Blog - Strona 94 z 1482 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 94

PZU wystawił fiata 126p na aukcję WOŚP

0
Źródło zdjęcia: PZU

Podczas 33. Finału WOŚP będzie można wspierać na kilka różnych sposobów, w tym biorąc udział w aukcjach WOŚP na Allegro. Jedną z nich jest możliwość wylicytowania Malucha (fiat 126p) z Wielkiej Wyprawy Maluchów, wystawionego przez PZU. Cena wywoławcza to 1 zł.

– PZU od lat angażuje się we wszelkie inicjatywy zdrowotne. Nie mogło nas również zabraknąć podczas 33. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która w tym roku gra dla onkologii i hematologii dziecięcej. Leczenie nowotworów dziecięcych wymaga olbrzymich nakładów sprzętowych i diagnostycznych. Dlatego cieszymy się, że możemy dołożyć swoją cegiełkę w postaci eSkarbonki, czy aukcji kultowego Malucha. Im więcej serduszek na szpitalnych oddziałach, tym lepsza opieka dla wszystkich potrzebujących dzieci. Razem zróbmy coś dobrego – powiedziała Marta Strzyżewska, dyrektorka zarządzająca ds. Marketingu i Zaangażowań Społecznych PZU.

PZU od lat wspiera wiele działań charytatywnych, angażując się we współpracę z wieloma organizacjami pozarządowymi. Zadba również o bezpieczeństwo uczestników jako oficjalny ubezpieczyciel 33. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

(AM, źródło: PZU)

Marcin Nedwidek Człowiekiem Roku 2024, Warta, CUK Ubezpieczenia, Nationale-Nederlanden, LUX MED, PZU i PZU Lab nagrodzone

0
Źródło zdjęcia: GU

Minione dwanaście miesięcy były okresem, w którym bardzo dużo działo się w polskiej branży ubezpieczeniowej. Stąd też wybór laureatów w tradycyjnym rankingu roku był niełatwym zadaniem. Po wielu dniach burzliwych dyskusji redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej” postanowiła przyznać następujące wyróżnienia.

WYDARZENIE ROKU

Działania podjęte przez polską branżę ubezpieczeniową w związku z wrześniową powodzią w południowo-zachodniej Polsce za:

  1. reakcję jeszcze przed wystąpieniem katastrofy, np. wysyłanie alertów i instrukcji do klientów z obszarów zagrożonych powodzią, informujących o procedurach zgłaszania szkód oraz dostępnych formach wsparcia, a także zwiększenie potencjału osobowego zespołów odpowiedzialnych za wycenę szkód oraz pomoc ubezpieczonym;
  2. monitorowanie sytuacji klientów z regionów najbardziej narażonych na powódź poprzez np. wysyłanie im wiadomości z pytaniem, czy potrzebują pomocy, oraz z linkiem do zgłoszenia szkody;
  3. wprowadzenie specjalnego trybu likwidacji szkód, którego najbardziej charakterystycznymi elementami były: wydłużenie godzin pracy infolinii i zespołów obsługujących szkody, uproszczony, szybszy tryb rozpatrywania zgłoszeń, skierowanie wzmocnionych ekip rzeczoznawców (także mobilnych) na tereny dotknięte żywiołem, zastosowanie nowoczesnych narzędzi, np. dronów, ułatwiających i usprawniających ocenę zniszczeń oraz szybkie wypłaty zaliczek, kwot bezspornych i całości odszkodowań;
  4. organizację wsparcia umożliwiającego usunięcie skutków kataklizmu, np. osuszaczy czy koparek do inżynieryjnych prac ziemnych;
  5. pomoc rzeczową oraz finansową w postaci dotacji z budżetów firm i zbiórek pracowniczych, w którą zaangażowała się praktycznie cała branża ubezpieczeniowa.

CZŁOWIEK ROKU UBEZPIECZEŃ

Marcin Nedwidek, prezes zarządu spółek ubezpieczeniowych UNIQA w Polsce, w uznaniu dla osiągnięć ubezpieczyciela, uzyskanych w 2024 r. pod jego kierownictwem, wśród których znalazły się:

  1. ugruntowanie innowacyjnego w ubezpieczeniach modelu zarządzania opartego na metodyce agile, uwzględniającej współpracę przy projektach ekspertów z różnych specjalizacji i miejsc w organizacji;
  2. stworzenie kultury korporacyjnej skoncentrowanej na człowieku – pracowniku, kliencie czy partnerze biznesowym, gdzie czynniki efektywnościowe są zrównoważone z jakością doświadczenia i otwartością na dialog;
  3. dynamiczny, dwucyfrowy wzrost przypisu składki, szczególnie widoczny w segmencie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych;
  4. rozbudowa portfela produktów o nowe, innowacyjne rozwiązania, m.in. umowę dodatkową do grupowego ubezpieczenia na życie, obejmującą wsparcie zdrowia psychicznego pracowników i Gwarantowaną Sumę Ubezpieczenia Plus, która przy szkodach całkowitych i kradzieżowych z casco uwzględni wzrost wartości pojazdu w trakcie trwania umowy, ochronę zniżek zabezpieczającą klienta przed wzrostem składki związanej ze szkodą w kolejnym roku i wzbogaconą ofertę ubezpieczenia rezygnacji z podróży zagranicznych i krajowych;
  5. wdrożenie nowych narzędzi technologicznych, takich jak:
  6. portal dla agentów ze ścieżkami sprzedaży ubezpieczeń dla małych i średnich przedsiębiorstw, zawierający kompleksowe informacje, wspierające pośredników w przedstawieniu oferty, poprowadzeniu rozmowy sprzedażowej i zawarciu umowy ubezpieczenia,
  7. platforma informacyjna UNIQA Bliżej dla współpracujących z firmą brokerów, agentów, banków i innych partnerów biznesowych, zawierająca aktualne treści dotyczące rynku ubezpieczeniowego, produktów, ryzyk identyfikowanych w działalności ubezpieczeniowej, a także analizy i raporty branżowe, tworzone przez UNIQA lub powstające we współpracy z zakładem,
  8. cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia,
  9. pełnoskalowy voicebot na infolinii, oparty na sztucznej inteligencji,
  10. w pełni zautomatyzowana ocena szkód życiowych obejmujących uszczerbek na zdrowiu, usprawniająca ocenę merytoryczną roszczeń, ujednolicająca podejmowanie decyzji i ograniczająca ryzyka oszustwa.
  11. Dbałość o relacje z pośrednikami, o czym świadczą:
  12. sukces programów skierowanych do pośredników – UNIQA Bliżej Agentów oraz Akcelerator Wiedzy Brokera i Akcelerator Wiedzy Agenta;
  13. nawiązanie współpracy z kolejnymi 3,5 tys. OFWCA;
  14. Zamknięcie zdecydowanej większości spraw (ponad 85% do połowy grudnia) związanych z wrześniową powodzią.
  15. Uzyskanie oceny ratingowej S&P Global Ratings na poziomie „A” z perspektywą stabilną.
  16. Błyskawiczne podjęcie wielu działań na rzecz pomocy poszkodowanym w wypadkach w Szczecinie i na obwodnicy Gdańska oraz szeroką kampanię informującą o podjętych krokach i zapobiegającą ewentualnym kontrowersjom, mogącym negatywnie wpłynąć na wizerunek zakładu.
  17. Przyjęcie ambitnych planów wzrostu w segmencie dealerskim, biznesie korporacyjnym, grupowych oraz indywidualnych ubezpieczeniach na życie.
  18. Konsekwentną działalność edukacyjną i społeczną związaną z przeciwdziałaniem hejtowi.

UBEZPIECZYCIEL ROKU

Warta w uznaniu dla:

  1. szybkiej i sprawnej reakcji na wrześniową powódź w południowo-zachodniej Polsce, czego efektem było zamknięcie 95% z 15 tys. szkód zgłoszonych z tytułu żywiołu według stanu na połowę grudnia 2024 r.;
  2. organizacji programu „Czas na ATOM”, pionierskiej inicjatywy edukacyjnej, przygotowującej polską branżę ubezpieczeniową do wyzwań związanych z energetyką jądrową, łączącej teorię z praktyką, dzięki czemu uczestnicy programu zyskali dostęp do wiedzy eksperckiej podczas seminariów oraz mogli złożyć wizytę w Elektrowni Atomowej Chooz we Francji, jednej z najnowocześniejszych instalacji jądrowych w Europie;
  3. intensywnego wzbogacania oferty produktowej, w ramach której udostępniono m.in. ubezpieczenie upraw rolnych z dopłatą do składki z budżetu państwa pod nazwą Warta Uprawy, nową odsłonę polisy „Leczenie za granicą Plus” zapewniającą pionierską na polskim rynku możliwość skorzystania z innowacyjnych metod leczenia nowotworów za granicą w ramach spersonalizowanej terapii onkologicznej – medycyny precyzyjnej, ubezpieczenie Koszty Odwołania Podróży zapewniające ochronę na wypadek konieczności odwołania wyjazdu;
  4. kontynuacji polityki wzmacniania współpracy z brokerami w ramach Akademii Brokera, która w 2024 r. została zdominowana przez tematykę związaną z kwestiami pozyskiwania tzw. czystej i niskoemisyjnej energii, oraz wydarzenia „Spojrzenie na ryzyko z 45. piętra”, a także zacieśniania współpracy z agentami w ramach spotkań „Kawa z Wartą”, „Warta Express” i cyklu szkoleń „Edu piątek”;
  5. sukcesu serwisu do zarządzania ubezpieczeniami Moja Warta – w rok od uruchomienia skorzystało z niego ponad milion użytkowników;
  6. udostępnienia nowoczesnego i zintegrowanego z systemem sprzedażowym Warty programu eCargo ułatwiającego klientom samodzielne ubezpieczenie przesyłki w transporcie w ramach zawartej umowy typu open cover;
  7. nowych funkcjonalności w ramach Portalu dla Brokera, takich jak zgłoszenie szkody czy ofertowanie prostych produktów korporacyjnych;
  8. zwycięstwa autorskiego projektu pod nazwą Warta Direct w konkursie Talanx Transformation Award – rozwiązanie polskiego ubezpieczyciela zdobyło najwięcej głosów pracowników Grupy HDI;
  9. stworzenia inicjatywy Kobieta Warta Uwagi, w ramach której brokerki mogą spojrzeć na siebie z innej perspektywy – mówić swobodnie o wyzwaniach, pasjach, a także o problemach, które napotykają;
  10. uzyskania po raz siódmy z rzędu najlepszego rezultatu w sprawozdaniu Rzecznika Finansowego w segmencie ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych.

MULTIAGENCJA ROKU

CUK Ubezpieczenia za:

  1. wzmocnienie pozycji w sektorze dystrybucji ubezpieczeń dzięki zakupowi biznesu detalicznego Grupy Punkta obejmującego multiagencje Arrant, Punkta i Profi Insurance oraz spółkę technologiczną Punkta Innovation Lab;
  2. wprowadzenie kolejnych kanałów dystrybucji oraz rozwiązań ją wspierających, takich jak uruchomienie sprzedaży polis za pośrednictwem strony internetowej sieci sklepów Żabka, rozpoczęcie współpracy z Notus Finanse, w ramach której klienci pośrednika finansowego uzyskają dostęp do pełnej gamy ubezpieczeń majątkowych, a on sam do zaawansowanych technologii sprzedażowych multiagencji, oraz przedłużenie współpracy z Payback Polska;
  3. rozbudowę oferty produktowej w ramach autorskiej linii Bezpieczni z CUK o ubezpieczenie komunikacyjne CUK Auto Pakiet, opracowane we współpracy z Trasti, oraz polisę turystyczną CUK Travel stworzoną wraz z Allianz Polska;
  4. wprowadzenie wielu innowacji w internetowej sprzedaży polis, których efektem był błyskawiczny wzrost wyniku z dystrybucji w kanale online, oraz wdrożenie istotnych zmian w firmowym CRM, np. nowy interfejs kalkulatora, funkcje ułatwiające wybór i porównanie ofert oraz integracja z kanałem agencyjnym (OmniCUK)  i kanałem direct (CUK Direct dla Agenta), oddających agentom do dyspozycji nowe funkcjonalności, pozwalające na szybszą obsługę klienta;
  5. przeprowadzenie wraz z agencją badawczą ARC Rynek i Opinia pierwszego w Polsce badania agentów ubezpieczeniowych pozwalającego zidentyfikować potrzeby, obawy oraz pożądane przez pośredników kierunki rozwoju w kluczowych obszarach produktowych, sprzedażowych, technologicznych, szkoleniowych i marketingowych;
  6. pierwsze miejsce wśród multiagencji w niezależnym rankingu B2B.com oraz najwyższą liczbę wskazań klientów w badaniu przeprowadzonym przez SW Research;
  7. wsparcie finansowe, organizacyjne i sprzętowe agentów i placówek z terenów dotkniętych przez powódź.

PRODUKT ROKU

„Ubezpieczeniowy program wsparcia w chorobie” autorstwa Nationale-Nederlanden i Grupy LUX MED,w uznaniu dla:

  1. oferty zapewniającej kompleksowe, koordynowane wsparcie w przypadku choroby, w tym poważnych zachorowań, obejmujące:
  2. diagnostykę, hospitalizację, leczenie operacyjne, rehabilitację,
  3. zabezpieczenie finansowe, również w przypadku chorób onkologicznych i kardiologicznych,
  4. ochronę zdrowotną i finansową do 1 mln zł w przypadku poważnego zachorowania,
  5. dostęp do ponad 300 placówek własnych LUX MED, 16 szpitali własnych oraz sieci 3 tys. placówek partnerskich;
  6. pozytywnego odbioru produktu przez klientów (1400 polis sprzedanych w ciągu około dwóch miesięcy, które wygenerowały 2,6 mln zł składki).

INNOWACJA ROKU

Program ENERGY PRO PZU i PZU Lab, w uznaniu dla:

  1. unikatowości rozwiązania, które kompleksowo wspiera przedsiębiorstwa w inwestycjach w odnawialne źródła energii, łącząc zaawansowaną analizę inżynieryjną, najnowsze technologie i precyzyjne rozwiązania ubezpieczeniowe;
  2. zapewnienia dostępu do najnowszych osiągnięć naukowych i ich praktyczne zastosowanie dzięki strategicznej współpracy z Instytutem Maszyn Przepływowych PAN oraz Centrum Badawczym KEZO;
  3. holistycznego podejścia do zarządzania ryzykiem, zapewniającego najwyższe standardy bezpieczeństwa w całym cyklu życia projektu OZE – od projektowania przez montaż, aż po eksploatację, co minimalizuje ryzyka techniczne i finansowe;
  4. edukowania klientów i brokerów ubezpieczeniowych w zakresie zrównoważonego rozwoju, podnoszenia świadomości przedsiębiorstw w zakresie korzyści ekonomicznych, ekologicznych i bezpieczeństwa związanych z wdrażaniem OZE;
  5. położenia szczególnego nacisku na prewencję, zarówno poprzez certyfikację urządzeń i procesów, jak i zaawansowane analizy ryzyka, co pozwala ograniczyć liczbę szkód i kosztów związanych z ich likwidacją.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

CUK Ubezpieczenia: Ochrona nieruchomości do poprawki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na przełomie listopada i grudnia 2024 roku CUK Ubezpieczenia wspólnie z Payback przeprowadziły internetową ankietę, której celem było zbadanie świadomości i postaw konsumentów wobec ubezpieczeń nieruchomości. Wzięło w niej udział blisko 2000 osób. Wyniki pokazały, że 70% respondentów posiada ubezpieczenie nieruchomości. Pozostałe 30% badanych wciąż pozostaje nieubezpieczonych.

Bezpieczeństwo wśród kluczowych motywów zakupu ubezpieczenia

56% deklarujących posiadanie polisy najczęściej ubezpieczało mieszkania, natomiast 28% wskazało domy. Wśród głównych motywów przemawiających za zakupem ubezpieczenia respondenci najczęściej wskazywali poczucie bezpieczeństwa (38%), obawę przed szkodami, takimi jak zalania, pożary czy wichury (36%), oraz przyzwyczajenie do posiadania polisy (33%). Dla 24% badanych powodem zakupu polisy były wymogi stawiane przez banki a dla 22% świadomość odpowiedzialności na wypadek spowodowania szkody sąsiadowi. Osoby mieszkające w domach ubezpieczały również meble i architekturę ogrodową (28%) oraz panele słoneczne (23%).

Z drugiej jednak strony 58% respondentów nie decyduje się na rozszerzenie ochrony o dodatkowe elementy, a 30% nie zdaje sobie sprawy, że możliwe jest ubezpieczenie rzeczy w wynajmowanych mieszkaniach, co zdaniem autorów badania wskazuje na ograniczoną świadomość ubezpieczeniową. Potwierdzeniem tej tezy może być również fakt, że 84% osób nie wykazuje zainteresowania analizą i ulepszaniem swoich obecnych polis, a jedynie 8% planuje rozważyć zakup nowego ubezpieczenia, mimo wskazywanych korzyści wynikających z poszerzonej ochrony.

W zakresie cenowym wypełniający ankietę wskazywali średnią składkę na ubezpieczenie wynoszącą od 300 do 600 zł (44%). Według danych CUK Ubezpieczenia w 2024 roku ceny polis wzrosły średnio o 14% względem 2023 roku.

Wysokie ceny i brak zaufania wpływają na sprzedaż

Niemal 30% ankietowanych nie posiada ubezpieczenia nieruchomości. 48% ankietowanych argumentowało to mieszkaniem w wynajmowanym lokalu czy nieposiadaniem własnej nieruchomości. Na drugim miejscu pojawiły się wysokie koszty polisy (13%) oraz brak zaufania do firm ubezpieczeniowych (10%). Z kolei 32% ankietowanych zadeklarowało, że nie planują zakupu ubezpieczenia nieruchomości, wskazując na brak potrzeby lub zainteresowania tematem.

– Budowanie świadomości ubezpieczeniowej wśród klientów pozostaje wyzwaniem dla dystrybutorów polis. Klienci bardzo często nie wiedzą o nowych modelach ubezpieczeń i korzystnych finansowo rozwiązaniach, także dla osób wynajmujących nieruchomości. Takie informacje to swoisty papier lakmusowy dla rynku, który wskazuje, jak ważną rolę odgrywają również profesjonalni agenci w tym procesie – mówi Marcin Dyliński, członek zarządu ds. Marketingu i E-Commerce CUK Ubezpieczenia. – Badanie pokazało, że klienci doceniają znaczenie ubezpieczenia nieruchomości, ale wciąż pozostają obszary do edukacji i promocji. Wyzwaniem dla branży pozostaje zbudowanie zaufania oraz oferowanie rozwiązań atrakcyjnych cenowo i dopasowanych do zmieniających się potrzeb klientów – dodaje.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

Co z twoim narzędziem sprzedaży 24/7?

0
Maciej Ziegler

Klienci coraz częściej dokonują decyzji zakupowej bez kontaktu z agentem – informacji szukają w sieci. Z reguły jednak bardziej ufają doradcom z tej samej miejscowości niż wielkim korporacjom udostępniającym numery infolinii. Pytanie tylko, czy doradca chce się swoją wiedzą podzielić i czy robi to skutecznie… 

Dlaczego agenci nie umieszczają potrzebnych informacji na swoich stronach internetowych? Dość często podczas konsultacji marketingowych spotykam się z pytaniami: A co będzie, gdy konkurencja się dowie? A myślisz, że konkurencja o tym nie wie?

Zaufanie to waluta XXI wieku. Jak jest w twoim przypadku? Udostępniasz informacje o swojej ofercie na stronie internetowej? Wykorzystujesz w pełni możliwości darmowego Google Moja Firma?

Strona www – serce twojego biznesu

Strona internetowa to kluczowy sposób kontaktu między firmą a klientem, zapewniający dostęp do szczegółowych informacji o produktach, takich jak ubezpieczenia komunikacyjne, mieszkaniowe czy zdrowotne. Agencje mogą na niej przejrzyście zaprezentować ofertę towarzystw ubezpieczeniowych, ułatwiając klientom podjęcie decyzji. Twoja strona internetowa jest twoim sprzedawcą 24/7, umożliwiając dostęp do informacji niezależnie od godzin pracy biura.

Przy ponad 95% zapytań obsługiwanych przez Google widoczność online to podstawa sukcesu. Dobrze prowadzona strona pomaga budować wizerunek eksperta poprzez publikowanie poradników i odpowiedzi na pytania klientów. Dzięki temu klienci, zanim zadzwonią, często dokładnie wiedzą, czego potrzebują, co jest zwieńczeniem działań firmy.

Prosta komunikacja między firmą a klientem

Jednym z kluczowych wyzwań w branży ubezpieczeniowej jest komunikowanie złożonych produktów w sposób zrozumiały dla różnych grup klientów. Gdy będziesz mieć problem – przyjdę do ciebie z pieniędzmi. Zobacz, jak brzmi to zdanie. Czy nie zachęca do zgłębienia dalszych informacji, do weryfikacji, co się za tym kryje?

Często sami agenci podczas przedstawiania się mówią: „Zajmuję się ubezpieczeniami na życie”. Jednak nie wspominają, że gdy nie będziesz mógł pracować, to wesprą cię pieniędzmi (w domyśle: z ubezpieczenia). Przecież to to samo! Jednak zupełnie inaczej jest odbierane.

Integracja działań

Integracja działań marketingowych jest kluczowa, co widać na grafice. Publikowanie artykułów na stronie internetowej, a następnie udostępnianie ich w wizytówce Google Moja Firma czy w mediach społecznościowych pozwala zwiększać zasięg treści i przyciągać nowych klientów.

Osoby odwiedzające stronę lub wizytówkę mogą zostawiać opinie, które z kolei zwiększają widoczność firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Każda kolejna osoba, widząc pozytywne opinie i zaangażowanie, zaufa temu, czym dzielą się inni, i wejdzie właśnie na tę konkretną stronę. W ten sposób narzędzia wzajemnie się uzupełniają, tworząc spójny i efektywny system pozyskiwania klientów.

Sprzedaż doradcza, edukacyjna

Widoczność online, regularne publikowanie wartościowych treści i wykorzystanie narzędzi takich jak Google Moja Firma to fundament sukcesu w cyfrowym świecie. Internet nie jest już tylko miejscem poszukiwania usług, ale przestrzenią budowania długotrwałych relacji. Inwestowanie w nowoczesne narzędzia i strategie marketingowe pozwala spełniać oczekiwania klientów oraz zapewnić rozwój firmy.

Zadaj sobie pytanie – czy twoja strona internetowa spełnia potrzeby potencjalnych klientów i ułatwia im podjęcie decyzji? Czy nie warto byłoby odbierać telefonów od klientów, którzy są już zdecydowani i potrzebują jedynie finalizacji formalności?

Pamiętaj, że chętniej kupujemy od ludzi, a nie od korporacji. Na budowanie marki osobistej w sieci nigdy nie jest za późno. Strona internetowa, podobnie jak smartfon, wymaga regularnych aktualizacji, a czasem gruntownej przemiany, by nadążyć za zmieniającymi się potrzebami rynku i klientów. Im szybciej skorzystasz z tych możliwości, tym lepiej dla ciebie i twojego biznesu.

Maciej Ziegler
konsultant marketingowy, mentor, mówca publiczny, właściciel AgencjaContentowa.pl
maciek@sukcesstudio.pl

Program do faktur dla firm ubezpieczeniowych – jak zoptymalizować rozliczenia i obsługę klienta?

0
Źródło zdjęcia: Shutterstock

[artykuł sponsorowany]

Nie od dziś wiadomo, że wdrożenie odpowiedniego oprogramowania to klucz do sukcesu w optymalizacji procesów finansowych i poprawie obsługi klienta. Obsługa wielu klientów, terminowe wystawianie faktur oraz spełnianie nowych wymogów prawnych sprawiają, że nowoczesny program do fakturowania przestaje być jedynie ułatwieniem pracy księgowych – to konieczność, która może przesądzić o konkurencyjności biznesu. Jak wybrać najlepsze narzędzie do fakturowania? Jakie funkcjonalności powinno oferować i jakie korzyści może przynieść jego wdrożenie w firmie z branży ubezpieczeniowej?

Optymalizacja w branży ubezpieczeniowej

W ubezpieczeniach czas to pieniądz. Firmy ubezpieczeniowe obsługują setki lub tysiące polis, kontrolują płatności i dostosowują się do zmieniających się przepisów, co stanowi nie tylko wyzwanie, ale również szansę na usprawnienie procesów finansowych.

Optymalizacja przekłada się na automatyzację powtarzalnych zadań, redukcję błędów oraz lepsze zarządzanie czasem pracowników. Nowoczesne oprogramowanie może na przykład automatycznie generować faktury, przesyłać je do klientów za pomocą skrzynki e-mail i archiwizować, co eliminuje konieczność obsługi manualnej.

Często zdarza się, że cena programu do faktur zwraca się po kilku miesiącach, dzięki optymalizacjom, które wprowadza.

Na jakie funkcje powinno zwrócić się uwagę w przypadku oprogramowania do fakturowania dla firm ubezpieczeniowych?

Program do faktur Faktura.pl to inwestycja, która przynosi wymierne korzyści. Oto szczegółowy przegląd funkcjonalności, w które powinno być wyposażone oprogramowanie dostosowane do potrzeb firm ubezpieczeniowych.

  1. Obsługa faktur cyklicznych

Firmy ubezpieczeniowe często obsługują cykliczne płatności, dlatego programowanie powinno umożliwiać automatyczne generowanie faktur w ustalonych odstępach czasu – miesięcznie, kwartalnie czy rocznie. Automatyczna wysyłka faktur eliminuje opóźnienia, poprawia organizację pracy i buduje zaufanie wśród klientów.

Ponadto najlepiej jeśli program pozwala na konfigurację harmonogramów płatności zgodnie z indywidualnymi ustaleniami z klientami – przykładowo, klienci płacący za polisy w różnych walutach powinni otrzymywać faktury uwzględniające aktualne kursy wymiany, co zapewni precyzyjne rozliczenia.

2. Automatyzacja procesów

Program do faktur powinien także umożliwiać automatyzowanie zadań, takich jak wystawianie dokumentów, generowanie przypomnień o zaległościach i księgowanie wpłat. Integracja z systemami bankowymi pozwala śledzić wpływy w czasie rzeczywistym i minimalizuje ryzyko opóźnień w płatnościach. Zintegrowane systemy powiadomień SMS lub e-mail mogą również usprawnić komunikację z klientami, przypominając im o terminach płatności.

3. Obsługa różnych walut i języków

Firmy ubezpieczeniowe w dobie globalizacji często współpracują z klientami międzynarodowymi, dlatego program do fakturowania powinien umożliwiać wystawianie dokumentów w różnych walutach oraz tłumaczenie ich na inne języki. Niemniej znaczące są w tej kwestii także zmiany kursów walut w czasie rzeczywistym oraz możliwość automatycznego przeliczania kwot. Takie funkcje podnoszą jakość obsługi klienta i poprawiają szanse na ekspansję na rynki zagraniczne.

4. Zgodność z przepisami

Polskie prawo podatkowe, zwłaszcza w zakresie VAT od usług ubezpieczeniowych, jest skomplikowane. To sprawia, że wybrany program do fakturowania powinien automatycznie dostosowywać się do zmian w przepisach, zapewniać zgodność z regulacjami i minimalizować ryzyko błędów w zeznaniach podatkowych. Dodatkowo funkcja automatycznego generowania odpowiednich deklaracji podatkowych, takich jak JPK_VAT, znacząco usprawnia współpracę z księgowością. Księgowość online z Faktura.pl spełnia te wymogi.

Trzeba również mieć na uwadze wdrożenie obowiązku korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur, które przypada na 1 lutego 2026 roku. Najlepiej czym prędzej znaleźć właściwy program do fakturowania, który automatycznie przesyła faktury do KSeF, odbiera potwierdzenia ich dostarczenia i zapewnia zgodność z aktualnymi wymogami prawnymi, a także funkcję archiwizacji dokumentów oraz łatwy dostęp do historii faktur. Ponadto integracja powinna obejmować funkcje umożliwiające monitorowanie statusów dokumentów w systemie KSeF, co pozwala na szybkie rozwiązywanie ewentualnych problemów.

4. Dane w chmurze

Współczesne narzędzia chmurowe umożliwiają pracę z dowolnego zakątka globu, co szczególnie docenią właściciele firm działających w modelu hybrydowym. Program do faktur powinien zapewniać bezpieczny dostęp do danych z każdego urządzenia z połączeniem do internetu, co pozwala na szybkie reagowanie na potrzeby klientów niezależnie od lokalizacji pracowników. Co więcej, rozwiązania oparte na technologii chmurowej zapewniają regularne kopie zapasowe, co minimalizuje ryzyko utraty danych.

Siedem głównych korzyści płynących z wdrożenia dobrego programu do faktur

Wprowadzenie nowoczesnego oprogramowania do fakturowania przekłada się na rzeczywiste korzyści na poziomie operacyjnym i strategicznym.

  1. Spełnienie wymogów prawnych

Korzystanie z systemu zgodnego z KSeF zapewnia pełną zgodność z przepisami prawa. N a przykład automatyczny transfer faktur do KSeF eliminuje konieczność ręcznego wprowadzania danych i minimalizuje ryzyko opóźnień oraz kar administracyjnych, przez co firma zyskuje pełną kontrolę nad rozliczeniami i może szybko reagować na ewentualne problemy.

2. Oszczędność czasu i pieniędzy

Automatyzacja procesów fakturowania, takich jak wystawianie dokumentów czy generowanie raportów księgowych, pozwala zaoszczędzić wiele godzin pracy, dzięki czemu pracownicy mogą skupić się na strategicznych zadaniach, zamiast na rutynowych czynnościach. Co więcej, funkcje takie jak automatyczne przypomnienia o płatnościach czy harmonogramowanie czynności finansowych eliminują konieczność manualnej interwencji, usprawniając codzienną pracę działów księgowych.

3. Poprawa poziomu bezpieczeństwa danych

Program do faktur z funkcją gromadzenia danych w chmurze gwarantuje ochronę przed dostępem przez osoby niepowołane. Firmy ubezpieczeniowe mają dostęp do wrażliwych danych klientów, dlatego warto zadbać o ich bezpieczeństwo, ponieważ w razie wycieku takich informacji może dojść do poważnego kryzysu. Regularne kopie zapasowe oraz szyfrowanie danych zapewniają dodatkową ochronę, co jest szczególnie istotne w branży ubezpieczeniowej, w której pracownicy firmy mają do czynienia z wieloma danymi wrażliwymi swojej klienteli.

4. Redukcja prawdopodobieństwa wystąpienia błędów

Ręczne wystawianie faktur wiąże się z ryzykiem pomyłek, takich jak błędne dane czy niezgodność z przepisami. Nowoczesne oprogramowanie eliminuje te problemy. Funkcja walidacji danych w czasie rzeczywistym pomaga wykryć i poprawić potencjalne błędy już na etapie tworzenia dokumentów i unikać komplikacji w przyszłości.

5. Poprawa relacji z klientami

W branży ubezpieczeniowej relacje z klientem często są kluczowe. Szybkie wystawianie faktur, automatyczne przypomnienia o płatnościach czy możliwość dostosowania faktur do języka i waluty klienta podnoszą poziom obsługi. To buduje zaufanie i wzmacnia relacje biznesowe.

6. Lepsze zarządzanie finansami

Zarządzanie finansami to elementarz firmy ubezpieczeniowej. Zaawansowane narzędzia analityczne pozwalają monitorować kondycję finansową firmy, identyfikować potencjalne problemy i planować budżet w oparciu o rzetelne dane. Z kolei prognozy finansowe generowane na podstawie danych historycznych pomagają przewidywać przyszłe potrzeby.

7. Skalowalność

Nowoczesne oprogramowanie rośnie wraz z firmą. A firmy ubezpieczeniowe potrafią szybko rosnąć. Możliwość dostosowania funkcji do zmieniających się potrzeb pozwala na efektywne zarządzanie procesami niezależnie od skali działalności. Funkcja dodawania nowych modułów, takich jak obsługa dodatkowych kanałów płatności, umożliwia dostosowanie systemu do specyficznych wymagań rynku.

Podsumowanie

Proces fakturowania w firmach ubezpieczeniowych to wyzwanie, które wymaga nowoczesnych narzędzi. Wdrożenie nowoczesnego oprogramowania pozwala spełnić wymogi prawne, a także poprawić efektywność i jakość obsługi klienta. Automatyzacja, integracja z systemami, obsługa wielu walut i języków to inwestycja, która się opłaca. Właściciele firm ubezpieczeniowych, które zdecydują się na takie rozwiązanie, zyskają przewagę konkurencyjną, oszczędzają czas i redukują koszty operacyjne. Nowoczesne oprogramowanie do fakturowania to mus w świecie dynamicznie zmieniających się przepisów i oczekiwań klientów z sektora ubezpieczeń.

Julia Mraczny
Facebook
Linkedin

 

BGK: Kredyty na transformację energetyczną z zabezpieczeniem KUKE

0
Źródło zdjęcia: BGK

Bank Gospodarstwa Krajowego podpisał aneks do umowy ramowej z Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych. Dzięki temu będzie mógł korzystać przy finansowaniu transformacji energetycznej z zabezpieczenia w postaci gwarancji KUKE do 80% kwoty kredytu inwestycyjnego.

Projekty realizowane z takiego finansowania mają służyć uzyskaniu neutralności klimatycznej gospodarki. Do takich zaliczają się inwestycje z obszaru:

  • wykorzystania technologii niskoemisyjnych,
  • produkcji urządzeń do wytwarzania i wykorzystywania wodoru,
  • produkcji sprzętu zwiększającego efektywność energetyczną,
  • infrastruktury wspomagającej niskoemisyjny transport
  • budowy i modernizacji systemów poboru, uzdatniania i dostarczania wody.

Klienci BGK działający np. w branży zielonych technologii będą mieli również dostęp do gwarancji płatniczych KUKE, które zabezpieczają spłatę krótkoterminowego finansowania obrotowego lub spłatę zobowiązań wobec dostawców w Polsce i za granicą, jak też wobec firm faktoringowych.

– Transformacja energetyczna jest jednym z kluczowych wyzwań polskiej gospodarki, a jako polski bank rozwoju aktywnie angażujemy się w finansowanie tego obszaru. Z tego też powodu cieszymy się, że możemy uatrakcyjnić naszą ofertę kredytową dzięki nowym gwarancjom oferowanym przez KUKE – naszego wieloletniego i strategicznego partnera. Gwarancje te zwiększą możliwości naszych klientów na finansowanie ambitnych i ważnych projektów, które przyczyniają się do neutralności klimatycznej naszej gospodarki – powiedziała prof. dr hab. Marta Postuła, pierwsza wiceprezeska zarządu banku.

BGK i KUKE wspólnie odpowiadają za realizację rządowego programu Finansowe Wspieranie Eksportu już od 2009 roku. Do tej pory wsparły polskich eksporterów na łączną kwotę ponad 6 mld zł.

Aneks do umowy podpisali: prof. dr hab. Marta Postuła, Maciej Kliś, wiceprezes zarządu BGK, Janusz Władyczak, prezes zarządu KUKE, Piotr Maciaszek, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń i Współpracy Międzynarodowej KUKE.

BGK jest kolejną instytucją, po Credit Agricole, Pekao, PKO BP, BNP Paribas Polska, mBanku, Santander Bank Polska oraz ING BSK, która może korzystać z oferowanych przez KUKE gwarancji spłaty finansowania przeznaczonego na przedsięwzięcia związane z ograniczaniem zmian klimatu.

(AM, źródło: BGK)

Open Life wzmacnia bezpieczeństwo cyfrowych relacji z klientami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W celu zwiększenia bezpieczeństwa danych klientów Open Life wprowadziło dodatkową opcję szyfrowania załączników wysyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Aktualnie załączniki wysłane przez Open Life pocztą elektroniczną szyfrowane są numerem PESEL lub datą urodzenia w przypadku jego braku. W ramach wprowadzonej zmiany została dodana możliwość wybrania „silniejszej” metody szyfrowania załączników losowo generowanym kodem (unikatowy kod dla każdego pisma), który zostanie przekazany klientom za pomocą wiadomości SMS. Warunkiem skorzystania z nowej opcji szyfrowania jest posiadanie numeru telefonu komórkowego zapisanego w systemie towarzystwa.

(AM, źródło: Open Life)

Polisa turystyczna pomoże uniknąć problemów finansowych w razie wypadku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Podczas ferii zimowych jednym z najczęstszych zagrożeń są wypadki na stoku. Upadek na nartach, skręcenie kostki czy poważniejsze urazy mogą wiązać się z koniecznością hospitalizacji, kosztownego transportu medycznego lub ratownictwa górskiego. W takich sytuacjach dobrze dobrana polisa może pokryć wydatki, które w niektórych krajach sięgają nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

– Przykładowo, transport medyczny ze stoku i hospitalizacja w Austrii mogą kosztować około 59 tys. złotych. Zimowe podróże często wiążą się też z przewożeniem cennego sprzętu sportowego. Warto zwrócić uwagę, czy ubezpieczenie obejmuje ochronę w przypadku kradzieży lub zniszczenia takich rzeczy jak narty czy snowboard. Dzięki temu, w razie nieprzewidzianych zdarzeń, można liczyć na wsparcie finansowe nawet do 10 tys. złotych – przypomina Mateusz Rostek, menadżer ds. produktów Nationale-Nederlanden.

Ekspert podkreśla również znaczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym. Zimowe aktywności, takie jak jazda na nartach czy snowboardzie, mogą prowadzić do nieumyślnych kolizji z innymi osobami na stoku.

– Polisa obejmująca takie zdarzenia pozwala uniknąć kosztów sięgających nawet miliona złotych związanych z pokryciem strat osób trzecich. Warto dodać, że we Włoszech ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej jest obowiązkowe podczas korzystania ze stoków, a za jego brak możemy otrzymać karę finansową. Z kolei osoby zmagające się z chorobami przewlekłymi powinny rozważyć rozszerzenie o ten rodzaj ochrony swoją polisę,  co może być szczególnie istotne podczas intensywnej aktywności fizycznej w trudnych warunkach zimowych – tłumaczy Mateusz Rostek. – Warto pamiętać, że ubezpieczenie turystyczne działa już od momentu wyjścia z domu. Oznacza to, że ochrona obejmuje także sytuacje, które mogą zdarzyć się w drodze na lotnisko lub do miejsca wypoczynku. Dzięki temu, nawet w przypadku nieprzewidzianych wydarzeń przed dotarciem na stok, podróżni mogą liczyć na wsparcie i pomoc – podsumowuje.

(AM, źródło: kplus)

Coface: Padł kolejny rekord niewypłacalności w Polsce

0
Barbara Kamińska

W ciągu minionych 12 miesięcy niewypłacalność ogłosiło 5576 polskich przedsiębiorstw. Eksperci Coface podkreślają, że ta rekordowa jak do tej pory liczba jest o 19% wyższa niż w 2023 r., choć z drugiej strony dynamika przyrostu nieznacznie wyhamowała i po raz pierwszy od 2019 r. spadła poniżej 20%.

W 2024 r. niemal we wszystkich branżach odnotowano wzrost liczby postępowań upadłościowych. Wyjątkiem jest rolnictwo, gdzie miał miejsce spadek o 21%. Jest to jednocześnie najniższy wskaźnik od 4 lat w tym sektorze. Największa dynamika widoczna była w budowlance i transporcie. W branżach tych wzrosty sięgnęły odpowiednio 40% i 38%.

– W 2024 roku zarejestrowano 751 przypadków restrukturyzacji lub upadłości wśród krajowych przewoźników. Niepokojący jest również fakt, że udział firm transportowych w całkowitej puli ogłoszonych niewypłacalności stale wzrasta – w 2023 roku było to 11,6%, a w 2024 r. już 13,5% – mówi Barbara Kamińska, dyrektorka Działu Oceny Ryzyka Coface. – Sytuacja branży transportowej pozostaje niezwykle trudna. Wciąż obserwujemy wysoką częstotliwość zgłoszeń przeterminowanych płatności w transporcie, a w połowie minionego roku doszło także do otwarcia postępowania sanacyjnego przez PKP Cargo. Ponadto nasz kraj jest liderem w transporcie europejskim i dotkliwie odczuwa spowolnienie gospodarcze m.in. w Niemczech oraz rosnącą konkurencję przewoźników z południa kontynentu i Ukrainy – dodaje.

Budowlanka w dołku

Z problemami w 2024 roku borykała się również branża budowlana. W sektorze tym niewypłacalność ogłosiło 895 firm. Alarmujący jest również fakt, że niemal 60% przypadków (525) zgłoszeń niewypłacalności w 2024 dotyczyło budownictwa specjalistycznego. Są to zwykle działające lokalnie jednoosobowe podmioty, najczęściej instalacyjne, remontowe czy ogólnobudowlane, które mają ograniczone możliwości pozyskania kapitału. Eksperci Coface wskazują, że kontynuacja działalności wielu z nich nadal stoi pod znakiem zapytania. Problemem są zwłaszcza presja kosztowa i brak dostatecznej liczby zleceń.

Restrukturyzacje dają nadzieję na przyszłość

Analiza Coface pokazuje, że liczba restrukturyzacji stanowi 93% wszystkich ogłoszonych niewypłacalności. Dysproporcja ta wynika przede wszystkim z upowszechnienia się regulacji prawnych wprowadzonych w ostatnich latach. Ta forma prawna daje nadzieję na powrót do efektywnej działalności firm, które się na nią zdecydowały.

Regionem z największą liczbą niewypłacalności było województwo mazowieckie (972 firmy). Na drugim miejscu niezmiennie plasuje się Śląsk (731), na trzecim zaś Wielkopolska (598). Najwięcej niewypłacalnych podmiotów było wśród przedsiębiorców (4014), znacznie wzrosła także liczba spółek z o.o. (1261) oraz spółek komandytowych (120), które w 2024 roku ogłosiły postępowanie insolwencyjne.

(AM, źródło: Coface)

SPBUiR: Trendy i specyfika dystrybucji ubezpieczeń w sektorze brokerskim

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

22 stycznia odbędzie się szkolenie online „Broker na rynku ubezpieczeń zdrowotnych. Trendy i specyfika dystrybucji”. Wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poprowadzi prof. Uniwersytetu Gdańskiego, dr hab. Dorota Maśniak.

Agenda:

  1. Zaklasyfikowanie ubezpieczeń zdrowotnych.
  2. Pracownicze zdrowotne ubezpieczenia grupowe.
  3. Prywatne ubezpieczenia zdrowotne receptą na niewydolność publicznej opieki zdrowotnej – ich uzupełniająca rola.
  4. Organizacja i finansowanie usług podmiotu leczniczego jako świadczenie ubezpieczyciela.
  5. Relacja pacjent–podmiot leczniczy–ubezpieczyciel.
  6. Broker jako dystrybutor ubezpieczeń zdrowotnych – obowiązki przedkontraktowe APK, porada brokerska.
  7. Ubezpieczenie assistance jako uzupełnienie do ubezpieczenia zdrowotnego.
  8. Ubezpieczenie zdrowotne a abonament medyczny – podobieństwa i różnice.
  9. Wpływ telemedycyny na rynek ubezpieczeń zdrowotnych.
  10. Opieka koordynowana a prywatne ubezpieczenia zdrowotne.

Rejestracja

(AM, źródło: SPBUiR)

18,329FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie