Blog - Strona 4 z 1481 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal

Ruszyło nowe centrum medyczne PZU Zdrowie w Poznaniu

0
Źródło zdjęcia: PZU Zdrowie

Na początku maja PZU Zdrowie oddało do dyspozycji pacjentów nowe centrum medyczne w Poznaniu. Placówka ma charakter wielospecjalistyczny i przyjmuje pacjentów z pakietami oraz bez nich.

Centrum Medyczne PZU Zdrowie Poznań Starołęcka mieści się na pierwszym piętrze budynku biurowo-usługowego przy ul. Starołęckiej 42. Udostępnia szeroką ofertę świadczeń z zakresu opieki ambulatoryjnej.  W tej samej lokalizacji działa już pracownia diagnostyki obrazowej PZU Zdrowie, gdzie można wykonać badanie rezonansem magnetycznym i tomografię komputerową.

To kolejna placówka pod marką PZU Zdrowie w Poznaniu. W tym mieście działają już dwa własne wielospecjalistyczne centra medyczne, a także dwie pracownie diagnostyki obrazowej. Operator medyczny współpracuje tu również z 60 placówkami partnerskimi.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

TFG: Ponad 2,3 mln turystów w biurach podróży

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W pierwszym kwartale tego roku na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej zdecydowało się o ponad 120 tys. osób więcej (ponad 5,5%) niż w analogicznym okresie 2024 r. Najlepszym miesiącem pod względem sprzedaży był styczeń – wynika z danych Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego opartych na sprawozdaniach przekazanych przez organizatorów turystyki.

Od stycznia do marca 2025 roku przedsiębiorcy turystyczni zawarli ponad 867 tys. umów dotyczących zorganizowanych wyjazdów. Średnio na jedną umowę przypadały blisko 3 osoby, czyli w sumie ponad 2,35 mln podróżnych. Rok wcześniej takich osób było niespełna 2,2 mln, co oznacza, że sprzedaż wycieczek nadal rośnie, jednak już nie tak dynamicznie jak na przestrzeni ostatnich 4 lat.

– Zainteresowanie zorganizowaną turystyką jest wciąż bardzo duże, co nas cieszy. Trzeba pamiętać, że tylko podróżni korzystający z imprez turystycznych organizowanych przez ewidencjonowanych organizatorów korzystają z ochrony funduszy turystycznych – na wypadek niewypłacalności organizatora oraz na wypadek ziszczenia się nagłych i nieprzewidzianych zdarzeń – podkreśla Małgorzata Ślepowrońska, prezeska zarządu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, prowadzącego i obsługującego TFG oraz Turystyczny Fundusz Pomocowy.

(AM, źródło: UFG)

Generali powołało nowe komitety i komisje

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rada dyrektorów Generali, obradująca 7 maja 2025 roku pod przewodnictwem Andrei Sironi, podjęła decyzję o utworzeniu kilku komitetów i komisji, po uprzednim uzyskaniu pozytywnej opinii Komitetu ds. Nominacji i Ładu Korporacyjnego, i wyznaczyła ich członków.

Nowo powołane ciała i ich składy:

  • Komisja ds. Ryzyka i Kontroli – przewodnicząca Luisa Torchia, członkowie: Marina Brogi, Umberto Malesci i Clemente Rebecchini.
  • Komisja ds. Wynagrodzeń i Zasobów Ludzkich – przewodnicząca Clara Furse, członkowie: Marina Brogi, Patricia Estany Puig, Alessia Falsarone i Lorenzo Pellicioli.
  • Komisja ds. innowacji, zrównoważonego rozwoju społecznego i środowiskowego – przewodniczący Umberto Malesci, członkowie: Flavio Cattaneo, Patricia Estany Puig i Antonella Mei-Pochtler.
  • Komitet Inwestycyjny – przewodnicząca Antonella Mei-Pochtler, członkowie: Alessia Falsarone, Clara Furse, Fabrizio Palermo, Lorenzo Pellicioli i Clemente Rebecchini.
  • Komitet ds. Transakcji z Podmiotami Powiązanymi – przewodniczący Fabrizio Palermo, członkowie: Alessia Falsarone, Antonella Mei-Pochtler i Luisa Torchia.

Rada podjęła również uchwałę o utworzeniu nowego organu administracyjnego dla Fundacji Generali Human Safety Net – Ente Filantropico, mianując Gabriele Galateri di Genolę na jego przewodniczącego, oraz Simone Bemporad, Cristiano Boreana, Monicę Alessandrę Possa, Lucię Silvę, Andreę Sironi i Giulia Terzariolę na jego członków.

(AM, źródło: Generali)

Kamil Stoch twarzą kampanii Allianz

0
Źródło zdjęcia: Allianz

Allianz Polska kontynuuje współpracę z Kamilem Stochem – wybitnym skoczkiem narciarskim i olimpijczykiem. Jej elementem jest kampania w internecie, która wystartowała 8 maja i potrwa do końca czerwca. Towarzyszyć jej będą inne aktywności i działania wewnątrz firmy. Kolejna odsłona jest planowana po wakacjach.

Kampania internetowa „Dobrze być w Allianz” ma przede wszystkim charakter employer brandingowy. Jej cele to kształtowanie wizerunku marki Allianz jako solidnego pracodawcy oraz zachęcenie, by dołączyć do zespołu ubezpieczyciela ‒ w szczególności do sprzedaży, jako agent ubezpieczeniowy lub menedżer sprzedaży.

– To już trzecia odsłona współpracy z Kamilem Stochem, nawiązanej w 2023 roku. Sposób działania Kamila to doskonały przykład wprowadzania w życie wartości ważnych dla sportowców najwyższej próby, ale też dla agentów i pracowników naszej firmy, którzy chcą odnieść sukces. Łączy nas wiara w to, że dzięki zaangażowaniu, odwadze, współpracy, wysokim aspiracjom i chęci zwycięstwa możemy wciąż sięgać po więcej – mówi Michał Podogrodzki, dyrektor Departamentu Market Management, Komunikacji i PR Allianz Polska.

Działania reklamowe będą prowadzone m.in. na rozpoznawalnych portalach internetowych oraz w mediach społecznościowych. Sponsorowane reklamy z Kamilem Stochem pojawią się m.in. na takich stronach, jak gazeta.pl, onet.pl, wp.pl, pracuj.pl czy olx.pl/praca.

Kreacje reklamowe z Kamilem Stochem będzie można też znaleźć na stronie allianz.pl oraz na profilach Allianz Polska na Facebooku i LinkedIn.

Kolejne działania planowane są na jesień.

(AM, źródło: Allianz)

Europ Assistance Polska po raz trzeci bierze udział w Operacji Czysta Rzeka

0

Ochotnicy z Europ Assistance Polska ponownie dołączyli do akcji Operacja Czysta Rzeka. Dziewiętnastu wolontariuszy pokonało odcinek o długości 6 km, aby wysprzątać fragment lewego brzegu Wisły. Łącznie zebrali 21 worków śmieci.

Z roku na rok Operacja Czysta Rzeka zrzesza coraz więcej osób. Od 1 marca 2025 r. w akcji wzięło udział 31 205 wolontariuszy i zebrano 481 ton śmieci. Operacja odbywałą się w całej Polsce i jej wiosenna edycja zakończyła się 5 maja. W tym roku Akcja Główna miała swój finał w Sandomierzu.

W akcji sprzątania rzeki trzeci rok z rzędu wzięli udział przedstawiciele Europ Assistance Polska. 25 kwietnia 19 ochotników ruszyło spod Mostu Grota do Mostu Gdańskiego, aby przeszukać okoliczne zarośla i wyzbierać zalegające tam śmieci.

– Udział w Operacji Czysta Rzeka stał się pewnego rodzaju tradycją w naszej firmie. Mamy grupę osób, której tak bardzo spodobała się ta akcja, że zapisują się na nią co roku. Wraz z nimi pojawiają się też nowi ochotnicy, dzięki czemu możemy zrobić jeszcze więcej dobrego. Tego typu akcje łączą w sobie dwa elementy: środowiskowy oraz integracyjny, co szczególnie doceniam jako osoba odpowiedzialna za komunikację i ESG w naszej firmie. Bardzo cieszy mnie, że możemy wspólnie działać na rzecz ochrony środowiska i budowania zespołu – opowiada Iwona Jurkowska, Manager ds. Komunikacji i Marketingu Europ Assistance Polska.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

Rząd przyjął projekt przepisów zapewniających zgodność z DORA

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rada Ministrów przyjęła 6 maja projekt nowelizacji niektórych ustaw w związku z zapewnieniem operacyjnej odporności cyfrowej sektora finansowego oraz emitowaniem europejskich zielonych obligacji. Regulacja dostosowuje polskie prawo do postanowień rozporządzenia DORA (Digital Operational Resilience Act), które weszło w życie 17 stycznia 2025 roku.

Celem aktu jest zwiększenie odporności cyfrowej i bezpieczeństwa technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) wykorzystywanych w obszarze usług finansowych. Przepisy Unii Europejskiej określają m.in. jednolite wymogi dotyczące bezpieczeństwa sieci i systemów informatycznych, które wspierają procesy biznesowe podmiotów finansowych.

Cel główny: Zgodność z prawodawstwem unijnym

Nowela ma umożliwić stosowanie prawa unijnego w Polsce we właściwy sposób, dostosowany do warunków krajowych. W szczególności dotyczy to nadzoru Komisji Nadzoru Finansowego nad wdrażaniem rozwiązań DORA. KNF otrzymuje także zadania w zakresie nadzoru nad utrzymaniem równych warunków dla emitentów zielonych obligacji.

Autorzy projektu zwracają uwagę, że rozwój gospodarki cyfrowej zwiększa wykorzystanie ICT w sektorze finansowym, a jednocześnie powoduje wzrost ryzyka związanego z cyberzagrożeniami. Jednak odpowiednie zabezpieczenie sieci i systemów informatycznych pozwoli na eliminację lub zminimalizowanie ryzyka.

Z kolei obligacje zrównoważone środowiskowo należą do głównych instrumentów finansowania zielonej transformacji. Rozbieżne standardy i praktyki rynkowe utrudniały dotychczas inwestorom porównywanie różnych obligacji związanych ze zrównoważonym rozwojem oraz stwarzały nierówne warunki rynkowe dla emitentów.

Projektowane przepisy określają m.in. jednolite wymogi dotyczące bezpieczeństwa sieci i systemów informatycznych, które wspierają procesy biznesowe podmiotów finansowych. Obowiązkami w tym zakresie objęte zostają m.in. instytucje kredytowe, instytucje płatnicze, firmy inwestycyjne czy centralne depozyty papierów wartościowych.

KNF w roli głównej

Nadzór nad przestrzeganiem regulacji będzie sprawowała Komisja Nadzoru Finansowego. Zostaje ona uprawniona m.in. do przeprowadzania kontroli działalności podmiotów finansowych objętych nowymi regulacjami. Wprowadzona zostaje także podstawa prawna, która zapewni możliwość współpracy oraz wymiany informacji i dokumentów m.in. z organami państw UE oraz Europejskim Urzędem Nadzoru Bankowego, Europejskim Urzędem Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych oraz Europejskim Urzędem Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych, w zakresie wykonywania unijnych przepisów.

Komisja zostaje także wyznaczona do nadzorowania emitentów europejskich zielonych obligacji, w tym m.in. banków, funduszy inwestycyjnych czy firm ubezpieczeniowych, ale także np. przedsiębiorstw z branży energetycznej czy budowlanej. KNF otrzymuje uprawnienia dochodzeniowe i nadzorcze, m.in. do wstrzymania oferty publicznej, subskrypcji lub sprzedaży zielonych obligacji oraz do współdziałania w tym zakresie z organami nadzoru innych państw UE.

Projektowana ustawa, co do zasady, wejdzie w życie w dniu następującym po dniu ogłoszenia.

Więcej na temat DORA

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Anna Kowalska opuściła zarząd TUZ Ubezpieczenia

0
Anna Kowalska

Z dniem 5 maja 2025 roku Anna Kowalska zrezygnowała z pełnienia funkcji członkini zarządu TUZ Ubezpieczenia, w ramach której odpowiadała za obszar ubezpieczeń detalicznych.

– Nie planujemy powoływania nowej osoby na miejsce pani Anny. Zarząd będzie kontynuował działalność w trzyosobowym składzie – mówi Jarosław Matusiewicz, prezes zarządu TUZ Ubezpieczenia i Partner w Towarzystwie Ubezpieczeń i Reasekuracji.

Anna Kowalska jest związana z ubezpieczeniami od 2011 roku. Od 2016 r. pracowała w TUZ Ubezpieczenia, gdzie pełniła m.in. funkcję dyrektorki Departamentu Zarządzania Ryzykiem i była odpowiedzialna za kształtowanie i realizację polityki zarządzania poszczególnymi typami ryzyk: ubezpieczeniowymi, operacyjnymi, kredytowymi, rynkowymi oraz płynności. Była również członkinią rad nadzorczych TUZ Ubezpieczenia i TUiR Partner. Od maja 2023 roku, jako członkini zarządu obu towarzystw, odpowiadała za obszar ubezpieczeń detalicznych. Oprócz tego Anna Kowalska aktywnie uczestniczyła w pracach Polskiej Izby Ubezpieczeń w obszarze ryzyka i kształtowania kultury zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie.

Obecnie w skład zarządu TUZ Ubezpieczenia wchodzą: Jarosław Matusiewicz, prezes, oraz Dawid Piasecki i Artur Stępień – członkowie.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Tomasz Łakomy na czele Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych PZU Życie i Biura Sprzedaży Produktów Zdrowotnych PZU Zdrowie

0
Tomasz Łakomy

Z dniem 17 kwietnia 2025 roku Tomasz Łakomy objął funkcje dyrektora Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych PZU Życie oraz dyrektora Biura Sprzedaży Produktów Zdrowotnych PZU Zdrowie.

Menedżer jest związany z Grupą PZU od 2007 roku. Jego dotychczasowa kariera zawodowa była ściśle związana z zarządzaniem sprzedażą oraz rozwojem sieci sprzedażowych. Zadania te realizował, pełniąc funkcje dyrektora ds. Zarządzania Efektywnością Sieci Sprzedaży i Portfelem PZU Życie, dyrektora ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży PZU Zdrowie oraz dyrektora ds. Efektywności Sprzedaży PZU Pomoc. Tomasz Łakomy jest też przewodniczącym rady nadzorczej Centrum Medycznego Gamma.

Absolwent Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, trener biznesu, oraz absolwent studiów podyplomowych organizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie w zakresie ubezpieczeń gospodarczych. Ukończył również studia podyplomowe Executive MBA oraz Idea-to-Market Tworzenie Własnego Biznesu na Francuskim Instytucie Zarządzania.

(AM, źródło: PZU)

Iwona Zaczek rzeczniczką prasową Direct Ubezpieczenia

0
Iwona Zaczek

Iwona Zaczek objęła stanowisko Head of PR & Marketing w polskim oddziale Direct Pojišťovna. W ramach swoich obowiązków odpowiada za komunikację zewnętrzną i wewnętrzną, budowanie relacji z interesariuszami, tworzenie strategii komunikacji, działania marketingowe oraz zarządzanie kanałami w mediach społecznościowych. Jako rzeczniczka prasowa Direct Ubezpieczenia będzie również odpowiedzialna za budowanie relacji z dziennikarzami.

Iwona Zaczek ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w obszarze komunikacji, public relations, public affairs oraz media relations. Ostatnio pełniła funkcję Senior PR Managera w polskim oddziale wefox Insurance AG. Wcześniej odpowiadała za budowanie relacji z dziennikarzami, będąc współorganizatorką TEDxWarsawWomen. Przez kilkanaście lat była rzeczniczką prasową w międzynarodowych korporacjach (Coca-Cola, Nestle), gdzie również zarządzała komunikacją korporacyjną i produktową. Pracowała w dwóch agencjach PR, odpowiadając za tworzenie strategii dla polskich i zagranicznych marek. Podczas kampanii prezydenckiej 2020 była szefową biura prasowego Szymona Hołowni, a potem została dyrektorką komunikacji Polska2050. Odpowiadała również za budowanie wizerunku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jako jego rzeczniczka prasowa. Do polskiego oddziału Direct Pojišťovna dołączyła w kwietniu 2025 roku.

Iwona Zaczek jest członkinią Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

(AM, źródło: Direct Ubezpieczenia)

Hojna propozycja PZU SA dla akcjonariuszy

0
Źródło zdjęcia: PZU

Blisko cztery miliardy złotych – o wypłatę dywidendy w takiej wysokości będzie wnioskować zarząd PZU SA. Wniosek musi jeszcze uzyskać akceptację rady nadzorczej oraz udziałowców spółki.

6 maja 2025 roku zarząd największego polskiego ubezpieczyciela postanowił wystąpić do Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia spółki z wnioskiem w sprawie podziału zysku netto. Objąłby on około 3,88 mld zł z zysku za rok 2024 oraz ok. 1,08 mld zł przeniesione z kapitału zapasowego z zysku netto za rok 2023 r. Łącznie do podziału byłoby ok. 4,96 mld zł. Z tej kwoty 3,86 mld zł zostałoby przeznaczone na wypłatę dywidendy. Oznacza to, że na jedną akcję przypadałoby 4,47 zł. Z kolei 8,54 mln zł trafiłoby na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, Natomiast ok. 1,09 mld zł zasiliłoby kapitał zapasowy.

Dniem dywidendy miałby być 25 września 2025 r., a datą jej wypłaty – 16 października 2025 r.

Proponowany podział zysku jest zgodny z polityką kapitałową i dywidendową Grupy PZU na lata 2025–2027, przyjętą 28 listopada 2024 r. oraz uwzględnia zalecenia zawarte w stanowisku Komisji Nadzoru Finansowego w sprawie polityki dywidendowej w 2025 r. z 10 grudnia 2024 r.

Wniosek zostanie przekazany do oceny radzie nadzorczej PZU SA. Ostateczną decyzję dotyczącą podziału zysku podejmie ZWZ spółki.

(AM, źródło: PZU)

18,324FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie