Blog - Strona 4 z 1483 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal

Warsztaty o wyzwaniach, jakie stawiają regulacje dotyczące dystrybucji ubezpieczeń

0

W dniach 19–20 maja 2025 roku odbędą się warsztaty online zatytułowane „Praktyczne i regulacyjne wyzwania branży ubezpieczeniowej”. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas pierwszego dnia warsztatów uczestnicy dowiedzą się, jak przygotować swoją organizację na zmiany prawne w dystrybucji ubezpieczeń. Prowadzący przekażą praktyczną wiedzę o wpływie nowych przepisów na sprzedaż, relacje z klientami i obowiązki informacyjne, opowiedzą, jak skutecznie przeprowadzać analizę potrzeb klienta zgodnie z nowymi standardami oraz unikać błędów w dokumentacji. Ponadto omówią wpływ nowych rekomendacji KNF na współpracę zakładów ubezpieczeń z pośrednikami i agentami, a także wpływ najnowszego orzecznictwa na interpretację przepisów dotyczących dystrybucji ubezpieczeń.

Drugiego dnia tematyka wydarzenia będzie koncentrować się na roli nowych technologii – AI, blockchain, big data i IoT – oraz na wymogach związanych ze sprzedażą elektroniczną. Na zakończenie poruszony zostanie temat odpowiedzialności firm ubezpieczeniowych w kontekście luki ubezpieczeniowej, a także przedstawione zostaną działania zmniejszające jej wpływ na rynek

Warsztaty poprowadzą:

  • Mateusz Kosiorowski, senior associate/adwokat/practice coordinator w kancelarii Wardyński & Wspólnicy
  • Jakub Dziedzic, Compliance Officer JD Compliance
  • Paweł Stykowski, radca prawny, Studio Prawnicze Paweł Stykowski
  • dr Michał Synowiec, adwokat i counsel w kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
  • Aleksandra Czubek, LL.M., adwokatka, associate w praktyce w kancelarii Addleshaw Goddard
  • Michał Roszczynialski, dyrektor Działu Compliance Saltus Ubezpieczenia
  • Piotr Hobler, dyrektor Biura Sprzedaży Nord Partner

Rejestracja i szczegóły

Kontakt w sprawie uczestnictwa

Aneta Ślepowrońska

Senior Manager, Knowledge Brokers Department

+48 535900812 a.slepowronska@mmcpolska.pl

(AM, źródło: MMC Polska)

Medicover Ubezpieczenia wprowadza sprzedaż polis zdrowotnych online

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Medicover Ubezpieczenia uruchomił cyfrową platformę sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych. Pozwala ona użytkownikom na szybki wybór oraz zakup polisy zdrowotnej. Za pomocą platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

– Wiemy, że klienci oczekują od nas szybkiego, samodzielnego wyboru polisy oraz zakupu online, a nowe rozwiązanie, które proponujemy, całkowicie na te potrzeby odpowiada – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Łukasz Żuchliński, dyrektor Działu Telesprzedaży Medicover.

Ekspert precyzuje, że chodzi cyfrową platformę sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych: ubezpieczeniamedicover.pl.

– Budowa platformy ubezpieczeniamedicover.pl to kamień milowy naszej strategii cyfryzacji usług medycznych. Celem jest stworzenie nowoczesnego, dostępnego i spójnego ekosystemu usług zdrowotnych. Chcemy, by nasi klienci mogli w pełni zarządzać swoim pakietem medycznym – szybko, wygodnie i bez barier. To zmiana technologiczna, ale także jakościowa – redefiniujemy standard obsługi klienta w branży ubezpieczeń zdrowotnych – mówi Krzysztof Świetlik, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu Medicover.

– Jesteśmy przekonani, że nowa platforma wpłynie pozytywnie na zwiększenie zainteresowania usługami i ubezpieczeń Medicover. Widzimy już dzisiaj pierwsze efekty – automatyzacja procesów spowodowała, że klienci pozytywnie oceniają nasze nowe rozwiązanie. Doceniają możliwość samodzielnego wyboru zakresu opieki, łatwość obsługi, uproszczoną ścieżkę zakupową i szybką aktywację ubezpieczenia – przekonuje Łukasz Żuchliński.

Użytkownicy platformy mogą samodzielnie dobrać pakiet usług medycznych do swoich potrzeb, porównać dostępne opcje i rozpocząć formalności. Mogą również zdalnie wykupić ubezpieczenia dla bliskich. Zintegrowane płatności online pozwalają natychmiastowo sfinalizować transakcję przez system Przelewy24. Użytkownik może korzystać z usług medycznych Medicover już kilka minut po opłaceniu składki. System eliminuje papierowe dokumenty.

– Od momentu wystartowania platformy ubezpieczeniamedicover.pl obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania sprzedażą online, jak też samej sprzedaży. To pokazuje, że klienci w dzisiejszych czasach oczekują prostych rozwiązań, które nie wymagają długiego kontaktu z klientem czy też dopełnienia skomplikowanych formalności – tłumaczy Sebastian Okonis, kierownik Zespołu Telesprzedaży Medicover. Jak podkreśla, zaletą jest pełna transparentność serwisu – klient od razu widzi, co kupuje, co obejmuje pakiet i ile to kosztuje.

Projekt NESP, w ramach którego powstała platforma, to kolejny krok w stronę cyfryzacji sprzedaży. NESP został zintegrowany z kluczowymi rozwiązaniami technologicznymi Medicover, m.in. automatycznym systemem oceny ryzyka medycznego, cyfrową bazą danych klientów oraz platformą płatności online.

– Budowa platformy od strony technologicznej wymagała precyzyjnej koordynacji kilku jednostek technologicznych, biznesowych i operacyjnych. Całość wymagała integracji kilku aplikacji, formularzy self-service, aplikacji do zarządzania ryzykiem medycznym, zbudowanej na platformie Webcon, aplikacji do zarządzania kontraktami. To wszystko zamknęliśmy w płatnościach online, korzystając z platformy Przelewy24 – wskazuje Sławomir Żurek, starszy kierownik projektów Medicover.

Jak podkreśla Krzysztof Świetlik, platforma sprzedaży online to kolejne rozwiązanie cyfrowe, w które Medicover zainwestował w ostatnich latach, obok nowej aplikacji Medicover OnLine czy systemów zdalnych konsultacji.

– W planach mamy dalszą automatyzację obsługi klienta, digitalizację procesu odnowienia polisy oraz rozwój personalizowanych ofert w oparciu o dane behawioralne – zapowiada. 

(AM, źródło: Newseria)

PWS Konstanta wyróżniona przez KUKE

0
Źródło zdjęcia: PWS Konstanta

Podczas odbywającego się 8 maja 2025 r. spotkania Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych z brokerami gwarancyjnymi prezes KUKE Janusz Władyczak wręczył przedstawicielom PWS Konstanta statuetkę za zajęcie I miejsca w kategorii „Najwyższy przypis składki z gwarancji ubezpieczeniowych w 2024 roku”.

– To dla nas ogromna motywacja i potwierdzenie, że to co robimy, przynosi realne efekty – mówi Anna Kozik, dyrektorka ds. Ubezpieczeń Finansowych PWS Konstanta.

Broker podkreśla, że wyróżnienie jest także sygnałem, iż długofalowe relacje z klientami oraz elastyczne podejście do ich potrzeb procentują – zarówno w wynikach biznesowych, jak i w zaufaniu budowanym przez lata.

(AM, źródło: PWS Konstanta)

Berg System na Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej

0
Marcin Konopka

Berg System został partnerem Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej 2025, które odbędzie się 20–21 maja w Airport Hotel Okęcie w Warszawie. Tematyka tegorocznej odsłony FTBS skupia się na strategicznych filarach rozwoju technologicznego: cyfrowej transformacji, automatyzacji, personalizacji obsługi i pozyskiwaniu klientów.

Nasza obecność w tym miejscu to nie tylko znak zaangażowania w rozwój sektora, ale także okazja, by pokazać, jak praktyczne narzędzia – takie jak system CRM – mogą realnie wspierać banki w cyfrowej transformacji, automatyzacji działań i budowaniu trwałych relacji z ich klientami – mówi Marcin Konopka, prezes Berg System.

Jego wystąpienie pierwszego dnia Forum na scenie głównej będzie okazją do przedstawienia konkretnych zastosowań CRM w codziennej pracy banku – od pierwszego kontaktu z klientem przez personalizację ofert aż po mierzalne wsparcie realizacji strategii sprzedażowej.

W trakcie prelekcji omówione zostaną przykłady wykorzystania CRM dla bankowości w trzech kluczowych obszarach:

  • obsłudze klientów, którzy sami zgłaszają się do banku,
  • prowadzeniu zautomatyzowanych i zgodnych z RODO kampanii marketingowych,
  • raportowaniu działań doradców i zarządzaniu realizacją celów sprzedażowych w placówkach.

Podczas obu dni Forum eksperci Berg System będą dostępni na stoisku wystawienniczym. Odpowiedzą tam na wszystkie pytania związane z technologią CRM i podzielą się swoimi spostrzeżeniami z wdrożeń, które zrealizowali w innych instytucjach finansowych.

Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej to jedno z najważniejszych wydarzeń dla sektora bankowości spółdzielczej w Polsce, co roku gromadzące kilkuset uczestników: prezesów, członków zarządów, kadrę kierowniczą oraz ekspertów ds. technologii i strategii.

Berg System jest również dostawcą systemów CRM dla branży asekuracyjnej w Polsce. W gronie jego ubezpieczeniowych klientów znajdują się m.in. multiagencja Expectum, Poczta Polska Finanse, czy AL Ubezpieczenia. Obecnie firma pracuje nad OCR, czyli automatycznym odczytywaniem danych z dokumentu PDF i ich wprowadzeniem do systemu. Tego rodzaju funkcjonalność realnie przyspiesza codzienną pracę agentów i minimalizuje ryzyko błędów.

(AM, źródło: Berg System)

Global Data: Floty coraz bardziej elektryczne

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu dla branży ubezpieczeń ogólnych w Wielkiej Brytanii do 2029 r. prognozowany jest na poziomie 5%. Bezpośrednia składka przypisana brutto wzrośnie w tym okresie z 92,9 mld funtów w 2025 r. do 113 mld funtów.

Oczekiwany jest wzrost w brytyjskich ubezpieczeniach ogólnych o 5,8% w 2025 r., napędzany rosnącym kosztem ubezpieczeń nieruchomości mieszkalnych, nasileniem się zdarzeń katastroficznych, naciskiem państwa na bardziej ekologiczne pojazdy i rosnącym popytem na ubezpieczenia komunikacyjne dla firm – wskazuje Global Data w raporcie o ubezpieczeniach ogólnych w Wielkiej Brytanii.

Ubezpieczenia komunikacyjne są wiodącą linią brytyjskiej branży ubezpieczeń ogólnych z udziałem w bezpośredniej składce przypisanej brutto szacowanym w 2025 r. na 28%. Skumulowany wskaźnik wzrostu w tej linii na lata 2025–2029 wyniesie 2,4%. We wzroście w ubezpieczeniach komunikacyjnych odegrają role czynniki takie jak poprawa kondycji gospodarki, wzrost stopy dyskontowej Ogdena stosowanej do określenia odszkodowania za urazy powypadkowe i rozwój flot firmowych.

Wobec wzrostu aktywności gospodarczej, zachęt rządowych dla stosowania pojazdów elektrycznych i forsowania przejścia na pojazdy zeroemisyjne do 20235 r. operatorzy flot w coraz większej skali wykorzystują elektryczne pojazdy transportowe. Oprócz tego rosnąca liczba rejestrowanych nowych samochodów, która w 2024 r. wzrosła o 2,6%, będzie wspierać wzrost w ubezpieczeniach komunikacyjnych w 2025 r. Zakupy dla flot stanowiły 59,6% nowych rejestracji w 2024 r. 

Podniesienie stopy dyskontowej Ogdena z -0,25% do 0,5% od stycznia 2025 r. spowoduje obniżenie kosztów likwidacji szkód osobowych w ubezpieczeniach komunikacyjnych, więc należy się spodziewać zwiększenia rentowności.

Składki w ubezpieczeniach komunicyjnych, które wzrosły średnio o 40% w latach 2022 i 2023, nie będą już tak gwałtownie rosnąć, dając odetchnąć ubezpieczającym.

AC

TSUE: Porównywarki bez takich ograniczeń w zakresie reklamy, jakie dotyczą zakładów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że jeśli podmiot prowadzący internetową porównywarkę produktów ochronnych nie jest zakładem ubezpieczeń, wówczas nie obejmują go ograniczenia dotyczące reklamy porównawczej – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Sprawa dotyczyła grupy spółek Check24, prowadzącej e-porównywarkę polis w Niemczech. Jej ofertom towarzyszą noty punktowe, przyznawane na podstawie szeregu kryteriów, m.in. ocen klientów. Lokalny ubezpieczyciel HUK-Coburg uznał, że porównywarka bazowała na subiektywnych ocenach, co stanowiło reklamę porównawczą, niezgodną z niemieckim prawem. Tamtejszy sąd zapytał TSUE, czy reklama porównawcza jest dozwolona, gdy porównania dokonuje się za pomocą systemu not lub punktów. Trybunał ocenił, że istotniejszą kwestią jest to, czy pozwanego dotyczą ograniczenia dotyczące reklamy porównawczej. Zdaniem TSUE nie, gdyż Check24 nie jest konkurentem HUK-Coburg. Ten ostatni oferuje bowiem różnego rodzaju usługi ubezpieczeniowe, zaś pozwany jest jedynie pośrednikiem, oferującym możliwość zawierania umów z firmami świadczącymi porównywane usługi. Tymczasem zgodnie z dyrektywą 2006/114/WE reklamą porównawczą jest każda reklama, która wyraźnie lub przez domniemanie identyfikuje konkurenta albo towary lub usługi oferowane przez konkurenta (wyrok TSUE z 8 maja 2025 r. w sprawie C-697/23).

Więcej:

„Dziennik Gazeta Prawna” z 11 maja, Sławomir Wikariak „Ranking w porównywarce ofert to nie reklama porównawcza”

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 19/2025

0

Dodatek specjalny UBEZPIECZENIA DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW:

  • Katarzyna Ziembicka, TUZ Ubezpieczenia: Bezpieczny Przedsiębiorca Plus z intuicyjnym kalkulatorem i elastycznym zakresem ochrony – str. 13
  • Allianz Polska: Mój Biznes – ubezpieczenie w sam raz dla średnich firm – str. 15
  • TUW „TUW”: Bezpieczny Biznes w TUW-ie – tarcza ochronna dla MŚP w trudnych czasach – str. 16

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Albo z Allianz, albo z VIG – str. 2
  • Dariusz Kondas, INTER Polska: Milion osób do ubezpieczenia na rynku medycznym – str. 5
  • Katarzyna Szepczyńska, Europa Ubezpieczenia: Travel World to nasz bestseller – str. 7
  • LegacyApp – Cyfrowy sejf, który wiąże klienta z polisą na lata – str. 8
  • Openkoda: Jak wybrać technologię dla specjalistycznych produktów ubezpieczeniowych? – str. 9
  • PZU Życie: Żywioły biznesu życiowego – str. 11
  • Marcin Szmidtke: Czarne konie i wypalone gwiazdy – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Nie ma darmowych obiadów? – str. 21
  • Natalia Prokaziuk: Nie bój się życiówki – str. 21
  • Adam Kubicki: Jaką strukturę ma proces negocjacji – str. 22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Bruce Feiler, Dlaczego zmiany w życiu są nieuniknione i jak przejść przez nie silniejszym – str. 22

Anna Spyrzyńska-Kołda na czele Pionu Transformacji i Strategii UNIQA

0
Anna Spyrzyńska-Kołda

W maju do UNIQA w Polsce dołączyła Anna Spyrzyńska-Kołda. Ekspertka z bogatym doświadczeniem w konsultingu pokieruje Pionem Transformacji i Strategii ubezpieczyciela.

W ramach swoich obowiązków Anna Spyrzyńska-Kołda będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie strategii, rozwój modelu agile, rozwój modelu operacyjnego oraz promowanie innowacji. W ścisłej współpracy z właścicielami biznesowymi będzie realizować kluczowe projekty oraz monitorować osiąganie strategicznych wskaźników.

– Cieszę się, że do zespołu UNIQA dołącza osoba z tak szerokimi kompetencjami. Ania ma duże doświadczenie w opracowywaniu strategii biznesowych oraz prowadzeniu transformacji, obejmującej zarówno wzrost, jak i poprawę efektywności procesów. Prowadziła także integracje spółek ubezpieczeniowych oraz współtworzyła nową spółkę ubezpieczeniową od podstaw, z mocnym ukierunkowaniem na innowacje i zorientowanie na klienta. Nie mam wątpliwości, że do UNIQA Ania wniesie nowe pomysły i energię do dalszego dynamicznego rozwoju organizacji oraz doskonale odnajdzie się w naszej unikatowej kulturze organizacyjnej – mówi Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA w Polsce.

Anna Spyrzyńska-Kołda od początku swojej kariery zawodowej jest związana z obszarem strategii i transformacji w sektorze finansowym. Zaczynała jako analityk giełdowy, a następnie zdobywała doświadczenie w firmie EY. Przez ostatnie 12 lat pracowała w McKinsey & Company, gdzie prowadziła projekty na czterech kontynentach.

– Cieszę się, że dołączam do świetnego zespołu, który ma ambitne cele i dużą motywację do działania. Postaram się w pełni wykorzystać swoje dotychczasowe doświadczenia w budowaniu kolejnego etapu rozwoju UNIQA, zarówno od strony innowacji technologicznych, jak i efektywności. Dziękuję zarządowi za zaufanie i otwartość na nowe projekty – podkreśla Anna Sprzyńska-Kołda.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Rolnicy chcą wprowadzenia systemu obowiązkowych ubezpieczeń rolnych

0
Źródło zdjęcia: Canva

Podczas odbywającego się 7 maja 2025 roku posiedzenia sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi przedstawiciele rolników zgłosili postulat wprowadzenia obowiązkowych, powszechnych i państwowo nadzorowanych ubezpieczeń. W ich ocenie prywatne zakłady ubezpieczeń ograniczają dostępność i wysokość ochrony – podał farmer.pl.

Serwis zwraca uwagę, że wśród zastrzeżeń do obecnego systemu rolnicy wymieniali wysokie koszty polis, ograniczoną dostępność (ubezpieczenia od gradu dostępne są od maja), a także zbyt wąski katalog ryzyk objętych ochroną. Poseł Wiesław Różyński zgłosił propozycję wprowadzenia obowiązkowych ubezpieczeń rolnych na wzór OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. W jego ocenie obowiązkowe polisy zwiększą powszechność, a to z kolei obniży koszty jednostkowe. Wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi Stefan Krajewski ujawnił, że resort pracuje nad analizą kosztów takiego systemu.

Podczas posiedzenia padł również postulat stworzenia instytucji państwowej lub półpublicznej, która oferowałaby rolnikom przystępne cenowo ubezpieczenia. Krzysztof Kozak, rolnik z województwa lubelskiego, wskazywał, że system ubezpieczeń wzajemnych można byłoby oprzeć na Agro Ubezpieczeniach powiązanych z KRUS.

Poseł Jan Krzysztof Ardanowski stwierdził z kolei, że niezbędne jest przyjęcie odpowiednich regulacji prawnych, wprowadzających obowiązkowe ubezpieczenia oraz gwarantujących rzetelną likwidację szkód.

farmer.pl z 7 maja, Monika Chlebosz „Ubezpieczenia, które nie chronią – rolnicy żądają zmian”

(AM, źródło: farmer.pl)

Patrick Tiernan nowym CEO Lloyd’s

0
Patrick Tiernan

Rada Lloyd’s of London powołała Patricka Tiernana na stanowisko dyrektora generalnego. Nowy CEO rozpocznie kadencję 1 czerwca 2025 r. Dzień wcześniej ze swoim stanowiskiem pożegna się jego poprzednik, John Neal.

Patrick Tiernan dołączył do Lloyd’s w maju 2021 r. jako pierwszy dyrektor ds. rynków w organizacji. Odpowiadał za ocenę ryzyka, roszczenia, zarządzanie ekspozycją, nadzór nad rynkiem i regulacje międzynarodowe, dystrybucję, strategię dotyczącą nowych podmiotów wchodzących na rynek, globalną sieć Lloyd’s, laboratorium Lloyd’s, akademię Lloyd’s oraz globalnych agentów Lloyd’s.

Nowy CEO ma bogate, blisko 30-letnie doświadczenie. Zanim dołączył do Lloyd’s, piastował szereg stanowisk kierowniczych w Grupie Aviva, w tym dyrektora zarządzającego Commercial Lines & Global Corporate & Specialty oraz dyrektora finansowego Aviva Insurance Limited. Wcześniej był dyrektorem operacyjnym StarStone Insurance i dyrektorem generalnym Centrally Managed Businesses Zurich Insurance Group. Jest biegłym księgowym, członkiem ICAEW i posiada tytuł licencjata z zakresu biznesu i prawa z University College Dublin.

– Jestem zachwycony, że Patrick poprowadzi Lloyd’s w kolejnym etapie jego strategicznego rozwoju – powiedział sir Charles Roxburgh, prezes Lloyd’s – Chciałbym wyrazić swoją wdzięczność Johnowi Nealowi za jego przywództwo w ciągu ostatnich siedmiu lat. Jego wysiłki pomogły Lloyd’s osiągnąć znaczącą poprawę wyników – dodał.

– To ogromny zaszczyt zostać wybranym na stanowisko dyrektora generalnego Lloyd’s. Cieszę się, że mogę przewodzić tak utalentowanej i oddanej grupie ludzi. Mam silne przekonanie co do tego, co możemy wspólnie osiągnąć i nie mogę się doczekać, aby dodać kolejny udany rozdział do historii tej zasłużonej instytucji – skomentował Patrick Tiernan.

Nominacja podlega zatwierdzeniu przez regulatorów finansowych.

(AM, źródło: Lloyd’s)

18,331FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie