PZU: Nowe technologie i koncentracja na kliencie przyszłością ubezpieczeń

0
883

Rok 2020 i 2021 to czas wielkich przemian nie tylko w PZU, ale też we wszystkich instytucjach ubezpieczeniowych – stwierdziła Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU SA podczas panelu poświęconego perspektywom rynku ubezpieczeń, który odbył się w ramach tegorocznego Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Zdradziła też, że zakład przymierza się do szerokiego wykorzystania telematyki.

Według Małgorzaty Sadurskiej pozytywnym aspektem pandemii jest wzrost świadomości ubezpieczeniowej Polaków, którzy mimo zagrożenia i niepewności nie zdecydowali się na odstąpienie od ubezpieczeń. – Zobaczyli w tym korzyść z punktu widzenia swojego osobistego bezpieczeństwa i bezpieczeństwa swoich rodzin, co znalazło potwierdzenie w raporcie Polskiej Izby Ubezpieczeń – mówiła. – Natomiast, jeśli porównamy rynek ubezpieczeniowy w Polsce do rynków europejskich, to tu już nie mamy takich powodów do zadowolenia i widzimy, jak dużo jest jeszcze do zrobienia dla tej branży pod względem budowania wśród Polaków świadomości, że ubezpieczenia dają bezpieczeństwo w życiu prywatnym i wspierają biznes.

Jak poinformowała, wśród 30 krajów europejskich Polska znajduje się na 14. miejscu, jeżeli chodzi o wielkość rynku ubezpieczeniowego. Wyprzedza nas m.in. Hiszpania, porównywalna pod różnymi względami z Polską, oraz Norwegia, która ma tylko 5,5 mln obywateli.

Podczas dyskusji panelowej Małgorzata Sadurska przypomniała, że czas pandemii spowodował konieczność szybkiego przemodelowania całego systemu pracy firmy, również kontaktu z klientem, który z bezpośredniego stał się bardziej zdalny. – Jednak PZU nie odstąpił od bezpośredniej interakcji z klientami, wiedząc, że duża ich część ma podejście bardziej konserwatywne i potrzebuje spotkania w oddziale czy z agentem ubezpieczeniowym – wyjaśniła.

Zwróciła uwagę, że obecny rok był też czasem wzrostu sprzedaży ubezpieczeń w kanale bankowym. – Jesteśmy liderem w tej dziedzinie, PZU ma 26% udziału w tym rynku – zaznaczyła.

Omawiając perspektywy na przyszłość, Małgorzata Sadurska wskazała, że dla PZU bardzo ważna jest szeroko rozumiana telematyka. – To coś, co z impetem wejdzie w ubezpieczenia – podkreśliła. – Ocena i wycena ryzyka w odniesieniu do tego np., w jaki sposób prowadzi się samochód, czy nie stwarza się zagrożenia na drodze, to przyszłość, która jest przed nami i PZU się do tego przymierza – uzupełniła.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: PAP MediaRoom)