Rozpoczyna się ogólnopolski program prewencyjny „Minuta dla skóry”, który wspiera wykrywanie raka przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. W jego ramach PZU oferuje badanie przy użyciu innowacyjnej, certyfikowanej medycznie aplikacji mobilnej SkinVision, dostępnej dla pracowników wybranych firm, które wykupiły w PZU Życie ubezpieczenie grupowe.
Wystarczy, że użytkownik za jej pomocą wykona zdjęcie znamienia. Wówczas przy użyciu szeregu algorytmów sztucznej inteligencji ocenione będzie ryzyko wystąpienia nowotworu skóry. Ponadto przypadki z wysoką oceną ryzyka są weryfikowane przez lekarzy dermatologów. Program jest efektem współpracy PZU z holenderskim startupem SkinVision i na początku czerwca otrzymał złotą statuetkę w międzynarodowym konkursie „The Efma-Accenture Innovation in Insurance Awards 2022”.
– Każdy z nas odpowiada za swoje dobre samopoczucie oraz jakość i długość życia. Czas to sobie wreszcie uświadomić i wziąć sprawy w swoje ręce. PZU jako lider rynku ubezpieczeń cieszy się zaufaniem milionów Polaków. Dlatego walczymy o to, aby profilaktyka była prawdziwa, dawała wymierne efekty i wpływała na poprawę zdrowia całego społeczeństwa. To zobowiązuje nas do ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich działań prewencyjnych, tak aby dbać o zdrowie naszych klientów. Chcemy im oferować narzędzia oraz wiedzę, jak można zadbać o siebie tu i teraz. Korzystanie w tym celu z najnowszych technologii to dla nas oczywistość – przekonuje Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie.
Narzędzie wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI), aby ocenić każde znamię na skórze i w razie potrzeby wspierać jego dalszą obserwację lub skierować pacjenta na wizytę do dermatologa. Zastosowany algorytm jest w stanie wykryć raka skóry u ponad 90% osób z tą chorobą. Znamiona z wysokim ryzykiem są ponadto weryfikowane przez grono doświadczonych dermatologów. Startup SkinVision dzięki swojemu rozwiązaniu wykonał już ponad 3,5 mln kontroli skóry, wykrywając ponad 55 tys. zmian nowotworowych na całym świecie.
– Jesteśmy dumni ze współpracy z PZU w programie „Minuta dla skóry”, dzięki któremu możemy uświadomić Polakom zagrożenia związane z rakiem skóry. SkinVision udostępnia aplikację do regularnego badania skóry, dzięki której można wykryć nowotwór już na wczesnym etapie. Mamy nadzieję, że nasze działania pomogą wielu osobom w rozpoznaniu niepokojących objawów, które inaczej pozostałyby niezauważone – powiedział Erik de Heus, dyrektor generalny SkinVision.
Udany pilotaż badań profilaktycznych
PZU zrealizował pilotaż badania pod kątem występowania nowotworu skóry przy użyciu SkinVision, aby przetestować jego skuteczność i łatwość obsługi. Zostało nim objętych ponad 100 tys. pracowników firm współpracujących z PZU Życie w ramach ubezpieczeń grupowych oraz sami pracownicy PZU. Pilotaż potwierdził skuteczność SkinVision.
Teraz PZU udostępnia aplikację klientom ubezpieczeń grupowych na większą skalę. Szanse na skorzystanie z aplikacji mają wszyscy pracownicy firm posiadających ubezpieczenie grupowe w PZU Życie. Jeżeli firma posiada dostęp do usługi, wystarczy, że pracownik pobierze aplikację.
– Jako największa firma ubezpieczeniowa w Polsce PZU zwraca szczególną uwagę na wspieranie zdrowia społeczeństwa. Aktywnie monitorujemy ekosystem technologicznych rozwiązań zdrowotnych i wdrażamy najlepsze z nich, aby wspierać nasze działania profilaktyczne. Program „Minuta dla skóry” jest bardzo użytecznym i wartościowym projektem. Cieszę się, że możemy udostępnić to rozwiązanie szerokiej grupie odbiorców – powiedziała Małgorzata Kot, członek zarządu PZU SA i PZU Życie.
Program „Minuta dla skóry” został sfinansowany z funduszu prewencyjnego PZU.
(AM, źródło: PZU)