Trwa moda na tworzenie instytucji Rzeczników w strukturach zakładów ubezpieczeń. Dotychczas powoływano Rzeczników Agentów i Rzeczników Klientów. Teraz zaś powstała unikatowa w skali całego rynku prywatnej opieki medycznej i ubezpieczeń funkcja Rzecznika Zdrowia PZU, którą objęła dr Mariola Borowska.
– Jestem zaszczycona, że największa grupa finansowo-ubezpieczeniowa w tej części Europy zdecydowała się powierzyć mi tak odpowiedzialną funkcję. Jako Rzecznik Zdrowia będę dążyć do wzmocnienia relacji z pacjentami oraz lepszego zrozumienia ich potrzeb. Moją rolą będzie przede wszystkim słuchanie pacjentów i pomoc w znalezieniu dla nich najlepszych rozwiązań. W kwestiach związanych ze zdrowiem empatia i dialog powinny być podstawą działania – mówi Mariola Borowska.
Od oceny jakości obsługi po propozycje nowych rozwiązań
Głównym zadaniem Rzecznika Zdrowia PZU będzie prowadzenie dialogu z pacjentami i wspieranie ich na każdym etapie korzystania z opieki – od momentu zakupu do wizyty lub badania w placówce medycznej. Rzecznik ma bezstronnie analizować sprawy zgłaszane przez pacjentów, w obiektywny sposób oceniając jakość obsługi i zastosowane procedury. Ubezpieczyciel liczy również na to, że bliski kontakt z pacjentami pozwoli realnie wpływać na tworzenie nowych rozwiązań obsługowych i produktów zdrowotnych.
– Tworzenie relacji i pogłębianie wiedzy o oczekiwaniach klientów przekłada się na doskonalenie jakości usług, a nam zależy na budowaniu nowych standardów jakości w obsłudze zdrowotnej klientów. Cieszy mnie zaufanie, jakim obdarzają klienci swojego rzecznika w PZU Piotra Ożarka, którego praca polega na codziennym i bezpośrednim dialogu z klientami. Zaowocowała ona szeregiem usprawnieniem różnych procedur i zmian w naszej ofercie. Wierzę, że działalność Marioli Borowskiej przyniesie podobne korzyści w obszarze zdrowia – mówi p. o. prezesa PZU Życie Aleksandra Agatowska.
Oprócz kontaktu z klientami, Rzecznik Zdrowia będzie również dbał o promocję zdrowia i działań prewencyjnych podejmowanych przez PZU.
– PZU Zdrowie jest jednym z kluczowych operatorów na rynku usług medycznych. Jestem przekonana, że tę pozycję zawdzięczamy temu, iż budowanie pozytywnych relacji z pacjentami jest dla nas priorytetem. Ustanowienie funkcji Rzecznika Zdrowia to potwierdzenie strategicznego znaczenia opieki medycznej w działalności całej Grupy PZU. Zwłaszcza teraz, kiedy wszyscy przykładamy szczególną uwagę do zdrowia, chcemy zapewnić naszym pacjentom dodatkową formę kontaktu i wsparcia – dodaje prezes PZU Zdrowie Anna Janiczek.
Biogram:
Mariola Borowska jest doktorem nauk o zdrowiu, z doświadczeniem dydaktycznym zdobytym na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. W swojej działalności naukowej zajmuje się tematyką bezpieczeństwa pacjenta oraz organizacją systemu ochrony zdrowia w Polsce i prawa medycznego.
Z Rzecznikiem Zdrowia mogą skontaktować się wszyscy klienci i pacjenci PZU Zdrowie za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie ubezpieczyciela.
Artur Makowiecki
news@gu.home.pl