PKO postawi na ubezpieczenia stand alone

0
1182

Położenie mocniejszego akcentu na sprzedaż ubezpieczeń niepowiązanych z produktem bankowym (stand alone), tak aby w ciągu pięciu lat liczba klientów w tym segmencie wzrosła do 3 milionów, a przypis składki do 1,5 mld zł – takie plany ma Grupa PKO BP.

W cytowanym przez Bankier.pl wywiadzie dla PAP Biznes Jan Emeryk Rościszewski, wiceprezes PKO BP odpowiedzialny za obszar rynku detalicznego i ubezpieczenia, przypomniał, że dotychczas bank realizował strategię rozwijania ubezpieczeń powiązanych z produktem bankowym. – Ubezpieczenia bancassurance są jednak bardzo cyklicznie powiązane ze sprzedażą produktów bankowych, więc w momencie, kiedy spada akcja kredytowa, to siłą rzeczy ubezpieczenia te też spadają – powiedział.

Z tego powodu PKO BP chce zbudować „fabrykę” sprzedaży ubezpieczeń stand alone. – Chcemy stać się wiodącym operatorem również w tym segmencie – dodał.

Jan Emeryk Rościszewski ujawnił, że nowa strategia rozwoju grupy w segmencie ubezpieczeń została zaakceptowana przez zarząd i rozpoczęły się prace nad jej wdrożeniem. Bank chce być gotów z pełną ofertą do końca przyszłego roku.

Wiceprezes zdradził, że bank opracuje nową ofertę, w skład której wejdą najpopularniejsze produkty ochronne – polisy komunikacyjne, mieszkaniowe, turystyczne, na życie, zdrowotne czy dla MŚP.

Jan Emeryk Rościszewski poinformował, że PKO BP planuje wzrost o około 1,5 mld zł w ciągu pięciu lat przypisu składki jego spółek ubezpieczeniowych z ubezpieczeń niepowiązanych, co oznaczać będzie łącznie blisko 3 mld zł składek tych spółek w skali roku.

– Dzięki nowej strategii towarzystwa ubezpieczeniowe czeka spektakularny wzrost składki. Myślę, że to perspektywa już przyszłego roku. Nasze towarzystwa przed pandemią miały roczny przypis składki wynoszący około 1,2 mld zł. Chcielibyśmy, aby w ciągu pięciu lat przypis składki z ubezpieczeń niepowiązanych przewyższył składkę z ubezpieczeń powiązanych – chcielibyśmy dojść łącznie do poziomu 3 mld zł składki – powiedział. – Do końca 2022 roku chcielibyśmy pozyskać minimum 1,2 mln nowych klientów produktów ubezpieczeniowych wśród klientów banku – dodał.

Wiceprezes podał, że w ciągu roku dzięki współpracy z innymi ubezpieczycielami PKO BP sprzedał ponad 120 tys. polis komunikacyjnych. – To dopiero początek, w ciągu dwóch lat bank planuje wzrost do 500 tys. polis – powiedział Jan Emeryk Rościszewski.

Więcej:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/PKO-BP…

AM, news@gu.home.pl
(źródło: Bankier.pl, PAP)