Blog - Strona 6 z 1468 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal

EIOPA: Wyniki detalicznych polis inwestycyjnych nie przewyższyły wskaźników inflacji

0
Źródło zdjęcia: EIOPA

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych opublikował 16 kwietnia sprawozdanie, w którym przeanalizowano charakterystykę kosztów, opłat i stosunku wartości do ceny detalicznych produktów inwestycyjnych wchodzących w zakres kompetencji EIOPA w latach 2020–2023.

Z raportu wynika, że ubezpieczeniowe produkty inwestycyjne (IPI) wykazały wzrost zwrotów netto, zarówno w 2023 r., jak i w całym analizowanym okresie, głównie za sprawą dobrych wyników na rynkach finansowych. Rezultaty IPI nie przekraczały jednak poziomów inflacji i różnią się znacznie w zależności od profilu ryzyka produktów, a także od celów inwestycyjnych konsumentów. 

W 2023 r. produkty powiązane z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym i hybrydowe ubezpieczenia inwestycyjne (HY) przyniosły ubezpieczającym dodatnie zwroty netto. Polisy z UFK o większej ekspozycji na ryzyko osiągnęły najwyższe zyski netto, przekraczając średnio 10%, w porównaniu z 6% w przypadku umów o niższym ryzyku. Ubezpieczenia z udziałem w zyskach (PP) również generowały dodatnie zwroty, mimo że w 2023 r. nie były one wyższe od inflacji.

EIOPA wskazuje, że choć presja inflacyjna nie doprowadziła do znacznego wzrostu kosztów IPI, to pozostają one na wysokim poziomie, co ogranicza opłacalność niektórych produktów. Produkty PP uznano za najbardziej opłacalną opcję w stosunku do polis z UFK lub HY, które wykazały spadek rentowności średnio o 2,4 %.

55% produktów w próbie obejmowało aspekty środowiskowe, społeczne i związane z zarządzaniem. W czteroletnim okresie zrównoważone fundusze kapitałowe osiągały lepsze wyniki niż ich odpowiedniki spoza ESG.

(AM, źródło: EIOPA)

AI i automatyzacja to przyszłość, która dzieje się teraz

0
Paulina Pyrko

Branża ubezpieczeniowa stoi przed koniecznością modernizacji systemów i procesów, aby utrzymać konkurencyjność i spełniać rosnące oczekiwania klientów. W odpowiedzi na te potrzeby ubezpieczyciele coraz częściej sięgają po zaawansowane technologie, w tym sztuczną inteligencję, automatyzację procesów i analizę danych.

Według Gartnera transformacja procesu likwidacji wpływa bezpośrednio na satysfakcję klientów i wyniki finansowe. W kontekście ograniczonego wzrostu budżetów IT w 2025 r. zakłady ubezpieczeń muszą skupić się na redukcji kosztów i zwiększeniu efektywności. Tymczasem inwestycje w AI nie tylko mogą poprawić rentowność, ale także podnieść jakość obsługi i wesprzeć optymalizację pracy zespołów.

AI w obsłudze roszczeń

Sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w rewolucjonizowaniu procesu likwidacji szkód. Rozwiązania, które proponuje Altkom, koncentrują się na zastosowaniu AI na różnych etapach likwidacji szkód, od zgłoszenia po decyzję i odwołanie.

Przykładem jest cyfrowa ścieżka użytkownika, która automatyzuje obsługę zgłoszeń szkód i reklamacji przesyłanych przez klientów za pomocą e-maili. AI analizuje wiadomości, weryfikuje informacje i wypełnia formularze. System również kategoryzuje sprawy oraz klasyfikuje, czyta i rozpoznaje załączone dokumenty.

Personalizowana komunikacja e-mailowa wspierana AI

AI umożliwia prowadzenie interakcji z klientem w sposób naturalny, eliminując konieczność stosowania sztywnych skryptów rozmów. System może samodzielnie inicjować kontakt z klientem lub reagować na informacje przekazane przez niego, obsługując różne kanały komunikacji, takie jak czat, e-mail czy WhatsApp.

W procesie likwidacji szkód AI aktywnie dopytuje klienta o wszystkie niezbędne informacje potrzebne do rejestracji szkody. Po uzyskaniu odpowiednich danych system automatycznie sprawdza istnienie polisy oraz zakres ochrony ubezpieczeniowej. Rozmowa jest płynna, a odpowiedzi wysyłane z odpowiednim opóźnieniem, co sprawia, że interakcja przypomina rozmowę z rzeczywistym doradcą.

AI w telefonicznej rozmowie z klientem

Sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie również w analizie sentymentu podczas obsługi klienta. System monitoruje rozmowy telefoniczne w czasie rzeczywistym, analizując nie tylko tekst, ale także emocje wyrażane przez klientów.

AI klasyfikuje wypowiedzi na pozytywne, negatywne lub neutralne, co pozwala na szybką reakcję i rozwiązanie problemów. Dzięki temu firmy mogą lepiej zrozumieć klientów, reagować proaktywnie na ich potrzeby i poprawiać jakość obsługi.

AI w zarządzaniu wiedzą

Optymalizacja dostępu do informacji o warunkach ubezpieczenia jest kolejnym obszarem, w którym AI znajduje zastosowanie. Inteligentne narzędzie oparte na zaawansowanych modelach językowych (LLM) umożliwia szybkie i intuicyjne pozyskiwanie informacji, np. z ogólnych warunków ubezpieczenia. System generuje, tłumaczy i interpretuje język naturalny. Pozwala to na skuteczną analizę zapisów OWU i interaktywną komunikację z użytkownikiem.

Automatyzacja wydawania decyzji w szkodzie

Wprowadzenie pełnej automatyzacji w procesie likwidacji szkód za pomocą inteligentnych algorytmów pozwala także na szybkie i efektywne zarządzanie zgłoszeniami. System automatycznie weryfikuje dane ze zgłoszenia, analizuje dokumenty i weryfikuje okres ochrony, eliminując roszczenia nieobjęte polisą. Następnie ocenia kompletność dokumentacji, klasyfikuje je i generuje listę braków. W dalszym kroku analizuje treści dokumentów celem wyodrębnienia elementów kluczowych dla decyzji. Analiza zgodności dokumentów z zapisami OWU i polisy pozwala na określenie ostatecznej listy świadczeń, co stanowi podstawę do wygenerowania rekomendacji decyzji.

Co jest kluczem?

Likwidacja szkód w ubezpieczeniach wymaga precyzyjnej koordynacji działań, a kluczowe znaczenie ma zastosowanie dekompozycji, orkiestracji oraz workflow.

Najpierw dekompozycja, czyli podział procesu likwidacji szkody na mniejsze, łatwiejsze do zarządzania etapy. Pozwala to na identyfikację wąskich gardeł, eliminację zbędnych kroków oraz wdrożenie optymalnych ścieżek przetwarzania. Zwłaszcza gdy wymiana systemu jest skomplikowana i kosztowna, jego dekompozycja umożliwia etapowe wyjmowanie funkcji i zastępowanie ich nowymi komponentami.

Następnie orkiestracja procesów, czyli efektywne zarządzanie i automatyczne koordynowanie zadań wykonywanych przez różne systemy i zespoły. W likwidacji szkód obejmuje to integrację systemów ubezpieczeniowych, rejestrów szkód i baz danych, automatyczne przypisywanie zadań do odpowiednich jednostek, a także synchronizację działań klientów, agentów i partnerów zewnętrznych.

Ostatnim elementem jest workflow, który definiuje kroki i reguły realizacji likwidacji szkód. Jego automatyzacja obejmuje zgłoszenie szkody, analizę i decyzję, weryfikację dokumentów, obsługę finansową oraz zamknięcie sprawy. Każdy etap jest monitorowany i optymalizowany, co pozwala na wykrywanie problemów i doskonalenie procesu.

Modułowość i elastyczność systemów

W sytuacji, w której zakład ubezpieczeń rozważa wymianę systemu, rozwiązania AI-owe można „osadzić” na modułach systemu oferowanego przez Altkom: Altkom Insurance Suite – Claim Centre. Charakteryzuje się on inteligentnym silnikiem workflow, który optymalizuje proces pracy likwidatorów, zwiększa ich efektywność i skraca czas obsługi roszczeń nawet o 35%. Ponadto pozwala na konfigurację ścieżek automatycznej likwidacji, która odbywa się bez udziału likwidatora. Jego wdrożenie umożliwia zakładom skuteczne zarządzanie różnymi obszarami biznesowymi, np. ubezpieczeniami zdrowotnymi czy motoryzacyjnymi.

W obliczu rosnących oczekiwań klientów i presji na innowacje, inwestycje w nowoczesne rozwiązania technologiczne stają się wręcz niezbędne dla długoterminowego sukcesu firm ubezpieczeniowych. AI i orkiestracja procesów odgrywają kluczową rolę w tej transformacji, umożliwiając optymalizację kosztów, zwiększenie efektywności i poprawę doświadczeń klientów. Zakłady ubezpieczeń, które inwestują w innowacje, będą w stanie nie tylko przetrwać, ale także prosperować, rozwijać się i co ważniejsze, nie gonić konkurencji.

Paulina Pyrko
Head of Insurance & Claims Solutions
Altkom Software & Consulting Sp. z o.o.

Co czeka ubezpieczenia – nowe technologie zmieniają branżę

0
Źródło zdjęcia: Cyfrowy Agent

„Cyfrowy Agent 007 Innowacje. Marka. Sprzedaż” to jedyna w Polsce konferencja, która łączy świat ubezpieczeń i nowych technologii – sztucznej inteligencji. 22 marca w Warszawie agenci ubezpieczeniowi poznali innowacje zwiększające efektywność pracy.

Ci, którzy nie dotarli na wydarzenie, mogli śledzić jego przebieg na żywo w internecie. Następna taka okazja w przyszłym roku.

To była już druga edycja konferencji Cyfrowy Agent 007, która bardzo wyraźnie pokazała, że postępu nie da się zatrzymać. Natomiast trzeba za nim podążać, aby nie zostać w tyle. Agentom, którzy korzystają z nowych technologii, będzie łatwiej osiągać kolejne branżowe sukcesy – mówi Joanna Chylewska-Michałek, organizatorka wydarzenia.

Nowinki technologiczne w pracy agentów

Uczestnicy konferencji dowiedzieli się, jak wykorzystać w swojej pracy sztuczną inteligencję. Mieli okazję posłuchać rozmowy, którą prowadził voice bot, mogli też porozmawiać z awatarem Ulyssesa – jednego z prelegentów.

Nie można jednak zapominać, że w pracy agentów ubezpieczeniowych bardzo ważny jest kontakt z klientami, dlatego sporo czasu poświęcono też zagadnieniom związanym z budowaniem relacji.

Pierwsze takie spotkanie

Wyjątkową częścią konferencji Cyfrowy Agent 007 była debata ekspertów. Po raz pierwszy w jednym miejscu spotkali się liderzy branży ubezpieczeniowej, twórcy nowych technologii i przedstawiciele mediów, aby zastanowić się nad przyszłością branży.

Dzięki tej dyskusji agenci, którzy do tej pory nie mieli styczności z działaniami online w swojej pracy, uświadomili sobie, że ten, kto się nie dostosuje do nowoczesnych rozwiązań, nie przetrwa – tłumaczy Joanna Chylewska-Michałek.

Nie jesteśmy obojętni – charytatywna licytacja

W czasie eventu nie zabrakło wątku charytatywnego. Uczestnicy konferencji licytowali nagrody przygotowane przez partnerów wydarzenia (Generali, Unilink, Insly). Licytacja została przekierowana do portalu Siepomaga.pl, a zebrane pieniądze trafiły na konta dwójki chorych dzieci: Amelki i Krzysia.

Transmisja wydarzenia w internecie

Agenci ubezpieczeniowi, którzy nie zdecydowali się przyjechać na konferencję, mogli ją oglądać na żywo w internecie. Przez cały czas jej trwania był prowadzony streaming. Każdy agent ubezpieczeniowy, który chce posłuchać o tym, jak wykorzystać nowe technologie, aby jego praca była bardziej skuteczna, może kupić dostęp do nagrania. Wystarczy skontaktować się z organizatorką wydarzenia Joanną Chylewską-Michałek, pisząc e-mail lub wiadomość na Facebooku lub LinkedInie.

Wydarzenie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem wśród agentów ubezpieczeniowych. Dlatego organizatorka zapowiada kolejną edycję konferencji.

Partnerami wydarzenia byli: Generali, Pru, Unilink, Insly oraz „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Bez odszkodowania za szkody w sprzęcie rolniczym powstałe podczas protestów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Postępowanie zakładów ubezpieczeń, które odmawiają wypłaty odszkodowania za sprzęt rolniczy uszkodzony w wyniku kolizji podczas protestów lub strajków, jest uzasadnione, o ile jego podstawy są zawarte w ogólnych warunkach ubezpieczeń – wynika z odpowiedzi Rzecznika Finansowego, Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego oraz Polskiej Izby Ubezpieczeń na wystąpienie zarządu Krajowej Rady Izb Rolniczych z 11 lutego 2025 r. skierowane do resortów rolnictwa i infrastruktury w sprawie ubezpieczenia ciągników rolniczych biorących udział w strajkach i protestach.

Krajowa Rada Izb Rolniczych przekazała, że wszystkie wymienione instytucje odpowiedziały, iż zakłady ubezpieczeń mogą stosować wyłączenia odpowiedzialności pod warunkiem, że wyłączenia te zostaną sformułowane w OWU, co z reguły ma miejsce.

UKNF wskazał ponadto, że „zasada swobody umów nie stoi na przeszkodzie zawieraniu dobrowolnych umów ubezpieczenia AC czy agrocasco, w ramach których szkody powstałe wskutek strajków będą objęte ochroną, na przykład w ramach indywidualnie ustalonych warunków ubezpieczenia (za odpowiednią składkę) – o ile zarówno zakład ubezpieczeń, jak i ubezpieczający zdecydują się taką umowę ubezpieczenia zawrzeć”.

(AM, źródło: KRIR)

Firmy turystyczne będą mogły zabezpieczyć się kilkoma gwarancjami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisany został projekt nowelizacji ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Jego celem jest ułatwienie firmom turystycznym pozyskiwanie obligatoryjnej ochrony ubezpieczeniowej.

Aktualnie gwarancja jako zabezpieczenie finansowe obejmuje ochroną wszystkie umowy o udział w imprezie turystycznej w rozumieniu art. 4 pkt 3 tej ustawy oraz umowy o powiązane usługi turystyczne w rozumieniu art. 4 pkt 5, zawarte przez zleceniodawcę z podróżnymi, w okresie obowiązywania gwarancji. Wymóg minimalnej sumy gwarancyjnej został skonstruowany tak, że ewentualne zawarcie kilku umów gwarancji prowadziłoby do zwielokrotnienia SG, a nie podziału w ramach wymaganego przepisami limitu.

Z tego powodu rząd chce wprowadzić możliwość spełniania wymogów w zakresie minimalnej sumy gwarancyjnej również poprzez zawarcie kilku umów. Wprowadzony ma też być wymóg precyzyjnego informowania podróżnych o wszystkich zawartych gwarancjach oraz zasadach dochodzenia roszczeń.

Inną kwestią, która miałaby zostać rozwiązana na poziomie ustawowym, jest przedłożenie zabezpieczenia potencjalnych wierzytelności przez firmę turystyczną w procesie zakupu gwarancji (najczęściej jest to kaucja lub depozyt). Rząd chce, aby w takiej sytuacji częściowych poręczeń mógł udzielać Turystyczny Fundusz Pomocowy. Stąd też do ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2024 r. poz. 340, 1089, 1222, 1473, 1717 oraz z 2025 r. poz. 179) miałyby zostać wprowadzone ustawowe kryteria ubiegania się o skuteczne uzyskanie poręczenia oraz zasady określania jego wysokości mając na względzie profil ryzyka podmiotu ubiegającego się o udzielenie poręczenia, a także realizowanie przez niego obowiązków ustawowych wobec Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Projekt odpowiednich przepisów miałby zostać przyjęty przez rząd w trzecim kwartale tego roku.

(AM, źródło: Kancelaria Premiera)

Polacy leczą się w szpitalach publicznych, a prywatnie wykonują badania profilaktyczne

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Długie kolejki w państwowych placówkach powodują, że publicznie leczymy schorzenia wymagające hospitalizacji, a na konsultacje profilaktyczne umawiamy się prywatnie – zauważa Saltus Ubezpieczenia.

– Wytworzył się pewien podział i leczymy się w sposób „mieszany”. Leczenie najcięższych schorzeń, które wiąże się z koniecznością hospitalizacji lub przeprowadzeniem operacji ratujących życie, nadal pozostaje domeną systemu publicznego. Z kolei do placówek prywatnych Polacy kierują się, kiedy potrzebują specjalistycznej opieki o charakterze profilaktycznym. W przypadku porad internistycznych widzę z kolei równowagę – zauważa Rafał Romaniuk, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych i Pracowniczych Saltus Ubezpieczenia.

Najczęściej do chirurga i ginekologa

Z analizy Głównego Urzędu Statystycznego „Zdrowie i ochrona zdrowia w 2023 roku” wynika, że najwyższy odsetek wszystkich porad specjalistycznych stanowią konsultacje chirurgiczne (17,7%), na drugim miejscu znajdują się z wizyty ginekologiczno-położnicze (10,5%), a podium najczęściej umawianych wizyt zamykają odwiedziny w poradniach okulistycznych (8,6%). W przypadku świadczeń prywatnych lista ta wygląda nieco inaczej. Według danych Saltus Ubezpieczenia osoby korzystające z dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych w 2024 r. najczęściej umawiały za ich pośrednictwem konsultacje ginekologiczne, ortopedyczne i dermatologiczne.

– To porównanie dobrze pokazuje, że w działaniach profilaktycznych stawiamy raczej na porady w przychodniach prywatnych, a na poważne leczenie, czy jak pokazują dane GUS, prowadzenie ciąży, nadal decydujemy się w ramach systemu publicznego. Główną przyczyną takiego podziału jest długi czas oczekiwania na wizyty specjalistyczne w placówkach publicznych, gdzie jest on liczony w miesiącach. W przypadku świadczeń prywatnych mamy z kolei do czynienia z raptem kilkoma dniami oczekiwania na wizytę – mówi Rafał Romaniuk.

(AM, źródło: Brandscope)

UNIQA z tytułem Najlepszej Firmy Ubezpieczeniowej

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

Kapituła Konkursu Liderów Świata Finansów przyznała UNIQA tytuł Najlepszej Firmy Ubezpieczeniowej w Polsce. Firma została doceniona za rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku, wysoką rentowność, inicjatywy produktowe oraz rozwój sieci sprzedaży.

Celem Konkursu Liderów Świata Finansów jest nagrodzenie ludzi, którzy w znaczący sposób przyczynili się do rozwoju świata finansów w Polsce, jak również najefektywniejszych banków i ubezpieczycieli oraz najciekawszych rozwiązań. Odbywa się on raz do roku w ramach wiosennej edycji Banking & Insurance Forum w Warszawie. Podczas uroczystej gali, która odbyła się 15 kwietnia, nagrodę w imieniu firmy odebrał Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA.

– Bardzo dziękujemy kapitule za to cenne wyróżnienie. Traktujemy tę nagrodę jako potwierdzenie, że droga, którą obraliśmy kilka lat temu, była dobra. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię biznesową i budujemy firmę, w której zarówno nasi klienci, jak i pracownicy i partnerzy biznesowi czują się dobrze. Będziemy ten kierunek kontynuować – powiedział Marcin Nedwidek, odbierając na scenie statuetkę.

UNIQA została nagrodzona w kategorii Najlepsza Firma Ubezpieczeniowa. Tytuł ten przyznawany jest firmom, które mogą poszczycić się wyróżniającą się na tle konkurencji działalnością na rynku, działaniami wspomagającymi konkurencyjność, przykładami efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem, przestrzegania zasad etycznych w biznesie, działalnością w zakresie innowacyjności i kreatywności oraz szczególnymi osiągnięciami w danym roku.

(AM, źródło: UNIQA)

Compensa nagrodzona za Asystenta AI dla brokerów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Asystent AI dla brokerów – innowacyjne rozwiązanie wdrożone przez Compensę zostało docenione przez kapitułę konkursu „Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń”, która przyznała firmie nagrodę za najciekawszą innowację w branży finansowej.

Wyniki konkursu ogłoszono we wtorek 15 kwietnia podczas uroczystej gali. Nagroda „Najciekawsza Innowacja w Finansach” trafiła do Compensy za Asystenta AI dla ubezpieczeń korporacyjnych. Kapituła konkursu podkreśliła, że zakład jest jednym z pionierów efektywnego wykorzystania możliwości sztucznej inteligencji w branży ubezpieczeniowej.

– Cieszymy się z tego wyróżnienia. Potwierdza ono, że obraliśmy dobry kierunek. Nasz Asystent AI nie jest tylko narzędziem – to kompletna zmiana zasad gry w obsłudze klientów korporacyjnych. Brokerzy otrzymują oferty w tempie, które jeszcze niedawno wydawało się niemożliwe, a nasi underwriterzy mogą skoncentrować swoją ekspertyzę tam, gdzie jest najbardziej potrzebna – na precyzyjnej ocenie ryzyka i dostosowaniu warunków do indywidualnych potrzeb klienta – mówi Adam Dwulecki, wiceprezes Compensy odpowiedzialny za obszar ubezpieczeń korporacyjnych.

Za technologiczną stronę Asystenta AI odpowiada Beesafe – firma pełniąca funkcję centrum technologicznego dla Compensy.

– Otrzymana nagroda to dla nas nie tylko potwierdzenie dobrze wykonanej pracy, ale przede wszystkim impuls do dalszych działań z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Potencjał AI w ubezpieczeniach jest ogromny, jednak prawdziwy przełom następuje wtedy, gdy zaawansowaną technologię łączymy z wiedzą doświadczonych ekspertów. To właśnie ten mariaż człowieka i AI redefiniuje dziś branżę ubezpieczeniową, otwierając przed nami zupełnie nowe możliwości w zakresie automatyzacji i rozwoju biznesu – mówi Rafał Mosionek, wiceprezes Compensy i prezes Beesafe.

(AM, źródło: Compensa)

Allianz Polska sponsorem nagrody w programie „Zróbmy sobie dom”

0

Allianz Polska został sponsorem jednej z nagród w nowym programie telewizji TVN „Zróbmy sobie dom”. To nowy format reality show, w którym główną nagrodą jest dom o wartości ponad 1 mln zł. Zwycięską nieruchomość ubezpieczy Allianz

W każdym z odcinków pojawi się jeden 8-sekundowy billboard sponsorski informujący o tym, że Allianz jest sponsorem ubezpieczenia zwycięskiego domu. Materiał ukaże się w trakcie programu – nie będzie częścią bloku reklamowego.

Finał „Zróbmy sobie dom” zostanie wyemitowany na żywo 22 czerwca ze studia w Krakowie. Zwycięska para otrzyma wtedy od przedstawiciela firmy trzyletnie ubezpieczenie nowego domu. Gospodynią programu będzie znana aktorka i influencerka Joanna Koroniewska.

– Obecność w programie będzie okazją do promocji naszej marki oraz ubezpieczenia domów w ciekawej i niestandardowej formule – mówi Michał Podogrodzki, dyrektor Departamentu Market Management, Komunikacji i PR Allianz Polska.

Premierowy odcinek zostanie wyemitowany w Poniedziałek Wielkanocny, 21 kwietnia o 19.45.

Wcześniej w podobnej inicjatywie brał o udział LINK4. Zakład był partnerem programu telewizyjnego Polsatu „Nasz Nowy Dom”. LINK4 pomagał finansowo w remoncie domów oraz przekazywał ubezpieczenia mieszkaniowe rodzinom pokrzywdzonym przez los i borykającym się z problemami materialnymi.

(AM, źródło: Allianz, GU)

Estonia: „Cień” bez ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Estońska marynarka wojenna zatrzymała i zajęła na Bałtyku zmierzający w kierunku Rosji statek na podstawie potwierdzonych później wątpliwości co do jego statusu ubezpieczeniowego i podejrzenia, że należy on do „floty cieni” na usługach Moskwy, ułatwiającej nielegalny handel rosyjską ropą.

Tankowiec Kiwala z 24 członkami załogi, w tym chińskim kapitanem, był objęty sankcjami UE i innych państw. Statek nie posiada bandery, nie jest ubezpieczony i nie jest zdolny do żeglugi. Minister spraw zagranicznych Estonii stwierdził, że zatrzymanie statku należącego do floty cieni dowodzi, że skoordynowane wysiłki zmierzające do ukrócenia nielegalnego handlu rosyjską ropą przynoszą rezultaty. Państwa bałtyckie wzmogły czujność, by wychwytywać niezarejestrowane tankowce. Od zeszłego roku Estonia regularnie kontroluje posiadanie ubezpieczenia.

(AC, źródło: Bloomberg)

18,297FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie