Blog - Strona 43 z 1481 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 43

Antidotum na krótkowzroczność

0
Ari Wallach, Sens bycia. Twoje życie w długiej perspektywie, tłum. Bartosz Sałbut, Wydawnictwo MT Biznes, cena 37,42 zł

Wiele współczesnych problemów, począwszy od zmiany klimatu, przez lęki związane z pracą, wynika z krótkowzrocznego myślenia o rzeczywistości. Atakujące nas ze wszystkich stron powiadomienia i „wiadomości z ostatniej chwili” obciążają nasz układ nerwowy, zmuszają do natychmiastowego reagowania i odrywają od tego, co naprawdę istotne.

Futurysta Ari Wallach w swojej książce Sens bycia pokazuje, jak to zmienić. Wzywa do przejścia od reakcyjnego i krótkowzrocznego myślenia do poszerzania horyzontów i przyjęcia długiej perspektywy, która wykracza poza dziś i jutro, sięgając nawet setek lat do przodu.

Autor czerpie z dorobku historii, teologii, neurobiologii, psychologii ewolucyjnej oraz technologii społecznych, dzięki czemu podpowiada, jak sensowniej wybiegać myślami w przyszłość, mniej intensywnie reagować na stresujące wydarzenia, doskonalić się w sztuce współpracy, a nawet podsycać w sobie kreatywność.

Wallach zachęca nas do zadania sobie pytania: „Po co?”. Chce, żebyśmy zastanawiali się, jaki główny cel przyświeca naszym działaniom i jak wpisują się one w nasze wartości. Jego zdaniem to samo pytanie powinniśmy zadawać cywilizacji.

Rozpatrywanie wszelkich dylematów – zawodowych, małżeńskich, rodzicielskich czy związanych z ideą bycia dobrym człowiekiem – pozwoli nam już dziś żyć pełniej i w większej równowadze, da na to szansę również kolejnym pokoleniom.

– Jak Viktor E. Frankl w książce Człowiek w poszukiwaniu sensu Ari Wallach kreśli dla nas drogę, na której możemy odnaleźć sens i nadzieję w okresie przejściowym, czyli między tym, co było, a tym, co będzie. Robi to mocą swoich spostrzeżeń i prowokacyjnych myśli nie tylko jako futurysta, ale także jako ojciec, który troszczy się o to, jaki świat zostawimy naszym potomkom – podkreśla Alec Ross, autor książek Świat przyszłości oraz The Raging 2020s.


Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35 – kod jest ważny dla całej oferty Wydawnictwa MT Biznes. Przy promocjach specjalnych rabat może być wyższy.

Zarządzanie ryzykiem w branży TSL okiem ekspertów ERGO Hestii

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

„Magazyny – świadomość ryzyka, dobre praktyki inżynierskie i ubezpieczenia” to hasło, pod jakim 20 marca w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie odbyła się konferencja brokerska, zorganizowana przez ERGO Hestię. W jej trakcie prelegenci i około 150 uczestników dyskutowało o możliwościach wsparcia sektora magazynowego i logistycznego przez rynek ubezpieczeń.

Otwierająca spotkanie Anna Majewska, dyrektorka Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych ERGO Hestii, przyznała, że idea zorganizowania konferencji dotyczącej transportu i logistyki w kontekście zarządzania ryzykiem oraz ubezpieczeń narodziła się już trzy lata temu. Różne czynniki (m.in. pandemia) sprawiły jednak, że dopiero teraz mogła się ona odbyć.

– My w ERGO Hestii od lat jesteśmy w stanie rzetelnie i w sposób kompleksowy odpowiedzieć na wszystkie problemy branży TSL. Mamy wszystkie produkty, które temu służą – podkreśliła ekspertka. Przypomniała, że sopocki ubezpieczyciel jest liderem segmentu transportu ciężkiego (flot pojazdów). – Mamy 30% tego rynku – zaznaczyła Anna Majewska. Dodała, że ERGO Hestia jest w stanie zabezpieczyć kompleksowo ryzyka majątkowe w segmencie magazynowym. – A jest to wymagające – podsumowała.

– W ubiegłym roku branża magazynowo-logistyczna urosła o 10%. 9,6 milionów metrów kwadratowych urosła przestrzeń logistyczna. Jest bardzo dużo nowych wyzwań związanych z prowadzeniem tego biznesu. Obserwujemy duży wzrost sprzedaży e-commerce, wzmożoną ilość magazynów budowanych blisko dużych aglomeracji miejskich, w efekcie czego zmienia się ścieżka transportowa i ścieżka logistyczna. Deweloperzy i inwestorzy inwestują też w sztuczną inteligencję. Bardzo ważne jest również ESG. Wszystko to ma wpływ na ryzyko i na to, jak postrzegamy ten biznes – wyliczała z kolei Anna Zabłocka, dyrektorka Przedstawicielstwa Korporacyjnego (PK) w Warszawie, największego oddziału sopockiego ubezpieczyciela.

Powierzchnie magazynowe – teraźniejszość i przyszłość

W części merytorycznej dr Grzegorz Lichocik z Akademii Leona Koźmińskiego przedstawił aktualną sytuację i perspektywy rozwoju rynku powierzchni logistycznych. Szczególne zainteresowanie zebranych wzbudził udział poszczególnych graczy w tym sektorze oraz źródła ich pozycji (np. współpraca z funduszami private equity), regionalna struktura powierzchni magazynowych w Polsce, a także prognozy na najbliższe dwa lata dotyczące zachowań popytowych najemców. Ekspert wskazał m.in., że oczekuje się wzrostu inwestycji ze strony firm poszukujących przyjaznych miejsc (tzw. friendshoring) w celu dywersyfikacji miejsc produkcji. Dr Grzegorz Lichocik zwrócił również uwagę, że największego potencjału wzrostu upatruje się w firmach z sektora e-commerce, a także dystrybucji towarów, gdzie duży udział ma branża logistyczna.

O ocenie ryzyka i nowoczesnej prewencji

W kolejnym wystąpieniu Zbigniew Żyra, dyrektor Biura Hestia Corporate Solutions, odpowiedzialny za obsługę inżynierską w zakresie prewencji szkodowej, oraz Piotr Przybysz, zastępca dyrektora w Biurze Hestia Corporate Solutions zajmujący się m.in. oceną ryzyk majątkowych, w brawurowej prezentacji przedstawili kwestię oceny ryzyka w magazynach. Obaj eksperci zaprezentowali zasadnicze reguły inżynierskie, nowoczesne rozwiązania prewencyjne oraz ryzyka związane z fotowoltaiką i magazynami energii. Zbigniew Żyra na przykładzie hałdy węgla sprowadzonego z Afryki, spoczywającej w gdańskim porcie, zwrócił uwagę na niebezpieczeństwo związane z magazynami otwartymi – obejmujące również kwestie środowiskowe i zagrożenie dla zdrowia ludzkiego. Szczegółowo omówił też czynniki zagrożenia pożarowego w magazynach, podkreślając rosnące ryzyko umyślnych podpaleń, wynikających m.in. z aktów sabotażu.

Szersza relacja z konferencji ukaże się wkrótce na łamach „Gazety Ubezpieczeniowej”.

AM

Zyskowny rok PKO Ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ubiegłym roku PKO Ubezpieczenia osiągnęło wynik finansowy netto w wysokości 225,5 milionów złotych, przewyższając zysk z 2023 r. o ponad 35 mln zł. Ubezpieczyciel zebrał też blisko miliard złotych składek.

– Zrealizowaliśmy wszystkie istotne dla naszej firmy cele. Osiągnęliśmy pierwszy raz w historii wynik finansowy netto, który przekracza 220 mln zł. Zebraliśmy blisko 1 mld składki przypisanej, i to pomimo wyzwań, jakie dla branży bancassurance niosła Rekomendacja U. W 2024 r. zakończyliśmy bardzo ważny etap rozwoju naszego biznesu. Z sukcesem udostępniliśmy nowe ubezpieczenie PKO Życie. Nowy produkt życiowy, obok PKO Dom i PKO Moto, dopełnił naszą paletę polis samodzielnych, osadzonych w pełni cyfrowym środowisku i dystrybuowanych omnikanałowo w PKO Banku Polskim. Jest to trzecie ważne wdrożenie w ramach naszej długofalowej strategii – mówi Leszek Skop, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia. – W ciągu ostatnich trzech lat wprowadziliśmy usługi bancassurance na nowoczesny, niespotykany dotąd poziom. Rozwinęliśmy nowy model biznesowy, którego filarem są ubezpieczenia samodzielne. Taki biznes stwarza doskonałe możliwości do dalszej efektywnej pracy, której centrum uwagi jest bezpieczeństwo finansowe naszych klientów – dodaje.

Składka przypisana brutto dla obu spółek wyniosła 971,1 mln zł, z czego 707,6 mln zł (+4,4% r/r) zebrało towarzystwo majątkowe, a 264,1 mln zł (–52,2% r/r) życiowa. Za wzrost sprzedaży w biznesie majątkowym odpowiadała „komunikacja” (+52%) oraz ubezpieczenia mieszkań (+35%). Z kolei w biznesie życiowym spadek był spowodowany koniecznością dostosowania oferty do Rekomendacji U, w tym zmianą płatności jednorazowej na regularną. Obie spółki utrzymały bezpieczny poziom pokrycia kapitałowego środkami własnymi zgodnie z wymogami dyrektywy Solvency II.

W minionym roku PKO Ubezpieczenia kontynuowało prace nad nowymi rozwiązaniami technologicznymi, w szczególności w ubezpieczeniach samodzielnych. Jednym z wprowadzonych rozwiązań jest możliwość samoobsługi klientów w wielu procesach posprzedażowych, za pośrednictwem bankowości elektronicznej oraz na stronie internetowej ubezpieczyciela.

– Nasze plany na lata 2025–2027 wpisują się w strategię grupy kapitałowej, która zakłada dynamiczny rozwój ubezpieczeń oraz wzrost składki przypisanej do 2,4 mld zł. Aby osiągnąć ten cel, skoncentrujemy się na pogłębianiu współpracy z PKO BP oraz PKO Leasing. Dążymy do tego, aby stać się ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla milionów klientów banku, jednocześnie wzbogacając ofertę ubezpieczeniową w nowych ekosystemach bankowych. Nadal będziemy rozwijać współpracę z PKO Leasing, aby oferować nasze ubezpieczenia PKO Auto i GAP w jej kanałach partnerskich – mówi Leszek Skop. Ubezpieczyciel obsługuje ponad 1,9 mln polis. Poziom satysfakcji klientów NPS w ostatnim kwartale 2024 r. wyniósł 48,6.

(AM, źródło: PKO Ubezpieczenia)

UKNF wyjaśnia motywy i cele wprowadzenia nowych rekomendacji dystrybucyjnych

0

Na blogu nadzorczym Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego został opublikowany tekst, w którym Maciej Podlewski, dyrektor w Departamencie Nadzoru nad Systemem Zarządzania i Dystrybucją Ubezpieczeń, oraz Olga Orzechowska, kierowniczka w Departamencie Nadzoru nad Systemem Zarządzania i Dystrybucją Ubezpieczeń UKNF, przedstawiają powody, dla których Urząd podjął prace nad rekomendacjami dla zakładów ubezpieczeń dotyczącymi dystrybucji ubezpieczeń oraz cele, jakie zamierza osiągnąć przez ich wprowadzenie.

Eksperci UKNF wskazują, że rekomendacje to rodzaj narzędzia, za pomocą którego organ nadzoru przede wszystkim przeciwdziała nieprawidłowościom odnotowanym podczas realizacji działań nadzorczych. Są one również odpowiedzią na pytania stawiane nadzorowi dotyczące interpretacji przepisów prawa. W rekomendacjach KNF wskazuje także praktyki rynkowe, które powinny być stosowane przez podmioty nadzorowane, aby wyeliminować nieprawidłowości.

Koniec z „pustymi pudełkami”

„Zasadniczym celem tych regulacji jest eliminacja oferowania tzw. pustych pudełek – produktów, które z różnych przyczyn nie są dobre dla klienta – nie zapewnią mu realnej ochrony w razie wypadku ubezpieczeniowego. Taką ochronę daje przede wszystkim zakres ochrony dopasowany do potrzeb klienta, bez zaskakujących wyłączeń odpowiedzialności, oraz suma ubezpieczenia w wysokości, która będzie faktycznym wsparciem w razie zajścia zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową. Niezwykle istotne również jest to, aby informacje przekazywane klientowi przez dystrybutora były zrozumiałe i rzetelne, dzięki czemu klient będzie mógł podjąć świadomą decyzję co do wyboru produktu. Naturalną konsekwencją tych zmian było podwyższenie poziomu oczekiwań wobec dystrybutorów. Mają oni postępować uczciwie, rzetelnie i profesjonalnie, zgodnie z najlepiej pojętym interesem swoich klientów” – piszą eksperci nadzoru.

Problemy wymagają reakcji

Maciej Podlewski i Olga Orzechowska zwracają uwagę, że KNF zgromadziła wiedzę na temat działalności dystrybutorów ubezpieczeń oraz zidentyfikowała niepożądane zjawiska w działalności zakładów ubezpieczeń i pośredników ubezpieczeniowych. Efektem tych działań są oczekiwania nadzorcze sformułowane w projekcie rekomendacji. Komisja wskazała jednocześnie, w jaki sposób rozumie właściwą realizację norm wynikających z przepisów prawa w obszarze objętym projektowanymi rekomendacjami.

„Dostrzegamy problemy związane z nieprawidłowym stosowaniem przepisów prawa w relacjach z klientem – przede wszystkim w procesie określania wymagań i potrzeb klienta oraz z wypełniania obowiązków informacyjnych wobec klienta. Określenie wymagań i potrzeb to kluczowe zadanie dystrybutora – błąd może nieść istotnie negatywne konsekwencje dla klienta, doprowadzając do zawarcia umowy, która nie chroni w pełni życia, zdrowia lub majątku klienta. Obserwowane problemy wynikają również w dużej mierze z niewłaściwej organizacji czynności dystrybucyjnych oraz niewystarczającego nadzoru nad dystrybucją własną i nad agentami ubezpieczeniowymi” – czytamy.

Nadzór oczekuje dialogu

Eksperci zaznaczają, że inną istotną kwestią wskazaną w projekcie rekomendacji jest wyeliminowane z dystrybucji produktów, które nie zapewniają odpowiedniej wartości dla klienta, niezależnie od rodzaju produktu i kanału dystrybucji. W tym zakresie nadzór kontynuuje działania zapoczątkowane wydaniem interwencji produktowej oraz Rekomendacji U z 2023 roku.

„Przedstawiając do konsultacji projekt rekomendacji, mamy nadzieję na merytoryczny dialog z rynkiem przy redagowaniu ich ostatecznej wersji. Rzetelna recenzja projektowanych regulacji z całą pewnością posłuży powstaniu dokumentu, który w istotny sposób poprawi jakość funkcjonowania procesów dystrybucyjnych w zakładach ubezpieczeń” – podsumowują Maciej Podlewski i Olga Orzechowska.

Cały wpis

Projekt rekomendacji

(AM, źródło: KNF)

TUW „TUW” z nowościami na wiosenny sezon sprzedaży upraw rolnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wraz z rozpoczęciem wiosny TUW „TUW” rozpoczęło sezon ubezpieczania upraw rolnych. W tym roku zakład oferuje ponad 20 wariantów ubezpieczenia upraw, w tym również z dopłatami z budżetu państwa, które mogą wynosić do 65% składki.

Rolnicy mogą ubezpieczać uprawy przed skutkami niekorzystnych zjawisk atmosferycznych, m.in. takich jak huragan, powódź, deszcz nawalny, grad, susza, ujemne skutki przezimowania oraz przymrozki wiosenne.

W TUW „TUW” uprawy rolne można też ubezpieczyć od ryzyka wystąpienia szkód na skutek zastoisk wodnych spowodowanych długotrwałym opadem deszczu, a także od ognia oraz strat jakościowych w burakach cukrowych (utrata polaryzacji).

Nowości w tegorocznej ofercie

Rozszerzony został katalog upraw objętych dopłatą do składki ubezpieczenia z budżetu państwa, o uprawy: słonecznika, facelii, lnu, konopi włóknistych, bobowatych drobnonasiennych, roślin zielarskich, gorczycy.

Ponadto rozbudowano zakres ubezpieczenia o możliwość ubezpieczenia upraw pod osłonami – ochrona ubezpieczeniowa obejmuje aż 14 rodzajów ryzyka. A także wprowadzona została tdodatkowa możliwość rozszerzenia ryzyka deszczu nawalnego o szkody całkowite powstałe na skutek zastoisk wodnych, które powstały w wyniku zalania terenu przez długotrwałe opady deszczu.

(AM, źródło: TUW „TUW”)

Munich Re przejmuje NEXT Insurance dla ERGO

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

19 marca Munich Re zawarł umowę przejęcia NEXT Insurance. Insurtech stanie się częścią ERGO, podstawowej działalności ubezpieczeniowej reasekuratora.

– Ta transakcja oznacza początek nowego rozdziału dla ERGO. Razem z NEXT Insurance wykorzystamy bardzo atrakcyjny rynek zagraniczny, odblokowując znaczące możliwości wzrostu, dywersyfikując nasze obecne portfolio biznesowe. Jednocześnie będziemy współpracować z NEXT Insurance, aby wykorzystać ich najnowocześniejszą technologię – powiedział Markus Riess, CEO ERGO Group.

– Transakcja popchnie nas do przodu, pozwalając nam na skalowanie naszego podejścia opartego na technologii i umożliwić jeszcze większej liczbie właścicieli małych firm korzystanie z innowacyjnych rozwiązań ubezpieczeniowych – dodał Guy Goldstein, CEO NEXT Insurance.

Założona w 2016 r. i mająca siedzibę w Palo Alto w Kalifornii NEXT Insurance jest insurtechem działającym w sektorze ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych. Firma oferuje proste, cyfrowe ubezpieczenia dla małych przedsiębiorstw, w tym odpowiedzialność cywilną. W 2024 r. NEXT Insurance wygenerowało przychód w wysokości 548 milionów dolarów. Obecnie firma obsługuje ponad 600 tys. klientów i zatrudnia około 700 pracowników.

W tej chwili ERGO Group AG jest głównym udziałowcem NEXT Insurance, posiadając około 29% kapitału zakładowego spółki. Jako część grupy insurtech ma wnieść wkład w jej zysk netto na poziomie średnioterminowym rzędu trzech milionów dolarów, z dalszym znacznym potencjałem wzrostu zysków.

Ostateczna umowa została zawarta przy wycenie NEXT Insurance na poziomie 2,6 mld dol. Zamknięcie transakcji podlega zwyczajowym warunkom, w tym wymaganym zatwierdzeniom regulacyjnym, i jest oczekiwane w trzecim kwartale 2025 r.

(AM, źródło: ERGO)

Grecja: Ludzie rozumieją wartość ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Według Stowarzyszenia Greckich Firm Ubezpieczeniowych (AAEE) całkowita suma składek wygenerowanych przez firmy członkowskie w 2024 r. wzrosła o 8,7% w stosunku do roku poprzedniego i wyniosła 5,68 mld euro.

Składka z ubezpieczeń non-life wzrosła o 9,4%, osiągając 2,95 mld euro. Ubezpieczenia komunikacyjne stanowiły niemal połowę biznesu non-life i przyniosły 1,13 mld euro, więcej o 7,6% r/r. Linie ubezpieczeń majątkowych odpowiadały za 651,37 mln euro składek, osiągając wzrost 14,8% r/r. Wzrost składki z ubezpieczeń na życie wyniósł 7,9%, a jej suma 2,73 mld euro. W 2024 r. greccy ubezpieczyciele wypłacili z polis 2,17 mld euro.

Prezes stowarzyszenia, Alexandros Sarrigeorgiou skomentował wyniki: – W 2024 r. nastąpiła kontynuacja trendu zwyżkowego w generowaniu składek, zarówno w ubezpieczeniach ogólnych, jak i na życie. Warto zauważyć, że wzrost znacząco przewyższał inflację. Świadczy to o tym, że coraz więcej osób rozumie wartość ubezpieczenia jako inwestycji w przyszłość i ochronę.

Na greckim rynku ubezpieczeniowym działa 30 lokalnych firm ubezpieczeniowych, 17 oddziałów zagranicznych ubezpieczycieli i 3 towarzystwa wzajemne.

(AC, źródło: Xprimm)

Pożegnanie Aleksandra Rody od TU Zdrowie

0

Ostatnie pożegnanie

Aleksandra Rody

prezesa zarządu TU Zdrowie

Z ogromnym smutkiem przyjęliśmy informację, że po walce z ciężką chorobą zmarł Aleksander Roda, wieloletni prezes zarządu TU Zdrowie.

Łączymy się w bólu z rodziną oraz najbliższymi.

Spoczywaj w pokoju.

Zarząd, pracownicy i współpracownicy TU Zdrowie


Msza pożegnalna odbędzie się w sobotę 22 marca 2025 r. o godz. 14:00 w kościele Wniebowzięcia NMP w Żukowie. Różaniec przed mszą zaplanowany jest o godz. 13:30.

Rodzina zmarłego prosi, by każdy pożegnał Aleksandra jedną czerwoną różą (zamiast tradycyjnymi wieńcami).

Warta rozwija ubezpieczenia upraw

0
Źródło zdjęcia: Warta

Rok 2024 był kolejnym rokiem rekordowych temperatur, które przyczyniły się do nasilenia zjawisk, takich jak susze, powodzie i fale upałów, destabilizując produkcję rolną w wielu regionach. Jak w żadnej innej branży, ekstremalne zjawiska pogodowe mogą dotknąć każde gospodarstwo i wystarczy jedno nieprzewidywalne zdarzenie, by cała produkcja stanęła pod znakiem zapytania.

Zmiany klimatyczne, w tym zyskujące na intensywności ekstremalne warunki atmosferyczne, stanowią poważne zagrożenie dla rolnictwa. Według badań w 2024 r. globalna temperatura wzrosła o 1,5 st. C względem średniej z lat 1850–1900, a luty w Europie był najcieplejszy w historii (według Copernicus Climate Change Service). Susze, powodzie i gradobicia spowodowały miliardowe straty.

Popularne powiedzenie „każdemu może się zdarzyć” sprawdza się szczególnie w rolnictwie, sektorze pełnym wyzwań. Wzrost ryzyka strat sprawia, że klienci, sięgając po ubezpieczenia, oczekują nie tylko szerokiej ochrony, ale także jasnych zasad oraz sprawnej obsługi szkód.

Warta Uprawy odpowiada na te potrzeby, dzięki elastycznym opcjom i uproszczonemu procesowi sprzedaży. Klienci mogą liczyć na wsparcie w trudnych czasach, które przejawia się sprawnym rozpatrywaniem roszczeń, co zapewnia im poczucie bezpieczeństwa oraz wygodę w zarządzaniu ubezpieczeniem.

Produkt dostosowany do oczekiwań rynku

Rolnicy wybierają Warta Uprawy przede wszystkim ze względu na wysoką jakość obsługi i elastyczność oferowanych rozwiązań. Wyniki badań NPS potwierdzają, że 94% klientów, opierając się na doświadczeniu związanym z obsługą szkód, planuje ponowny zakup polisy uprawowej w Warcie. Główne korzyści, jakie podkreślają, to przede wszystkim przejrzystość oraz szybkość procesu likwidacji szkód, a także profesjonalizm rzeczoznawców.

Warta nieustannie rozwija swoje produkty, by jak najlepiej dostosować się do oczekiwań rynku. Nie inaczej jest w przypadku Warta Uprawy. Polisa wyróżnia się elastycznością i dopasowaniem ochrony do specyfiki każdego gospodarstwa. Klienci mogą wybierać spośród trzech wariantów ubezpieczenia, dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Produkt umożliwia ochronę różnych upraw, w różnych lokalizacjach i województwach w ramach jednego ubezpieczenia. Dodatkowo uwzględnia ryzyka, takie jak polaryzacja buraka, wyodrębnienie szkód jakościowych czy uszkodzenie plonów w transporcie.

Zdajemy sobie sprawę, że dla rolników równie ważne są także korzyści finansowe, dlatego oferujemy możliwość obniżenia franszyzy do 6% w wybranych uprawach, bez dodatkowych formalności. Nie potrącamy także zaoszczędzonych kosztów zbiorów, aby zapewnić pełniejszą rekompensatę strat. Co więcej, klienci Warty mogą liczyć na pełną swobodę wyboru – udział własny jest domyślnie zniesiony, ale mogą go dodać na ścieżce sprzedaży, by obniżyć wysokość składki, dopasowując tym samym polisę do swoich potrzeb – wyjaśnia Agnieszka Fajfer-Radwan, ekspertka ubezpieczeń upraw w Warcie.

Uproszczenie procesu sprzedaży

Agenci, jako najważniejsze zalety ubezpieczenia Warta Uprawy, wymieniają:

  • przejrzyste zasady oraz elastyczne warianty polis,
  • wsparcie w procesie likwidacji szkód,
  • możliwość dopasowania oferty do różnych klientów.

Warta uprościła proces sprzedaży, aby maksymalnie ułatwić pracę agentom. Weryfikacja działek przez geoportal już na etapie wystawiania polisy przyspiesza obsługę, a dostępność norm szacowania szkód na stronie internetowej zapewnia większą przejrzystość i wygodę w codziennej pracy. Szybka likwidacja i wypłata odszkodowań nie tylko zwiększa zadowolenie klientów, ale także pozytywnie wpływa na ich decyzje o ponownym zakupie polisy.

Warta to solidny partner biznesowy – staramy się ułatwiać sprzedaż i wspierać w obsłudze klientów. Ubezpieczenie upraw to dzisiaj nie luksus, ale konieczność dla każdego rolnika, który chce zabezpieczyć swoje plony przed ryzykiem nieprzewidywalnych zjawisk pogodowych. Warta Uprawy to kompleksowe, elastyczne i transparentne rozwiązanie, które odpowiada na potrzeby gospodarstw każdej wielkości. Dobre wyniki badań wśród agentów i klientów pokazują, że oferujemy produkt, który jest dopasowany do potrzeb rynku i skutecznie spełnia oczekiwania rolników oraz agentów ubezpieczeniowych – dodaje Agnieszka Fajfer-Radwan.


Tymczasem Warta rozpoczęła wiosenny sezon sprzedaży dotowanych ubezpieczeń upraw rolnych, w ramach których dodano do polis kolejne ryzyka, uwzględniając rosnące wyzwania pogodowe i potrzeby rolników. Zakład umożliwił też dopasowanie zakresu ochrony do specyfiki gospodarstwa. Polisy są dystrybuowane w ramach uproszczonego procesu sprzedaży, obejmującego szybką ścieżkę zawierania umowy i mniej formalności. W ramach oferty Warty rolnicy mogą zabezpieczyć się przed skutkami niekorzystnych warunków atmosferycznych. Są to: lawiny i inne ekstremalne zjawiska pogodowe, grad, przymrozki wiosenne, huragan, ulewne deszcze i zastoiska wodne oraz osunięcia ziemi.

Zmarł Aleksander Roda

0
Aleksander Roda

Zarząd TU Zdrowie poinformował, że po walce z ciężką chorobą zmarł Aleksander Roda, wieloletni prezes towarzystwa.

„Aleksander był liderem i człowiekiem o niezwykłej charyzmie. Jego zaangażowanie w rozwój sektora prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych oraz kierunek, który nadał pierwszemu i jedynemu w Polsce towarzystwu ubezpieczeniowemu zajmującemu się wyłącznie ubezpieczeniami zdrowotnymi, pozwoliły zbudować nie tylko silną markę na rynku, ale też przez ponad dekadę edukować rynek i rozwijać go w oparciu o najlepsze praktyki” – przekazał ubezpieczyciel.

Aleksander Roda był związany z polskim rynkiem ubezpieczeniowym od 2013 roku. Początkowo jako udziałowiec, następnie prezes zarządu TU Zdrowie. W ostatnich miesiącach wspierał organizację jako doradca zarządu.

„Gazeta Ubezpieczeniowa” składa rodzinie i najbliższym najgłębsze wyrazy współczucia.


Msza pożegnalna odbędzie się w sobotę 22 marca 2025 r. o godz. 14:00 w kościele Wniebowzięcia NMP w Żukowie. Różaniec przed mszą zaplanowany jest o godz. 13:30.

Rodzina zmarłego prosi, by każdy pożegnał Aleksandra jedną czerwoną różą (zamiast tradycyjnymi wieńcami).

(AM)

18,328FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie