PZU, Europa Ubezpieczenia, Unum i TUW „TUW” docenieni za swoje osiągnięcia

0
535

Ubiegły tydzień obfitował w nagrody dla przedstawicieli polskiego rynku ubezpieczeń. Laureatami wyróżnień w różnych dziedzinach zostały PZU, Europa Ubezpieczenia, Unum oraz TUW „TUW”.

Podczas gali towarzyszącej  XXVII Międzynarodowym Targom Techniki Rolniczej Agrotech w Kielcach Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” otrzymało z rąk prezesa Krajowej Rady Izb Rolniczych Wiktora Szmulewicza puchar za 30 lat współpracy oraz pracę na rzecz rolników.

Z kolei Unum Życie zostało wyróżnione tytułem Super Etyczna Firma w tegorocznej edycji konkursu organizowanego przez redakcję „Pulsu Biznesu”. Laur został przyznany po wnikliwej analizie kodeksu etycznego, norm postępowania, kultury opartej na wartościach, a także zaangażowania zarządu w kształtowanie standardów etycznych. To już drugie wyróżnienie spółki, przyznawane raz na 3 lata.

– Cieszymy się, że nasza kultura oparta na wartościach, w której najważniejszy jest człowiek, została zauważona i doceniona. To ogromne uznanie dla naszych starań w budowaniu etycznego miejsca pracy – skomentowała Aneta Podyma, prezes zarządu Unum Życie.

Deszcz nagród dla PZU

Natomiast PZU tryumfował w rankingu „Instytucja Roku”. Firma otrzymała statuetki w czterech kategoriach: najlepszy ubezpieczyciel w Polsce, najlepsza jakość obsługi w placówkach, najlepsza jakość obsługi w kanałach zdalnych oraz projekt CSR. „Instytucja roku” to niezależny ranking przygotowywany od 2015 r. przez portal mojebankowanie.pl.

– Każdego dnia towarzyszymy w życiu kilkudziesięciu milionom Polaków, pomagając im spełniać marzenia o bezpieczeństwie, dobrobycie i wolności. Wyznaczając nowe standardy, kreując trendy i realizując ambitne cele, nasza marka stała się w Polsce synonimem ubezpieczenia, jakości i niezawodności – mówi Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie.

Oprócz otrzymania wyróżnienia dla najlepszego ubezpieczyciela, PZU został także liderem rankingu w kategorii jakość obsługi w placówce oraz jakość obsługi w kanałach zdalnych. – Przed pandemią wdrożyliśmy, a obecnie modyfikujemy spersonalizowane rozwiązania w zdalnych kanałach kontaktu, takie jak formularze na stronie internetowej, aplikacja mojePZU, czat, wideoczat, narzędzie do zgłaszania szkód i świadczeń, implementując w nie między innymi komponenty sztucznej inteligencji. Te rozwiązania w sposób komfortowy i bezpieczny pozwalają klientowi samodzielnie załatwić większość spraw związanych z zakupem naszych produktów i usług – wyjaśnia Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. obsługi szkód i świadczeń PZU oraz prezes PZU Pomoc.

PZU od lat zajmuje pierwsze miejsce w rankingu Instytucja Roku w kategorii najlepsza obsługa w placówce. – Nie wyobrażam sobie przyszłości bez placówek. Dlatego rozbudowujemy ich sieć tak, aby nasi klienci mieli do nich jak najbliżej i żebyśmy również my byli blisko naszych klientów – mówi Małgorzata Kot, członek zarządu PZU SA. – Jakość obsługi jest dla nas priorytetem. Mamy wyjątkowo wyśrubowane standardy i wypracowane procesy ich monitoringu. Komfort i zadowolenie klientów jest dla nas ważne na każdym etapie życia zakupionego przez nich produktu, czy usługi – dodaje.

W kategorii projekt CSR wyróżniony został program „Dobra Drużyna PZU”. Dzięki niemu ubezpieczyciel wspiera finansowo kluby sportowe i organizacje promujące wśród najmłodszych aktywność fizyczną oraz pomaga aktywizować dzieci z niepełnosprawnościami i walczy z ich wykluczeniem społecznym.

W tym samym konkursie Europa Ubezpieczenia otrzymała nagrodę za najlepszą jakość obsługi klientów w kanałach zdalnych.

– Dla klientów firmy ubezpieczeniowej fundamentalne znaczenie ma to, co dzieje się po zgłoszeniu przez nich szkody. Nasza praca polega na wspieraniu ich w tych często trudnych „momentach prawdy”. Dlatego cieszę się, że po raz kolejny zostaliśmy wyróżnieni nagrodą „Instytucja Roku”. Potwierdza ona, że wkładany przez nas wysiłek w dbałość o jakość serwisu ma sens i przynosi realne efekty. Naszym ambitnym celem jest zapewnienie klientom najwyższego poziomu obsługi w najwygodniejszy dla nich sposób i o dogodnej dla nich porze – mówi Marat Nevretdinov, prezes Europa Ubezpieczenia.

Prezes roku z PZU

Doceniona została również prezes zarządu PZU SA dr hab. Beata Kozłowska-Chyła. Uhonorowano ją tytułem „Prezesa Roku”. Kapituła nagrody „Byków i Niedźwiedzi”, jednego z najbardziej prestiżowych konkursów na polskim rynku kapitałowym, doceniła prezes za bardzo dobre wyniki osiągnięte przez spółkę w trudnym roku 2021 oraz zaawansowany stopień realizacji strategii całej Grupy PZU.

– Dziękuję serdecznie redakcji „Parkietu” za niezwykle cenną nagrodę Byków i Niedźwiedzi w kategorii „Prezes Roku”. Jest to dla mnie ogromna osobista satysfakcja, ale przede wszystkim traktuję to wyróżnienie jako wyraz uznania dla profesjonalizmu i zaangażowania wszystkich członków zarządów, rad nadzorczych, menedżerów i kilkudziesięciu tysięcy pracowników  Grupy PZU oraz współpracujących z nami partnerów. To dzięki zespołowej pracy mogliśmy niedawno przedstawić rekordowe w historii obecności PZU na giełdzie wyniki finansowe. Dzięki niej możemy co roku rozwijać nasz biznes i w sposób stały i pewny dostarczać ponadprzeciętne korzyści akcjonariuszom, niezależnie od tego, w jak trudnym i nieprzewidywalnym otoczeniu przychodzi nam działać. Cieszę się, że dostrzegane i doceniane jest również to, z jakim sukcesem w roku 2021 wdrażaliśmy nową strategię Grupy PZU, która ma zapewnić jej pozycję lidera nowej, zrównoważonej gospodarki po wielkiej transformacji klimatycznej i energetycznej. Jesteśmy dumni z tej nagrody i zaufania rynku, którego jest ona wyrazem – skomentowała Beata Kozłowska-Chyła.

(AM, źródło: PZU, Signius, TUW „TUW”, Unum)