PZU zdobył trzecie miejsce w globalnym konkursie Qorus-Accenture Innovation in Insurance Awards 2023 za wdrożenie nowoczesnej porównywarki zakresów ubezpieczeń. Ubezpieczyciel został wyróżniony w kategorii „Workforce transformation”.
Nagrodzone narzędzie służy porównywaniu zakresów dostępnych na rynku produktów ubezpieczeniowych. Rozwiązanie zostało wdrożone przez PZU pod koniec ubiegłego roku.
– Rynek ubezpieczeniowy cechuje bardzo wyraźny nacisk na stały rozwój oferty przy jednoczesnej chęci zaproponowania klientom jak najkorzystniejszej ceny. W tym wyścigu produktowym znaczenie mogą mieć nawet małe różnice w ofercie. Monitorowanie rynku i zmian w ofertach jest jednak bardzo praco- i czasochłonne. Rozwiązaniem było wdrożenie innowacyjnej platformy do porównywania zakresów ubezpieczeń. Pierwsze miesiące jej używania pokazują wyraźnie, że jest ona bardzo przydatna w naszych procesach wsparcia sprzedaży – mówi Małgorzata Kot, członkini zarządów PZU SA i PZU Życie.
Platforma wdrożona we współpracy z duńskim insurtechem dostarcza PZU szczegółowych analiz porównawczych produktów dostępnych w ofercie innych ubezpieczycieli oraz pozwala na efektywne monitorowanie zmian. Porównywarka skupia się na zakresie produktów. Wykorzystywane przez narzędzie boty skanują strony internetowe innych ubezpieczycieli trzy razy dziennie, a użytkownicy platformy są informowani na bieżąco o zmianach poprzez otrzymywane powiadomienia. Z rozwiązania korzystają przede wszystkim zespoły wsparcia sprzedaży odpowiedzialne za rozwój wiedzy produktowej u agentów oraz konsultantów infolinii.
– Jako lider polskiego rynku ubezpieczeń nieustannie kładziemy duży nacisk na rozwój naszej oferty i wewnętrznych procesów. Nowe technologie są dla nas naturalnym wsparciem w tych działaniach. Poszukując najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku, mocno stawiamy na rozwój współpracy ze startupami. Projekt wdrożenia innowacyjnej platformy do porównywania zakresów ubezpieczeń jest kolejnym przykładem udanego projektu w tym obszarze – dodaje Piotr Nowak, członek zarządu PZU SA.
– Pracownicy obszarów dystrybucji ubezpieczeń oraz wsparcia sprzedaży mają teraz do dyspozycji cenne narzędzie pozwalające lepiej monitorować rynek i zakres dostępnych dla klienta rozwiązań. Szczegółowe porównanie OWU produktów oferowanych na rynku oraz zachodzących zmian ma tu ogromne znaczenie. Dzięki temu możemy jeszcze szybciej i skuteczniej dopasowywać naszą ofertę do potrzeb klientów – tłumaczyła podczas uroczystej gali Qorus-Accenture Innovation in Insurance Awards reprezentująca PZU Renata Wanat-Szelenbaum, dyrektorka Biura Sprzedaży Zdalnej.
W ramach konkursu zgłoszono ponad 350 projektów z 43 krajów, które nadesłały zarówno największe na świecie instytucje finansowe, jak i startupy. PZU znalazł się wśród 21 wyróżnionych projektów.
(AM, źródło: PZU)