Blog - Strona 493 z 1504 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 493

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 38/2023

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Zdrowotny boom – str. 2
  • Aleksander Majchrzak, Wealthon, Patrice Begue, Societe Generale Insurance: W trosce o przedsiębiorczych pożyczkobiorców – str. 3
  • Jerzy Lenard, TUW „TUW”: Demutualizacja nas nie kusi – str. 4
  • KUKE: Ustawa o gwarantowanych ubezpieczeniach eksportowych z podpisem prezydenta – str. 6
  • ARC Europe: Flota mobilnych pojazdów serwisowych rośnie w siłę – str. 7
  • UFG: Stabilna hierarchia w rosnącym segmencie OC – str. 8
  • Rankomat: Ubezpieczenie zdrowotne daje wiele nawet za niską składkę – str. 10
  • PIU, Dorota Fal, Beata Tylke, Saltus Ubezpieczenia: Rynek prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych rośnie w dwucyfrowym tempie – str. 11
  • Konrad Rochalski, ArchiDoc: Czy e-Doręczenia zrewolucjonizują świat ubezpieczeń? – str. 12
  • Allianz Trade: Fala upałów zmniejszyła globalny PKB – str. 13
  • UFG szykuje System Obsługi Szkód i Regresów – str. 15
  • Unilink: W Warszawie i okolicach coraz łatwiej można stracić swój dobytek – str. 16
  • Michał Ryszka, IBiMS: Czasowe wyrejestrowanie pojazdu – kontrowersje i potencjalne wyzwania dla branży – str. 17
  • Rajmund Rusiecki, Leadenhall: Od jakich błędów może ubezpieczyć się księgowy? – str. 18
  • Karolina Markowska, CUK Ubezpieczenia: Tani kredyt 2% to także konieczność ubezpieczenia – str. 19
  • Piotr Czublun, Czublun i Wspólnicy: Telefon, a może e-mail, czyli jak legalnie pozyskać klienta – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Trauma nie oznacza wypłaty – str. 21
  • Adam Kubicki: Na czym się skupić, chcąc osiągnąć sukces zawodowy – str. 22
  • Łukasz Nienartowicz: Samodzielność czy partnerstwo? – str. 22

PIU: Zakłady radzą sobie z rosnącą pomysłowością oszustów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych zebranych przez Polską Izbę Ubezpieczeń wynika, że w 2022 roku na polskim rynku ubezpieczeń wykryto ponad 31,98 tys. wyłudzeń odszkodowań i świadczeń, o ponad 25% więcej niż w roku poprzednim. Ich łączna wartość wyniosła 409 mln zł . Była to kwota o 7% niższa od odnotowanej w 2021 r., choć zauważa się duży wzrost wartości przestępstw w ubezpieczeniach na życie. Tradycyjnie najwięcej prób oszustwa dotyczyło ubezpieczeń majątkowych, przede wszystkim komunikacyjnych.

Przestępczość w ubezpieczeniach na życie

Z raportu zatytułowanego „Analiza danych dotyczących przestępstw ubezpieczeniowych ujawnionych w 2022 roku”, opracowanego przez dr. Piotra Majewskiego z Komisji ds. Przeciwdziałania Przestępczości Ubezpieczeniowej wynika, że w „życiówce” zidentyfikowano 8633 próby dokonania wyłudzeń na łączną kwotę 51,66 mln zł. Procentowy udział przestępczości ubezpieczeniowej w świadczeniach wypłacanych w dziale I wyniósł 0,274%. PIU zauważa, że wartość ta zmienia się co roku, ale na przestrzeni ostatnich kilku lat widać jej wzrost. To efekt rosnącej skuteczności zakładów w zwalczaniu fraudów, którą zawdzięczają one wymianie danych o podejrzanych szkodach i korzystaniu z systemów antyfraudowych.

Statystyki wyłudzeń w dziale I

RyzykoLiczba przypadkówWartość w złotych
Zgon ubezpieczonego57822 399 151  
Zgon ubezpieczonego na skutek NW191 559 500  
Poważne zachorowanie74511 454 270  
Trwałe inwalidztwo lub uszczerbek na skutek NW20237 541 246  
Niezdolność do pracy851 234 767  
Leczenie szpitalne lub operacje43884 876 947  
Narodziny dziecka/narodziny martwego dziecka259495 257  
Śmierć rodzica/teścia/współmałżonka/dziecka2941 394 760  
Inne242705 133  

źródło: PIU

Oszuści coraz częściej wykorzystują trwałe inwalidztwo

Autorzy raportu zauważają, że struktura przestępstw w „życiówce” bardzo zmieniła się w ostatnim roku. Podobnie jak w latach poprzednich, największa wartość przestępstw dotyczy ryzyka zgonu ubezpieczonego, jednak w roku 2022 nie jest to pozycja dominująca. Zaobserwowano nowy trend – istotne kwoty wyłudzeń dotyczyły też ryzyk poważnego zachorowania i trwałego inwalidztwa. Podobnie jak w roku ubiegłym, najczęściej występujące przypadki to leczenie szpitalne i operacyjne. To 51% wszystkich wyłudzeń z ubezpieczeń działu I. W tym 23% to sprawy związane z trwałym inwalidztwem lub uszczerbkami na zdrowiu powstałymi wskutek nieszczęśliwego wypadku.

Sprawcy chcący wyłudzić świadczenie w ubezpieczeniach na życie bazują na okazywaniu ubezpieczycielowi fikcyjnej dokumentacji medycznej i dowodów zakupu usług medycznych w prywatnych placówkach służby zdrowia. Wykrywanie takich prób polega na analizie danych i poszukiwaniu nieprawidłowości wskazujących na próbę wyłudzenia.

Izba wskazuje, że w ostatnich latach wzrosła popularność produktów ochronnych związanych z chorobami i wypadkami. Jej zdaniem liczne próby wyłudzeń z tych polis świadczą o ewolucji działań sprawców oraz o coraz lepszej zdolności ubezpieczycieli do wykrywania fikcyjnych szkód osobowych.

Leczenie szpitalne na przestępczym topie

W całkowitej liczbie przestępstw dominują te związane z leczeniem szpitalnym. Przeciętna wartość tego przestępstwa to około 1 tys. zł przy dużej liczbie przypadków (blisko 4400). W 2022 r. wykryto także fraudy, które nie dotyczą bezpośrednio wypłaty świadczeń, a sytuacji, w której sprawca zawiera umowę z bezpośrednim zamiarem wyłudzenia świadczenia.

Sprawcy chcący wyłudzić świadczenie w ubezpieczeniach na życie bazują na okazywaniu ubezpieczycielowi fikcyjnej dokumentacji medycznej i dowodów zakupu usług medycznych w prywatnych placówkach służby zdrowia. Dotyczy to zarówno produktów indywidualnych, jak i grupowych, gdzie ułatwieniem dla sprawców jest brak oceny ryzyka przy przystępowaniu do umowy. Wykrywanie takich prób polega na analizie danych i poszukiwaniu nieprawidłowości mogących wskazywać na próbę wyłudzenia.

Druga grupa działań przestępczych dotyczy produktów inwestycyjnych. Proceder podobny jest do wyłudzeń w sektorze bankowym. Sprawcy podszywają się pod klienta lub kontaktują się z nim i przy pomocy narzędzi IT i socjotechniki skłaniają do przekierowania pieniędzy na inny rachunek. Klient oszukiwany jest pod pozorem ratowania środków przed fikcyjnym zagrożeniem lub kuszony nierealnie atrakcyjną inwestycją.

Mimo pomysłowości przestępców, zakłady ubezpieczeń na życie dobrze radzą sobie z atakami fraudowymi – w 95% przypadków próba wyłudzenia kończy się odmową wypłaty odszkodowania.

Przestępczość ubezpieczeniowa w dziale II

Z kolei w ubezpieczeniach majątkowych zidentyfikowano 23 352 próby dokonania wyłudzeń na łączną kwotę 357,36 mln zł. Procentowy udział przestępczości ubezpieczeniowej w świadczeniach wypłacanych w dziale II wyniósł 1,4%.

Najczęstszym i najbardziej kosztownym przestępstwem w ubezpieczeniach majątkowych są wyłudzenia z ubezpieczeń komunikacyjnych. Jednak sprawcy coraz częściej sięgają po inne rodzaje produktów – inne ubezpieczenia OC, ubezpieczenia turystyczne oraz ubezpieczenia mieszkań i domów.

Najpopularniejsze cele przestępców w dziale II

Produkt/ryzykoLiczba przypadkówWartość w złotych
OC komunikacyjne (majątkowe)10608104 344 517  
OC komunikacyjne (osobowe)197175 017 681  
Autocasco476295 969 041  
Inne OC141931 215 607  
Ubezpieczenia mieszkań i domów195021 463 314  
Turystyczne i assistance19673 964 432  

źródło: PIU

Autorzy raportu zauważają, że wysokie koszty nawet drobnych napraw zaawansowanych technicznie pojazdów sprawiają, że często są one wykorzystywane jako generatory szkód w OC i AC, co wpływa na dużą wartość wyłudzeń w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Poza szkodami polegającymi na uszkodzeniach samochodów, sprawcy często symulują rzekome uszkodzenia ciała w wypadkach komunikacyjnych. Te ostatnie są kosztownym zagrożeniem – średnia wysokość wyłudzenia w takiej szkodzie to blisko 38 tys. zł. To dwukrotnie więcej niż w AC i cztery razy więcej niż w materialnych szkodach OC.

Metody bez zmian, a wykrywalność coraz wyższa

Metody wyłudzeń w ubezpieczeniach komunikacyjnych nie zmieniają się istotnie na przestrzeni lat. Zarówno sprawcy indywidualni, jak i grupy przestępcze powodują celowe lub fikcyjne kolizje i pozorują kradzieże pojazdów. Wciąż popularne są fikcyjne wynajmy pojazdów zastępczych i szkody w pojazdach z leasingu.

Mimo to wykrywalność fraudów w ubezpieczeniach komunikacyjnych jest wysoka. Ubezpieczyciele mają dostęp do baz i narzędzi UFG, a także korzystają z odczytu danych ze sterowników elektronicznych pojazdów. Sprawna rekonstrukcja autentycznego przebiegu kolizji to także efekt stosowania narzędzi IT do skanowania 3D oraz modelowania przebiegu wypadków. Wzrasta także świadomość społeczeństwa. Dzięki akcjom edukacyjnym coraz więcej osób potrafi rozpoznawać próby wyłudzeń przez wymuszone kolizje drogowe. Branża ubezpieczeniowa wspiera także policjantów, którzy dzięki szkoleniom organizowanym przez PIU zdobywają aktualną wiedzę o metodach wyłudzeń. Ubezpieczyciele sprawnie reagują na zmiany w metodach działań sprawców. Coraz skuteczniej zwalczane są próby wyłudzeń w mieniu leasingowanym. Jest to jeden z kluczowych czynników powodujących zmniejszenie ogólnej kwoty wykrytych wyłudzeń w ubezpieczeniach majątkowych.

Polisy pozakomunikacyjne na celowniku oszustów

PIU wskazuje, że poza „komunikacją” przestępczość coraz częściej dotyczy ubezpieczeń mieszkań, turystycznych, NNW oraz OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. Łącznie w 2022 roku było to około 6 tys. przypadków. Jest to nowy trend wskazujący na coraz większe zainteresowanie sprawców ubezpieczeniami innymi niż komunikacyjne.

Średnie wartości przestępstw w poszczególnych produktach kształtują się od kilkunastu do ponad 100 tys. zł. Sprawcy wciąż stosują znane wcześniej metody, takie jak deklarowanie utraty lub uszkodzenia drogich ruchomości we wszelkich rodzajach ubezpieczeń majątkowych czy fikcyjna dokumentacja rzekomo doznanych urazów. Najwyższe wartości występują w szkodach dotyczących pożarów i kradzieży mienia w przedsiębiorstwach, ale w 2022 r. nie odnotowano dużych wyłudzeń pożarowych. Dzięki temu nastąpił spadek wartości przestępstw w dziale II.

Silnie wzrasta liczba drobnych szkód powodowanych przez osoby fizyczne. Dotyczą one fikcyjnych strat w majątku osobistym gospodarstwa domowego lub poniesionych podczas podróży. Odnotowano także nietypowe zdarzenia opierające się na ubezpieczeniu czasowej niezdolności do pracy, sprzętu do gier video czy zwierząt domowych.

Zakłady liczą na Krajowy System e-Faktur

Przestępcy coraz częściej przedstawiają ubezpieczycielowi fałszywe dowody zakupu w trakcie likwidacji szkód. Problem dotyczy utraconego i zniszczonego mienia, ruchomości w mieszkaniach, bagażu w podróży. W walce z tego typu fraudami może pomóc weryfikacja dowodów zakupu po wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur, ale nadal nie wiadomo, na jakich warunkach i zasadach branża ubezpieczeniowa będzie mogła korzystać z tego rozwiązania.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

#ubezpieczeniowyLIVE: Rynek czeka na doradców premium

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 19 września 2023 roku w godzinach 13:00–14:00. Tematem odcinka będą doradcy premium.

W programie wystąpi Magdalena Huczek, dyrektorka Linii Biznesowej Assiduus Premium Med Assiduus. Z odcinka dowiesz się:

  • Czy kupujemy głową czy sercem i emocjami? Jak w ten zmieniający się świat sprzedaży i obsługi wpleść elementy storytellingu i wiedzy o ludzkim mózgu czy emocjach i poprowadzić proces w tak angażujący sposób, że nie da się go zapomnieć?
  • Jak zbudować wysoki poziom zaufania i długotrwałe relacje oraz lojalność u wymagających klientów, przyzwyczajonych do ekskluzywnej obsługi?
  • Czy koncentracja na konkretnej branży, dziedzinie i wysoka specjalizacja ma sens biznesowy? Przekonamy, że może mieć.

Wydarzenie Facebook

Wydarzenie LinkedIn

(AM)

Unilink inwestuje w technologię

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa Unilink zakupiła zorganizowaną część przedsiębiorstwa ProService Finteco, w skład którego wchodzi doświadczony zespół oraz zaawansowane systemy informatyczne dla sektora ubezpieczeń. Nowe rozwiązania pozwolą na rozszerzenie usług agregatora o rozwiązania informatyczne i procesowe dla towarzystw ubezpieczeń, a także na przyspieszenie adaptacji do zachodzących zmian oraz procesów administracyjnych i obsługowych oraz zwiększenie konkurencyjności agentów współpracujących z Unilink.

Z końcem sierpnia Unilink podpisał z ProService Finteco umowę kupna zorganizowanej części przedsiębiorstwa zajmującej się projektowaniem, rozwojem, utrzymaniem i administracją systemów IT (własnych rozwiązań informatycznych) przeznaczonej dla podmiotów rynku ubezpieczeniowego. Przedmiotem transakcji są dwa systemy informatyczne ProService Finteco:

  1. FlexiBlock – wielomodułowy system do obsługi produktów ubezpieczeniowych w chmurze Microsoft Azure.
  2. BrokerUFG – produkt pozwalający na komunikację między zakładem ubezpieczeń a Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym.

– Technologia jest obecnie kluczowym obszarem każdego liczącego się uczestnika na rynku i bezpośrednio wpływa na przewagę konkurencyjną. Jesteśmy tego świadomi, dlatego cały czas wprowadzamy szereg innowacyjnych rozwiązań z zakresu robotyzacji czy rozwiązań systemowych ułatwiających pracę naszym agentom. Zakup gotowego rozwiązania od ProService Finteco, które jest jednocześnie sprawdzone i posiada bardzo dobrą renomę na rynku, zdecydowanie wpisuje się w strategię rozwoju Grupy Unilink. Cieszymy się, że spółka ProService Finteco zaufała nam, powierzając przyszłość wysokiej jakości doświadczonego zespołu oraz systemów FlexiBlock i BrokerUFG. Będziemy kontynuować rozwój obu tych narzędzi z korzyścią dla naszych obecnych i nowych partnerów biznesowych. Jest to dla nas kolejny krok w rozszerzaniu zakresu usług świadczonych dla rynku ubezpieczeń w Polsce i całym regionie Europy Środkowo Wschodniej – powiedział Igor Rusinowski, prezes Grupy Unilink.

(AM, źródło: Unilink)

14 października twoja multi zapłonie pięknymi barwami!

0
Marta Piasecka, Waldemar Poberejko

Gdybyśmy mieli wymienić trzy najważniejsze cechy profesjonalnego multiagenta ubezpieczeniowego, byłyby nimi z pewnością: wiedza, chęć rozwoju i empatia. Ty oczywiście dołożysz swoje. Możesz wziąć szczyptę motywacji, dodać sporo pokory, zdecydowanie dorzucić konsekwencję w działaniu i jasno określone cele.

Gdy jednak czegokolwiek ci zabraknie, powinieneś razem z 200 agentami w Polsce poszukać kolejnych pięknych barw profesjonalisty 14 października 2023 r. w Łodzi na II Kongresie Multiagentów Ubezpieczeniowych!

Spotykamy się już po raz kolejny z jasno określonymi zadaniami, przeświadczeni o niesamowitej wartości tego wydarzenia. Mamy również jasno postawiony cel: rozwijać sprzedaż ubezpieczeń w twojej multiagencji poprzez szkolenia i wydarzenia, które wynoszą twoją pracę kilka poziomów wyżej.

Popatrz tylko na nazwiska tegorocznych prelegentów. Każdy z nich przekaże ci coś innego, dotrze do zupełnie odmiennego zakamarka twojej pracy i potrzeb: Adam Kubicki, Piotr Czublun, Andrzej Kowerdej, Anna Oszajca, Mirosław Gajdek, Bartosz Maj, Marta Rychlińska-Tarach czy w końcu Krzysztof Sarnecki.

Możemy również spojrzeć na to zestawienie w zupełnie inny sposób: sprzedaż, rekomendacje, umiejętności miękkie, social media, prawo, umiejętności negocjacyjne i rozwój osobisty. Przygotuj się na intensywny dzień. Cały dzień pracy, uważności, spotkań ze wspaniałymi ludźmi świata ubezpieczeń i wieczornego relaksu.

Nasi partnerzy przygotowali dla ciebie również niespodzianki i atrakcje! W swoich miejscach inspiracji będziecie mogli porozmawiać o produktach, napić się pysznej kawy (zadba o nią LINK4), porozmawiać o swoim zdrowiu, a także przebadać się profilaktycznie w przeznaczonym do tego gabinecie przygotowanym przez Nationale-Nederlanden, czy w końcu zrobić profesjonalne, biznesowe zdjęcie do wykorzystania w mediach społecznościowych (dzięki Trasti). To wszystko oczywiście w jednej cenie biletu. Możesz również zostać z nami na kolację i wziąć udział w niesamowitym koncercie, który oficjalnie zakończy ten inspirujący dzień.

W tym roku mamy niesamowite grono partnerów, multiagencji, firm technologicznych i towarzystw ubezpieczeniowych, dzięki którym możemy tworzyć takie spotkanie!

Partnerami Strategicznymi Kongresu zostali: ASF Premium, Insly, LUX MED Ubezpieczenia, Nationale-Nederlanden, a także Phinance.

Złotymi Partnerami wydarzenia zostali: Generali Polska, SIGNAL IDUNA, LINK4, Leadenhall, DobryAgent.pl, Wagas i Trasti.

Patronem medialnym Kongresu jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Patronem społeczności agentów ubezpieczeniowych zostało niezawodne Obiektywne Forum Agentów.

Więcej o wydarzeniu dowiesz się na stronie: www.zyciewmulti.pl. Zapraszamy cię również po ostatnie bilety (pozostały pakiety basic i silver) i do zobaczenia w Łodzi!

Marta Piasecka
Waldemar Poberejko
twórcy projektu szkoleniowego Życie w Multi

O biznesie, liderach i czekoladzie

0
Marcin Szmidtke

Każdy z nas kiedyś był na szkoleniu z jakimś coachem, trenerem biznesu lub innym „czarodziejem”, prawda? Najczęściej są to ludzie, których zapraszamy, gdy już zużyliśmy wszystkie pomysły na zwiększenie jakości sprzedaży.

Połamaliśmy wszystkie kijki na pracownikach, a ci ze łzami w oczach pozjadali wszystkie marchewki. Czy czytelnik rozumie, jak krzywdzące są dla naszych współpracowników nawet te porównania? Albo bijesz osiołka, albo udajesz, że mu coś dasz (premię) i machasz tym przed nosem. Jaka jest skuteczność tego działania?

Czym to się kończy

Jako przykład weźmy menedżera z jednego TU. Co roku firma, w której pracuje, oczywiście zwiększa limity wymagane do wypłaty premii w sposób, który jakiś początkujący trener nazwałby ambitnym. Realizacje wszystkich składowych premii wykonują w Polsce chyba dwie albo trzy osoby. Żeby było jasne, wykonują je tylko w jednym miesiącu w roku. Dwie, trzy osoby w całej Polsce. Jest to TU z pierwszej dziesiątki największych. Oczywiście premię można stracić też na wiele różnych sposobów, jeżeli nie spełni się jakichś składowych. Jak się kończy ta historia?

Na spotkaniu przy kawie ostatnio opowiadałem tej osobie o zasadach działania fundacji, którą współorganizuję. Zainspirowana historią zwróciła się o pomoc do psychiatry, który stwierdził u niej depresję i stany lękowe. Ona natomiast uznała, że praca w innej agencji to dla niej całkiem zdrowy pomysł. Wkrótce będziemy zatem nawiązywać relacje z nowym menedżerem. Jeżeli dobrze liczę, przez 11 lat mojej współpracy z tym towarzystwem będzie to piąty albo szósty raz. Tym razem trafiliśmy na naprawdę rzetelną osobę, która była zawsze pierwsza do pomocy.

Kto więc zostaje zmotywowany przez te wszystkie kijki i marchewki? W tej sytuacji chyba tylko dział HR, który będzie miał miesiąc na znalezienie nowego menedżera na cały region. O ile oczywiście nasz bohater nie otrzyma zwolnienia lekarskiego.

A może porozmawiamy?

Ale cele trzeba mieć, prawda? Mam jednak pytanie. Kto nam wmówił, że ciągle musimy dawać z siebie więcej, lepiej, działać mocniej, silniej? Kiedy to się skończy? Wydaje mi się, że czas już pozbyć się wszystkich kijków i marchewek i przestać traktować naszych współpracowników jak osły.

Wprowadzenie czterodniowego tygodnia pracy w każdym państwie zakończyło się niespodziewanym sukcesem. Czas pracy się skrócił, a równolegle wzrosły wyniki. Jakim cudem? Ludzie byli wypoczęci. Mieli czas na kontakt z rodziną. Mogli po prostu wyjść na spacer. Porozmawiać z bliskimi. Czy czytelnik wie, że psychoterapia ma na mózg taki sam wpływ endogenny jak leki psychotropowe? A prościej: szczera rozmowa o swoich emocjach z drugim człowiekiem tak samo buduje neurony i zmienia struktury mózgu jak popularne leki SSRI lub psychotropowe. Kiedy ostatni raz rozmawiałeś z kimś szczerze o tym, co czujesz?

Bo o tym się nie rozmawia. Teraz wszyscy musimy być super, bo gdy ktoś wrzuci zdjęcie na FB, zaczynamy się porównywać. Nie chcemy przyznać, że czasem dopadają nas słabsze dni, negatywne uczucia, emocje – negujemy je. Ale… „mnie oszukasz, matkę oszukasz, ale życia nie oszukasz”. Te emocje w końcu wykipią. Wtedy trener będzie z ciebie dumny, bo będzie naprawdę mocno i silnie.

Dziś coraz rzadziej pytamy się, jak się czujesz, co u rodziny. Wiadomo, że dobrze. Pytamy tylko: co tam? Gdzie pracujesz, jak ci idzie? Może warto do tego wrócić. A na koniec dnia zamiast koktajlu białkowego czasem po prostu zjeść czekoladę. Ona nie pyta, czekolada rozumie. Czego wszystkim z całego serca życzę.

Marcin Szmidtke
marcin.szmidtke@ovb.com.pl

Przed tobą nowe, niezbadane obszary

0
Marcus Buckingham, "Wykorzystaj swoje silne strony. Użyj dźwigni swojego talentu", tłum. Marcin Kowalczyk, Wydawnictwo MT Biznes, 256 stron, cena 43,73 zł

Marcus Buckingham zapoczątkował nowy sposób patrzenia na swoje silne strony, który szeroką falą rozlał się po świecie – od firm prywatnych po organizacje rządowe i edukacyjne. Zrodził się między innymi z sukcesu takich bestsellerów autora jak Po pierwsze: złam wszelkie zasady oraz Teraz odkryj swoje silne strony.

Autor odpowiada na kluczowe pytanie: jak użyć swoich talentów, aby osiągnąć sukces?

Z tej książki dowiesz się:

  • dlaczego w pracy nie chodzi tylko o to, w czym jesteś dobry, a w czym kiepski,
  • jak prawidłowo określić swoje mocne strony,
  • co robić, aby coraz więcej czasu poświęcać na zadania, które cię rozwijają, a coraz mniej na te, które obniżają twoją skuteczność,
  • jak w rozmowie z szefem i współpracownikami podkreślać swoje talenty i nie sprawiać wrażenia, że się chwalisz.

To książka, która otworzy przed tobą i twoją firmą nowe i niezbadane jeszcze obszary. Odkryj swoje mocne strony i rozwiń skrzydła.

Marcus Buckingham w bardzo precyzyjny sposób pokazuje, jak w sześć tygodni – wykonując sześć prostych kroków – znacząco zwiększyć swoją motywację i podnieść efektywność własnych działań. Daje też dokładne wskazówki, jak ukierunkować swoje otoczenie na mistrzostwo. Tę książkę polecam każdemu, kto chce z bardzo dobrego stać się wybitny – rekomenduje Wojciech Herra, mówca i trener specjalizujący się w zwiększaniu efektywności sprzedaży.

Marcus Buckingham przez 17 lat pracował w Instytucie Gallupa, w którym zajmował się badaniem tego, co wyróżnia najlepszych liderów i świetnie działające przedsiębiorstwa, przyczynił się też do opracowania Testu Gallupa. Wyniki tych badań zainspirowały go do napisania książek Po pierwsze: złam wszelkie zasady oraz Teraz odkryj swoje silne strony, które stały się bestsellerami. Jego sylwetkę przedstawiano w „New York Timesie” oraz w „Fortune”, „Business Week” i „Fast Company”. Obecnie prowadzi własną firmę konsultingowo-szkoleniową pomagającą identyfikować i rozwijać talenty.

Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35 – kod jest ważny dla całej oferty Wydawnictwa MT Biznes. Przy promocjach specjalnych rabat może być wyższy.

+ Przy promocjach specjalnych rabat może być wyższy.

Brokerzy „kupili” personalizowane szkolenia ERGO Hestii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Blisko pół tysiąca brokerów wzięło udział w specjalnym cyklu personalizowanych szkoleń ERGO Hestii. Eksperci sopockiego ubezpieczyciela przybliżyli uczestnikom zagadnienia dotyczące rozszerzonego OC za produkt oraz ubezpieczeń ryzyk środowiskowych.

Wdrożenie personalizowanych szkoleń, dopasowanych do indywidualnych oczekiwań brokerów przez ERGO Hestię miało na celu rozszerzenie ich kompetencji brokerów w przestrzeniach, które sami zdiagnozowali. W przeciwieństwie do tradycyjnej formy szkolenia, gdzie zakres jest z góry narzucony przez prelegenta, uczestnicy sami wybierają, co najbardziej ich interesuje.

– Szkolenia te zostały bardzo dobrze przyjęte przez brokerów – mówi Aleksandra Ożdzińska, starsza underwriterka ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej z Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych ERGO Hestii. – To właśnie uczestnicy szkoleń zasygnalizowali nam potrzebę rozmowy o ryzykach w konkretnych branżach czy scenariuszach szkodowych. Dzięki personalizacji tych spotkań, mogliśmy porozmawiać na wybrane wspólnie tematy – dodaje.

Pierwszy cykl szkoleń dotyczył ubezpieczenia ryzyk środowiskowych, a drugi rozszerzonego OC za produkt. W trakcie spotkań omawiane były przykłady szkód, przedstawiano aktualne rozwiązania ubezpieczeniowe, główne założenia produktów oraz możliwości i politykę akceptacji ryzyka po stronie ubezpieczyciela.

Personalizowane szkolenia dostępne były za pośrednictwem Portalu Wiedzy Korporacyjnej ERGO Hestii.

– Na cały cykl szkoleń przeznaczyliśmy łącznie kilkadziesiąt godzin. Stworzyliśmy je w taki sposób, by uczestnicy mogli wyciągnąć z nich nie tylko teorię, ale też wiedzę, jak korzystać z niej w praktyce. Z pewnością zapewni to brokerom większą swobodę poruszania się po omawianej tematyce – podkreśla Erwin Kamecki, starszy underwriter ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej z Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych ERGO Hestii.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

PKO Ubezpieczenia promuje PKO Moto w sieci

0
Żródło zdjęcia: 123.rf

14 września PKO Ubezpieczenia we współpracy z PKO BP rozpoczęło nową kampanię promującą ubezpieczenie PKO Moto. Akcja będzie prowadzona w internecie i potrwa do końca października. 

Na potrzeby kampanii powstały cztery spoty reklamowe. Ich koncept kreatywny zakłada pokazanie w przystępnej formie kompleksowości ubezpieczenia PKO Moto jako dobrego wyboru, zarówno dla doświadczonego, jak i początkującego kierowcy. Dodatkowo, w ramach krótszych spotów, podkreślane są charakterystyczne cechy produktu, takie jak prostota i szybkość zakupu online przez iPKO/IKO, pomoc ubezpieczyciela podczas likwidacji szkody oraz wsparcie podczas podróży autem. 

Całość działań będzie obejmować:

  • promocję 4 spotów reklamowych na YouTube
  • 15” Ruszaj w drogę z PKO Moto
  • 6” Kup tak, jak lubisz 
  • 6” Pomoc profesjonalistów 
  • 6” Podróż
  • reklamy w środowisku Google
  • reklamy display (graficzne) na wybranych portalach informacyjnych i emisję bannerów na wybranych portalach ogólnoinformacyjnych 
  • działania w social media PKO Ubezpieczenia: posty sponsorowane na Facebooku i Instagramie oraz działania z influencerami.

(AM, źródło: PKO Ubezpieczenia)

Rankomat: Konsumenci zazwyczaj porównują oferty polis przed zakupem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Porównywanie ofert ubezpieczeniowych stało się nawykiem konsumenckim. Przed zakupem dokonuje go 90% uczestników jubileuszowego badania Rankomat. Najczęściej robią to za pośrednictwem porównywarek internetowych.

Z okazji swojego jubileuszu Rankomat postanowił sprawdzić, jak zmienił się rynek porównywarek internetowych na przestrzeni lat. Z jego badania mającego na celu poznanie i zrozumienie podejścia konsumentów do zakupu ubezpieczeń wynika, że 65% ankietowanych przed zakupem polisy zawsze porównuje oferty towarzystw.

Badanie pokazało też, że internetowe porównywarki to najpopularniejszy sposób sprawdzenia ofert ubezpieczycieli – jako pierwsze źródło informacji o ofercie wskazała je blisko połowa ankietowanych. Na kolejnych miejscach uplasowali się agenci ubezpieczeniowi, rodzina i znajomi, a także strony internetowe zakładów.

– Popularność porównywarek ubezpieczeń i produktów finansowych systematycznie rośnie – potwierdza to nie tylko nasze jubileuszowe badanie, ale też wyniki, jakie jako firma wypracowaliśmy na przestrzeni 15 lat naszej działalności. W tym czasie na platformie dokonano ponad 31 mln porównań ofert, co oznacza, że statystycznie niemal każdy dorosły Polak zrobił to przynajmniej raz. Za naszym pośrednictwem ubezpieczyło się ponad 1,5 mln klientów – najwięcej, bo około 1 mln skorzystało z naszej pomocy przy zakupie ubezpieczeniu samochodu. Z wyliczeń wynika, że klienci Rankomat zaoszczędzili już łącznie ok. 1 mld zł – mówi Tomasz Masajło, prezes Rankomat.

Z okazji jubileuszu 15-lecia Rankomat przygotował nową kampanię marketingową. Premiera telewizyjna spotu z udziałem Hubera Urbańskiego – ambasadora marki – zaplanowana jest na 15 września.

Porównywarka rankomat.pl już 15 lat pomaga Wam w wyborach.

(AM, źródło: Rankomat)

18,382FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie