Allianz skupi się na synergiach sprzedażowych

0
711

Matthias Baltin, prezes zarządu Allianz Polska, zapytany w wywiadzie dla „Dziennika Gazety Prawnej” o perspektywy dla polskiego rynku ubezpieczeń, przyznał, że jest optymistą. Jego długofalowym oczekiwaniem jest wzrost penetracji ubezpieczeń z 3 do 5%.

W ocenie prezesa rynkowym motorem wzrostu będą ubezpieczenia majątkowe pozakomunikacyjne, które skorzystają na rozwoju miast, projektów budowlanych oraz wzroście wartości nieruchomości. Istotną rolę odgrywać będą też – szczególnie w słabo chronionym sektorze małych i średnich przedsiębiorstw – ubezpieczenia korporacyjnie, cyber oraz business interruption, których znaczenie wzrasta wraz z coraz częściej występującymi skutkami zmian klimatycznych.

Matthias Baltin przyznał też, iż zauważa duży postęp, jeśli chodzi o oszczędzanie w ramach ubezpieczeń na życie. Jego zdaniem, istotną rolę odegrała interwencja produktowa KNF dotycząca polis z UFK, która stworzyła równe warunki dla wszystkich. Prezes podkreślił, że dzięki komplementarności oferty Allianz i Avivy, baz klientów, systemów informatycznych czy wiedzy dotyczącej zarządzania sprzedażą, w procesie fuzji, która ma potrwać przynajmniej do końca 2023 r., będzie można skupiać się raczej na synergiach dotyczących sprzedaży niż kosztów. Matthias Baltin ocenił, że pierwsze efekty fuzji powinny być widoczne już wkrótce: w 2023 r. firma powinna zacząć rosnąć, a kolejny rok ma pokazać, iż jest to stały trend. Podkreślił, że w pewnych obszarach już doszło do unifikacji, np. jest jedno ubezpieczenie mieszkań i jeden typ ubezpieczenia komunikacyjnego.

Prezes przyznał również, że obecnie Allianz pracuje nad uzyskaniem dostępu do danych na temat wykroczeń kierowców, ale nie jest w stanie powiedzieć, kiedy zacznie je wykorzystywać w taryfikacji.

Więcej:

 „Dziennik Gazeta Prawna” z 25 sierpnia, Łukasz Wilkowicz „Dobrzy kierowcy nie powinni płacić za piratów”

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)