PinPoint – jak działać w punkt

0
1746

Oparty na sztucznej inteligencji i wykorzystujący technologię online system do zarządzania dla menedżerów sprzedaży został wdrożony w ERGO Hestii. PinPoint zapewnia regionalnym menedżerom sprzedaży sopockiego ubezpieczyciela intuicyjny dostęp do najważniejszych informacji koniecznych w codziennej pracy: kluczowych raportów sprzedażowych, zadań oraz informacji o realizacji celów sprzedażowych, w każdym miejscu i na każdym urządzeniu.

Zaawansowana, ale prosta technologia

– PinPoint to doskonały przykład wykorzystania technologii, która wspiera pracowników w ich codziennej pracy. Każdy menedżer sprzedaży zarządza dużą ilością informacji zgromadzonych w różnych miejscach. Stworzona przez nas platforma pomaga im odnaleźć się w zróżnicowanych danych i przeznaczać czas na to, co najważniejsze, czyli bezpośrednie wsparcie agentów – komentuje Katarzyna Kwiatkowska, kierowniczka ds. regionalnych menedżerów sprzedaży w Biurze Sprzedaży – Efektywność ERGO Hestii.

Katarzyna Kwiatkowska

System został osadzony w platformie Microsoft Teams, którą zna każdy – to dla wielu osób główne narzędzie podczas pracy zdalnej od początku pandemii. Regionalni menedżerowie sprzedaży mogą więc z niego korzystać w każdej chwili. A to ułatwia im współpracę z agentami.

Ciągłe dążenie do doskonałości obsługi

PinPoint jest kolejnym narzędziem wspierającym szerokie działania ERGO Hestii, mające na celu udoskonalenie relacji na linii regionalny menedżer sprzedaży – pośrednik.

Bardzo dbamy o to, żeby agenci otrzymywali możliwie najlepsze wsparcie ze strony naszych regionalnych menedżerów sprzedaży. Dlatego cyklicznie realizujemy badania zadowolenia pośredników ze współpracy z ERGO Hestią.

Od początku 2021 r. widzimy nieustanny wzrost zadowolenia pośredników w zakresie współpracy z regionalnymi menedżerami sprzedaży. Jestem pewna, że PinPoint pozwoli nam wejść na jeszcze wyższy poziom – zaznacza Katarzyna Kwiatkowska.

Widok 360 stopni

Nowa platforma dla regionalnych menedżerów sprzedaży zawiera dostęp do najważniejszych raportów sprzedażowych, informacji o realizacji celów sprzedażowych oraz zadań będących modułem wymiany informacji pomiędzy centralą a pracownikiem w terenie.

Już wkrótce platforma udostępni widok pośrednika 360 wraz z sygnalizowaniem najważniejszych trendów dotyczących sieci agencyjnej – wiedzy niezbędnej do wykonywania codziennych zadań.

– Dodatkowo platforma wykorzystuje sztuczną inteligencję, która wkrótce przekaże menedżerom informacje o potencjale agentów. Menedżer, wykorzystując pozyskane z PinPointa informacje, będzie mógł jeszcze skuteczniej pracować z pośrednikiem nad rozwojem jego portfela – komentuje Mateusz Jakitowicz, zastępca dyrektora ds. architektury systemów i danych w Departamencie IT ERGO Hestii.

Mateusz Jakitowicz

Z FMCG do ubezpieczeń

Koncepcja platformy została zaczerpnięta z rynku FMCG (ang. fast-moving consumer goods – produkty szybkozbywalne), na którym podobne systemy znalazły już zastosowanie i skutecznie wspierają zarządzanie sprzedażą. Wdrożenie PinPoint poprzedziły wielomiesięczne przygotowania obejmujące m.in. stworzenie modelu AI odpowiedniego dla rynku ubezpieczeń.

Warsztaty i betatesty wśród regionalnych menedżerów sprzedaży pozwoliły udoskonalić system zgodnie z ich potrzebami.

Platforma przekłada się na oszczędność czasu menedżerów, którzy nie poświęcają go już na szukanie informacji w różnego typu dokumentach czy odnajdywanie się w gąszczu raportów.

– Na rynku istnieje wiele różnego rodzaju systemów do zarządzania dla menedżerów sprzedaży. Problemy związane z ich wykorzystaniem zwykle są te same: skomplikowany interfejs, czasochłonne wprowadzanie danych, zbyt wiele raportów w jednym miejscu, z których trudno wyciągnąć jakieś wnioski. Na to wszystko nakłada się jeszcze brak czasu, bo zawsze priorytetem jest spotkanie z agentem.

PinPoint rozwiązuje wszystkie te problemy, dzięki czemu możemy poświęcać czas na to, co naprawdę jest ważne, czyli spotkania i rozmowy z naszymi partnerami biznesowymi – podsumowuje Mateusz Jakitowicz.

Zaoszczędzony czas menedżerowie mogą poświęcać na rozmowy i bezpośrednie spotkania z agentami, czyli na to, co od zawsze jest najważniejsze dla ERGO Hestii. Dbałość o relacje z agentami i brokerami to od lat priorytet ubezpieczyciela i wdrażana przez firmę technologia ma na celu wsparcie tej strategii biznesowej.