Lekarze PZU Zdrowie udzielili ponad 10 tys. zdalnych porad medycznych przez bezpłatną pomoc telemedyczną uruchomioną w związku z koronawirusem – przekazała PAP prezes PZU Zdrowie Julita Czyżewska.
Jak przekazała, ok. 30% osób dzwoni z objawami chorobowymi grypopodobnymi – podał Forsal.pl za PAP.
– Takie przypadki konsultuje lekarz w formie zdalnej porady, dając pacjentowi odpowiednie zalecenia co do dalszego postępowania, także przepisując e-recepty. Pozostałe telefony, w głównej mierze, związane są z chęcią pozyskania rzetelnej informacji na temat obecnej sytuacji epidemicznej. Otrzymujemy pytania o typowe objawy wirusa, o zasady kwarantanny, rekomendacje dotyczące podróżowania – powiedziała.
Dodała, że udzielane są również porady na temat profilaktyki zdrowia i zapobiegania zakażeniu, m.in. dot. środków ochronnych, płynów dezynfekujących. Jak wyjaśniła, zgodnie z procedurą osoby z objawami otrzymują zdalne porady lekarskie.
– Przede wszystkim dzwonią osoby, które nie są klientami PZU, co pokazuje, jak ta inicjatywa była potrzebna – wyjaśniła.
Julita Czyżewska przekazała, że w prace zaangażowano w sumie około stu lekarzy. – Liczebność zespołu obsługującego infolinię dopasowujemy na bieżąco do zapotrzebowania na porady infolinii – wskazała.
Uruchomiona przez PZU Zdrowie bezpłatna pomoc telemedyczna dla wszystkich Polaków, którzy w związku z zagrożeniem epidemią niepokoją się o swoje zdrowie funkcjonuje od początku marca.
Więcej:
(AM, źródło: Forsal.pl PAP)