Blog - Strona 41 z 1464 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 41

Krzysztof Pająk nowym CEO ARC Europe Polska

0
Krzysztof Pająk

Z dniem 1 marca Krzysztof Pająk objął funkcję prezesa zarządu ARC Europe Polska. Zadaniem menedżera będzie kontynuacja polityki innowacyjności, cyfryzacji usług assistance oraz dalszego zrównoważonego rozwoju firmy.

Krzysztof Pająk od 13 lat jest związany z ARC Europe Polska, gdzie jako dyrektor finansowy aktywnie uczestniczył w strategii rozwoju i optymalizacji operacyjnej.

– Objęcie stanowiska CEO w ARC Europe Polska to dla mnie ogromny zaszczyt oraz dowód zaufania ze strony polskiego zespołu i Grupy ARC Europe. Moim priorytetem jest kontynuacja strategii opartej na wzmacnianiu orientacji na klienta, udoskonalaniu jakości usług i wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań IT. Wszystkie rozwiązania tworzymy z myślą o ludziach, którzy potrzebują szybkiej i skutecznej pomocy, połączonej z empatią w stresującej sytuacji awarii lub wypadku na drodze – zaznacza Krzysztof Pająk.

– Powołanie Krzysztofa Pająka na nowego prezesa zarządu naszej firmy w Polsce zapewnia stabilność naszym partnerom biznesowym, dzięki połączeniu jego unikatowej znajomości polskiego rynku assistance z umiejętnością wprowadzania zmian. Jego ambicja i doświadczenie pozwolą na skuteczną współpracę z naszymi partnerami biznesowymi w Polsce, aby zmaksymalizować satysfakcję końcowych użytkowników – skomentował Willem Aal, CEO ARC Europe Group.

AM, news@gu.com.pl

(źródło:LinkedIn )

Można już zapisywać się na XII Kongres PIU

0
Źródło zdjęcia: PIU

Polska Izba Ubezpieczeń uruchomiła rejestrację na XII Kongres. Spotkanie odbędzie się w dniach 21–22 maja 2025 r. w hotelu Sheraton w Sopocie.

Tegoroczna, dwunasta już edycja Kongresu PIU przebiegać będzie pod hasłem „Konkurencyjność”. Liczba miejsc jest ograniczona – pierwszeństwo w rejestracji mają pracownicy zakładów ubezpieczeń.

Rejestracja

(AM, źródło: PIU)

Bądź Bliżej InterRisk. Rusza program dla pośredników

0
Daniel Kaliszuk

Ciekawe szkolenia, dodatkowe narzędzia sprzedażowe, spotkania z dyrektorami departamentów, abonament aplikacji Avatar Agenta, konkurs dla Partnerów Programu – to tylko niektóre z benefitów przygotowanych dla agentów zaproszonych do tegorocznej edycji „Bądź Bliżej InterRisk”. Spotkania z agencjami zaplanowano w 19 miastach Polski.

Edycja 2025

Wystartowała druga edycjaProgramu „Bądź Bliżej InterRisk”. Firma przygotowała cykl spotkań z agentami ubezpieczeniowymi z całej Polski. Będą mieli oni okazję do poszerzenia swojej wiedzy o ofercie produktowej InterRisk, jak i zapoznania się z dodatkowymi narzędziami wspierającymi ich codzienną pracę.

Pierwsza edycja Bądź Bliżej InterRisk” spotkała się z pozytywnym odbiorem i przyniosła wspólny sukces. Zależy nam, aby nieustannie inwestować i dynamicznie rozwijać ofertę rozwiązań ubezpieczeniowych.

Agenci wykonują ciężką pracę. Naszą rolą jest wspierać ich na każdym etapie sprzedaży polis. To ważne, aby doceniać, jak również służyć im pomocą. Stąd pomysł na taki projekt – mówi Daniel Kaliszuk, członek zarządu InterRisk.

Spotkania w 19 miastach

„Bądź Bliżej InterRisk” to przykład działania, które buduje partnerskie relacje i pomaga zacieśnić więzi na linii InterRisk – agent. W tegorocznej akcji uczestniczy 20 agencji ubezpieczeniowych z całej Polski.

Wśród uczestników „Bądź Bliżej InterRisk”znajdują się zarówno pośrednicy mający biznesowe relacje z InterRisk od ponad 20 lat, jak i agenci ze znacznie krótszym stażem. 

– W ubiegłym roku dynamika sprzedaży naszych ubezpieczeń w agencjach, które uczestniczyły w programie, była znacząco wyższa niż w całej sieci współpracujących z nami firm. Liczymy, że nasza inicjatywa także w tym roku spotka się z dużym zainteresowaniem i przyniesie wzajemne korzyści.

Podczas spotkań stawiamy na otwartość i dialog – wsłuchujemy się w potrzeby i dostosowujemy nasze narzędzia, tak aby tworzyć spersonalizowane rozwiązania dla każdego partnera InterRisk – dodaje Dariusz Łojko, dyrektor Departamentu Sprzedaży Detalicznej InterRisk.

Pierwsze spotkania przedstawicieli departamentu sprzedaży detalicznej z agencjami w ramach Programu „Bądź Bliżej InterRisk” odbyły się 12 lutego w Katowicach, Mikołowie i Bielsku-Białej. Zapraszamy do śledzenia relacji na profilu Facebook InterRisk.    

Firma fasadowa na rynku ubezpieczeniowym

0
Sławomir Dąblewski

Przyjmuje się, że firma fasadowa to taka, która jest wykorzystywana do agresywnego planowania podatkowego lub unikania płacenia podatków. Może kierować przepływy finansowe za pośrednictwem podmiotów fasadowych do jurysdykcji, w których nie ma podatków lub są one bardzo niskie, lub gdzie podatki można łatwo obejść.

Podobnie niektóre osoby mogą wykorzystywać firmy fasadowe do ochrony aktywów – w szczególności nieruchomości – przed podatkami, zarówno w kraju zamieszkania, jak i w kraju, w którym znajduje się nieruchomość. Jeśli spółka zostanie uznana za spółkę-wydmuszkę, nie będzie mogła korzystać z ulg podatkowych i korzyści wynikających z sieci umów podatkowych swojego państwa członkowskiego.

Dyrektywa znana pod nazwą ATAD 3 Komisji Europejskiej ma na celu zwalczanie niewłaściwego wykorzystywania podmiotów fasadowych do celów podatkowych i zapewnić, że podmioty w Unii Europejskiej, które mają minimalną lub żadną działalność gospodarczą, nie będą mogły korzystać z korzyści podatkowych i nie będą stanowić obciążenia finansowego dla podatników. Dyrektywa miała wejść w życie 1 stycznia br. Przez Polskę nie jest jeszcze ratyfikowana.

Jak się okazuje w praktyce, firma fasadowa może odnaleźć się na gruncie rynku ubezpieczeniowego. Informację o postępowaniu prowadzonym przez prokuraturę okręgową w W. znalazłem na jednym z portali finansowych. Przedmiotem postępowania wyjaśniającego wszczętego na skutek zawiadomienia wniesionego przez sygnalistę jest możliwość popełnienia przestępstwa na gruncie przepisów Kodeksu karnego przy zawieraniu komunikacyjnych umów flotowych. Poszkodowanym ma być jeden z liderów rynku ubezpieczeniowego.

Proceder miał polegać na tym, że polisy komunikacyjne OC były wystawiane na podmioty fasadowe, nie zaś na podmioty właściwe, co skutkowało znacznie niższymi składkami ubezpieczeniowymi. Szkody mogą być wielomilionowe i dotyczyć znacznie niższych kwot z tytułu wpływu należnych składek na konto ubezpieczyciela, ale również narażać go na kolejne straty w przyszłości w postaci wypłat sum ubezpieczenia na skutek szkód w wysokości nieproporcjonalnie wyższej wobec uprzednio prognozowanej. Takie transakcje miały na celu obniżenie kosztów związanych z obowiązkowym ubezpieczeniem OC pojazdów dla podmiotów właściwych. Względy podatkowe raczej nie były brane pod uwagę, acz firma wydmuszka, opłacając choćby zaniżone kwoty składek, uwzględniała je w kosztach działalności, obniżając dochody (jeśli w ogóle były) i tym samym podatek PIT lub CIT, składkę zdrowotną w przypadku przedsiębiorców.

Rzecz w tym, że jeżeli ubezpieczający pojazdy podmiot właściwy miał szkodowość na poziomie składki, na kolejny okres ubezpieczenia skutkowałoby to znacznym ich wzrostem. Przy zmianie podmiotu na firmę fasadową problem nie występował, bowiem firma nie mając na swoim koncie szkód komunikacyjnych, mogła uzyskać znacznie niższe stawki.

Podejrzenia o nieuczciwy biznes skierowane są na jednego z największych pośredników na polskim rynku ubezpieczeniowym zrzeszającego kilkadziesiąt różnych podmiotów, w tym spółki brokerskie i agencyjne, porównywarki ubezpieczeniowe.

Aby ominąć historię szkodowości, najczęściej stosowanym sposobem jest przeniesienie pojazdów na podstawie umowy o zarządzaniu flotą do firmy fasadowej albo utworzenie oddziału firmy z dłuższym numerem regon.

Sławomir Dąblewski

dablewski@gmail.com

OFE utrzymały się na ścieżce solidnego wzrostu

0
Małgorzata Rusewicz

W lutym większość otwartych funduszy emerytalnych, które ok. 80% aktywów mają ulokowane w akcjach krajowych spółek, odnotowała solidny zysk. Średni wynik na poziomie 4,8% dołożył do aktywów OFE 10,8 miliarda złotych. Jeśli nie liczyć znakomitego stycznia (16,6 mld zł), to największy przyrost od roku – wynika z danych zebranych przez Analizy.pl.

W minionym miesiącu najlepiej poradził sobie OFE Pocztylion, którego jednostki zyskały na wartości 5,3%. Najsłabszy okazał się Generali OFE, choć jak zauważają analitycy, jego wynik uplasował się na przyzwoitym poziomie 4,4%.

W lutym wartość aktywów zgromadzonych w OFE wzrosła o 10,02 mld zł, do 239,34 mld zł. Wynik zarządzania zwiększył ich stan o prawie 10,8 mld zł, ale ujemne saldo przepływów między funduszami a ZUS obniżyło ten rezultat. Wzrost aktywów odnotowały wszystkie OFE. Numerem jeden był OFE Pocztylion, który powiększył wartość zgromadzonych aktywów o 5%.

– OFE kończą luty z wynikiem 4,8%, a ich rezultat z ostatnich trzech miesięcy wynosi 13,8%. Polskie fundusze emerytalne w długim okresie notują wzrosty, efektywnie pomnażając kapitał emerytalny Polaków – w ciągu ostatnich 36 miesięcy zarobiły 54% dla swoich członków. Ostatnie tygodnie pokazują, że ze względu na decyzje gospodarcze nowej administracji USA na rynkach może pojawić się więcej zmienności, należy podejrzewać, że możemy tego doświadczyć również w Polsce. Nie zmienia to jednak faktu, że najlepszym znanym sposobem na zgromadzenie dodatkowego źródła dochodu w okresie emerytury jest systematyczne oszczędzanie i konsekwentne inwestowanie – komentuje Małgorzata Rusewicz, prezeska Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych.

(AM, źródło: Analizy.pl)

Generali Polska ponownie oficjalnym ubezpieczycielem Operacji Czysta Rzeka

0
Zdjęcie z akcji otwarcia w Kłodzku wykonane przez Radosława Pietragę (Materiały Operacji Czysta Rzeka)

Już po raz trzeci Generali Polska zapewni ochronę NNW wolontariuszom Operacji Czysta Rzeka. Społeczne sprzątanie rzek rusza już po raz siódmy.

Operacja Czysta Rzeka to największa skoordynowana akcja społecznego sprzątania rzek w Polsce – działa od 2019 roku. Co roku liczba zaangażowanych osób rośnie, a w 2024 roku w sprzątaniu rzek i ich okolic wzięło udział niemal 30 tys. wolontariuszy.

1 marca Sztab Główny zorganizował pierwszą akcję Operacji Czysta Rzeka. Tym razem wolontariusze spotkali się w Kłodzku nad Nysą Kłodzką, by sprzątać brzegi rzeki, która we wrześniu 2024 roku wdarła się do miasta.

– Cieszymy się, że kolejny raz Generali Polska zostało oficjalnym ubezpieczycielem Operacji Czysta Rzeka. Jest to inicjatywa, która nie tylko pomaga dbać o środowisko, ale też ma walor edukacyjny. Wiem z poprzednich edycji, że już samo organizowanie sprzątania okolic rzek uświadamia osobom, które nad nimi wypoczywają czy spacerują, że warto zadbać o to, by po prostu nie śmiecić. Co roku akcja zyskuje również coraz więcej wolontariuszy, a także partnerów, którzy ją wspierają. Zaangażowanie Generali Polska w tę akcję jest zgodne z naszą strategią: chcemy inspirować innych do odpowiedzialnego zachowania i wspólnie działać na rzecz lepszej przyszłości. Wierzymy, że poprzez wywieranie pozytywnego wpływu możemy zachęcać naszych interesariuszy do odpowiedzialnego zachowania. Jednocześnie zapewniamy uczestnikom akcji to, na czym najbardziej się znamy, ochronę ubezpieczeniową – mówi Justyna Szafraniec, dyrektorka ds. PR Generali Polska.

W ramach współpracy Generali Polska ubezpiecza wolontariuszy zgłoszonych do akcji Operacji Czysta Rzeka w zakresie następstw nieszczęśliwych wypadków. Polisa zapewnia nie tylko wypłatę pieniędzy w sytuacji, gdy podczas sprzątania uczestnik akcji dozna trwałego uszczerbku, ale również pokryje m.in. koszty leczenia NNW, koszty zakupu przedmiotów ortopedycznych czy rehabilitacji. Ponadto Generali Polska zapewnia ubezpieczenie aut Operacji oraz chroni Fundację.

(AM, źródło: Generali)

PZU partnerem Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego 2025

0
Źródło zdjęcia: Filharmonia Narodowa

PZU dołączył do grona partnerów XIX edycji Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina – jednego z najważniejszych wydarzeń kulturalnych i muzycznych na świecie.

– PZU od lat wspiera ważne wydarzenia ze świata kultury i sztuki, angażując się w projekty na rzecz upowszechniania kultury oraz dziedzictwa narodowego. Współpraca z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina i wsparcie Konkursu Chopinowskiego – wydarzenia z blisko 100-letnią tradycją – to zaszczyt i naturalne dopełnienie naszej działalności w obszarze mecenatu kulturalnego – powiedział Andrzej Klesyk, prezes PZU SA.

Współpraca PZU z Instytutem jest realizowana na wielu płaszczyznach. Ubezpieczyciel będzie również złotym partnerem Festiwalu „Chopin i jego Europa 2025” oraz koncertów upamiętniających rocznicę urodzin i śmierci kompozytora. Firma wesprze też miejsca, z którymi jego postać była bezpośrednio związana – Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie oraz dom urodzenia Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli.

Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina to jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych i muzycznych na świecie. Konkurs odbywa się co pięć lat i jest jednym z najstarszych i najbardziej renomowanych przedsięwzięć muzycznych na świecie.

(AM, źródło: PZU)

Allianz Partners i Chery International razem ruszają na podbój Europy

0
Źródło zdjęcia: Allianz Partners

Allianz Partners podpisał porozumienie o strategicznej współpracy obejmującej rynki europejskie z firmą Chery International, chińskim producentem samochodów. W ramach partnerstwa Chery będzie opracowywać programy ubezpieczeń oraz usługi, obejmujące OC, AC, pomoc drogową oraz rozszerzenie gwarancji na nowe/używane pojazdy i akumulatory (EXW), a także usługi dodatkowe dla sprzedaży aut i flot komercyjnych w Europie.

Partnerstwo obejmie ponadto inicjatywy związane z optymalizacją TCO (całkowitego kosztu posiadania), projekty z zakresu ESG, łączności danych oraz rozwiązań pochodnych, takich jak ubezpieczenia telematyczne (UBI), mobilność jako usługa (MaaS) czy ochrona cyber.

Partnerzy zamierzają tworzyć i wdrażać produkty i usługi na kluczowych rynkach europejskich, w tym we Włoszech, w Polsce i Hiszpanii. Dodatkowe nowe rynki, na których Chery prowadzi działalność operacyjną, takie jak Belgia, Francja, Niemcy i Holandia, będą wspólnie oceniane i rozpatrywane pod kątem potencjalnej ekspansji w 2025 roku i latach późniejszych.

 – Jesteśmy podekscytowani możliwością wsparcia Chery, lidera chińskiego eksportu samochodów, w międzynarodowej ekspansji. To partnerstwo świadczy o wysokim uznaniu dla marki Allianz wśród chińskich producentów OEM i podkreśla nasze zaangażowanie na rzecz globalnych graczy w obszarze mobilności. Dzięki naszemu doświadczeniu w zakresie usług ubezpieczeniowych i assistance, oferujemy kompleksowe rozwiązania, które zapewniają spokój i bezpieczeństwo klientom, a także wspomagają rozwój marki Chery w Europie – skomentował Jean-Marc Pailhol, dyrektor ds. Globalnych Partnerstw Strategicznych oraz członek zarządu Allianz Partners.

– Nasze partnerstwo znacznie wzmocniło doświadczenie użytkowników, stanowiąc silną podstawę do rozwoju marki Chery na rynku europejskim. W pełni odzwierciedla ono wspólne zaangażowanie w podejście zorientowane na użytkownika oraz ciągłą innowację w modelach usługowych. W 2025 roku Chery International, we współpracy z partnerami, wykorzysta strategiczne możliwości wynikające z szybkiego rozwoju rynku pojazdów elektrycznych w celu dokonania dalszej ekspansji w Europie – dodał Charlie Zhang, wiceprezes wykonawczy Chery International.

Trzyletnia umowa będzie obowiązywać do 31 grudnia 2027 roku.

(AM, źródło dfusion)

Unum dokona cesji na rzecz Fortitude Re

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa Unum zamierza scedować na rzecz Fortitude Re 3,4 miliarda dolarów rezerw ustawowych na indywidualną opiekę długoterminową (long-term care, LTC) oraz ok. 120 mln dol. składki na indywidualne ubezpieczenie na wypadek niepełnosprawności (individual disability insurance, IDI). Ubezpieczyciel będzie nadal obsługiwać i administrować reasekurowanymi polisami.

Równocześnie z zamknięciem transakcji reasekuracyjnej z Unum, Fortitude Re zawrze umowę retrocesji 100% ryzyk ubezpieczeniowych LTC i IDI z wysoko ocenianym globalnym partnerem reasekuracyjnym.

– Ogłoszona transakcja z Fortitude Re jest zgodna z naszą strategią rozwoju wiodącej działalności w zakresie świadczeń pracowniczych przy jednoczesnym zmniejszeniu naszej ekspozycji na dotychczasową działalność w zakresie opieki długoterminowej – komentuje Richard P. McKenney, prezes i dyrektor generalny Unum. Jak dodaje, dzięki temu działaniu Unum jeszcze bardziej poprawi swój profil ryzyka i skupi się na bardziej efektywnych kapitałowo, przynoszących wyższe zyski podstawowych obszarach działalności.

(AM, źródło: PIU)

UFG: Rekordowy poziom wypłat z ubezpieczeń OC i AC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ubiegłym roku ubezpieczyciele wypłacili 19,24 mld zł odszkodowań z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i autocasco. To rekordowy wynik, o blisko 3 mld zł wyższy od odnotowanego w 2023 r., tj. 16,34 mld zł. Tylko z OC ppm. wypłacono 10,97 mld zł – wynika z danych zgromadzonych przez Ośrodek Informacji Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Raport OI UFG wskazuje, że w 2024 roku poszkodowani zgłosili do ubezpieczycieli ponad 1,86 mln szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych, o ponad 114 tys. więcej (6,5%) niż w 2023 r. Z OC ppm. zgłoszono 1,02 mln szkód (975,5 tys. rok wcześniej), z czego 970 tys. szkód na majątku, a 46,8 tys. na osobie (w 2023 r. odpowiednio: 929,6 tys. i 45,9 tys.). Z AC zgłoszono 844,9 tys. szkód – o blisko 73 tys. więcej niż przed rokiem.

11 mld zł wypłat z OC

Wzrost liczby szkód, a także coraz wyższe koszty ich likwidacji przełożyły się na znacznie wyższą wartość wypłaconych odszkodowań. Z OC ppm. z tytułu likwidacji szkód w mieniu ubezpieczyciele wypłacili 9,34 mld zł, wobec 8,27 mld zł w 2023 roku, a z tytułu szkód osobowych –1,63 mld zł, wobec 1,39 mld zł dwanaście miesięcy wcześniej. W sumie wypłaty z obowiązkowych polis wyniosły 10,97 mld zł, o ponad 16% więcej niż przed rokiem.

Z kolei wartość odszkodowań z AC przekroczyła kwotę 8,27 mld zł, wobec 6,91 mld zł w 2023 r., co oznacza wzrost o ponad 19,6%.

Liczba aktywnych polis OC ppm. wyniosła na koniec 2024 r. ponad 29,7 mln szt., zaś polis AC – 7,7 mln szt. Stosunek liczby polis AC do OC wyniósł 26,1%, wobec 25,7% na koniec 2023 r.

Uwaga na poniedziałki i piątki

Z danych UFG można również dowiedzieć się, kiedy najczęściej dochodzi do zdarzeń drogowych skutkujących wypłatą odszkodowań. Najbardziej szkodowymi miesiącami w OC ppm. były październik, maj i styczeń. Wśród dni tygodnia zdecydowanie przoduje piątek.

Z kolei miesiące, w których doszło do największej liczby szkód z AC, to lipiec, maj i czerwiec. Najbardziej szkodowym dniem tygodnia w tym przypadku jest poniedziałek.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

18,286FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie