznają case studies oraz historie agentów, którzy odmienili swoje kariery dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi – mówi Joanna Chylewska-Michałek.

To już druga edycja konferencji. Tym razem organizatorka chce wprowadzić uczestników w świat sztucznej inteligencji i pokazać jej ogromny potencjał w pracy agentów ubezpieczeniowych, a także możliwości, jakie dają im narzędzia online. Dlatego zaprosiła ekspertów w dziedzinie AI, ale także z obszaru marketingu i sprzedaży.

  • Ulysses opowie o specyfice i zastosowaniach AI. Prowadzi on popularny kanał na TikToku. Wyjaśnia w nim różne aspekty sztucznej inteligencji, w tym także ChataGPT. Jego specjalistyczna wiedza pozwala mu na przewidywania trendów oraz wskazywanie możliwości zastosowania AI w różnych branżach, w tym także w ubezpieczeniach.
  • Samuel Sieradzki i Michał Skórko, założyciele marki Agenci AI, pokażą, jak AI może ułatwić codzienną pracę agentów ubezpieczeniowych oraz zautomatyzować rutynowe działania.
  • Michał Huzarski podzieli się z uczestnikami wiedzą dotyczącą tworzenia biznesów online, które zarabiają.
  • Dawid Pasieka to specjalista od reklamy z 17-letnim doświadczeniem w branży online. W czasie tej prelekcji uczestnicy dowiedzą się m.in., jak prowadzić media społecznościowe i generować leady sprzedażowe.
  • Piotr Mrzygłód zaprezentuje archetyp branży ubezpieczeniowej i wyjaśni, co on oznacza dla agentów oraz jak dzięki niemu budować markę.
  • Renata Turek-Sienicka wprowadzi uczestników w świat nowoczesnych technik sprzedaży opartych na autentyczności, mindsecie i empatii.

Joanna Chylewska-Michałek jest agentką ubezpieczeniową, trenerką biznesu, coacherką oraz twórczynią Akademii „Agencja w sieci”. W czasie konferencji pokaże, jak budować markę agenta online w sieci.

Bilety na wydarzenie dostępne są na stronie www.cyfrowyagent.com.

(am)

Akademia Leona Koźmińskiego stworzyła program szkoleniowy dla PKO Ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PKO Ubezpieczenia nawiązały współpracę z Akademią Leona Koźmińskiego. Jej przedmiotem jest nowoczesny program szkoleniowy, który wesprze rozwój kompetencji ubezpieczeniowych doradców banku.

– Stworzyliśmy program, który łączy doświadczenia ekspertów branżowych z akademickim podejściem do edukacji doradców finansowych. Wspólnie z PKO Ubezpieczenia chcemy dostarczyć uczestnikom praktyczną wiedzę, która realnie wpłynie na ich codzienną pracę i rozwój zawodowy – mówi Klaudia Fatah-Zarzycka, dyrektorka ds. szkoleń i programów dla firm w Akademii Leona Koźmińskiego.

Akademia Leona Koźmińskiego opracuje i zrealizuje szkolenia dla doradców i menedżerów PKO BP. Celem jest podniesienie efektywności sprzedaży oraz rozwój kompetencji doradców banku w zakresie oferowania produktów PKO Ubezpieczenia. Uczestnicy będą mogli skorzystać z programów na poziomie średniozaawansowanym, zaawansowanym oraz eksperckim.

Szkolenia odbędą się w dwóch edycjach – w marcu i listopadzie, w formule online. W zajęciach weźmie udział łącznie kilkuset uczestników. Dodatkowo, w maju i czerwcu odbędą się warsztaty dla menedżerów, które będą istotnym wsparciem w zarządzaniu zespołami sprzedaży. Aby utrwalić zdobytą wiedzę, uczestnicy otrzymają materiały wideo ze szkolenia. 

– Dzięki współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego doradcy i menedżerowie PKO BP zyskają praktyczne narzędzia do skutecznego działania na rynku ubezpieczeń – mówi Tomasz Mańko, wiceprezes zarządu PKO Ubezpieczenia. – Wybór uczelni na partnera w realizacji projektu nie był przypadkowy – Akademia Leona Koźmińskiego należy do najlepszych uczelni biznesowych w kraju – dodaje.

Będzie to pierwszy wspólny projekt szkoleniowy obu instytucji.

(AM, źródło: ALK)

Europ Assistance Polska kontynuuje współpracę z Bartkiem Matusiewiczem

0
Bartosz Matusiewicz

Europ Assistance Polska już drugi rok z rzędu będzie wspierać młodego sportowca Bartosza Matusiewicza w dążeniu do spełnienia jego marzeń. W tym roku będzie on próbować swoich sił między innymi w połówce Ironmana.

ThinkAbility to inicjatywa, która powstała w ramach programu „Disability Inclusion Journey” Grupy Europ Assistance. Projekt ma na celu walkę ze stereotypami i uprzedzeniami dotyczącymi niepełnosprawności poprzez promowanie i normalizowanie inkluzywności sportu zarówno wewnątrz firmy, jak i w całym społeczeństwie. W 2024 r. firma nawiązała długoterminowe partnerstwo z 13 międzynarodowymi paraolimpijczykami. Europ Assistance wspiera ich ambicje sportowe, projekty edukacyjne, jak również zawodowe. Reprezentują oni różne dyscypliny sportowe: lekkoatletykę, pływanie, kolarstwo, siatkówkę na siedząco, boccie, badminton oraz triathlon. Od stycznia 2025 r. w tym gronie znajduje się Bartosz Matusiewicz, który będzie reprezentował nasz kraj.

– Sport dla Bartka jest niezwykle istotną częścią jego życia. Kiedy kilkanaście lat temu nieporadnie zaczynał pływać, wyłącznie w celach rehabilitacyjnych, nie przypuszczaliśmy, że będzie miał w tej dyscyplinie duże osiągnięcia, że uda się wzmocnić jego mięśnie i kręgosłup nie tylko, by mógł dobrze funkcjonować, ale i wystartować jako pierwszy Polak z Zespołem Downa w zawodach triathlonowych – opowiada Jarosław Matusiewicz, założyciel Fundacji Zostanę Ironmanem, albo chociaż pół, a prywatnie tata Bartka.

Wielkim marzeniem Bartka jest zrobienie całego Ironmana albo chociaż pół. W tym roku podejmie wyzwanie i wystartuje w Ironman 70.3 w Warszawie. Z kolei w marcu wystartuje w biegu organizowanym przez Polską Agencję Antydopingową „Biegam z czystą przyjemnością”. Natomiast w maju wraz z pracownikami Europ Assistance Polska z grupy biegowej ActivEA Running Team wystartuje w Maratonie Sztafet (dawniej Ekiden).

– Mocno trzymamy kciuki za każdy wyścig Bartka. Z zapartym tchem obserwujemy jego poczynania i jesteśmy pod wrażeniem jego wytrwałości w dążeniu do celu. W zeszłym roku kibicowaliśmy mu podczas zawodów Enea 5150 w Poznaniu, a w tym roku zamierzamy to powtórzyć w Warszawie. Jesteśmy również dumni, że zostanie członkiem naszej drużyny biegowej. To naprawdę wspaniałe widzieć, jak Bartek się rozwija i zdobywa kolejne sportowe osiągnięcia – dodaje Marcin Zieliński, dyrektor generalny Europ Assistance Polska.

(AM, źródło: Europ Assistance)

Rok rekordów Generali

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Generali z nadwyżką osiągnęło w 2024 roku cele założone w strategii „Lifetime Partner 24: Driving Growth”. Grupa uzyskała rekordowy wynik operacyjny oraz skorygowany wynik netto na koniec 2024 roku.

Przypis składki brutto zwiększył się o 14,9%, do 95,2 miliarda euro, dzięki silnemu wzrostowi w segmencie ubezpieczeń na życie (19,2%) oraz ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych (7,7%). Wpływy netto z ubezpieczeń na życie osiągnęły pozytywny poziom 9,7 mld euro, były napędzane przez ubezpieczenia ochronne i unit-linked. Wartość nowego biznesu wzrosła o 2,3%, do 2,4 mld euro.

Wskaźnik mieszany (CoR) pozostał na poziomie 94%, przy czym niezdyskontowany wskaźnik mieszany poprawił się i wyniósł 95,9% (-0,8 p.p.) za sprawą bardzo dobrego wyniku z wyłączeniem roszczeń z tytułu katastrof naturalnych.

Rekordowe wyniki

Wynoszący 8,2% wzrost wyniku operacyjnego do rekordowego poziomu 7,3 mld euro był zasługą wszystkich segmentów biznesowych, z silnym wkładem linii zarządzania aktywami i majątkiem (Asset & Wealth Management). Skorygowany wynik netto wzrósł do 3,8 mld euro (+5,4%), co jest rekordowym rezultatem w historii grupy. Całkowita wartość aktywów pod zarządzaniem osiągnęła poziom 863 miliardów euro (31,6%) dzięki pozytywnym wpływom netto oraz przejęciu Conning Holdings Limited.

Solidna pozycja kapitałowa, ze wskaźnikiem wypłacalności na poziomie 210% (220% na koniec 2023 roku), głównie odzwierciedla zrealizowane transakcje fuzji i przejęć oraz program skupu akcji o wartości 500 mln euro przeprowadzony w 2024 r.

Nowa strategia stawia wysoko poprzeczkę

– Generali osiągnęło doskonałe wyniki w 2024 roku, przekraczając założone cele finansowe i skutecznie kończąc realizację strategicznego planu „Lifetime Partner 24: Driving Growth”. Te rezultaty odzwierciedlają też naszą zdolność do konsekwentnego wzrostu organicznego w każdym segmencie, dzięki działaniom zarządczym, które wdrożyliśmy, jednocześnie skutecznie integrując wszystkie przejęte przez nas firmy. Grupa ma dziś najsilniejszą pozycję w swojej historii, co potwierdzają nasz rekordowy wynik operacyjny i skorygowany wynik netto, osiągnięte dzięki wysiłkom i zaangażowaniu naszych pracowników oraz sieci dystrybucji. Kontynuujemy transformację i dywersyfikację naszej grupy jako wiodącego globalnego ubezpieczyciela i firmy zarządzania aktywami, koncentrując się teraz na przyspieszeniu naszego dążenia do doskonałości. Nasz ambitny nowy plan „Lifetime Partner 27: Driving Excellence” będzie napędzał silny wzrost zysków, solidne generowanie gotówki oraz zwiększenie zwrotu dla akcjonariuszy. Jest to dodatkowo wspierane przez nasze możliwości w zakresie sztucznej inteligencji i danych, które zwiększają naszą zdolność do konsekwentnego wykorzystywania możliwości wynikających z szybko zmieniających się potrzeb klientów i pojawiających się trendów – powiedział Philippe Donnet, CEO Grupy Generali.

(AM, źródło: Generali)

Viktor Faucret nowym CEO VIG Re France

0
Viktor Faucret

Viktor Faucret został nominowany na stanowisko dyrektora zarządzającego VIG Re France i szefa zachodnioeuropejskiego biznesu Treaty Non-Life. W opinii reasekuratora ta nominacja potwierdza jego zaangażowanie we wzmacnianie kadry zarządzającej i zwiększanie obecności na kluczowych rynkach.

Viktor Faucret dołączył do VIG Re w październiku 2017 r. i odegrał kluczową rolę w uruchomieniu działalności firmy w Paryżu. Aktywnie uczestniczył w rozwoju portfela ubezpieczeń majątkowych i osobowych, kierując zespołem ds. oceny ryzyka na Francję i kraje Beneluksu.

Jego zaangażowanie w ciągu ostatnich siedmiu lat odegrało kluczową rolę w budowaniu marki VIG Re w regionie, a nominacja na stanowisko dyrektora zarządzającego jest wyrazem uznania za jego osiągnięcia. Jako szef zachodnioeuropejskiej jednostki biznesowej będzie odpowiedzialny za dalszy rozwój we Francji, krajach Beneluksu, na Półwyspie Iberyjskim i w regionie Maghrebu.

(AM, źródło: VIG Re)

Allianz nadal będzie wspierać ruch olimpijski i paraolimpijski

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Allianz pozostanie oficjalnym ubezpieczycielem ruchu olimpijskiego i paraolimpijskiego do 2032 roku. Przedłużenie światowego partnerstwa obejmie cykl olimpijski, w ramach którego odbędą się Zimowe Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie Alpy Francuskie 2030 oraz Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie Brisbane 2032.

– Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie Paryż 2024 zainspirowały świat, a także naszych pracowników, klientów i partnerów biznesowych, podnosząc na duchu i jednocząc ludzi poprzez sport. Zauważyliśmy również bardzo pozytywne korzyści dla naszej działalności i marki Allianz. Dlatego cieszymy się – szczególnie w kontekście coraz bardziej podzielonego świata – że możemy przedłużyć to udane partnerstwo do 2032 roku i kontynuować nasze wsparcie dla jednoczącego ducha ruchów olimpijskich i paraolimpijskich – powiedział CEO Allianz Oliver Bäte.

(AM, źródło: LinkedIn)

Walka z ociepleniem bez USA

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Świat musi przygotować się do walki z globalnym ociepleniem bez pomocy USA. Administracja prezydenta Donalda Trumpa wycofuje miliardy dolarów deklarowanych na finansowanie inicjatyw zielonej transformacji.

RPA została poinformowana przez USA, że wycofują się z paktu na rzecz odchodzenia od węgla, na który zadeklarowały 1 mld dol. W styczniu Waszyngton odwołał deklarację 4 mld dol. na Green Climate Fund, największy tego rodzaju fundusz na świecie. Los miliardów dolarów obiecanych przez USA na zieloną transformację w Indonezji i Wietnamie jest niejasny.

Od objęcia urzędu 20 stycznia Donald Trump wstrzymał pomoc i finansowanie rozwojowe, rozmontowując organizacje i inicjatywy, wycofując fundusze i torpedując wysiłki służące walce ze zmianami klimatycznymi. W reakcji na powstały chaos przywódcy spoza USA zapowiedzieli kontynuowanie swoich programów.

(AC, źródło: Bloomberg)

18,296FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie