Blog - Strona 76 z 1482 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 76

OC dla operatorów dronów już niedługo

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

6 lutego prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę z dnia 24 stycznia 2025 r. wprowadzającą zmiany do prawa lotniczego oraz niektórych innych ustaw. Nowelizacja dostosowuje polskie prawo do unijnych przepisów dotyczących bezzałogowych statków powietrznych (BSP), czyli dronów oraz ich systemów, wprowadzając m.in. obowiązek ubezpieczeniowy.

Nowela przewiduje, że użytkownicy będący operatorami systemów BSP użytkujący bezzałogowe statki powietrzne o masie startowej od 0,25 kg do 20 kg będą mieli obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia OC za szkody powstałe w związku z wykonywanymi operacjami. Ponadto pilot bezzałogowego statku powietrznego, który ma zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych, nie będzie mógł posługiwać się dokumentem potwierdzającym posiadanie kwalifikacji pilota BSP i uprawniającym do wykonywania operacji z użyciem systemu BSP.

(AM, źródło: Kancelaria Prezydenta, gu.com.pl)

Odc. 271 – Certyfikacja agentów – tak to działa

0

Jak działa certyfikacja agentów w ERGO Hestii? O tym w podcaście #RozmowyBezAsekuracji mówi Anna Ralcewicz – dyrektorka Biura Szkoleń w ERGO Hestii. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.

Dowiesz się:

  • Jakie korzyści agentom ubezpieczeniowym przynosi certyfikacja?
  • Jakie kryteria musi spełnić agent, aby dostać się do programu?
  • Na czym polega wyjątkowość tej edycji programu certyfikacji?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Kogo dotyczy dyrektywa NIS 2

0
Teresa Grabowska

Rozwój technologiczny przedsiębiorstw powoduje również wzrost zagrożenia cybernetycznego i stwarza większe możliwości dla hakerów oraz osób zainteresowanych nielegalnym pozyskiwaniem danych.

Dyrektywa NIS 2 (Network and Information System Directive 2), której przepisy obowiązują od 17 października 2024 r.,to regulacja prawna mająca na celu zapewnienie wysokiego, jednolitego poziomu cyberbezpieczeństwa i wzmocnienia współpracy międzynarodowej w zwalczaniu cyberataków w UE. Zmienia dyrektywę NIS 1 z 2016 r., wprowadzając rygorystyczne przepisy dotyczące zarządzania ryzykiem i raportowania incydentów, rozszerzając zakres o kolejne branże oraz nakładając surowe kary za nieprzestrzeganie przepisów.

Nowe przepisy obowiązują we wszystkich krajach UE od 17 października 2024 r., nawet w przypadku braku krajowych wytycznych.

Dyrektywa NIS 2 zmienia dotychczasowy podział na operatorów usług kluczowych, dostawców usług cyfrowych i podmioty publiczne, dzieląc je na podmioty kluczowe i podmioty ważne.

Podmioty kluczowe (essential entities) –(zał. nr 1 dyrektywy):energetyka, transport, bankowość, infrastruktura rynków finansowych,opieka zdrowotna (w tym podmioty produkujące leki, wyroby medyczne oraz oczywiście szpitale i placówki medyczne), sektor wody pitnej, ścieki, infrastruktura cyfrowa (m.in. dostawcy usług chmurowych, ośrodki przetwarzania danych, dostawcy punktu wymiany ruchu internetowego) zarządzanie usługami ICT, administracja publiczna, przestrzeń kosmiczna.

Podmioty ważne (important entities) – (zał. nr 2 dyrektywy): usługi pocztowe i kurierskie, gospodarowanie odpadami, produkcja, wytwarzanie i dystrybucja chemikaliów, produkcja, przetwarzanie i dystrybucja żywności, produkcja, w bardzo szerokim zakresie, m.in.: produkcja wyrobów medycznych i wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro, produkcja komputerów, wyrobów elektronicznych, produkcja urządzeń elektrycznych, produkcja maszyn i urządzeń, produkcja pojazdów samochodowych, przyczep i naczep, produkcja pozostałego sprzętu transportowego, dostawcy usług cyfrowych, organizacje badawcze.

Prognozy wskazują, że zobowiązanych do dostosowania swoich standardów bezpieczeństwa do nowych przepisów będzie w Polsce kilka tysięcy firm. Przepisy dotyczą podmiotów publicznych jak też średnich i dużych przedsiębiorstw z sektora prywatnego na terenie UE.

Czy moja firma jest objęta obowiązkiem wdrożenia i stosowania NIS 2?

  1. Podmiot, który zatrudnia powyżej 50 pracowników, ale ma obroty poniżej 10 mln euro,
  2. Podmiot, który nie zatrudnia 50 pracowników, ale posiada obroty 10 mln euro,
  3. Klasyfikacja podmiotów jako ważne czy kluczowe jest dokonywana nie tylko na podstawie liczby pracowników czy wielkości obrotów, lecz także na podstawie znaczenia świadczonych usług (sektory). Uwaga: NIS 2przyjmuje zasadę samookreślenia podmiotu w zakresie przynależności do określonego sektora na podstawie faktycznej działalności spółki, a nie wyłącznie na podstawie jej kodu PKD.

Jakie działania musi podjąć firma w związku z NIS 2?   

  1. Przeprowadzić audyt systemu informatycznego (audyt cyberbezpieczeństwa), który umożliwi określenie poziomu bezpieczeństwa i zgodności z wymaganiami NIS 2, a także wskaże obszary wymagające poprawy,
  2. Opracować plan ciągłości działania, tzn. reagowania na incydenty:
  3. stworzyć szczegółowe wytyczne dla personelu dotyczące oceny ryzyka,
  4. prowadzić analizę kosztów/korzyści dla podjętego środka ochrony,
  5. przygotować listę aktywów wraz z przypisanymi do nich środkami ochrony,
  6. dokumentować decyzje dotyczące działań.

Kary za naruszenie NIS 2

Dyrektywa NIS 2 nakłada surowe kary za nieprzestrzeganie przepisów:

  • Podmioty kluczowe – co najmniej 10 mln euro lub 2% łącznego rocznego obrotu (zawsze większa kwota),
  • Podmioty ważne – co najmniej 7 mln euro lub 1,4% łącznego rocznego obrotu (zawsze większa kwota).

Dyrektywa przewiduje możliwość nakładania okresowych kar pieniężnych, aby wymusić przestrzeganie przepisów.

Podsumowanie. W Polsce wdrożenie dyrektywy NIS 2 będzie regulowane przez nowelizację ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (UKSC), która powinna być uchwalona w 2025 r. Daty ostatnich modyfikacji przygotowanych przez Ministerstwo Cyfryzacji to 18 i 23 grudnia 2024 r.

Wdrożenie NIS 2 to nie tylko spełnienie wymogów formalnoprawnych, ale przede wszystkim budowanie cyberodporności i bezpieczeństwa biznesu. Niepokojący jest fakt, że co czwarta firma nie wie, czy podlega dyrektywie NIS 2! Zamiast czekać na krajowego ustawodawcę, warto przygotować się wcześniej.

Teresa Grabowska
TG-Doradztwo i Zarządzanie

Spełniłam marzenie o niezależności

0
Halina Wilczyńska

Od ponad 32 lat związana jestem z firmą OVB, co oznacza, że byłam świadkiem jej początków w Polsce i dynamicznego rozwoju.

Jeszcze jako studentka Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie postanowiłam, że pewnego dnia zostanę dyrektorem własnej firmy.

Pierwsze kroki na ścieżce kariery

Był to czas transformacji gospodarczej w Polsce, gdy marzenia o niezależności finansowej zaczynały nabierać realnych kształtów. Po ukończeniu studiów pracowałam w przedsiębiorstwie państwowym, lecz czułam, że to nie jest moja droga. Gospodarka otwierała się na nowe możliwości, a ja szukałam sposobu na realizację swojego marzenia.

Pierwsze kroki w biznesie

O OVB dowiedziałam się od Haliny Korfanty, która współtworzyła struktury firmy w południowej Polsce. Dzięki niej otwarto biuro w Krośnie, moim rodzinnym mieście. Ujęła mnie perspektywa kariery na całe życie i możliwość prowadzenia własnego biznesu pod szyldem OVB.

W latach 90. rynek ubezpieczeniowo-finansowy w Polsce dopiero się rozwijał. Mieliśmy w portfelu tylko trzy towarzystwa ubezpieczeniowe, a praca była w pełni papierowa i wymagała wielu podróży. Wytrwałość i systematyczność były kluczowe. Jako jedna z pierwszych doradców w Polsce uczyłam się metodą prób i błędów, ale wizja niezależności finansowej motywowała mnie do działania.

Rozwój firmy i cyfryzacja

Przez lata pracy w OVB byłam świadkiem transformacji firmy. Na początku spotkania z klientami wymagały długich podróży, które zajmowały wiele godzin. Obecnie dzięki cyfryzacji wystarczy kilka kliknięć, by spotkać się online, co oznacza ogromny postęp.

OVB stało się prawdziwą „globalną wioską”. Nowoczesne narzędzia ułatwiają pracę, lecz podstawą sukcesu wciąż są wiedza i doświadczenie zdobywane przez lata.

Ludzie w centrum

Największą wartością w mojej pracy zawsze byli ludzie. Wspaniali klienci i współpracownicy, których poznałam, wzbogacili moje życie. Z wieloma osobami udało mi się zbudować trwałe relacje, a wspieranie ich daje mi ogromną satysfakcję.

Ścieżka kariery i budowanie zespołu Plan kariery w OVB był dla mnie inspirujący. Firma oferuje rozwój na wielu szczeblach – od doradcy po stanowiska dyrektorskie. Budowanie własnego zespołu było wyzwaniem, ale też źródłem dumy. Widząc, jak moi współpracownicy osiągają swoje cele i budują niezależność, czuję się spełniona.

W OVB każdy może znaleźć swoje miejsce i rozwijać się na własnych warunkach. To nie tylko praca, ale także misja – pomaganie innym w realizacji ich marzeń.

Przesłanie dla przyszłych doradców

Dziś, obserwując nowych doradców, cieszę się, że mogę dzielić się swoim doświadczeniem. Obecnie mają oni dostęp do szkoleń, nowoczesnych narzędzi i wiedzy, co stanowi ogromny kapitał. OVB zmieniło moje życie, dając mi szansę na rozwój osobisty i zawodowy. Te 32 lata to podróż pełna wyzwań i satysfakcji. Dzięki OVB spełniłam swoje marzenie o niezależności.

Halina Wilczyńska
dyrektorka regionalna OVB Polska
w firmie od 1993 r.

Co czeka programy affinity?

0
dr Róża Błaś

Tanie i elastyczne pod względem zakresu ochrony assistance od lat stanowią częsty element programów affinity, zapewniając szybką pomoc specjalistów. Czy zmieniające się trendy rynkowe zwiastują koniec popularności ubezpieczeń assistance?

Assistance to ubezpieczenia, które mają na celu udzielenie natychmiastowego wsparcia w nieprzewidzianych sytuacjach życiowych, takich jak awaria samochodu czy nagła potrzeba pomocy medycznej. W przeciwieństwie do tradycyjnych ubezpieczeń, zamiast wypłaty świadczeń lub odszkodowań, oferują realne wsparcie tu i teraz. Na rynku dostępne są zarówno w formule stand-alone, jak i w pakiecie z innymi ubezpieczeniami. Assistance podróżny znajdziesz w ofertach ubezpieczeń turystycznych, medyczny w ubezpieczeniu na życie lub NNW, a domowy w ubezpieczeniach nieruchomości.

Pomoc na zawołanie

Kluczową zaletą ubezpieczeń assistance, co zapewne odpowiada za ich sukces, jest szybka i profesjonalna pomoc w razie różnych zdarzeń, np. nagłej choroby, nieszczęśliwego wypadku, awarii różnego rodzaju środków transportu czy urządzeń. Daje to poczucie bezpieczeństwa i umożliwia uniknięcie stresu związanego z samodzielnym poszukiwaniem pomocy na rynku.

Szeroki zakres dostępnych usług to także oszczędność finansowa. Assistance pozwala uniknąć wysokich kosztów związanych z holowaniem samochodu, zakwaterowaniem w hotelu, transportem medycznym czy też pomocą prawną.

W dynamicznie zmieniającym się świecie nawet najbardziej sprawdzone rozwiązania podlegają weryfikacji, a ubezpieczenia assistance nie są wyjątkiem. Choć oferują różnorodny zakres ochrony, często wiążą się z limitami kwotowymi lub ilościowymi świadczeń, co bywa źródłem frustracji klientów, zwłaszcza przy odmowie pomocy. Dodatkowym utrudnieniem może okazać się konieczność kontaktu z centrum alarmowym w sytuacjach kryzysowych.

Sztywne procedury oraz zmienna jakość usług świadczonych przez podwykonawców również wpływają na niezadowolenie ubezpieczonych. Co więcej, w obliczu powszechnego stosowania tej ochrony klienci nie zawsze zdają sobie sprawę z posiadania pakietu tych usług, a czasem są podwójnie ubezpieczeni.

Koniec tradycyjnego assistance

Obecnie klienci oczekują natychmiastowej pomocy, niezależnie od dnia czy godziny. Całodobowa dostępność centrów alarmowych assistance to już za mało. Potrzebują kompleksowego wsparcia na najwyższym poziomie, nawet przy niskiej cenie ubezpieczenia. Są też przyzwyczajeni do pełnej kontroli nad realizacją usługi – śledzą przesyłki, sprawdzają czas oczekiwania na transport. Teraz chcą tego samego w usługach assistance, jak możliwość monitorowania dojazdu lekarza do miejsca zamieszkania czy postępu naprawy sprzętu w serwisie.

Rynek tymczasem nie nadąża za tymi wymaganiami. Brakuje wykwalifikowanych specjalistów, a ich dostępność jest ograniczona. To właśnie szansa dla ubezpieczeń assistance, które mogą stać się odpowiedzią na naszą potrzebę dostępności pomocy na wyciągnięcie ręki.

Choć rynek ubezpieczeń assistance w programach affinity stoi w obliczu zmian i nowych wyzwań, ma wciąż wiele do zaoferowania. Nie czeka nas jednak ich rewolucja, ale raczej ewolucja, której motorem będzie dążenie do doskonałości w obsłudze klienta. To właśnie dbałość o najwyższy standard jakości oferowanych usług będzie decydował o przyszłości i sukcesie assistance w programach affinity.

dr Róża Błaś
kierowniczka ds. programów affinity
Mentor SA

Konferencja „Cyfrowy Agent 007. Innowacje. Marka. Sprzedaż.”

0

Docieranie do nowych klientów przez polecenia i rekomendacje oraz telefony z ofertą – agenci ubezpieczeniowi wciąż wykorzystują tradycyjne sposoby pozyskiwania nowych klientów. Jednak w dobie internetowych narzędzi marketingowych i sztucznej inteligencji warto zacząć korzystać z tych możliwości.

Jak skutecznie dobierać działania, aby przynosiły jak najlepsze efekty? Jak może w tym pomóc sztuczna inteligencja? Tego agenci ubezpieczeniowi dowiedzą się 22 marca na konferencji Cyfrowy Agent 007. Innowacje. Marka. Sprzedaż, organizowanej przez Joannę Chylewską-Michałek, trenerkę biznesu i twórczynię Akademii „Agencja w sieci”.

Konferencja Cyfrowy Agent 007. Innowacje. Marka. Sprzedaż to niepowtarzalna okazja, aby poznać świat online i nauczyć się skutecznie w nim działać. Duża wartość tego wydarzenia to praktyczne warsztaty z wykorzystania mediów społecznościowych do budowania marki osobistej. Będzie też spora dawka motywacji – uczestnicy poznają case studies oraz historie agentów, którzy odmienili swoje kariery, dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi – mówi Joanna Chylewska-Michałek.

To już druga edycja konferencji Cyfrowy Agent 007. Tym razem organizatorka Joanna Chylewska-Michałek chce wprowadzić uczestników w świat sztucznej inteligencji i pokazać jej ogromny potencjał w pracy agentów ubezpieczeniowych, a także możliwości, jakie dają im narzędzia online. Dlatego zaprosiła ekspertów w dziedzinie AI, ale także z obszaru marketingu i sprzedaży.

  • Ulysses opowie o specyfice i zastosowaniach AI. Prowadzi on popularny kanał na TikToku. Wyjaśnia w nim różne aspekty sztucznej inteligencji, w tym także ChataGPT. Jego specjalistyczna wiedza pozwala mu na przewidywania trendów oraz wskazywanie możliwości zastosowania AI w różnych branżach, w tym także w ubezpieczeniach.
  • Samuel Sieradzki i Michał Skórko, założyciele marki Agenci AI, pokażą, jak AI może ułatwić codzienną pracę agentów ubezpieczeniowych oraz zautomatyzować rutynowe działania.
  • Michał Huzarski podzieli się z uczestnikami wiedzą dotyczącą tworzenia biznesów online, które zarabiają.
  • Dawid Pasieka to specjalista od reklamy z 17-letnim doświadczeniem w branży online. W czasie tej prelekcji uczestnicy dowiedzą się m.in., jak prowadzić media społecznościowe i generować leady sprzedażowe.
  • Piotr Mrzygłód zaprezentuje archetyp branży ubezpieczeniowej i wyjaśni, co on oznacza dla agentów oraz jak dzięki niemu budować markę.
  • Renata Turek-Sienicka wprowadzi uczestników w świat nowoczesnych technik sprzedaży opartych na autentyczności, mindsecie i empatii.
  • Joanna Chylewska-Michałek jest agentką ubezpieczeniową, trenerką biznesu, coacherką oraz twórczynią Akademii „Agencja w sieci”. W czasie konferencji pokaże, jak budować markę agenta online w sieci.

Joanna Chylewska-Michałek swoje działania sprzedażowe w 90% przeniosła do sieci, zyskując 150 tys. aktywnych odbiorców, którzy kupują polisy online. Jest autorką wielu kursów i szkoleń z zakresu budowania marki osobistej dla branży ubezpieczeniowo-finansowej. Swoją wiedzę dotyczącą aktywności w sieci przekazuje firmom szkoleniowym, agencjom ubezpieczeniowym, agentom wyłącznym i towarzystwom ubezpieczeniowym. Doświadczenie związane z social mediami wykorzystuje także w pracy managera ds. social mediów polskiego biura nieruchomości w Hiszpanii Costa Dream Home.

Konferencja Cyfrowy Agent 007 Innowacje. Marka. Sprzedaż to możliwość zdobycia wiedzy i praktyki od najlepszych specjalistów, szansa na wymianę doświadczeń i nawiązanie cennych kontaktów biznesowych.

Bilety na wydarzenie dostępne są na stronie www.cyfrowyagent.com – rewolucja w sprzedaży ubezpieczeń jest coraz bliżej!

Ubezpieczenie należności niezbędne w czasach masowych upadłości

0
Źródło zdjęcia: Canva

Allianz Trade w raporcie o niewypłacalnościach zwraca uwagę, że od 2019 roku mieliśmy do czynienia z rekordowo długim okresem nieustannego wzrostu niewypłacalności polskich przedsiębiorstw – 5 lat z rzędu. Eksperci ubezpieczyciela prognozują odwrócenie trendu w 2025 r, ale ich prognoza zakłada, że niewypłacalność ogłosi ok. 4200 firm. EIB wskazuje, że płynność firmy może uratować ubezpieczenie należności.

– Mimo że eksperci zaznaczają, że opóźnienia w płatnościach nie są podstawową przyczyną problemu, to często są efektem wtórnym. Dlatego większość przedsiębiorców, którzy doświadczyli jakichkolwiek problemów z uzyskaniem zapłaty od kontrahentów, powinna zainteresować się ubezpieczeniem należności. Nie jest to nowość rynkowa. Jednak w ostatnich latach z racji na zawirowania ekonomiczne zdecydowanie zyskuje na znaczeniu. Niestety żyjemy w przysłowiowych ciekawych czasach i coraz łatwiej można stracić finansowy „grunt pod nogami”. Warto zatem się zabezpieczyć – mówi Bartosz Tokarski, Lider Praktyki Finansowej EIB.

Ekspert zaznacza, że ochrona należności to przede wszystkim zabezpieczenie przed brakiem płatności, ale zapewnia również dwie inne istotne korzyści. – Są to możliwość zatrzymania efektu domina – „łańcuszka” niewypłacalności oraz dodatkowe wsparcie prawne i informacyjne dla firmy w związku ze stanem finansów jej kontrahentów – podkreśla Bartosz Tokarski.

„Biały wywiad” od ubezpieczyciela

Ubezpieczenia należności oferują także szereg dodatkowych usług specjalistycznych i konsultingowych. Przede wszystkim przedsiębiorca otrzymuje ocenę wypłacalności kontrahentów, których współpracę chce objąć ochroną. Ubezpieczyciel przed przygotowaniem oferty analizuje m.in. aktualną kondycję finansową kontrahenta oraz jego rating. Z kolei w sytuacji, gdy zachodzi konieczność dochodzenia należności, przedsiębiorca otrzymuje profesjonalne wsparcie prawne oraz dostęp do zaawansowanych narzędzi windykacyjnych.

Taniej uiścić składkę, niż płacić z własnej kieszeni

Podobnie jak w przypadku innych polis – zakup ubezpieczenia jest co do zasady mniejszym kosztem niż pokrycie strat samodzielnie. Co więcej, polisa jest często tańsza w porównaniu z innymi narzędziami dochodzenia należności.

– Cena tego typu polisy zależy od wielkości ubezpieczonych obrotów, branży, w której działa firma, sytuacji finansowej kontrahentów oraz historii szkodowej. Zawiera się ona najczęściej w przedziale od 0,1% do 1,0% wartości ubezpieczanego obrotu. Zatem cena za komfort, jaki daje ubezpieczenie należności, jest w mojej opinii bardzo atrakcyjna – dodaje Bartosz Tokarski.

(AM, źródło: Brandscope)

Ponad 3,7 miliona uczestników PPK, a rząd planuje zmiany w systemie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na koniec stycznia wartość aktywów zgromadzonych w Pracowniczych Planach Kapitałowych wynosiła blisko 32 miliardy złotych. Sam system czekają wkrótce zmiany – rząd zapowiedział bowiem „uatrakcyjnienie” PPK.

W ciągu ostatniego miesiąca w sposób organiczny, bez dużej kampanii medialnej, do programu dołączyło kolejne 44,5 tysiąca osób, a wartość aktywów netto wyniosła 31,91 miliarda złotych, co oznacza wzrost m/m o 1,67 mld zł – poinformowała w serwisie mojeppk.pl Marta Damm-Świerkocka, członkini zarządu PFR Portal PPK.

Bazując na danych dotyczących PPK według stanu na dzień 31 grudnia 2024 roku, można oszacować, że na koniec stycznia w systemie uczestniczyło ponad 3,73 miliona osób.

Podczas odbywającej się 10 lutego konferencji na GPW „Polska. Rok przełomu” minister finansów Andrzej Domański zapowiedział reformę polskiego rynku kapitałowego, której elementem mają być m.in. zmiany w PPK.

– Żeby rynek kapitałowy rósł, potrzebny jest oczywiście dopływ kapitału. Chcemy stwarzać również bodźce podatkowe ku temu. Stąd w przyszłym roku na pewno zwiększymy limit wpłaty na IKZE. Również element wprowadzony do polskiego systemu przez naszych poprzedników, jak państwo wiedzą, który ja oceniam pozytywnie, czyli PPK, chcemy dodatkowo uatrakcyjniać. Tutaj myślimy o mechanizmie auto-enrollmentu i powtórzyłem moje zobowiązanie do tego, aby ograniczyć podatek od zysków kapitałowych – dodał minister. Andrzej Domański zapowiedział też ograniczenie podatku od zysków kapitałowych, tzw. podatku Belki.

(AM, źródło: PFR Portal PPK, stooq.pl, ISBNews)

Marsh: Rok świetnych wyników i akwizycji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Marsh McLennan, światowy lider usług profesjonalnych w dziedzinie ryzyka, strategii i zasobów ludzkich, opublikował wyniki finansowe za IV kwartał i cały 2024 r. Skonsolidowane przychody w IV kw. wyniosły 6,1 mld dol., co oznacza wzrost o 9% w porównaniu z IV kw. 2023 r.

Zysk operacyjny wyniósł 1,1 mld dol. Skorygowany zysk operacyjny wzrósł o 9%, do 1,3 mld dol. Zysk netto przypadający firmie to 788 mln dol. Zysk na akcję wzrósł o 5%, do 1,59 dol. Skorygowany zysk na akcję wzrósł o 11%, do 1,87 dol. i zawierał 5 centów na akcję z odrębnych pozycji podatkowych i 2 centy na akcję z kursu wymiany.

Przychody za cały 2024 r. wyniosły 24,5 mld dol. i były wyższe o 8% w porównaniu z 2023 r. Zysk operacyjny w wysokości 5,8 mld dol., skorygowany do 6,2 mld dol. wykazał wzrost o 11%. Zysk netto dla firmy wyniósł 4,1 mld dol. Całoroczny zysk na akcję wzrósł o 9%, do 8,18 dol., skorygowany wzrósł o 10%, do 8,80 dol.

Wyniki IV kwartału zwieńczyły rok wspaniały dla Marsh McLennan. Osiągnęliśmy nasze cele strategiczne, wygenerowaliśmy doskonałe wyniki finansowe i mieliśmy rok najintensywniejszy pod względem przejęć w całej naszej historii – skomentował dyrektor generalny John Doyle.

Do transakcji fuzji i przejęć zakończonych w 2024 r. zalicza się akwizycja amerykańskiej firmy brokerskiej McGriff, dzięki której Marsh stał się piątym co do wielkości brokerem w USA.

(AC, źródło: Xprimm; MMC)

Ubezpieczenia turystyczne od KioskPolis.pl w aplikacji Żabki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Żabka stale poszerza katalog usług dostępnych w swojej aplikacji mobilnej. Użytkownicy Żappki mogą za jej pośrednictwem wykupić teraz ubezpieczenie turystyczne. Za sprzedaż polis odpowiedzialny jest KioskPolis.pl.

Aplikacja pozwala na szybkie porównanie ubezpieczeń turystycznych z oferty pięciu firm – AXA Partners, Europa Ubezpieczenia, UNIQA, Generali i SIGNAL IDUNA – i wybór rozwiązania dopasowanego do indywidualnych potrzeb. Składki zaczynają się od 3,23 zł za dzień, co pozwala dopasować polisę do każdego budżetu. Proponowana ochrona może obejmować sumę kosztów leczenia nawet do 40 mln zł.

Aby wykupić polisę turystyczną za pośrednictwem aplikacji, należy wybrać w jej dolnym pasku zakładkę „Usługi”, a następnie kliknąć kafelek „Ubezpieczenia turystyczne” i nacisnąć przycisk „Kup ubezpieczenie”. Bez opuszczania Żappki otworzy się obsługiwany przez kioskpolis.pl. formularz, który w kilku krokach pozwoli na wybór oraz zakup polisy.

Najnowsza oferta jest kolejną ubezpieczeniową propozycją sieci na przestrzeni ostatnich miesięcy. W grudniu Żabka nawiązała współpracę z CUK Ubezpieczenia, w ramach której jej klienci zyskali dostęp do produktów ochronnych za pośrednictwem strony internetowej sieci. Do oferty Żabki trafiły również ubezpieczenia mobilności dostarczane we współpracy z Trasti, umożliwiające objęcie ochroną dowolnego środka transportu, który nie wymaga rejestracji – jak np. rower czy hulajnoga – i obejmujące wszystkie sprzęty należące do ubezpieczającego i jego bliskich.

(AM, źródło: brief.pl, gu.com.pl)

18,328FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie