Blog - Strona 39 z 1464 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 39

Odkryj, co daje radość z pracy i co ją odbiera

0
Beth Stallwood, WorkJoy. Narzędzia, dzięki którym odnajdziesz radość z pracy, tłum. Marcin Kowalczyk, Wydawnictwo MT Biznes, cena 41,18 zł

Z niepokojem czekasz na poniedziałek? Masz wrażenie, że twoja kariera utknęła w martwym punkcie? Masz dość swojego szefa? Oto najbardziej niepokojąca – ale i wspaniała – informacja: jedyną osobą, która może to wszystko naprawić, jesteś ty.

Autorka książki Workflow Beth Stallwood specjalizuje się w pomaganiu ludziom w odnajdowaniu większej radości z pracy, a organizacjom – w dbaniu o swoich pracowników. Lata doświadczeń pozwoliły jej stworzyć praktyczny zestaw narzędzi, za pomocą których zachęca wszystkich do przejęcia odpowiedzialności za własne życie zawodowe poprzez:

  • uwolnienie się od pojęcia „równowagi między pracą a życiem prywatnym” (ang. work-life balance) i wyznaczenie jasnych granic,
  • przeformułowanie swoich relacji z firmą, szefem i grupą wsparcia,
  • porzucenie ograniczających przekonań i sformułowanie wielkich celów, które nie trafią do kosza.

Ponad jedną trzecią życia poświęcasz pracy, więc nie ma na co czekać – to idealny moment, by wprowadzić do tego miejsca więcej radości. Do książki dołączony jest zeszyt ćwiczeń, który pobierzesz ze strony www wydawnictwa.

– Niezwykle optymistyczna i podnosząca na duchu książka! Jest pełna praktycznych wskazówek, które pomogą nam przyjąć proaktywne podejście do tworzenia bardziej satysfakcjonującego życia w pracy i poza nią. Każdy znajdzie tu coś dla siebie niezależnie od wybranego zawodu i etapu kariery. To także cenne przypomnienie, że chociaż nie zawsze możemy kontrolować wyniki, to jednak zawsze możemy zadbać o to, by nasze doświadczenia zawodowe były bardziej radosne – zapewnia dr Cath Bishop, brytyjska wioślarka, olimpijka, była dyplomatka, autorka książki The Long Win.


Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35 – kod jest ważny dla całej oferty Wydawnictwa MT Biznes. Przy promocjach specjalnych rabat może być wyższy.

Ubezpieczenie GAP bez wymogu posiadania AC w ofercie Defend Insurance

0
Żródło zdjęcia: 123.rf

Defend Insurance rozszerza swoją ofertę o Gap FLEX. Jest to jedyny na rynku wariant ubezpieczenia straty finansowej GAP, który nie wymaga posiadania polisy autocasco.

Gap FLEX przypomina połączenie mini casco z ochroną GAP – obejmuje szkody całkowite (kradzież, szkody z OC sprawcy), ale także wybrane szkody częściowe, np. kolizję z dzikim zwierzęciem, pożar auta czy wypadek z winy innego kierowcy.

– Wielu kierowców rezygnuje z dodatkowych polis, zwłaszcza przy starszych autach, argumentując, że „nic z tego nie mają”. W rzeczywistości im starszy pojazd, tym większe ryzyko szkody całkowitej, bo nawet niewielka kolizja może oznaczać ekonomicznie nieopłacalną naprawę. Gap FLEX daje klientom realną ochronę i możliwość uniknięcia strat finansowych – mówi Tomasz Oszczepalski, prezes zarządu Defend Insurance.

Kluczowe cechy Gap FLEX:

  • Brak wymogu posiadania AC – pełna ochrona dla kierowców posiadających tylko OC.
  • Unikatowy zakres ochrony – szkody całkowite (kradzież, szkody z OC sprawcy) oraz wybrane szkody częściowe (np. kolizja z dzikim zwierzęciem).
  • Dostępność dla większej grupy klientów – pojazdy osobowe, dostawcze do 3,5t oraz motocykle do 15. roku eksplantacji na moment przystąpienia do ubezpieczenia.
  • Elastyczna sprzedaż – polisę można zawrzeć w dowolnym momencie: przy zakupie pojazdu, przy zawieraniu OC lub jako samodzielne ubezpieczenie.
  • Nowe możliwości dla agentów – Gap FLEX można sprzedawać masowo, także dla aut używanych kupionych za gotówkę.
  • Niższa cena w porównaniu z innymi polisami motoryzacyjnymi – dodatkowo możliwość płatności ratalnej (miesięcznej, rocznej).
  • Dłuższa relacja klienta z agentem – polisa nawet na 5 lat, co zmniejsza ryzyko odpływu klientów do kanałów online.

(AM, źródło: Defend Insurance)

Banking & Insurance Forum: O ubezpieczeniowych wyzwaniach w kontekście wzrostu ryzyka katastroficznego

0

W dniach 15–16 kwietnia w warszawskim The Westin Warsaw Hotel odbędzie się 29. edycja Banking & Insurance Forum. To wydarzenie stanowi integralną część Spotkania Liderów Finansów, które łączy Banking & Insurance Forum z FinTech & InsurTech Digital Congress odbywającym się dzień wcześniej. Patronem medialnym ubezpieczeniowej części forum jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Pierwszego dnia forum uczestnicy skupią się na kluczowych kwestiach związanych z inwestycjami i ich wpływem na stabilny rozwój Polski. Dyskusje obejmą również zagadnienia związane z zieloną transformacją i finansowaniem energetyki, rolą sektora finansowego w procesie modernizacji infrastruktury oraz możliwościami wsparcia strategicznych projektów. Istotnym tematem będzie również finansowanie bezpieczeństwa narodowego, w tym sektora zbrojeniowego i cyberbezpieczeństwa. W panelach eksperci omówią wyzwania związane z przeciwdziałaniem przestępstwom w świecie cyfrowym, rosnącą rolą biometrii behawioralnej oraz architekturą Zero Trust. Uczestnicy przyjrzą się również nowym modelom biznesowym, które zmieniają sposób funkcjonowania banków i firm ubezpieczeniowych, inspirując się rozwiązaniami stosowanymi w sektorze e-commerce i usług cyfrowych.

Drugiego dnia forum w części dotyczącej ubezpieczeń prelegenci przeanalizują wyzwania, jakie stoją przed sektorem w kontekście rosnącego ryzyka katastrof naturalnych oraz przygotowania na nieuniknione zmiany w tym sektorze. Dyskusje skupią się na nowych modelach ubezpieczeń zdrowotnych i życiowych oraz ich dostosowaniu do zmieniających się potrzeb klientów, w tym osób starszych. Eksperci poruszą także temat wpływu regulacji na rynek ubezpieczeniowy, w tym nowelizacji przepisów dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych oraz roli AI w procesie oceny ryzyka i likwidacji szkód.

Forum jest realizowane w ramach działalności MMC Polska.

Agenda i kontakt z organizatorem

Bilety

(AM, źródło: MMC Polska)

Limity OC przewoźników lotniczych pójdą w górę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

6 marca Ministerstwo Finansów skierowało do konsultacji społecznych i uzgodnień wewnętrznych projekt noweli rozporządzenia w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przewoźników lotniczych, przedsiębiorców wykonujących obsługę naziemną oraz instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej. Nowelizacja jest efektem dokonanego przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) przeglądu granic odpowiedzialności podmiotów objętych zakresem Konwencji o ujednoliceniu niektórych zasad dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego.

Celem zmiany obecnie obowiązującego rozporządzenia jest dostosowanie minimalnych sum gwarancyjnych OC przewoźników lotniczych za szkody spowodowane opóźnieniem w przewozie pasażerów, bagażu lub towarów w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte umową ubezpieczenia do podniesionych przez ICAO limitów odpowiedzialności. Zaproponowane regulacje przewidują, że minimalne sumy gwarancyjne we wspomnianych polisach będą wynosić równowartość w złotych kwoty:

  • 6303 SDR na każdego pasażera – w przypadku powstania szkody spowodowanej opóźnieniem w przewozie pasażerów;
  • 1519 SDR na każdego pasażera – w przypadku powstania szkody spowodowanej opóźnieniem w przewozie bagażu;
  • 26 SDR na każdy kilogram towarów – w przypadku powstania szkody spowodowanej opóźnieniem w przewozie towarów.

Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

SDR, special drawing rights, specjalne prawa ciągnienia – międzynarodowa jednostka rozrachunkowa, umowna jednostka monetarna, mająca charakter pieniądza bezgotówkowego. Według kursu Narodowego Banku Polskiego z 6 marca 1 SDR = 5,1648 złotego.

(AM, źródło: rcl.gov.pl)

Konkurs dla studentów na najlepszą pracę z dziedziny planowania finansów osobistych i doradztwa finansowego

0

Europejska Federacja Doradców Finansowych organizuje I edycję konkursu na najlepszą pracę licencjacką i magisterską w zakresie planowania finansów osobistych i doradztwa finansowego. Patronem medialnym wydarzenia jest  „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Konkurs jest skierowany do autorów prac licencjackich i magisterskich obronionych w 2023 r. i 2024 r. na uczelniach publicznych i niepublicznych w Polsce.

Do konkursu można zgłaszać prace dotyczące finansów osobistych, ich planowania i doradztwa finansowego, zarządzania budżetem domowym, kredytowania i zarządzania zadłużeniem, oszczędzania i inwestowania, zarządzania ryzykiem w gospodarstwach domowych, planowania emerytalnego, sukcesji majątkowej, doradztwa podatkowego, edukacji finansowej, wykluczenia i włączenia finansowego, etyki w doradztwie finansowym oraz nowoczesnych technologii w finansach osobistych i doradztwie finansowym (robo-advice).

W każdej kategorii prac mogą być przyznane trzy nagrody pieniężne (I, II oraz III) oraz wyróżnienia w formie dyplomów.

Zgłoszenie prac odbywa się poprzez przesłanie kompletu dokumentów określonych w regulaminie konkursu na adres e-mail: konkurs@effp.pl w terminie do 15 kwietnia 2025 r. 

Prace zostaną ocenione przez komisję konkursową złożoną z przedstawicieli nauki finansów i praktyki. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie do 15 czerwca 2025 r.

Szczegółowe warunki uczestnictwa znajdują się w regulaminie konkursu.

(am)

Lemonade: Rekordowy kwartał, a potem pożar

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Insurtech Lemonade, dostarczający ubezpieczenia właścicielom nieruchomości mieszkalnych i najemcom, odnotował najlepszy kwartał w swojej historii, wykazując wzrost liczby klientów i przychodów z aktywnych polis.

Na koniec IV kw. 2024 r. Lemonade miał 2,43 mln klientów, o 20% więcej r/r, z czego w samym ostatnim kwartale roku pozyskał ok. 117 tys. nowych ubezpieczonych. Suma składek wzrosła o 26% r/r, osiągając 944 mln dol. Składka średnio na klienta wyniosła 388 dol., wzrost o 5% w stosunku do IV kw. 2023 r. Wydatki na obsługę sprzedaży i marketing to 47,7 mln dol., niemal dwukrotność wydatków z IV kw. 2023 r. (24,5 mln dol.). Współczynnik łączony za IV kw. 2024 r. wyniósł 184%, a za cały 2024 r. 197%.

Firma przewiduje, że pożary w Kalifornii, które rozliczy w następnym kwartale będą ją kosztować 45 mln dol. Mimo szkodowości pożarowej, kierownictwo Lemonade zachowuje optymizm co do dalszej drogi rozwoju.

(AC, źródło: Insurtech Insights) 

Fundacja PZU z nową strategią

0
Maia Mazurkiewicz

Kapitał społeczny, edukacja, kompetencje przyszłości i kultura – to cztery filary nowej strategii Fundacji PZU. Innowacyjne podejście do filantropii i budowa „Społeczności 360°” we współpracy z organizacjami pozarządowymi mają wspierać wszechstronny rozwój, wzmocnić odporność społeczną i wyzwolić potencjał Polaków.

 „Działamy dziś, by tworzyć jutro” – to hasło przyświecające Fundacji, które będzie realizowane poprzez współpracę z organizacjami pozarządowymi, instytucjami i uczelniami w Polsce i za granicą, wspierając merytorycznie, organizacyjnie i finansowo projekty w takich obszarach, jak kapitał społeczny, edukacja, kompetencje przyszłości, kultura.

– Wierzymy, że nowoczesna filantropia opiera się na zrozumieniu potrzeb społecznych i współdziałaniu. Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa, czyli odporności społecznej, w świecie, który stał się tak trudny do przepowiedzenia, jest w tym momencie fundamentalne. Głęboko wierzę, że dla jej uzyskania ważna jest budowa inkluzywnej, otwartej, opartej na dialogu i promującej talenty wspólnoty. Takiej, którą tworzą ludzie potrafiący samodzielnie myśleć krytycznie i rozpoznać dezinformację, świadomie i sprawnie poruszać się po świecie współczesnych technologii, ale też odczytać i zrozumieć emocje własne i innych – mówi Maia Mazurkiewicz, prezeska Fundacji PZU.

Rozważna nawigacja w cyfrowym świecie

W związku z dynamicznym rozwojem nowoczesnych technologii Fundacja PZU skoncentruje się na rozwijaniu kompetencji przyszłości. W ramach swoich działań podmiot zamierza uwrażliwiać społeczeństwo na możliwości i zagrożenia związane z korzystaniem z mediów i urządzeń, wspierać twórców bazujących na sprawdzonych i rzetelnych informacjach, dostarczać narzędzia oraz techniki do zarządzania tzw. stresem cyfrowym.

Częścią strategii „Społeczności 360°” są m.in. warsztaty dla seniorów, które zwiększą ich odporność społeczną i nauczą krytycznego myślenia w środowisku cyfrowym, szkolenia dla nauczycieli wspierające wykorzystanie technologii w nauce oraz warsztaty dla dzieci i młodzieży rozwijające kompetencje przyszłości, takie jak programowanie, analiza danych i sztuczna inteligencja.

Edukacja kluczem do świadomej przyszłości

W nowej strategii Fundacja PZU promuje też edukację oraz otwartą i świadomą komunikację. Dlatego w odpowiedzi na wyzwania stojące przed nauczycielami fundacja planuje zorganizować „okrągły stół”, który pomoże w identyfikacji najbardziej palących wyzwań i zaprojektowaniu działań skierowanych do grup wrażliwych. Razem z partnerami zorganizuje również różnorodne formy wsparcia nauczycieli oraz uczniów w rozwoju edukacji emocjonalnej.

Kapitał społeczny fundamentem dobrostanu

W obszarze kapitału społecznego fundacja chce m.in. budować świadomość w zakresie zdrowia psychicznego i kompleksowo wspierać kobiety. W planach są m.in. rozmowy z ekspertami ds. dobrostanu, program mentoringowy dla uczennic szkół branżowych, cykl warsztatów dla lokalnych liderek. Działania mają zwiększyć reprezentację kobiet w zarządach spółek i stworzyć sieć wsparcia dla nich na różnych etapach kariery.

Kultura dostępna dla wszystkich

W obszarze kultury najważniejszymi celami organizacji będzie wsparcie finansowe oraz upowszechnianie kultury wysokiej poprzez zwiększanie jej dostępności. Fundacja będzie kontynuować wsparcie dla instytucji, takich jak Muzeum Łazienki Królewskie, Muzeum Narodowe w Krakowie i Warszawie, Polska Opera Królewska, Muzeum Powstania Warszawskiego, Teatr Wielki Opera Narodowa i Narodowy Instytut Fryderyka Chopina. W ramach strategii planowane są też programy edukacyjne i warsztaty, które mają zapewnić powszechny dostęp do kultury, niezależnie od wieku, pochodzenia czy statusu społecznego.

– Fundacja PZU wchodzi w zupełnie nowy etap działania, na którym nie tylko będzie wspierała inicjatywy partnerów, ale też pilotażowo rozpocznie własne autorskie projekty. To wszystko po to, by wspierać całe pokolenia w zdobywaniu kompetencji przydatnych w coraz trudniejszych, niepewnych czasach. Budujemy świat, w którym każdy ma szansę kształtować jutro pełne wrażliwości, siły, współpracy i nieograniczonych możliwości. Świat, w którym potencjał drzemiący w każdym z nas zostanie dostrzeżony – podsumowuje Maia Mazurkiewicz.

Fundacja PZU prowadzi działania filantropijne od 2004 r. Wpisują się one w strategię zaangażowania społecznego Grupy PZU i służą dobru publicznemu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Zbigniew Stachowiak członkiem zarządu PIB Group Poland ds. operacji

0
Zbigniew Stachowiak

Z dniem 1 marca do zarządu PIB Group Poland dołączył Zbigniew Stachowiak. W ramach swoich obowiązków menedżer odpowiada za obszar operacji w Polsce.

Zbigniew Stachowiak ma ponad 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami w międzynarodowym środowisku. Przed przejściem do PIB Group Poland pracował w firmie doradczej Capgemini, producencie pojazdów szynowych Alstom oraz producencie komponentów maszyn elektrycznych Donako.

„Jego umiejętności w zakresie negocjacji, zarządzania zmianą oraz efektywnego angażowania kluczowych interesariuszy będą nieocenionym wsparciem w dalszym rozwoju naszej organizacji” – podkreśliła PIB Group Poland.

(AM, źródło: LinkedIn)

UNIQA oferuje plan na życie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

UNIQA poszerzyła swoją ofertę o indywidualne ubezpieczenie na życie Plan Pakietowej Ochrony. Produkt obejmuje szeroką gamę gotowych pakietów, umożliwiających dostosowanie zakresu ochrony i wysokości świadczeń do indywidualnych potrzeb. Plan oferuje również dostęp do świadczeń medycznych i opiekuńczych, które pomogą w powrocie do zdrowia.

Plan Pakietowej Ochrony to elastyczne indywidualne ubezpieczenie na życie. Klienci dostosowują w nim zakres ochrony i wysokość świadczeń do swoich potrzeb, wybierając odpowiednie warianty: dla siebie, dla dziecka, dla siebie i dziecka, dla siebie i rodziny albo wypadkowy. Mogą też modyfikować sumy ubezpieczenia dla wybranych ryzyk. Klient może objąć ochroną ubezpieczeniową zdarzenia dotyczące członków rodziny: współmałżonka, dziecka do 25. roku życia, rodziców lub teściów, a wszystko to w ramach jednej składki.

Pieniądze na leczenie i rehabilitację

W przypadku śmierci ubezpieczonego Plan Pakietowej Ochrony zapewnia wypłatę świadczenia uposażonemu. Oprócz tego, klient otrzyma świadczenie w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak np. uszczerbek na zdrowiu po nieszczęśliwym wypadku, zachorowanie na poważną chorobę, pobyt w szpitalu, urodzenie dziecka czy śmierć rodziców lub teściów.

– W UNIQA wiemy, jak ważne są środki na leczenie i rehabilitację, dlatego w przypadku nieszczęśliwego wypadku świadczenie z tytułu uszczerbku lub uszkodzenia ciała wypłacamy bez konieczności zakończenia procesu leczenia czy rehabilitacji. To oznacza, że klient otrzyma pieniądze właśnie wtedy, kiedy najbardziej ich potrzebuje – mówi Wojciech Rabiej, dyrektor zarządzający Pionu Rozwiązań dla Klienta Detalicznego UNIQA.

Płatny pobyt w szpitalu

W ramach Planu Pakietowej Ochrony UNIQA zapewnia dostęp do świadczeń medycznych i opiekuńczych, np. do prywatnych wizyt u lekarzy specjalistów po diagnozie poważnego zachorowania oraz zabiegów ambulatoryjnych i badań obrazowych (w tym rezonans magnetyczny, USG i tomografia) i laboratoryjnych czy rehabilitacji.

– Nasze assistance Opieka24 zapewnia wsparcie medyczne i opiekuńcze dla ubezpieczonego i jego rodziny, obejmujące między innymi wizyty lekarskie, rehabilitację oraz zakup lub wypożyczenie sprzętu rehabilitacyjnego aż do kwoty 6 tys. zł – mówi Agnieszka Rowińska, dyrektorka Działu Rozwoju Ubezpieczeń Indywidualnych na Życie UNIQA.

Przy pobycie w szpitalu z powodu nieszczęśliwego wypadku klient otrzyma świadczenie pieniężne naliczane już od pierwszego dnia, a z powodu choroby – od pierwszego lub czwartego dnia. Natomiast jeśli pobyt w szpitalu trwa co najmniej 10 dni, ubezpieczony w zależności od wariantu ochrony może przez 12 miesięcy korzystać z badań, zabiegów i wizyt lekarskich do limitu 3 tys. zł.

Wygoda dla klientów i agentów

Wraz z wprowadzeniem Planu Pakietowej Ochrony, UNIQA udostępnia agentom ubezpieczeniowym nowoczesny system sprzedażowy – Mobilny Dystrybutor. Dzięki niemu pośrednicy oraz współpracujący z zakładem przedstawiciele szybko i łatwo porównają oraz zmodyfikują różne warianty polisy, a także wyślą propozycję ubezpieczenia na e-mail klienta, aby ten mógł spokojnie zastanowić się nad odpowiednim wyborem.

– Narzędzie, które UNIQA udostępnia agentom, będzie stale rozwijane o nowe funkcjonalności i kolejne produkty w ofercie. Wśród planowanych wdrożeń są między innymi nowe formy płatności – wprowadzenie szybkich przelewów, które ułatwią dokonywanie płatności, a także rozbudowanie panelu administracyjnego o dodatkowe funkcje, które ułatwią zarządzanie polisami – mówi Karol Woźnica, dyrektor Makroregionu Rozwoju Sprzedaży UNIQA.

Mobilny Dystrybutor pozwala również zawrzeć polisę zdalnie. Potwierdzenie tożsamości następuje za pomocą usługi mojeID.

(AM, źródło: UNIQA)

Ćwierć wieku EPRO

0
Laureaci nagród EPRO

Kongres EPRO i Gala Primus Inter Pares miały w tym roku wyjątkowy charakter. Firma obchodzi jubileusz 25-lecia, ale myliłby się ten, kto sądzi, że historia odgrywała przewodnią rolę podczas całego wydarzenia. Firma mówi otwarcie – interesuje nas to, co dziś, i to, co jutro.

Klasa i elegancja były widoczne zarówno w części biznesowej, jak i podczas wieczornej Gali. Spółka zadbała o oprawę, zaprosiła swoich najlepszych współpracowników oraz wielu gości, którzy przez lata wspierali firmę i przyczynili się do jej rozwoju. Wśród nich byli między innymi reprezentanci generalni niemieckiego ERGO Pro Herbert Knoll oraz Heinz Ritter.

Dużą delegację zaprezentowała sopocka ERGO Hestia, główny i prawie wyłączny Partner EPRO. Oprócz dwóch prezesów zarządu Artura Borowińskiego oraz Piotra Matysiaka było jeszcze dziesięciu najważniejszych dyrektorów. To pokazuje, jak duża więź biznesowa łączy EPRO i ERGO Hestię. Jedni i drudzy stawiają na wzrost sprzedaży produktów „życiowych”. I trzeba przyznać, że mają się czym chwalić.

W minionym roku osiągnęliśmy 29% wzrostu sprzedaży. Dodatkowo liczba osób, które rozpoczęły swoją przygodę biznesową z EPRO, wzrosła o 64%. To był bardzo dobry rok – mówił podczas konferencji Piotr Grzesik, prezes EPRO.

Prezes Artur Borowiński zapewniał ze sceny, że ubezpieczenia życiowe mają dla rozwoju ERGO Hestii istotne znaczenie. Z tego powodu zależy mu na wzmocnieniu współpracy z partnerem, który specjalizuje się w „życiu”, z którym ERGO Hestia współpracuje już 23 lata i który osiąga znakomite wyniki.

W 2024 r. prezesi EPRO podpisali aż 42 awanse kierownicze, w tym dwa na najwyższy poziom w zarządzaniu zespołami sprzedażowymi – uzyskali je Sławomir Wiśniewski i Jakub Staciwa. To pierwsze takie awanse od śmierci Gregora Wagnera, ikony firmy.

Znakomite wystąpienie poświęcone zmianom i gotowości do zmian zaprezentowała Dorota Wellmann z TVN. Emocjonalnie było również w trakcie podsumowania prezesa Petera Grudniaka, który 25 lat temu z ramienia niemieckiego ERGO zakładał firmę w Polsce. W swoim stylu, z dużą dynamiką i pozytywną energią odwołał się do odpowiedzialności jako cechy, którą trzeba posiadać, aby tworzyć własną firmę, rozwijać ją i myśleć o jej przyszłości.

W następnych latach planujemy dalej rosnąć. Potrzebujemy zatem liderów, ludzi, którzy biorą na siebie odpowiedzialność, podchodzą pozytywnie do zmian i z wiarą budują swój biznes w EPRO, czyli w miejscu, które daje wielką szansę na rozwój – mówił Peter Grudniak na zakończenie konferencji.

Wieczór ponownie należał do dziesiątek wyróżnionych przedstawicieli oraz artystów. Kulminacją Gali było wręczenie Honorowych Tytułów Primus Inter Pares. Jako jedyna instytucja w historii kryształową statuetkę otrzymała „Gazeta Ubezpieczeniowa”. Tytuł został przyznany w ubiegłym roku po Gali EPRO, dlatego po kilku miesiącach nastąpiła oficjalna uroczystość. Statuetkę dla „Gazety” odebrały dr Bożena Dołęgowska-Wysocka oraz Aleksandra E. Wysocka.

Honorowym Primus Inter Pares 2025 została natomiast Otylia Jędrzejczak, mistrzyni olimpijska w pływaniu, wielokrotna medalistka mistrzostw świata, Europy, Polski oraz trzykrotna rekordzistka świata. Jednak to nie medale przesądziły o jej nominacji, tylko jej wieloletnia aktywność promująca zdrowy tryb życia dzieci i młodzieży, rozwój poprzez sport. Akcje typu „Otylia Swim Tour” lub „Mistrzynie w szkołach” są modelowym przykładem, jak zadbać o zdrowie młodzieży w świecie pełnym cyfrowych bodźców.

Pierwszej kobiecie w gronie laureatów Primus Inter Pares statuetkę wręczyli inni laureaci tytułu EPRO – były prezydent Lech Wałęsa oraz Piotr Pogon

AG

18,287FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie