Podstawowe badania przed złożeniem polisy ubezpieczeniowej

0
1111

Innowacje z zakresu technologii nie przestają nas zaskakiwać. Podczas pandemii Covid-19 zmuszeni byliśmy do ograniczenia kontaktów międzyludzkich, np. w przypadku wizyt u lekarzy. Upowszechnienie się w bardzo krótkim czasie telemedycyny to jeden z większych pozytywnych skutków, jakie przyniosła ze sobą pandemia. Dzisiaj teleporady czy wideokonsultacje należą do podstawowych metod świadczenia usług medycznych, z których każdy z nas może skorzystać – oczywiście posiadając potrzebny do tego sprzęt.

Punkt Diagnostyczny Comarch

Na potrzeby pacjentów, lekarzy, ale również towarzystw ubezpieczeniowych czy korporacji Comarch zaprojektował innowacyjne rozwiązanie. W 2019 roku firma przedstawiła Punkt Diagnostyczny, który umożliwia użytkownikowi samodzielne badanie podstawowych parametrów życiowych, takich jak ciśnienie, saturacja krwi, temperatura oraz masa ciała. Można za jego pośrednictwem wykonać również eventowe badanie EKG. Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest możliwość skonsultowania swoich wyników z lekarzem. Dzięki platformie telemedycznej e-Care możliwe jest bezpieczne przesyłanie i analiza danych zebranych podczas badania.

Punkty Diagnostyczne dostępne są w dwóch wersjach:

  • stacjonarnej, w formie zamykanej budki, która idealnie sprawdzi się w miejscach publicznych, takich jak biura towarzystw ubezpieczeniowych, centra handlowe czy hotele;
  • mobilnej, w formie przenośnej walizki zawierającej urządzenia do badań, z której korzystać może między innymi personel medyczny.

Rozwiązanie firmy Comarch przeznaczone jest dla osób dorosłych, które chcą wykonać podstawowe badania w celu kontroli stanu swojego zdrowia. W wersji podstawowej użytkownik sam może wykonać badania, a w wersji rozszerzonej – rekomenduje się przeprowadzenie pomiarów pod okiem pielęgniarki lub innej przeszkolonej osoby. Rozwiązanie składa się z aplikacji dostępnej na tablecie oraz zintegrowanych z nią urządzeń pomiarowych. Obsługa jest bardzo prosta i intuicyjna, a aplikacja prowadzi pacjenta krok po kroku przez cały proces badania. Warto również zaznaczyć, że w każdym wojewódzkim oddziale NFZ można znaleźć kioski profilaktyczne – rozwiązania powstałe w oparciu o Punkt Diagnostyczny firmy Comarch.

Punkt Diagnostyczny sprawdza się nie tylko w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego. Odpowiada także na rosnącą świadomość społeczeństwa co do konieczności wykonywania okresowych badań profilaktycznych. Więcej informacji na temat prezentowanego rozwiązania znajduje się na stronie Comarch.