12 września PZU wystosował ostrzeżenia przed pojawiającymi się w internecie fałszywymi reklamami usług inwestycyjnych, których autorzy bezprawnie podszywają się pod zakład, wykorzystując jego nazwę, logotyp oraz wizerunki członków zarządu i menedżerów.
Oszukańcze reklamy i wpisy pojawiły się m.in. w mediach społecznościowych. Nakłaniają one do korzystania z rzekomych usług inwestycyjnych PZU, gwarantujących „dostęp do inwestycji” o wysokich stopach zwrotu. Ogłoszenia wykorzystują bezprawnie nazwę, logotyp, a nawet wizerunki członków zarządu lub menedżerów PZU.
PZU przypomniał, że spółki Grupy PZU prowadzą działalność komunikacyjną i marketingową wyłącznie za pośrednictwem własnych, oficjalnych kanałów, w tym oficjalnych profilów i kont w mediach społecznościowych. Dlatego użytkownicy sieci powinni zwracać uwagę na nazwy profili, które zamieszczają tego rodzaju wpisy lub reklamy, a także stron internetowych, do których kierują. Dziwne, podejrzane nazwy lub niewielka liczba obserwujących dany profil są ważnym sygnałem ostrzegawczym. Nie należy klikać w żadne linki pochodzące z niesprawdzonego źródła lub kierujące do takiego.
Zakład zaapelował też, aby wszyscy, którzy zaobserwują podobne fałszywe treści i próby, zgłaszali je na adres rzecznik@pzu.pl lub do właściwych organów ścigania.
(AM, źródło: PZU)