W ostatnim kwartale tego roku PZU zaprezentuje nową strategię na najbliższe lata. Znajdą się w niej postanowienia dotyczące m.in. pozycji biznesu bankowego w grupie oraz polityki dywidendowej.
Artur Olech, p.o. prezesa PZU SA, podczas konferencji wynikowej podkreślił, że obecnie jednym z największych wyzwań jest opracowanie nowego modelu operacyjnego grupy. Jego prezentacja, wraz planami wzmocnienia fundamentów działalności (poprawa rentowności ubezpieczeń komunikacyjnych, wzmocnienie obszaru zdrowia, zwiększenie penetracji ubezpieczeń na życie) ma nastąpić w ciągu 2–3 miesięcy. Do końca obecnego kwartału mają zakończyć się z kolei procesy kadrowe w kluczowych podmiotach grupy. Jednocześnie PZU chce maksymalizować efekty synergii w zakresie dystrybucji, kosztów i zakupów, wspólnych procesów wsparcia.
Z kolei w IV kwartale PZU ma zaprezentować nową strategię na najbliższe lata. Jednym z jej elementów ma być rola biznesu bankowego w strukturach grupy. Jarosław Mastalerz, p.o. prezesa PZU Życie, podkreślił, że portfel bankowy zostanie poddany szczegółowej analizie, ale zastrzegł jednocześnie, iż nie będzie zdradzał, jakie warianty będą w niej rozpatrywane. Przypomniał, że Pekao i Alior Bank są spółkami publicznymi i jakiekolwiek informacje bądź sugestie w tej kwestii mogłyby mieć wpływ na ich notowania.
Z kolei Tomasz Kulik, członek zarządu PZU SA i CFO Grupy PZU, ujawnił, że zakład wprowadzi korekty polityki cenowej w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych w obszarach wysokiej szkodowości. Stwierdził również, że zakład chce zachęcać klientów do wyboru OC ppm., kusząc ich jakością oferty, tj. usługami niedostępnymi u konkurencji, takimi jak wprowadzona niedawno usługa Auto Serwis, w ramach której PZU zorganizuje i pokryje koszty naprawy auta po awarii we wskazanym warsztacie. Tomasz Kulik dodał, że w nowej strategii znajdą się również postanowienia dotyczące polityki dywidendowej. CFO Grupy PZU nie wykluczył utrzymania obecnego jej kształtu jako zapewniającego zakładowi elastyczność.
Artur Olech przyznał również, że zakład będzie szukać okazji do ekspansji zagranicznej. Rozważane byłyby różne formy akwizycji poza Polską, niekoniecznie tylko transakcje M&A. Zastrzegł jednak, że fundamentem jest wzmocnienie działalności na polskim rynku, zapewniającym duże możliwości rozwoju.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl