Blog - Strona 63 z 1485 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 63

Generali Agro ubezpieczy od ryzyka suszy uprawy lojalnych klientów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Generali Agro poinformowało, że klienci, którzy w ostatnim sezonie jesiennym skorzystali z jego oferty ubezpieczenia zbóż ozimych od innych ryzyk, mogą teraz również objąć je ochroną od skutków suszy. Dostępne od 3 do 20 marca ubezpieczenie jest objęte dopłatą do składki z budżetu państwa w wysokości do 65%.

– Bardzo ciepła zima, niewielkie opady śniegu oraz niskie stany wód powierzchniowych to tylko kilka z wielu symptomów wskazujących na poważne problemy z brakiem wody. Także niewielkie opady deszczu przyczyniają się do pogłębienia suszy, co jest widoczne w rzekach czy zbiornikach wodnych. Negatywne skutki dla rolnictwa odczuwane są coraz wcześniej i widoczne już w okresie zimowym. Wynika to z tego, że gleba nie magazynuje odpowiedniej ilości wilgoci, a dodatnie temperatury zabierają ją poprzez parowanie. W regionach, gdzie częstotliwość występowania suszy jest największa, rekomendujemy, by rolnicy – w miarę możliwości – dobierali takie gatunki roślin uprawnych, które tolerują okresowe niedobory wody. Aby zapobiegać deficytom wody, warto dokonać również zmian w technologii uprawy roli czy nawożeniu. Stosowanie tych zasad choć na części pól pomoże ograniczyć straty w plonie głównym – mówi Krzysztof Mrówka, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Rolnych Generali Agro.

Klienci marki, którzy ubezpieczyli swoje zboża ozime od innych ryzyk w sezonie jesiennym 2024 roku w Generali, mogą teraz ubezpieczyć je także od suszy. Dodatkowo, aby uprawy mogły być objęte ochroną od tego ryzyka, na każdym ubezpieczonym polu przynajmniej jedna działka musi być określona z Geoportalem, a na polisie przynajmniej jedno pole musi mieć nie mniej niż 5 ha.

– Proces zawierania umów przez naszych przedstawicieli jest bardzo prosty. Wystarczy wyszukać polisę z ubiegłorocznego sezonu jesiennego i kliknąć przycisk „Wykup suszę”, a nasz system automatycznie wystawi ofertę. Jeżeli zaoferowanie ubezpieczenia suszy nie będzie możliwe, pośrednik otrzyma komunikat z podaniem przyczyny – dodaje Krzysztof Mrówka.

Generali przypomina, że w ochronie upraw od ryzyka suszy występuje franszyza redukcyjna w wysokości 25% sumy ubezpieczenia. Polisa będzie dostępna w ofercie Generali Agro od 3 do 20 marca lub do wyczerpania limitów.

(AM, źródło: Generali)

TUZ Ubezpieczenia zapewni ochronę maszynom i sprzętowi budowlanemu

0

TUZ Ubezpieczenia poszerzyło swój portfel ubezpieczeń korporacyjnych. Nowością w ofercie zakładu jest ubezpieczenie maszyn i sprzętu budowlanego.

Ubezpieczenie jest skierowane do przedsiębiorców prowadzących działalność budowlaną, posiadających maszyny czy sprzęt budowlany, a także dystrybutorów, leasingodawców, przedsiębiorców, zajmujących się wynajmem maszyn i sprzętu budowlanego, wózków widłowych oraz innych technicznych urządzeń ruchomych.

Przedmiotem ubezpieczenia mogą być maszyny o różnym przeznaczeniu, w szczególności:

  • maszyny budowlane, sprzęt budowlany i wyposażenie budowy,
  • inne maszyny (nie będące maszynami budowlanymi), jak np. wózki widłowe.

Maszyny są ubezpieczane w każdym miejscu wykonywania pracy, a także w miejscu postoju, składowania lub serwisowania. Mogą być zgłoszone do ubezpieczenia według wartości odtworzeniowej lub wartości księgowej brutto. Wymogi zabezpieczenia mienia dostosowane są do realnych możliwości i uwarunkowań terenu budowy lub miejsc postoju.

Zakres ubezpieczenia został przygotowany w formule od wszystkich ryzyk (poza wyłączeniami w OWU), w tym od kradzieży z włamaniem, wandalizmu i rozboju. Można go rozszerzyć klauzulami dodatkowymi, m.in. o:

  • szkody powstałe w czasie transportu lub samoczynnego przemieszczania się maszyny,
  • szkody spowodowane awarią elektryczną lub mechaniczną,
  • koszty wynajmu zastępczych maszyn i sprzętu budowlanego.

(AM, źródło: LinkedIn)

DU Spectrum: Klient potwierdzi APK przez aplikację

0
Źródło zdjęcia: DU Spectrum

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum wprowadził nową funkcję w aplikacji SPECTRUM mobile. Pozwala ona na elektroniczne potwierdzenie analizy potrzeb klienta.

Dotychczas proces potwierdzania APK często wiązał się z koniecznością stosowania papierowych dokumentów lub dodatkowych czynności w systemach sprzedażowych. Nowa funkcjonalność eliminuje te formalności, pozwalając klientowi zatwierdzić analizę jednym kliknięciem w aplikacji. Wszystkie potwierdzenia są automatycznie archiwizowane.

Klient ma również dostęp do swoich polis, które pojawiają się w SPECTRUM mobile już w chwili ich zawarcia. Może w dowolnym momencie sprawdzić zakres ochrony czy termin ważności i pobrać dokumenty ubezpieczeniowe, m.in. polisę, OWU czy APK.

(AM, źródło: DU Spectrum)

Rankomat: Ile za OC dla Nissana, a ile dla BMW?

0
Źródło zdjęcia: Canva

Eksperci Rankomat przeanalizowali ceny ubezpieczeń 50 najpopularniejszych modeli samochodów w Polsce. Z ich analizy wynika, że Kia Sportage, Citroen C3 i Nissan Qashqai są najtańsze w ubezpieczeniu spośród najpopularniejszych modeli samochodów w Polsce. Ich właściciele płacą średnio ponad 70 zł mniej od krajowej mediany cen.

Z danych wprowadzanych w porównywarkę wynika, że najczęściej na polskich drogach można spotkać Opla Astrę, Volkswagena Golfa i Audi A4. Biorąc pod uwagę średnią cenę polisy w Polsce w ubiegłym roku (650 zł), posiadacze tych aut płacą za ubezpieczenie odpowiednio o 5, 6 i 49 zł więcej.

Zestawienie zamykają Peugeot 206, Ford C-MAX i Opel Meriva. Przy tych mniej popularnych autach można liczyć na oszczędności – kolejno 2, 36 i 48 zł w porównaniu do średniej krajowej.

Azjatyckie i francuskie auta najtańsze w ubezpieczeniu 

Na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli samochodów, których kierowcy płacą najmniej za OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, znajduje się Kia Sportage. Średnia składka obowiązkowej polisy komunikacyjnej dla tego auta wynosi 571 zł i jest niższa o 79 zł od średniej krajowej. Na drugim miejscu ex aequo znajdują się Citroen C3 i Nissan Qashqai, ze stawką na poziomie 581 zł.

Na drugim końcu zestawienia uplasowały się niemieckie auta – Audi A3 (767 zł), BMW Serii 1 (812 zł) oraz BMW Serii 3 (828 zł). Różnica między najtańszym a najdroższym modelem wynosi 257 zł. 

– Należy pamiętać, że sama marka i model samochodu nie wpływają znacząco na cenę ubezpieczenia. To, co ma szczególne znaczenie, to historia szkodowa kierowcy, jego wiek oraz statystyki wypadkowe regionu, który zamieszkuje. Ważne będą także dane techniczne pojazdu, takie jak rok produkcji, przebieg czy pojemność silnika. Można więc założyć, że im droższe jest OC dla konkretnego modelu auta, tym więcej ryzykownych dla ubezpieczycieli kierowców znajduje się w grupie jego posiadaczy – komentuje Katarzyna Gaweł, ekspertka Rankomat ds. ubezpieczeń komunikacyjnych.

(AM, źródło: Rankomat)

VML została agencją Generali

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Należąca do WPP agencja VML zwyciężyła w przetargu na globalną agencję strategiczno-kreatywną Generali. Firma będzie obsługiwać ubezpieczyciela z centralnym zespołem z biur w Wielkiej Brytanii i Włoszech.

Jak podają wirtualnemedia.pl, VML od razu rozpoczyna obsługę ubezpieczyciela. W pierwszej kolejności zajmie się opracowaniem globalnej kampanii, której start planowany jest na drugi kwartał obecnego roku.

Isabelle Conner, dyrektorka ds. marketingu i obsługi klienta Generali zadeklarowała, że ubezpieczyciel „jest podekscytowany” perspektywą współpracy z WPP. – Przedstawili pomysły, które były nie tylko proste i potężne, ale miały potencjał, aby kreatywnie przełamać nowe bariery i znaleźć globalny oddźwięk. To właśnie ta wizja naprawdę ich wyróżnia – podkreśliła.

(AM, źródło: wirtualnemedia.pl)

Odc. 274 – Asystent AI odpowie brokerom na zapytania. Czy da radę?

0

Czy Asystent AI potrafi merytorycznie odpowiedzieć na zapytania brokerów? O tym w podcaście #RozmowyBezAsekuracji mówią: Adam Sasin, dyrektor Biura Sprzedaży Korporacyjnej w Sieci Agencyjnej i Ubezpieczeń Osobowych, oraz Tomasz Szejnoch, dyrektor Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych Majątkowych, Compensa. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.

Dowiesz się:

  • Jak AI wpływa na konkurencję między ubezpieczycielami?
  • Na ile Compensa jest gotowa wziąć odpowiedzialność za decyzje podejmowane przez AI?
  • Jak AI zmienia relację brokera z underwriterem?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Wydarzenia Miesiąca – Luty 2025

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Drugi miesiąc roku w ubezpieczeniach stał pod znakiem nowoczesnych technologii. Fakt ten znalazł swoje odbicie w lutowej edycji cyklicznego rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”, gdzie połowa laurów została przyznana za rozwiązania high tech, bazujące zazwyczaj na sztucznej inteligencji.

WYDARZENIE MIESIĄCA

Projekt nowych rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezpieczeń autorstwa Komisji Nadzoru Finansowego – w uznaniu dla aktu, który ma zapewnić klientom wartościowe produkty ubezpieczeniowe, lepszą ochronę ich interesów poprzez spójne stosowanie przepisów oraz eliminację nieprawidłowości wykrytych przez KNF w procesie dystrybucji polis.

CZŁOWIEK MIESIĄCA

Piotr Ruszowski – w uznaniu dla osiągnięć w trakcie blisko 15 lat kariery w Mondial Assistance, które przełożyły się na awans na stanowisko członka zarządu spółek ubezpieczeniowych Allianz w Polsce, odpowiedzialnego za sprzedaż przez zewnętrzne kanały dystrybucji.

FIRMA MIESIĄCA

Beesafe – w uznaniu dla osiągnięć marki obchodzącej piątą rocznicę działalności, stawiającej na rozwój projektów technologicznych w Polsce i w Europie w spółkach Vienna Insurance Group, które zwiększają efektywność procesową i poprawiają doświadczenie klientów oraz partnerów biznesowych.

PRODUKT MIESIĄCA

Grupowe ubezpieczenie na życie Program Administracja i Samorząd autorstwa Warty – w uznaniu dla produktu uwzględniającego specyficzne potrzeby pracowników administracji państwowej i lokalnej, np. pogorszenie kondycji psychicznej spowodowane agresją ze strony interesantów oraz zapewniającego tym osobom i ich bliskim szeroki zakres ochrony, m.in. świadczenie za pobyt w szpitalu – również psychiatrycznym – czy wsparcie psychologa, a także szybką realizację prostych świadczeń.

INNOWACJA MIESIĄCA

Asystent AI wdrożony przez Compensę – w uznaniu dla narzędzia opartego na sztucznej inteligencji opracowanego we współpracy z Beesafe i Spyrosoft, które znacząco przyspieszyło przygotowanie oferty ubezpieczenia dla przedsiębiorstw, ułatwiając pracę underwriterom i brokerom oraz umożliwiając sprawniejszą obsługę klientów końcowych (przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa), co powinno mieć pozytywny wpływ na sprzedaż ubezpieczeń korporacyjnych przez Compensę.

INICJATYWA MIESIĄCA

Wdrożenie Systemu FOTO – w uznaniu dla narzędzia opracowanego przez Komisję ds. Likwidacji Szkód Polskiej Izby Ubezpieczeń, ControlExpert i Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, które dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji usprawniło likwidację szkód komunikacyjnych oraz zwiększyło efektywność walki z przestępczością ubezpieczeniową, wychwytując już w pierwszym miesiącu funkcjonowania ok. 3,5 tys. przypadków powtarzających się uszkodzeń w różnych pojazdach.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

Michał Kopyt w zarządzie PZU Życie

0
Michał Kopyt

Z dniem 1 marca na mocy decyzji rady nadzorczej PZU Życie w skład zarządu spółki wszedł Michał Kopyt. Jednocześnie rezygnację z pełnienia funkcji członka organu władz towarzystwa złożył Sławomir Bilik.

Michał Kopyt posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu zespołami IT oraz wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych. W latach 2009–2016 pełnił kluczowe funkcje w Grupie PZU jako dyrektor transformacji IT, odpowiadając za strategiczne projekty cyfryzacji, w tym projekt Everest – największą w Europie Środkowo-Wschodniej implementacją systemu Guidewire, usprawniającą sprzedaż i administrację polis. Wdrożył jedną z największych transformacji agile w Polsce, integrując IT z biznesem i skracając czas wdrażania produktów. Od 2016 r. był związany z EY, gdzie jako dyrektor wykonawczy w EY Global Delivery Services stworzył i rozwijał centrum technologiczne obsługujące projekty IT dla europejskich firm ubezpieczeniowych i finansowych. Od 2019 r. jako partner i lider Technology Consulting w EY Polska wspierał największe firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w cyfryzacji i optymalizacji procesów, współpracując m.in. z PZU. Odpowiadał za rozwój praktyki technologicznej, skalowanie zespołów i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań IT. Przed 2016 rokiem zdobywał doświadczenie w firmach technologicznych i konsultingowych, realizując projekty w sektorach ubezpieczeń, bankowości i telekomunikacji. Jako lider praktyki ubezpieczeniowej w Cube ITG współpracował z PZU nad wdrażaniem nowych metodologii zarządzania IT. W Sygnity oraz Easy Net realizował wdrożenia systemów ERP i Oracle EBS dla międzynarodowych klientów.

Od 1 marca zarząd PZU Życie tworzą: Tomasz Tarkowski, czasowo wykonujący obowiązki prezesa, Iwona Wróbel, Tomasz Kulik, Maciej Fedyna oraz Michał Kopyt.

(AM, źródło: PZU)

LINK4: Bartosz Jakubiel na czele Departamentu Rozwoju i Optymalizacji Procesów

0
Bartosz Jakubiel

Od marca LINK4 ma nowego dyrektora Departamentu Rozwoju i Optymalizacji Procesów. Stanowisko to objął Bartosz Jakubiel.

Menedżer jest związany z LINK4 od ponad szesnastu lat. W trakcie kariery pełnił funkcje m.in. dyrektora Departamentu Obsługi Klienta Direct, dyrektora Departamentu Wsparcia Klienta i Rozwoju Biznesu oraz dyrektora Departamentu ds. Projektów i Rozwoju Biznesu.

Dwukrotnie – w 2014 i 2016 r. – zdobywał nagrodę prezesa zarządu LINK4. Był też finalistą Polish National Sales Awards 2012 w kategorii menedżer sprzedaży roku.

(AM, źródło: LinkedIn)

Najbardziej życiowe grupówki na rynku

0
Piotr Tański

Rozmowa z Piotrem Tańskim, członkiem zarządu Vienna Life odpowiedzialnym za produkty i ryzyko

Aleksandra E. Wysocka: – Gdzie Pana zdaniem znajduje się rynek ubezpieczeń grupowych?

Piotr Tański: – Obserwuję ten segment rynku od blisko 30 lat i widzę jego stabilny, ewoluujący rozwój, w którym czołowi gracze utrzymują swoje pozycje. Analogicznie dzieje się na rynku brokerskim.

Oczywiście, pojawiają się nowi uczestnicy z próbą agresywnej ekspansji poprzez oferowanie ochrony po cenach nieadekwatnych do jej zakresu. Taka strategia zazwyczaj prowadzi do szybkiej weryfikacji rynkowej i w konsekwencji – drastycznych podwyżek w relatywnie krótkim czasie.

Czyli cena nie powinna być głównym argumentem przy pozyskiwaniu klientów?

– Nie konkurujemy ceną – oferujemy ochronę po adekwatnej składce. Tak jak powiedziałem wcześniej, polityka ofertowania, w której jedynym atraktorem jest niska cena, w krótkim okresie prowadzi do gwałtownych podwyżek przy odnawianiu polis, a w dłuższej perspektywie – najczęściej do niezadowalającego procesu likwidacji szkód.

Dla rozwoju naszego biznesu istotne jest spojrzenie w długim horyzoncie czasowym. Naszym priorytetem jest stabilny i zrównoważony rozwój, oparty na solidnych fundamentach.

Skoro odpada kuszenie ceną, to jak będziecie realizować plany podboju rynku?

– Nasze podejście jest holistyczne. Zapewniamy kompleksową i realną ochronę, której zakres można elastycznie dopasować do zapotrzebowania klientów. Dzięki stabilnemu portfelowi mamy solidną bazę do dalszego wzrostu.

Nie zamykamy się na żaden segment – nasza oferta skierowana jest zarówno do korporacji zatrudniających tysiące osób, do średniej wielkości podmiotów, jak i do mniejszych grup, które liczą kilkanaście osób.

Czy będziecie wprowadzać zmiany w ofercie?

– Rozwój oferty to proces ciągły. Wprowadzając nowy produkt czy modyfikacje, już na starcie analizujemy kolejne etapy jego rozwoju. Naszym celem jest zapewnienie jak najszerszej, kompleksowej ochrony i skupienie się na ryzykach, które odzwierciedlają faktyczne potrzeby klientów. Priorytetowo traktujemy ryzyka zgonowe, wypadkowe oraz uszczerbkowe.

W naszych działaniach nie przewidujemy rewolucji, ale stale analizujemy potrzeby rynku. Nasze flagowe produkty grupowe: Compensa Bezpieczna Grupa i Bezpieczni Razem oraz grupy otwarte – Między Nami i Między Nami Gold – przeszły gruntowną modernizację i dziś są jednymi z najnowocześniejszych na rynku.

Ale czy nie warto jednak promować świadczenia, które rzeczywiście mogą mieć kluczowy wpływ na bezpieczeństwo finansowe klientów?

– Zdecydowanie. Największe konsekwencje finansowe niosą takie zdarzenia, jak nagła śmierć w wyniku wypadku, poważna choroba czy długotrwała hospitalizacja. To właśnie te ryzyka są dla nas priorytetowe. Chcemy edukować klientów, by świadomie wybierali ochronę zapewniającą realne bezpieczeństwo im i ich rodzinom.

W ostatnich latach popularność zdobyły tzw. cegiełki, czyli możliwość indywidualnego wyboru ryzyk dodatkowych przez pracowników. Jak to wygląda w Vienna Life?

– W ubezpieczeniach grupowych, zwłaszcza tam, gdzie struktura zatrudnionych jest bardzo zróżnicowana, kluczowa jest wariantowość ochrony, która umożliwia dopasowanie zakresu do potrzeb różnych grup klientów. Pracownicy mogą wybierać opcje bardziej rodzinne czy też skierowane do singli.

Uzupełnieniem oferty są tzw. cegiełki – najczęściej zdrowotne, chorobowe czy wypadkowe. Co istotne, ochrona świadczona w ramach cegiełek jest doskonałym uzupełnieniem tego, co zapewnia umowa podstawowa.

A jak wygląda rozwój technologiczny procesu sprzedaży? Digitalizacja to przecież kluczowy element poszerzania rynku.

– Sam produkt to nie wszystko. Ważny jest cały proces: łatwość przystąpienia do ubezpieczenia, prosta procedura zmiany wariantu czy sprawne zgłaszanie wypłaty świadczenia. Nasze systemy umożliwiają szybkie zgłaszanie roszczeń online, co znacząco przyspiesza ich likwidację.

Stawiamy też na integrację naszych rozwiązań IT z systemami partnerów. Dopasowujemy się również do tych partnerów, którzy nie chcą być aż tak digitalni.

Skoro mowa o brokerach – jak układa się Wasza współpraca i czy planujecie tu jakieś zmiany?

– Mimo że od lat współpracujemy z największymi brokerami w Polsce, to nadal widzimy potencjał do rozwoju. Chcemy mocniej otworzyć się na pośredników lokalnych, którzy doskonale znają swoje rynki i mają realny wpływ na decyzje klientów. Reasumując, każdy pośrednik jest dla nas istotnym partnerem – zarówno międzynarodowi brokerzy, najwięksi pośrednicy ogólnokrajowi, jak i ci operujący lokalnie.

Vienna Life przeszła ostatnio dużą metamorfozę, stając się bardziej widoczna na rynku. Wiemy jednak, że dla brokerów kluczowe są relacje, profesjonalizm, szybkie odpowiadanie na zapytania ofertowe, transparentne warunki współpracy i efektywność procesów. To właśnie na tych fundamentach budujemy naszą strategię jako najbardziej życiowy ubezpieczyciel. Choć zawsze jest przestrzeń na dalszą optymalizację, już dziś otrzymujemy od brokerów bardzo pozytywne sygnały zwrotne. Nie osiadamy jednak na laurach. Rozwój zarówno oferty, systemów, jak i procesów obsługowo-sprzedażowych jest dla nas priorytetem.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

18,337FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie