Jan Emeryk Rościszewski, p.o. prezesa PKO BP, zadeklarował, że bank planuje zwiększyć sprzedaż polis dostarczanych przez PKO Ubezpieczenia. Jak podkreślił, uroczniony przypis składki PKO Ubezpieczenia zbliża się do 2 mld zł.
Wcześniej w ramach oferty bancassurance PKO BP sprzedawał polisy powiązane z kredytami, takie jak polisy na życie czy ubezpieczenia od bezrobocia. Obecnie, dzięki elektronicznym kanałom kontaktu z klientami, intensyfikuje sprzedaż polis niepowiązanych z produktami bankowymi – podał „Puls Biznesu” za PAP.
– Zauważyliśmy, że wiele banków południowo-zachodniej Europy wprowadziło takie rozwiązania. Firmy ubezpieczeniowe należące do banków są dzisiaj najszybciej rosnącymi podmiotami prawa ubezpieczeniowego w tych krajach. Dynamika wzrostu tradycyjnych firm ubezpieczeniowych jest kilkakrotnie mniejsza niż tempo wzrostu firm captivowych, które eksplorują bazy danych klientów bankowych i oferują im ubezpieczenia – powiedział Rościszewski.
Zaznaczył, że współpraca z klientami pod kątem oferty ubezpieczeniowej zależy od ich zgody. W przypadku jej otrzymania bank będzie mógł przedstawić klientom ofertę dopasowaną do potrzeb.
– Połączenie scoringu bankowego i scoringu ubezpieczeniowego daje bardzo dobre rezultaty. Dzięki nim jesteśmy w stanie zaoferować klientowi najbardziej dostosowaną, praktycznie szytą na miarę ofertę ubezpieczeniową, i to po bardzo konkurencyjnej cenie – zapewnił Rościszewski.
Więcej:
https://www.pb.pl/rosciszewski-wyniki-p…
(AM, źródło: „Puls Biznesu”, PAP)