PKO Dom i PKO Moto w awangardzie ofensywy produktowej PKO Ubezpieczenia

0
507

W rozmowie z cashless.pl Tomasz Mańko, wiceprezes PKO Ubezpieczenia, przyznał, że sprzedaż polis mieszkaniowych i komunikacyjnych przynosi bardzo dobre rezultaty. Ubezpieczyciel szykuje również nową propozycję produktów życiowych i zastanawia się nad ofertą dla przedsiębiorców. 

W wywiadzie Tomasz Mańko ujawnił, że decyzja o zamknięciu porównywarki ubezpieczeń PKO BP, w której były dostępne polisy od zewnętrznych dostawców, była konsekwencją przyjęcia nowej strategii całej grupy, przewidującej, że PKO Ubezpieczenia stanie się ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla klientów banku. Ten cel strategiczny był również inspiracją do wdrożenia ubezpieczeń mieszkaniowych i komunikacyjnych. Tych ostatnich sprzedało się już ponad 80 tys. w ciągu kilku miesięcy od uruchomienia oferty. Wiceprezes upatruje przyczyn tego sukcesu sprzedażowego w konkurencyjnej cenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, przygotowaniu merytorycznym doradców oraz maksymalnie uproszczonym procesie sprzedaży.

Zakład jest też zadowolony w wyników sprzedaży PKO Dom, które znalazło już ponad 600 tys. nabywców. Inaczej ma się rzecz z towarzyszącym mu rozwiązaniem smart home, po które sięgnęło niewielu klientów. PKO Ubezpieczenia cały czas szuka jednak skutecznego sposobu na rozwinięcie jego dystrybucji.

Największe przychody z dystrybucji generuje sprzedaż w oddziałach, ale dobrze wypada też kanał online z 20% udziałem w ogólnym wyniku. Tomasz Mańko przyznaje, że taki rezultat nie zadowala jego firmy, która chciałaby, aby blisko 100% odnowień odbywało się samoobsługowo. Wiceprezes zdradził także, że jego firma chciałaby wprowadzić narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję w procesie likwidacji szkód, który oferowałby wówczas wycenę uszkodzeń na podstawie zdjęć przesłanych przez klientów. Tomasz Mańko zadeklarował, że PKO Ubezpieczenia chce rozwinąć ofertę ubezpieczeń osobowych, związanych z życiem i zdrowiem klientów. Nowa propozycja, która ma ujrzeć światło dzienne w I półroczu 2024 r., ma być maksymalnie dostosowana do potrzeb klientów w różnych sytuacjach życiowych. Ubezpieczyciel myśli też o zaoferowaniu produktów dla przedsiębiorców oraz polis cyber.

Więcej:

cashless.pl z 2 października, Ida Krzemińska-Albrycht „Tomasz Mańko, wiceprezes PKO Ubezpieczenia: w ciągu kilku miesięcy od uruchomienia oferty PKO Moto sprzedaliśmy ponad 80 tys. polis”

(AM, źródło: cashless.pl)