Blog - Strona 57 z 1489 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 57

#ubezpieczeniowyLIVE: Ile tracisz na nieskutecznych wznowieniach?

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 18 marca 2025 roku w godzinach 13:00–14:00. Gośćmi programu będą Marcin Konopka, prezes Berg System, i Maja Wiśniewska-Hardek, Head of Marketing SMSAPI.

W programie:

  • Magia procentów 
  • 5 kroków do skutecznych wznowień 
  • SMS, który sprzedaje 

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

(AM)

XXVII Kongres Brokerów pełen nowości

0

11 marca odbyło się spotkanie z przedstawicielami firm partnerskich, uczestniczących w organizacji XXVII Kongresu Brokerów. Tegoroczna odsłona przyniesie kilka zmian i nowości.

W trakcie spotkania omówiony został ramowy plan kongresu. Organizatorzy wydarzenia podjęli decyzję o rozszerzeniu ankiety Fair Play. Tak jak dotychczas, przyznawane będą główne nagrody w ubezpieczeniach majątkowych i na życie. W tym roku pojawi się też sześć nowych kategorii. Będą to odpowiednio:

  1. dział I grupa 1 – kategoria: ochronne ubezpieczenia na życie
  2. dział I grupa 5, dział II grupa 2 – kategoria: ubezpieczenia zdrowotne
  3. dział II grupa 8 i 9 – kategoria: ubezpieczenia od ognia i innych żywiołów
  4. dział II grupa 3 i 10 – kategoria: ubezpieczenia pojazdów lądowych
  5. dział II grupa 13 – kategoria: ubezpieczenia ogólnej odpowiedzialności cywilnej
  6. dział II grupa 14 i 15 – kategoria: ubezpieczenia kredytu oraz gwarancje ubezpieczeniowe

Laureaci uhonorowani na gali

Absolutną nowością w ramach Kongresu Brokerów będzie gala, na którą organizatorzy zapraszają wszystkich uczestników. W jej trakcie zostaną przedstawione i omówione wyniki ankiety wyłaniającej laureatów, odbędzie się wręczenie nagród, a ponadto przedstawione zostaną stanowiska respondentów dotyczące tematyki kongresu.

Kongres w formule paperless

Wszelkie informacje dotyczące spotkania będą dostępne w aplikacji mobilnej oraz na stronie kongresowej.  Zgodnie z zasadami ESG Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych zrezygnowało z drukowanych materiałów (za wyjątkiem publikacji kongresowej) oraz toreb kongresowych.

XXVII Kongres Brokerów odbędzie się w Mikołajkach w dniach 28–30 maja 2025 r. Spotkanie odbywać się będzie pod hasłem „Między boomerem a sigmą – wyzwania ludzi ubezpieczeń”.

Ramowy plan XXVII Kongresu Brokerów.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Pięć polis, które każdy powinien mieć

0
Katarzyna Barszcz-Mrozicka

Początek roku to doskonały moment do rewizji teczek z dokumentami ubezpieczeniowymi. Warto zrobić z klientem przegląd jego polis i wspólnie się zastanowić, co on u nas ubezpiecza, co powinien, czy na pewno jest dobrze i kompleksowo zabezpieczony.

Przygotowałam top 5 polis ubezpieczeniowych, które moim zdaniem nasz klient powinien mieć. Kolejność nie jest tutaj przypadkowa.

Ubezpieczenie na wypadek niezdolności do pracy

Dlaczego akurat ta polisa na pierwszym miejscu? To dość oczywiste. Niezdolność do pracy – czy to okresowa, czy stała – powoduje ograniczenie lub całkowity brak środków finansowych. Bez zabezpieczenia podstawowej, kluczowej kwestii, jaką jest bezpieczeństwo i stabilizacja finansowa, dalsze planowanie wydatków, w tym ubezpieczeniowych, nie ma sensu.

Klient, który zostanie pozbawiony swoich zarobków, nie będzie chciał płacić składki za ubezpieczenie na życie ani za mieszkanie, ani żadnej innej. Bardzo często paradoksalnie to właśnie ubezpieczenia są tym wydatkiem, który ucina się jako pierwszy. Dlatego budowanie skutecznego planu ochrony ubezpieczeniowej należy zacząć przede wszystkim od zabezpieczenia finansów klienta.

Ubezpieczenie na życie

Każdy dorosły człowiek ma jakieś zobowiązania finansowe. Może kredyt, może meble na raty albo samochód w leasingu, a może po prostu zwykłe rachunki i codzienne wydatki. Nie lubimy o tym myśleć, ale gdy odchodzimy, niestety zobowiązania nie odchodzą wraz z nami. Wręcz przeciwnie, zostają naszym bliskim albo dalszym krewnym i muszą oni stawić temu czoło. Dlatego ludzie odpowiedzialni rezerwują środki finansowe na pokrycie tych zobowiązań. Mogą oczywiście trzymać je w szufladzie lub skarpecie, ale znacznie łatwiej zabezpieczyć rodzinę polisą.

Przy okazji ubezpieczenia na życie można też pokusić się o bardziej kompleksowe rozwiązanie o szerokim spektrum działania. Ale polisa typu life-casco to podstawa dla każdego z naszych klientów. Warto o tym jak najczęściej przypominać. Nawet jeśli pozostawimy po sobie majątek do dyspozycji dla rodziny, to czas załatwienia formalności spadkowych i potrzebny na spieniężenie tego majątku bywa bardzo długi. Do tego dochodzą czasem konflikty pomiędzy spadkobiercami, które znacznie utrudniają całą sytuację. Sama byłam wielokrotnie świadkiem, gdy z pozoru kochające się rodziny moich klientów po śmierci bliskiego walczyły dosłownie o każdą złotówkę spadku.

Ubezpieczenie zdrowotne

Możemy je rozumieć na różne sposoby – jako dodatek lub uzupełnienie do polisy na życie albo samodzielny produkt z dostępem do prywatnej opieki medycznej. Oba warianty warto brać pod uwagę. Wszyscy wiemy, jak trudny jest dostęp do szybkiego leczenia. Z jednej strony blokować może nas brak środków finansowych, z drugiej brak odpowiednich kontaktów i znajomości. Produkty zdrowotne mogą pomóc w obu tych kwestiach.

Z jednej strony wypłata z umowy np. poważnego zachorowania może dać klientowi zastrzyk środków finansowych na działania medyczne, z drugiej strony opcja organizacji usługi w postaci konsultacji czy badań zdejmie z niego trudy samodzielnego poszukiwania specjalisty lub placówki, która się podejmie jego leczenia.

Ubezpieczenie domu lub mieszkania

Dom lub mieszkanie najczęściej jest tym najbardziej wartościowym składnikiem majątku naszego klienta. Ubiegłoroczna powódź dobitnie pokazuje nam, jak bardzo trudnym doświadczeniem może być utrata tego majątku i jak czasochłonnym procesem może okazać się jego odzyskanie. Przy wysokich cenach nieruchomości, materiałów, działek i usług budowlanych dla części klientów odtworzenie majątku bez środków z polisy ubezpieczeniowej nie będzie w ogóle możliwe.

Dlatego nie tylko warto oferować ubezpieczenie nieruchomości, ale koniecznie należy weryfikować sumy ubezpieczenia deklarowane przez klienta. Z moich doświadczeń wynika, że większość ludzi nie potrafi prawidłowo oszacować wartości nieruchomości, tym samym narażając się na ogromne niedoubezpieczenie. Jeśli na czas nie otrzymają fachowej porady ze strony swojego agenta ubezpieczeniowego, istnieje ogromne ryzyko zawarcia niewystarczającej polisy.

Ubezpieczenie samochodu

Z jednej strony mówimy o przymusie ze względu na obowiązkowy charakter ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów. Autocasco jest równie dobrze znanym i zakorzenionym w naszej świadomości ubezpieczeniem komunikacyjnym, podobnie jak usługi assistance oraz ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków.

Z drugiej strony mamy całą gamę produktów uzupełniających, wśród których warto pamiętać o tych mniej popularnych, jak GAP – szczególnie dla pojazdów użytkowanych na podstawie umowy leasingu albo zakupionych w kredycie. O ubezpieczeniach komunikacyjnych klienci mają najlepszą wiedzę ze wszystkich tutaj wymienionych polis, jednak i w tym przypadku sporo jest do poprawy.

Chociaż kolejność tych umów dobrana została przeze mnie nieprzypadkowo, to jednak nikogo nie zdziwi fakt, że najczęściej umowy zawierane są przez naszych klientów dokładnie w odwrotnej kolejności, bez zachowania logiki. Z jakiegoś powodu chętniej chronimy drobne składniki majątku. Jest to o tyle dziwne zjawisko, że gdy porównamy sobie możliwą stratę finansową w relacji do składki, okaże się, że ubezpieczenie samochodu jest o wiele droższe niż ubezpieczenie mieszkania, a te z kolei są o wiele droższe niż ubezpieczenie naszego zdrowia czy życia.

Wymaga od nas sporej pracy tłumaczenie, że nie warto ochrony zaczynać od najmniej wartościowych składników majątku (w dodatku najłatwiejszych do odtworzenia) przy jednoczesnym rezygnowaniu z zabezpieczenia największej wartości, jaką jest nasze zdrowie i życie oraz zdolność zarobkowania.

W nowym roku życzę i sobie, i koleżankom, i kolegom powodzenia w budowaniu świadomości ubezpieczeniowej u naszych klientów.

Katarzyna Barszcz-Mrozicka
KBM Ubezpieczenia

Jak znaleźć prostszą drogę do celu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europ Assistance Polska rozszerzyła swoją ofertę dla multiagentów o narzędzie do sprzedaży ubezpieczenia kosztów rezygnacji i przerwania podróży.

Aby wyliczyć składkę, wystarczy podać podstawowe dane, takie jak:

  • data zakupu podróży,
  • data rozpoczęcia i zakończenia podróży,
  • koszt i cel podróży,
  • data urodzenia osoby ubezpieczonej.

Następnie pokaże się oferta dwóch wariantów: Komfort i Premium. Szczegóły obu opcji zaprezentowane są tak, aby agent w łatwy sposób mógł porównać ze sobą oferty i wraz z klientem wybrać najkorzystniejszą z nich.

Finalizacja zakupu również jest możliwa w dogodny dla klienta sposób: za pomocą BLIK-a, płatności kartą lub przelewu online.

– Podobnie jak z Assistance Samochodowym, w przypadku Kosztów Rezygnacji z Podróży chcieliśmy, aby spełnione były te same dwa założenia: oszczędność czasu i prostota użytkowania. Dlatego interfejs jest przyjazny użytkownikowi, a narzędzie łatwe w obsłudze – mówi Andrzej Stańczyk, menedżer ds. współpracy z pośrednikami Europ Assistance Polska.

Przedmiotem ubezpieczenia są tzw. udokumentowane koszty poniesione w związku z podróżą.

W przypadku rezygnacji z wyjazdu przed datą jego rozpoczęcia brane są pod uwagę wydatki poniesione w związku z wykupieniem wycieczki z biura podróży, jak również tej zorganizowanej na własną rękę. Tyczy się to również kosztów związanych z:

  • uczestnictwem w rejsie lub czarterem jachtu,
  • wynajmem pojazdu,
  • uczestnictwem w konferencji,
  • zakupem biletów na różne wydarzenia.

W przypadku przerwania podróży i konieczności wcześniejszego powrotu do miejsca zamieszkania lub hospitalizacji w trakcie jej trwania można wnioskować o zwrot kosztów utraconych świadczeń, o ile nie zostały zwrócone przez organizatora podróży.

Ubezpieczenie można zawrzeć zarówno na podróż krajową (po Polsce), jak i na podróż zagraniczną do dowolnego kraju na świecie z wyłączeniem państw i terytoriów definiowanych jako objęte całkowitym embargiem i sankcjami.

W ramach jednej polisy można ubezpieczyć maksymalnie dziesięć osób oraz te elementy, które zostały kupione tego samego dnia.

– Nasz nowy produkt został opracowany z myślą o agencie i kliencie. Łatwa w obsłudze aplikacja webowa pomoże w szybki sposób opracować ofertę, a klient będzie mógł dobrać wariant, który najbardziej mu odpowiada. Staraliśmy się dopracować każdy szczegół tak, aby składowe produktu prezentowane klientowi były jak najbardziej klarowne – podkreśla Marcin Zieliński, dyrektor generalny Europ Assistance Polska.

O mocy języka w ubezpieczeniach i psychoterapii

0
Małgorzata Kulik

Łatwo zlekceważyć znaczenie słów. Mówimy: „Liczą się czyny, nie słowa”, jakby te ostatnie były jedynie dodatkiem do prawdziwych działań. A jednak to słowa są podstawą naszego życia społecznego.

Uczymy się nowych słów, by móc porozumiewać się także z tymi, którzy mówią w obcym dla nas języku. Źle dobrane mogą prowadzić do nieporozumień, konfliktów i frustracji, podczas gdy precyzyjne wyrażanie siebie daje szansę na zrozumienie i bliskość.

Aby wyrażać emocje, potrzebujemy słów. Wiele osób zupełnie nie zdając sobie z tego sprawy, ma bardzo ograniczony zasób słów do opisywania swoich uczuć. Kiedy zapytamy kogoś, co czuje, często usłyszymy tylko cztery podstawowe emocje: radość, smutek, złość, lęk. Tymczasem, jak zauważa Brené Brown, emocji jest znacznie więcej – aż 76 – a ich subtelne różnice są kluczowe dla zrozumienia siebie i innych.

Przykłady mniej oczywistych emocji to:

  • ambiwalencja – odczuwanie jednocześnie sprzecznych emocji wobec jednej sytuacji, na przykład ulga i złość, gdy nasze nastoletnie dziecko wróci do domu o 3 nad ranem.
  • rozgoryczenie – specyficzne połączenie złości i smutku wynikające z poczucia niesprawiedliwości.
  • ulga – uczucie, które pojawia się po ustąpieniu napięcia lub zagrożenia.

Nieumiejętność rozróżnienia tych emocji może prowadzić do poważnych problemów w komunikacji. Zamiast powiedzieć: „Czuję rozgoryczenie, bo mam wrażenie, że nie doceniasz mojego wysiłku”, mówię: „Jestem wściekła!”, co może zostać odebrane jako atak, a nie próba wyjaśnienia sytuacji.

Nauka języka emocji

Jednym z kluczowych elementów pracy terapeutycznej jest rozwijanie umiejętności precyzyjnego nazywania swoich stanów emocjonalnych, także po to, by lepiej rozumieć siebie. Klient w procesie terapeutycznym może zauważyć, że za prostym „jestem zły” kryje się cała gama emocji, takich jak frustracja, rozczarowanie, bezsilność czy rozgoryczenie. Rozpoznanie tych subtelnych różnic i nauczenie się ich wyrażania zmniejsza napięcia w relacjach i pozwala lepiej komunikować swoje potrzeby.

To właśnie zdolność do precyzyjnej komunikacji wyróżniła człowieka na tle innych gatunków. Dzięki językowi byliśmy w stanie współpracować i budować złożone struktury społeczne. Bez języka nie byłoby społeczeństw, wspólnych projektów ani postępu.

W świecie ubezpieczeń precyzja ma znaczenie

Dobrym przykładem znaczenia precyzyjnego doboru słów są OWU. Zapisy muszą być jednoznaczne, aby uniknąć sporów między klientem a ubezpieczycielem. „Złe warunki pogodowe” to niekoniecznie to samo co „niekorzystne warunki pogodowe” (bad weather vs adverse weather). Różnica wydaje się subtelna, ale w praktyce może okazać się decydująca. Jeśli „złe warunki pogodowe” obejmują tylko opady deszczu, a „niekorzystne” także silne wiatry i burze, brak precyzyjnego zrozumienia tych pojęć może skutkować brakiem ochrony.

„To tylko słowa” to zdanie nie tylko lekceważące, ale wręcz niebezpieczne. Słowa kształtują nasze relacje, pozwalają precyzyjnie komunikować emocje i potrzeby, w zależności od poziomu naszych umiejętności posługiwania się językiem, zarówno ojczystym, jak i obcym. 

Małgorzata Kulik
psychoterapeutka i trenerka umiejętności językowych
www.terapiamasens.com

Dotowane ubezpieczenia upraw w InterRisk już od 24 marca

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

24 marca InterRisk rozpocznie sprzedaż ubezpieczeń upraw rolnych z dopłatą z budżetu państwa. Ubezpieczyciel już przygotował specjalne pakiety na sezon wiosenny 2025.

Ubezpieczenia rolne są objęte dopłatami z puli państwowej w wysokości do 65% składki ubezpieczeniowej. Pozostałą część wartości składki płacą rolnicy. W 2025 roku takiej formie pomocy podlega ubezpieczenie upraw zbóż, w tym gryki oraz kukurydzy, upraw rzepaku, rzepiku, słonecznika, facelii, gorczycy, lnu, konopi włóknistych, chmielu, tytoniu, warzyw gruntowych, drzew i krzewów owocowych, truskawek, ziemniaków, buraków cukrowych, bobowatych grubonasiennych (roślin strączkowych), w tym soi, upraw bobowatych drobnonasiennych lub roślin zielarskich.

– Nie ulega wątpliwości, że ubezpieczenia to najlepsza forma zapewniania sobie poczucia bezpieczeństwa, gdyż w sytuacji wystąpienia szkody rekompensata finansowa pozwoli odzyskać nam stabilizację. Ma to ogromne znaczenie w przypadku upraw, gdyż niestety nie mamy wpływu na zmienność warunków pogodowych. Jak pokazuje życie, straty w uprawach wskutek deszczu ulewnego, przymrozków, huraganów czy trąb powietrznych każdego roku są ogromne. W ciągu kilku zaledwie minut są w stanie zniweczyć wieloletnią pracę i trud rolnika. Dlatego tak ważne jest, aby zawsze dobrze się ubezpieczać – mówi Marek Dzierla, kierownik Biura Ubezpieczeń Rolnictwa InterRisk.

InterRisk w sezonie wiosennym oferuje ochronę upraw tradycyjnych: zbóż, rzepaku, buraków, ziemniaków, roślin strączkowych oraz kukurydzy. Rolnik może zapewnić sobie ochronę na wypadek wystąpienia między innymi wiosennych przymrozków, opadów gradu, deszczu nawalnego i huraganu oraz ognia. Istnieje możliwość zawarcia umów pakietowych, które obejmują kilka ryzyk i zapewniają kompleksową ochronę ubezpieczeniową.

– W ofercie InterRisk dla rolników wprowadziliśmy ważne klauzule, które znacząco rozszerzają zakres ochrony ubezpieczeniowej. Rolnicy mogą ubezpieczyć swoje uprawy od ryzyka ognia oraz rozszerzyć odpowiedzialność już od 8% ubytku w plonie. Ponadto w ubezpieczeniach uprawy buraków cukrowych przewidzieliśmy dodatkowy ryczałt wynikający z obniżenia wskaźnika polaryzacji – dodaje Marek Dzierla.

(AM, źródło: InterRisk)

O potencjale AI w pracy agentów na konferencji „Cyfrowy Agent 007. Innowacje. Marka. Sprzedaż”

0

Jak skutecznie dobierać działania, aby przynosiły jak najlepsze efekty? Jak może w tym pomóc sztuczna inteligencja? Tego agenci ubezpieczeniowi dowiedzą się 22 marca na konferencji „Cyfrowy Agent 007. Innowacje. Marka. Sprzedaż”, organizowanej przez Joannę Chylewską-Michałek, trenerkę biznesu i twórczynię Akademii „Agencja w sieci”.

– Konferencja „Cyfrowy Agent 007. Innowacje. Marka. Sprzedaż” to niepowtarzalna okazja, aby poznać świat online i nauczyć się skutecznie w nim działać. Duża wartość do tego wydarzenia wnoszą praktyczne warsztaty z wykorzystania mediów społecznościowych do budowania marki osobistej. Będzie też spora dawka motywacji – uczestnicy poznają case studies oraz historie agentów, którzy odmienili swoje kariery dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi – mówi Joanna Chylewska-Michałek.

To już druga edycja konferencji. Tym razem organizatorka chce wprowadzić uczestników w świat sztucznej inteligencji i pokazać jej ogromny potencjał w pracy agentów ubezpieczeniowych, a także możliwości, jakie dają im narzędzia online. Dlatego zaprosiła ekspertów w dziedzinie AI, ale także z obszaru marketingu i sprzedaży.

  • Ulysses opowie o specyfice i zastosowaniach AI. Prowadzi on popularny kanał na TikToku. Wyjaśnia w nim różne aspekty sztucznej inteligencji, w tym także ChataGPT. Jego specjalistyczna wiedza pozwala mu na przewidywania trendów oraz wskazywanie możliwości zastosowania AI w różnych branżach, w tym także w ubezpieczeniach.
  • Samuel Sieradzki i Michał Skórko, założyciele marki Agenci AI, pokażą, jak AI może ułatwić codzienną pracę agentów ubezpieczeniowych oraz zautomatyzować rutynowe działania.
  • Michał Huzarski podzieli się z uczestnikami wiedzą dotyczącą tworzenia biznesów online, które zarabiają.
  • Dawid Pasieka to specjalista od reklamy z 17-letnim doświadczeniem w branży online. W czasie tej prelekcji uczestnicy dowiedzą się m.in., jak prowadzić media społecznościowe i generować leady sprzedażowe.
  • Piotr Mrzygłód zaprezentuje archetyp branży ubezpieczeniowej i wyjaśni, co on oznacza dla agentów oraz jak dzięki niemu budować markę.
  • Renata Turek-Sienicka wprowadzi uczestników w świat nowoczesnych technik sprzedaży opartych na autentyczności, mindsecie i empatii.

Joanna Chylewska-Michałek jest agentką ubezpieczeniową, trenerką biznesu, coacherką oraz twórczynią Akademii „Agencja w sieci”. W czasie konferencji pokaże, jak budować markę agenta online w sieci.

Bilety na wydarzenie dostępne są na stronie www.cyfrowyagent.com.

(am)

Akademia Leona Koźmińskiego stworzyła program szkoleniowy dla PKO Ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PKO Ubezpieczenia nawiązały współpracę z Akademią Leona Koźmińskiego. Jej przedmiotem jest nowoczesny program szkoleniowy, który wesprze rozwój kompetencji ubezpieczeniowych doradców banku.

– Stworzyliśmy program, który łączy doświadczenia ekspertów branżowych z akademickim podejściem do edukacji doradców finansowych. Wspólnie z PKO Ubezpieczenia chcemy dostarczyć uczestnikom praktyczną wiedzę, która realnie wpłynie na ich codzienną pracę i rozwój zawodowy – mówi Klaudia Fatah-Zarzycka, dyrektorka ds. szkoleń i programów dla firm w Akademii Leona Koźmińskiego.

Akademia Leona Koźmińskiego opracuje i zrealizuje szkolenia dla doradców i menedżerów PKO BP. Celem jest podniesienie efektywności sprzedaży oraz rozwój kompetencji doradców banku w zakresie oferowania produktów PKO Ubezpieczenia. Uczestnicy będą mogli skorzystać z programów na poziomie średniozaawansowanym, zaawansowanym oraz eksperckim.

Szkolenia odbędą się w dwóch edycjach – w marcu i listopadzie, w formule online. W zajęciach weźmie udział łącznie kilkuset uczestników. Dodatkowo, w maju i czerwcu odbędą się warsztaty dla menedżerów, które będą istotnym wsparciem w zarządzaniu zespołami sprzedaży. Aby utrwalić zdobytą wiedzę, uczestnicy otrzymają materiały wideo ze szkolenia. 

– Dzięki współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego doradcy i menedżerowie PKO BP zyskają praktyczne narzędzia do skutecznego działania na rynku ubezpieczeń – mówi Tomasz Mańko, wiceprezes zarządu PKO Ubezpieczenia. – Wybór uczelni na partnera w realizacji projektu nie był przypadkowy – Akademia Leona Koźmińskiego należy do najlepszych uczelni biznesowych w kraju – dodaje.

Będzie to pierwszy wspólny projekt szkoleniowy obu instytucji.

(AM, źródło: ALK)

Europ Assistance Polska kontynuuje współpracę z Bartkiem Matusiewiczem

0
Bartosz Matusiewicz

Europ Assistance Polska już drugi rok z rzędu będzie wspierać młodego sportowca Bartosza Matusiewicza w dążeniu do spełnienia jego marzeń. W tym roku będzie on próbować swoich sił między innymi w połówce Ironmana.

ThinkAbility to inicjatywa, która powstała w ramach programu „Disability Inclusion Journey” Grupy Europ Assistance. Projekt ma na celu walkę ze stereotypami i uprzedzeniami dotyczącymi niepełnosprawności poprzez promowanie i normalizowanie inkluzywności sportu zarówno wewnątrz firmy, jak i w całym społeczeństwie. W 2024 r. firma nawiązała długoterminowe partnerstwo z 13 międzynarodowymi paraolimpijczykami. Europ Assistance wspiera ich ambicje sportowe, projekty edukacyjne, jak również zawodowe. Reprezentują oni różne dyscypliny sportowe: lekkoatletykę, pływanie, kolarstwo, siatkówkę na siedząco, boccie, badminton oraz triathlon. Od stycznia 2025 r. w tym gronie znajduje się Bartosz Matusiewicz, który będzie reprezentował nasz kraj.

– Sport dla Bartka jest niezwykle istotną częścią jego życia. Kiedy kilkanaście lat temu nieporadnie zaczynał pływać, wyłącznie w celach rehabilitacyjnych, nie przypuszczaliśmy, że będzie miał w tej dyscyplinie duże osiągnięcia, że uda się wzmocnić jego mięśnie i kręgosłup nie tylko, by mógł dobrze funkcjonować, ale i wystartować jako pierwszy Polak z Zespołem Downa w zawodach triathlonowych – opowiada Jarosław Matusiewicz, założyciel Fundacji Zostanę Ironmanem, albo chociaż pół, a prywatnie tata Bartka.

Wielkim marzeniem Bartka jest zrobienie całego Ironmana albo chociaż pół. W tym roku podejmie wyzwanie i wystartuje w Ironman 70.3 w Warszawie. Z kolei w marcu wystartuje w biegu organizowanym przez Polską Agencję Antydopingową „Biegam z czystą przyjemnością”. Natomiast w maju wraz z pracownikami Europ Assistance Polska z grupy biegowej ActivEA Running Team wystartuje w Maratonie Sztafet (dawniej Ekiden).

– Mocno trzymamy kciuki za każdy wyścig Bartka. Z zapartym tchem obserwujemy jego poczynania i jesteśmy pod wrażeniem jego wytrwałości w dążeniu do celu. W zeszłym roku kibicowaliśmy mu podczas zawodów Enea 5150 w Poznaniu, a w tym roku zamierzamy to powtórzyć w Warszawie. Jesteśmy również dumni, że zostanie członkiem naszej drużyny biegowej. To naprawdę wspaniałe widzieć, jak Bartek się rozwija i zdobywa kolejne sportowe osiągnięcia – dodaje Marcin Zieliński, dyrektor generalny Europ Assistance Polska.

(AM, źródło: Europ Assistance)

Rok rekordów Generali

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Generali z nadwyżką osiągnęło w 2024 roku cele założone w strategii „Lifetime Partner 24: Driving Growth”. Grupa uzyskała rekordowy wynik operacyjny oraz skorygowany wynik netto na koniec 2024 roku.

Przypis składki brutto zwiększył się o 14,9%, do 95,2 miliarda euro, dzięki silnemu wzrostowi w segmencie ubezpieczeń na życie (19,2%) oraz ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych (7,7%). Wpływy netto z ubezpieczeń na życie osiągnęły pozytywny poziom 9,7 mld euro, były napędzane przez ubezpieczenia ochronne i unit-linked. Wartość nowego biznesu wzrosła o 2,3%, do 2,4 mld euro.

Wskaźnik mieszany (CoR) pozostał na poziomie 94%, przy czym niezdyskontowany wskaźnik mieszany poprawił się i wyniósł 95,9% (-0,8 p.p.) za sprawą bardzo dobrego wyniku z wyłączeniem roszczeń z tytułu katastrof naturalnych.

Rekordowe wyniki

Wynoszący 8,2% wzrost wyniku operacyjnego do rekordowego poziomu 7,3 mld euro był zasługą wszystkich segmentów biznesowych, z silnym wkładem linii zarządzania aktywami i majątkiem (Asset & Wealth Management). Skorygowany wynik netto wzrósł do 3,8 mld euro (+5,4%), co jest rekordowym rezultatem w historii grupy. Całkowita wartość aktywów pod zarządzaniem osiągnęła poziom 863 miliardów euro (31,6%) dzięki pozytywnym wpływom netto oraz przejęciu Conning Holdings Limited.

Solidna pozycja kapitałowa, ze wskaźnikiem wypłacalności na poziomie 210% (220% na koniec 2023 roku), głównie odzwierciedla zrealizowane transakcje fuzji i przejęć oraz program skupu akcji o wartości 500 mln euro przeprowadzony w 2024 r.

Nowa strategia stawia wysoko poprzeczkę

– Generali osiągnęło doskonałe wyniki w 2024 roku, przekraczając założone cele finansowe i skutecznie kończąc realizację strategicznego planu „Lifetime Partner 24: Driving Growth”. Te rezultaty odzwierciedlają też naszą zdolność do konsekwentnego wzrostu organicznego w każdym segmencie, dzięki działaniom zarządczym, które wdrożyliśmy, jednocześnie skutecznie integrując wszystkie przejęte przez nas firmy. Grupa ma dziś najsilniejszą pozycję w swojej historii, co potwierdzają nasz rekordowy wynik operacyjny i skorygowany wynik netto, osiągnięte dzięki wysiłkom i zaangażowaniu naszych pracowników oraz sieci dystrybucji. Kontynuujemy transformację i dywersyfikację naszej grupy jako wiodącego globalnego ubezpieczyciela i firmy zarządzania aktywami, koncentrując się teraz na przyspieszeniu naszego dążenia do doskonałości. Nasz ambitny nowy plan „Lifetime Partner 27: Driving Excellence” będzie napędzał silny wzrost zysków, solidne generowanie gotówki oraz zwiększenie zwrotu dla akcjonariuszy. Jest to dodatkowo wspierane przez nasze możliwości w zakresie sztucznej inteligencji i danych, które zwiększają naszą zdolność do konsekwentnego wykorzystywania możliwości wynikających z szybko zmieniających się potrzeb klientów i pojawiających się trendów – powiedział Philippe Donnet, CEO Grupy Generali.

(AM, źródło: Generali)

18,350FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie