Blog - Strona 64 z 1484 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 64

CUK Ubezpieczenia wspiera rozwój partnerów nową kampanią telewizyjną

0
Marcin Dyliński

Multiagencja CUK Ubezpieczenia rozpoczęła ogólnopolską kampanię telewizyjną. Jej celem jest przyciągnięcie nowych klientów i wsparcie partnerów w rozwoju ich biznesu.

– W CUK Ubezpieczenia nie tylko mówimy o rozwoju – my go realnie wspieramy. Nasza kampania telewizyjna to kolejny dowód na to, że inwestujemy w przyszłość naszych partnerów, zwiększając ich możliwości i przyciągając nowych klientów. To wyjątkowa szansa na dynamiczny wzrost sprzedaży na rynkach lokalnych wspierany również marketingiem lokalnym – tłumaczy Marcin Dyliński, członek zarządu CUK Ubezpieczenia.

Kampania, która rozpoczęła się 3 marca, obejmie największe stacje telewizyjne, by dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Głównym celem jest maksymalny zasięg całkowity, który ma przełożyć się na efektywność kampanii. Reklamy będą emitowane w TVN, Polsacie, TVP, a także kanałach online.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

Global Data: W Azji elektryki napędzają rynek komunikacyjny

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu branży ubezpieczeń komunikacyjnych w regionie Azji i Pacyfiku (APAC) ma wynieść 5,6%. Składka przypisana brutto wzrośnie z 229,2 mld dol. w 2024 do 301,7 mld dol. w 2029 r.

Chiny, Japonia, Australia, Korea Płd. i Indie są kluczowymi rynkami regionu APAC – wskazuje raport Global Data o globalnym rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Tych 5 rynków łącznie odpowiada za 92% składki przypisanej brutto z ubezpieczeń komunikacyjnych w regionie w 2024 r. Na 2025 r. spodziewany jest wzrost o 5,6%, wynikający ze wzrostu sprzedaży samochodów, w tym samochodów elektrycznych (EV), subsydiów rządowych w związku z polityką redukcji emisji dwutlenku węgla, zmian przepisów, rosnących stawek w ubezpieczeniach komunikacyjnych i postępu technologicznego.

Na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych APAC zachodzi transformacja, której motorem są samochody elektryczne i zmiany regulacyjne. Ważną rolę w kształtowaniu dynamiki rynku odgrywa również wzrost gospodarczy i zmiany demograficzne. Gwałtowny wzrost sprzedaży samochodów po pandemii pociągnął za sobą wzrost sprzedaży polis. Ponadto intensyfikacja cyfryzacji i wykorzystania AI w branży ubezpieczeniowej wspomagają skuteczność operacyjną i jakość usług, torując drogę dla przyszłego wzrostu.

Ubezpieczyciele opracowują nowe polisy chroniące pojazdy elektryczne, skoro pojawiły się nowe ryzyka wraz ze znacznym wzrostem sprzedaży EV w latach 2023–2024, a w kolejnych latach spodziewany jest dalszy wzrost. Regulatorzy na Tajwanie, w Singapurze i Chinach formułują specyficzne regulacje ubezpieczeniowe dla elektromobilności.

Strategiczne posunięcie producentów samochodów polegające na nabywaniu firm ubezpieczeniowych również przyczyni się do wzrostu w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Ten trend uwypukla rosnącą integrację producentów samochodów i dostawców ubezpieczeń skutkującą ofertą wyższej jakości dla konsumentów i poszerzeniem rynku.

AC

Geneva Association o rewolucji długowieczności

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zwiększająca się długość życia i spadająca dzietność oznaczają, że świat znalazł się w nowej rzeczywistości demograficznej – rośnie populacja osób starszych i maleje liczba pracujących zapewniających im wsparcie. Raport Geneva Association „Ekonomia ubezpieczeń i długowieczności: kierowanie ochroną w erze 100-latków” ukazuje innowacyjne strategie ubezpieczycieli wobec wyzwań i możliwości, jakie z tej sytuacji wynikają.

Badanie pokazuje różnicę w ocenianiu swojej długowieczności: badani z krajów rozwiniętych niedoszacowują swoją długość życia, podczas gdy badani z krajów rozwijających się ją przeszacowują. Większość respondentów wyraża zaniepokojenie ryzykami związanymi z długim życiem, przede wszystkim dotyczące opieki zdrowotnej i oszczędności.

Raport wskazuje szanse dla ubezpieczycieli. Rozwiązania ubezpieczeniowe na styku zdrowia, majątku i długowieczności – takie jak grupowe plany opieki zdrowotnej promujące profilaktykę i elastyczne mechanizmy oszczędzania – pomogą wydłużyć produktywny okres pracy, wspomogą stopniowe przechodzenie na emeryturę i fizyczną niezależność, a także uzupełnią system publicznej opieki.

(AC, źródło: Geneva Association)

Allianz ma za sobą dobry rok

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa Allianz może zaliczyć 2024 rok do udanych. Mimo niełatwego otoczenia gospodarczego i wielu katastrof naturalnych, ubezpieczycielowi udało się zwiększyć swoje przychody oraz wyraźnie poprawić zysk operacyjny.

Całkowita wartość przychodów Allianz wzrosła o 11,2%, do 179,8 mld euro. Motorem wzrostu była działalność w segmencie ubezpieczeń na życie i zdrowie, który wzrósł o 21,6% r/r, do 81,8 mld euro (67,3 mld euro przed rokiem). Silny wkład wniósł również segment ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych. Jego wynik wynoszący 82,9 mld euro był o 8,3% wyższy od odnotowanego w roku poprzednim (76,5 mld euro).

Zysk operacyjny, wspierany przez wszystkie segmenty działalności, wzrósł o 8,7%, do 16 mld euro. Na ten rok Allianz zakłada uzyskanie wyniku w przedziale 15–17 mld euro.

Współczynnik kapitalizacji według metodologii Wypłacalność II wyniósł 209% na koniec roku.

(AM, źródło: Allianz)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 9/2025

0

Dodatek specjalny UBEZPIECZENIA NA ŻYCIE I ZDROWOTNE:

  • Robert Tomaszewski, Anna Karpińska-Szuca, ERGO Hestia: Doradco, rozmawiaj z klientem o niezdolności do pracy – str. 5
  • Weronika Dejneka, Tomasz Łakomy, PZU Zdrowie: Diagnostyka obrazowa – klucz do nowoczesnej medycyny i nowe perspektywy dla brokerów – str. 6
  • Wojciech Dzieżyc, MediGuide: Druga opinia medyczna – strategiczna przewaga w nowoczesnym zarządzaniu portfelem ubezpieczeń – str. 8

Dodatek specjalny UBEZPIECZENIA KOMUNIKACYJNE:

  • Oskar Dyczewski: Ubezpieczenie AC od Balcia Insurance. Maksimum bezpieczeństwa i minimum formalności – str. 11
  • Marek Kaleta, TUZ Ubezpieczenia: Autocasco All Risks w wariancie z samochodem zastępczym – str. 12
  • Waldemar Szubert: Jak rozumieć ruch pojazdu – str. 14
  • Dariusz Wołoszka: Szacowanie wartości pojazdu coraz trudniejsze – str. 15

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Nadchodzą nowe zasady dystrybucji – str. 2
  • Florence Lustman, Insurance Europe: Jak DORA wzmacnia cyberodporność sektora ubezpieczeń – str. 16
  • Magdalena Łopatko: Zabrać kluczyki nietrzeźwemu! – str. 17
  • Małgorzata Plota: Między innowacją a odpowiedzialnością – str. 18
  • Małgorzata Kulik: O mocy języka w ubezpieczeniach i psychoterapii – str. 18
  • Łukasz Doktór, Katarzyna Lewińska: Jak ustalić cenę sprzedaży w transakcji zbycia agencji – str. 19
  • Katarzyna Barszcz-Mrozicka: Pięć polis, które każdy powinien mieć – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: PIT od odszkodowania z ugody przedsądowej – str. 21
  • Adam Kubicki: Jak znaleźć prostszą drogę do celu – str. 22

PZU: Andrzej Klesyk prezesem

0
Andrzej Klesyk

27 lutego uchwałą rady nadzorczej PZU SA Andrzej Klesyk otrzymał nominację na prezesa zarządu spółki. Zgodę na objęcie stanowiska musi wyrazić jeszcze Komisja Nadzoru Finansowego.

– Dziękuję za zaufanie, jakim obdarzyła mnie rada nadzorcza. Cieszę się, że będę mógł dokończyć proces transformacji PZU, który zapoczątkowałem przed laty. Głęboko wierzę, że jest to firma, która może robić rzeczy nieosiągalne dla innych jako prawdziwy lider, kreujący rynkowe standardy. Powinna zawsze mierzyć najwyżej, być numerem jeden w każdym z kluczowych dla niej obszarów. Zarówno rynek, jak i sama organizacja mogą zawsze oczekiwać ode mnie decyzyjności, odpowiedzialności, profesjonalizmu, jasnej i uczciwej komunikacji, a wkrótce pierwszych konkretów – mówi Andrzej Klesyk.

Do czasu uzyskania zgody nadzoru RN PZU SA powierzyła Andrzejowi Klesykowi pełnienie obowiązków prezesa zarządu. Powołanie następuje od dnia 3 marca 2025 r. na okres wspólnej kadencji, obejmującej trzy pełne lata obrotowe 2023–2025. Uchwała weszła w życie z chwilą podjęcia.

Życiorys Andrzeja Klesyka

Obecnie w skład zarządu PZU SA wchodzą: Andrzej Klesyk, Elżbieta Häuser-Schöneich, Tomasz Kulik, Tomasz Tarkowski, Jan Zimowicz, Maciej Fedyna i Bartosz Grześkowiak.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

#ubezpieczeniowyLIVE: Ubezpieczenia dla rolników – wiosna 2025

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 4 marca 2025 roku w godzinach 13:00–14:30. Tematem odcinka będą ubezpieczenia rolne.

W programie:

  • Adaptacja ubezpieczeń rolnych do zmieniających się warunków rynkowych i pogodowych – Jakub Welz, zastępca dyrektora ds. ubezpieczeń rolnych w Biurze Ubezpieczeń Korporacyjnych ERGO Hestii
  • InterRisk w odpowiedzi na niepogodę – Marek Dzierla, kierownik Biura Ubezpieczeń Rolnictwa InterRisk 

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

Live na YouTubie:

(AM)

PIU: Deregulacja w ramach Omnibusa to krok w dobrym kierunku, ale potrzeba więcej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

26 lutego, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Komisja Europejska ogłosiła pierwszy pakiet deregulacyjny w ramach dyrektywy Omnibus. Jego celem jest uproszczenie unijnych regulacji, zwiększenie konkurencyjności oraz odblokowanie dodatkowego potencjału inwestycyjnego. Paweł Sawicki i Bartosz Bigaj z Polskiej Izby Ubezpieczeń są zdania, że akt jest krokiem w dobrym kierunku. Jego przyjęcie i wdrożenie pozwoli przedsiębiorcom zaoszczędzić 6,3 mld euro rocznie oraz uruchomi dodatkowe inwestycje o wartości 50 mld euro.

Analitycy PIU wskazują, że pierwszy pakiet propozycji dotyczy zagadnień, które zdaniem wielu przedsiębiorców stanowią jeden z najbardziej problematycznych obszarów – zrównoważonego finansowania. Zaproponowane zmiany dotyczą sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego finansowania (Dyrektywa CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive), due diligence w zakresie zrównoważonego rozwoju (Dyrektywa CSDDD – Corporate Sustainability Due Diligence Directive) czy taksonomii UE.

Raportowanie niefinansowe (CSRD)

Eksperci Izby zwracają uwagę, że zaproponowane regulacje przewidują istotne modyfikacje w zakresie obowiązków sprawozdawczych poprzez znaczące ograniczenie zakresu CSRD – nawet o 80% – koncentrując obowiązki sprawozdawcze na największych przedsiębiorstwach, mających kluczowy wpływ na środowisko i społeczeństwo. Dla sektora ubezpieczeniowego istotną zmianą jest rezygnacja z opracowania standardów sektorowych. Prace na zlecenie Komisji Europejskiej prowadził dotychczas EFRAG (European Financial Reporting Advisory Group). Z kolei branża stała na stanowisku, że konieczne jest skupienie się na raportowaniu w oparciu o już wydanych 12 ogólnych europejskich standardów sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju.

Wymogi w zakresie należytej staranności (CSDDD)

Paweł Sawicki i Bartosz Bigaj zauważają, że projekt zmian do CSDDD zakłada przesunięcie terminu transpozycji przepisów o rok – do 26 lipca 2027 r. – oraz opóźnienie pierwszej fazy stosowania wymogów dla największych przedsiębiorstw do 26 lipca 2028 r. Ponadto usunięto klauzulę przeglądową dotyczącą włączenia sektora usług finansowych do zakresu CSDDD oraz ograniczono obowiązki w zakresie należytej staranności wyłącznie do partnerów biznesowych z pierwszego poziomu (Tier 1).

„Projekt przewiduje także wykreślenie przepisów dotyczących odpowiedzialności cywilnej na poziomie UE. Obowiązek opracowania planów transformacji zostanie zachowany, jednak uproszczony poprzez dostosowanie go do wymogów dyrektywy CSRD. Co ważne, propozycje przewidują także usunięcie przepisów dotyczących odpowiedzialności cywilnej na poziomie unijnym, co oznacza, że kwestia rekompensaty za naruszenia przepisów dyrektywy CSDDD pozostanie w gestii regulacji krajowych. Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie elastyczności państw członkowskich w zakresie egzekwowania odpowiedzialności, uwzględniając specyfikę ich systemów prawnych” – czytamy.

Analitycy Izby przypominają, że dotychczas zabiegała ona w szczególności o wyłączenie zakładów z CSDDD w zakresie dolnego łańcucha dostaw.

„Obecne wyłączenie nie powinno podlegać przeglądowi. Zakłady ubezpieczeń na stałe powinny zostać zwolnione z obowiązku badania swoich klientów pod względem zasad zrównoważonego rozwoju. Nawet naruszenie tych zasad przez klienta nie powinno skutkować odmową ubezpieczenia przedsiębiorcy. Szczególnie trudno wyobrazić sobie sankcję odmowy zawarcia umowy ubezpieczenia w przypadku ubezpieczeń obowiązkowych (w tym komunikacyjnych) oraz ubezpieczeń emerytalnych i zdrowotnych pracowników przedsiębiorcy” – piszą eksperci.

Taksonomia UE

Z kolei proponowane zmiany do taksonomii przewidują możliwość opcjonalnego raportowania zgodnie z unijną taksonomią dla przedsiębiorstw zatrudniających mniej niż 1000 pracowników i osiągających obrót poniżej 450 mln euro. W ocenie ekspertów PIU szczególnie istotne jest wprowadzenie opcjonalnej sprawozdawczości dla przedsiębiorstw, w tym zakładów ubezpieczeń, zatrudniających mniej niż 1000 pracowników i osiągających obrót poniżej 450 mln euro. Paweł Sawicki i Bartosz Bigaj podkreślają, że raportowanie „zieloności” portfela ubezpieczeniowego oraz wskaźnika „zieloności” aktywów stanowi dla mniejszych instytucji finansowych duże wyzwanie.

Dobry ruch, choć zbyt skromny

Propozycje legislacyjne trafią teraz do Parlamentu Europejskiego i Rady UE, które będą zajmować się ich analizą i przyjęciem. Komisja Europejska apeluje o priorytetowe potraktowanie tego pakietu, zwłaszcza w kwestii przesunięcia w czasie wymogów CSRD oraz terminów transpozycji dyrektywy CSDDD. W ocenie przedstawicieli Izby zaproponowane uproszczenia są krokiem w dobrym kierunku. Mają one potencjał, by stymulować wzrost i umożliwić firmom skoncentrowanie się na tworzeniu wartości, a nie na wypełnianiu skomplikowanych wymogów administracyjnych. „Warto jednak pamiętać, że zanim te przepisy zostaną ostatecznie uchwalone i zaczną obowiązywać, minie kilka lat, a proces legislacyjny wymaga dalszych konsultacji i analiz. Rynek zdecydowanie ma apetyt na dalsze uproszczenia, szczególnie w innych obszarach, takich jak raportowanie Solvency II czy regulacje dotyczące cyfryzacji” – podsumowują analitycy.

Cały tekst

(AM, źródło: PIU)

Ile sprzedaży przecieka ci przez palce?

0
Marcin Kowalik

Zgłosiła się do mnie prężnie działająca właścicielka multiagencji. Ta przedsiębiorcza kobieta odrobiła już zadania domowe. Ma określone grupy docelowe, do których skutecznie dociera ze swoimi produktami ubezpieczeniowymi.

Ona wie, z jakimi klientami chce pracować, ma powtarzalne wielokrotnie sukcesy sprzedażowe właśnie z tymi osobami. Wie też, jakie ubezpieczenia oferować, aby sprostać ich potrzebom. Ponadto wie, jakie produkty komplementarne proponować, aby zwiększać wartość klienta, ale też aby pełnić ważniejszą rolę w jego życiu – rolę doradcy.

Jednak ta multiagentka zgłosiła mi swój duży problem. Spędza on jej sen z powiek. – Marcin, na pewno tracę dużo sprzedaży przez te kontakty, do których się w ogóle nie odezwałam albo o nich zapomniałam…

Intencje dobre, więc skąd te nieszczelności?

Zwróćmy uwagę, że bohaterka naszej opowieści to bardzo świadoma osoba. Ona już wie, że na pewno traci zarówno dużo sprzedaży, jak i nowych kontaktów przez sam fakt, że nie trzyma porządku w swoich bazach klientów. Podejrzewam, że większość agentów czy multiagentów ubezpieczeniowych pracujących z papierowym kalendarzem czy Excelem nie wie, ile sprzedaży przecieka im przez palce.

  1. Nawet jeżeli to klient wypełni formularz kontaktowy (powstaje lead), to nie zawsze oddzwaniamy w dogodnej dla klienta porze!
  2. Niech kamieniem rzuci pierwszy ten, komu nie zdarzyło się obiecać klientowi, że do niego oddzwoni, i nie oddzwonił zgodnie z obietnicą.
  3. Ktoś powinien też pilnować, żebyśmy robili kolejne follow-upy.
  4. Olbrzymi potencjał leży w dosprzedaży odpowiednich produktów, do odpowiednich klientów.

To są wszystko dziury w procesach. Przez te dziury przecieka sprzedaż.

Jak temu zaradzić? Stworzyć procesy i automatyzacje, które uszczelniają powyższe dziury.

Co buduję dla zaprzyjaźnionej multiagentki?

Na bazie moich wieloletnich doświadczeń w pozyskiwaniu leadów ubezpieczeniowych i optymalizacji procesów sprzedażowych tworzę automatyzacje, które mają za zadanie uprościć pracę agenta.

Zaczynam z prostymi podstawami. Biorę system CRM Berg System, łączę go z kombajnem do automatyzacji – Zapierem, z systemami do wysyłki e-maili – Mailchimp i do wysyłki SMS-ów – Twilio. Dzięki temu:

  • każdy potencjalny klient z konkretnymi potrzebami ubezpieczeniowymi ląduje w odpowiednim miejscu w CRM-ie,
  • nie ma ani jednego klienta, o którym zapomnieliśmy, którego danych nie zapisaliśmy czy do którego nie oddzwoniliśmy,
  • każdy z tych leadów od razu staje się szansą sprzedażową, a agentka wie, co dalej z tym leadem zrobić (analiza potrzeb, oferta, umowa itd.),
  • właścicielka multiagencji może też nadzorować pracę pracowników oraz każdy z leadów na każdym z etapów,
  • od razu wyliczają się prowizje dla handlowców,
  • klienci są automatycznie informowani o potrzebach wznowienia polisy,
  • CRM jest spięty ze skrzynką e-mail multiagentki,
  • możemy ocenić skuteczność każdego z agentów, na każdym etapie procesu sprzedaży.

Teraz testujemy te automatyzacje i wdrożenie tego systemu CRM w multiagencji na tym dość zaawansowanym poziomie.

W kolejnych krokach zepniemy system CRM z kontem na Instagramie poprzez Manychat, tak aby każdy klient komentujący konkretny post agentki otrzymywał wiadomość na chacie i możliwość wypełnienie formularza kontaktowego. A gdy już wypełni formularz kontaktowy, powstanie… mityczny lead ubezpieczeniowy. O wynikach tej przygody pewnie niebawem poinformuję.

Marcin Kowalik
marcinkowalik.online

Twoja przyszłość zależy od wiedzy

0
Adam Kubicki

Jednym z moich zainteresowań jest modelarstwo redukcyjne. Tworzę makiety odzwierciedlające w sposób możliwie wierny fragment rzeczywistości. Jest to dość skomplikowany proces, a efekt zależy od wielu czynników.

Na początku mojej drogi w tym hobby przy oglądaniu najlepszych prac miałem wrażenie, że osiągnięcie takiego poziomu wykonania jest niezwykle trudne i może do niego dojść tylko garstka utalentowanych osób. Pół roku później odbierałem nagrodę za jedną z moich prac na konkursie modelarskim. Jak to się stało?

Zacznijmy od ważnego stwierdzenia: głównymi przeszkodami na drodze do sukcesu są wszelkiego rodzaju wątpliwości i strach. Po pierwsze, wątpimy w to, że uda nam się osiągnąć spektakularny sukces, doskonale wykonać swoją pracę i uzyskać lepsze wyniki niż nasi konkurenci. Zwątpienie w siebie i swoje możliwości to jedna z najbardziej destrukcyjnych i negatywnych emocji, mogąca doprowadzić do tego, że poddasz się, zanim w ogóle podejmiesz jakikolwiek wysiłek.

Po drugie, myśl o przegranej wzbudza w nas strach. Lęk przed porażką paraliżuje nas zarówno na świadomym, jak i nieświadomym poziomie, krępując nam ruchy i sprawiając, że co chwilę się potykamy.

Najlepszym antidotum na zwątpienie i strach jest wiedza i umiejętności. Im większą masz wiedzę w konkretnej dziedzinie, tym mniej wątpisz w to, że uda ci się odnieść sukces. Kiedy stajesz się ekspertem, twój poziom pewności siebie rośnie do tego stopnia, że nabierasz ochoty na coraz to większe wyzwania i chcesz osiągać w swojej dziedzinie coraz więcej i więcej.

Jak nabywa się umiejętności? Jeśli poświęcisz wystarczającą ilość czasu na planowanie, przygotowanie i sumienne ćwiczenie, w końcu nabierzesz wewnętrznej pewności, że jesteś w stanie sprostać nie tylko temu konkretnemu zadaniu, ale też każdemu innemu przedsięwzięciu, któremu się poświęcisz. Między przeciętnymi ludźmi a ludźmi sukcesu widać wyraźne rozbieżności w sposobie myślenia. Jedną z nich jest różnica między świadomymi wyborami a ignorancją.

Wiele spośród najbardziej dotkliwych błędów wynika z faktu, że ludzie działają bez zgromadzenia dostatecznej wiedzy. W rezultacie często brakuje im kluczowych informacji, a to najlepsza recepta na błędy, żenującą porażkę i bolesną lekcję pokory. Im większą dysponujemy wiedzą w konkretnej dziedzinie, tym większą mamy pewność, że jesteśmy w stanie podjąć właściwe decyzje i osiągnąć pożądane wyniki. Wielu spośród najbogatszych ludzi świata mawia: „Po prostu dopisało mi szczęście”. Jednak kiedy przyglądamy się ich początkom i tym wszystkim rzeczom, których próbowali, zanim osiągnęli sukces, okazuje się, że to nie była kwestia szczęścia, tylko – prawdopodobieństwa. Jedną z rzeczy, jakie możesz robić, aby zwiększyć swoje szanse na finansowe powodzenie, jest szerokie zarzucanie sieci.

Nie ustawaj w pogłębianiu wiedzy, zwiększaniu umiejętności i zdobywaniu informacji, tak jakby miała zależeć od tego twoja przyszłość, bo ona właśnie od tego zależy. Pogłoski mówią, że Warren Buffet wykorzystuje 80% swojego czasu na czytanie i naukę. Zanim poczyni jakąkolwiek inwestycję, stara się być jedną z najlepiej poinformowanych osób w kwestii danego produktu, usługi, firmy czy branży przemysłu. Dzięki tak szeroko zakrojonej analizie zawsze dokładnie wie, co robi i dlaczego to robi.

Większość osób odnoszących sukcesy codziennie przestrzega pewnych rytuałów. Ty też musisz je mieć. Są to rzeczy, które robi się automatycznie, dzień po dniu, tym samym zwiększając prawdopodobieństwo realizacji swoich celów. Niemal w każdej dziedzinie różnica między ludźmi, którzy odnoszą sukcesy, a tymi, którym się to nie udaje, jest zawsze ta sama – ci pierwsi po prostu wiedzą więcej niż ich konkurenci.

Adam Kubicki
adam.kubicki@indus.com.pl

18,337FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie