„Polisa na biznes” spotkała się z dużym odzewem franczyzobiorców

0
903

Sebastian Wiatr, dyrektor Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych TUW PZUW w wywiadzie dla „Ekspresu Gospodarczego” w I Programie Polskiego Radia podkreślił, że rośnie liczba zainteresowanych „Polisą na biznes” – ubezpieczeniem oferowanym przez jego firmę drobnym przedsiębiorcom i franczyzobiorcom tworzącym sieci handlowe czy usługowe.

– Ubezpieczenie jest skonstruowane w ten sposób, że duża liczba podmiotów gospodarczych, wpłacając składkę, chroni się wzajemnie i w przypadku upadku swojego biznesu może liczyć na pokrycie długów, które zostają po takiej działalności – wyjaśniał Sebastian Wiatr.

TUW PZUW rozpoczął wprowadzanie „Polisy na biznes” od współpracy z franczyzową siecią sklepów Żabka.

– Franczyzobiorcy są zabezpieczeni, ponieważ biznes po zamknięciu nie pozostawia długów, a franczyzodawca otrzymuje natychmiastową spłatę zobowiązań, jakie ma wobec niego franczyzobiorca. To się wszystkim opłaca – argumentował Sebastian Wiatr.

Według niego oddźwięk jest bardzo duży – zgłasza się coraz więcej sieci zainteresowanych podobną współpracą. A potencjalny rynek jest olbrzymi.

– W Polsce jest 1300 franczyzodawców i około 80 tysięcy franczyzobiorców. A im więcej ubezpieczonych podmiotów, tym bardziej rozkłada się ryzyko, a polisy mogą być tańsze – mówił Sebastian Wiatr.

Cały wywiad można odsłuchać tutaj.

(AM, źródło: TUW PZUW)