Przyszłość ubezpieczeń affinity

0
1263

Ubezpieczenia i technologia to przepis na doskonałe małżeństwo. Rozwój nowych technologii otwiera przed branżą ubezpieczeniową drzwi do niezwykłych możliwości. Czy ich synergia będzie dyktować warunki dla dalszego rozwoju branży ubezpieczeniowej? Zapraszam do odkrycia tajemnic tego fascynującego związku.

W dobie cyfryzacji i nieustannie rosnących oczekiwań klientów ubezpieczenia affinity odgrywają coraz większą rolę. Nie tylko zaspokajają specyficzne potrzeby grup zawodowych czy społeczności, ale też oferują spersonalizowaną ochronę w najbardziej nieoczekiwanych miejscach i sytuacjach.

Ubezpieczenia zawsze w zasięgu ręki

Innowacyjne punkty sprzedaży ubezpieczeń affinity powoli stają się nową normą. Już nas nie dziwi, gdy sprzedawca sprzętu AGD/RTV, rowerów czy okularów zaproponuje nam ich ubezpieczenie.

Swobodnie dodajemy też do koszyka ubezpieczenie turystyczne podczas rezerwacji lotu czy też ubezpieczenie rezygnacji z wydarzenia podczas zakupu biletu na koncert ulubionej kapeli muzycznej.

Personalizacja – klucz do serca klienta

Wykorzystanie big data i sztucznej inteligencji w celu analizy zachowań i preferencji klientów umożliwia tworzenie spersonalizowanych ofert ubezpieczeń.

Dzięki przetwarzaniu języka naturalnego i automatyzacji obsługi klienta zakłady ubezpieczeń mogą oferować rozwiązania, które idealnie wpasowują się w oczekiwania poszukujących ochrony ubezpieczeniowej.

Ubezpieczenia 3.0

Technologie będą z roku na rok nabierały coraz większego znaczenia w tworzeniu ofert ubezpieczeń. Cyfryzacja nie tylko ułatwia dostęp do ochrony ubezpieczeniowej, ale również umożliwia jej lepsze dopasowanie do zróżnicowanych potrzeb klientów.

Dzięki wykorzystaniu technologii instytucje posiadające dostęp do dużych zbiorów danych mogą proaktywnie proponować ubezpieczenia, które odpowiadają historii naszych zakupów. Nikogo nie powinno więc zdziwić, jeżeli w niedalekiej przyszłości, gdy na przykład bank zauważy, że dokonaliśmy wartościowych inwestycji (np. w urządzenia OZE) czy planujemy zagraniczne wakacje, skontaktuje się z nami w celu zaoferowania ukierunkowanej ochrony.

Innowacje technologiczne kształtują przyszłość programów affinity. Efektów tego mariażu należy upatrywać w ochronie ubezpieczeniowej lepiej dostosowanej do konkretnych sytuacji życiowych i preferencji klientów. W kontekście rosnącego zapotrzebowania na personalizację i dostępność ubezpieczeń możemy oczekiwać, że te ostatnie będą nam coraz częściej oferowane podczas codziennych zakupów.

dr Róża Błaś
kierowniczka ds. programów affinity
Mentor S.A.