Na stronie internetowej PFR Portal PPK został opublikowany specjalny poradnik zatytułowany „PPK w sektorze publicznym”. Jest on skierowany do wszystkich instytucji szeroko rozumianej „budżetówki”, które od 1 stycznia są zobowiązane rozpocząć wdrażanie Pracowniczych Planów Kapitałowych.
Poradnik liczy niespełna 45 stron i odpowiada m.in. na pytania dotyczące stosowania progów unijnych w wyborze instytucji finansowej, omawia rolę i udział w procesie związków zawodowych czy dopuszczalność niewdrożenia PPK w danej instytucji.
Autorki Anna Puszkarska i Małgorzata Jankowska, ekspertki Biura Redakcyjnego PFR Portal PPK, zwracają na praktyczny walor poradnika.
– W treści zawarłyśmy kilkadziesiąt przykładów z życia, dzięki którym będzie łatwiej czytelnikom zrozumieć praktyczne zastosowanie danego przepisu – mówi Anna Puszkarska.
W katalogu przykładów jest można znaleźć takie przypadki jak „Przeniesienie urzędnika służby cywilnej”, „Regulamin wynagradzania dla pracowników samorządowych” czy „Funkcjonariusze służb mundurowych poza PPK”.
– Poradnik zawiera słowniczek najczęściej używanych pojęć i aktów prawnych, mamy nadzieję, że dla odbiorców będzie to pomocne – mówi Małgorzata Jankowska.
Publikacja powołuje się na kilkanaście aktów prawnych, takich jak ustawa o samorządzie gminnym, dyrektywa Unii Europejskiej o zamówieniach publicznych czy ustawa o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi.
(AM, źródło: mojeppk.pl)