PZU zachęca Polaków do dbania o zdrowie, życie i bezpieczeństwo finansowe

0
903

PZU uruchomił nową kampanię ubezpieczeń na życie i zdrowie pod hasłem „Masz wpływ na swoje życie”, adresowaną do klientów grupowych i indywidualnych. W odpowiedzi na aktualne wyzwania zdrowotne i ekonomiczne oferta ma zachęcać do dbania o zdrowie, wszechstronnej ochrony oraz zapewnienia sobie i najbliższym bezpieczeństwa finansowego dzięki ubezpieczeniom.

Ubezpieczyciel zwraca uwagę, że tylko co trzeci Polak regularnie korzysta z profilaktyki zdrowotnej, a co drugi dba o kondycję fizyczną i psychiczną.

Troska o bezpieczną przyszłość dla siebie i bliskich to wartość, która zawsze będzie ważna. Czasami jednak zapominamy, że aby ją osiągnąć, potrzebna jest regularna dbałość o zdrowie oraz planowanie zabezpieczenia na różne życiowe sytuacje. Badania z 2021 r. pokazują, że tylko 30% z nas regularnie przeprowadza badania kontrolne, a mniej niż połowa z nas dba o kondycję fizyczną i psychiczną.

W PZU Życie rozumiemy te potrzeby i dlatego wprowadzamy programy, które mają pomóc zmienić społeczne nawyki i nastawienie. Dajemy wsparcie poprzez bezpłatne badania profilaktyczne i edukacyjne kampanie. Nasza bogata oferta ubezpieczeń życiowych to dodatkowe zabezpieczenie, które chroni całe rodziny i pomaga budować lepszą jakość życia – wyjaśnia Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie.

Ubezpieczenia na życie

W ramach kampanii można usłyszeć o następujących ubezpieczeniach na życie, które zapewniają szeroką ochronę i dodatkowe zabezpieczenie:

  • PZU Gwarantowane Jutro – to polisa, która łączy ochronę na wypadek śmierci z możliwością gromadzenia kapitału na przyszłość. Po zakończeniu umowy ubezpieczony wskazany w polisie otrzyma gwarantowaną wypłatę w określonej wcześniej wysokości, powiększoną o ewentualne zyski. W razie śmierci ubezpieczonego pieniądze z polisy wypłacimy bezpośrednio uposażonym, bez konieczności przeprowadzenia postępowania spadkowego. Ubezpieczenie jest oferowane osobom w wieku od 13. do 65. roku życia.
  • PZU Wsparcie Najbliższych – to wyjątkowe ubezpieczenie, bowiem jako jedno z nielicznych w Polsce zapewnia ochronę aż do końca życia ubezpieczonego, a składki za polisę płaci się jedynie przez określony czas (np. do 70. roku życia). Ubezpieczenie mogą zawrzeć osoby w wieku 18–80 lat.
  • PZU Ochrona Każdego Dnia – to popularne i skuteczne zabezpieczenie rodziny (choć nie tylko) na wypadek śmierci i związanej z nią konieczności spłaty zobowiązań finansowych. Ubezpieczenie dla osób, które w momencie zawierania umowy mają 18–65 lat.
  • PZU Na Dobry Początek – umożliwia oszczędzanie pieniędzy dla dziecka, oferując wypłatę środków najwcześniej po osiągnięciu przez dziecko pełnoletniości. Zgromadzone w ten sposób pieniądze można przeznaczyć na dowolny cel, np. edukację dziecka lub wsparcie jego samodzielności. Dodatkowo ubezpieczenie zapewnia wypłatę środków z polisy w razie śmierci ubezpieczonego (najczęściej rodzica, ale ubezpieczonym może być dowolna osoba). Polisę można kupić od momentu narodzin dziecka, a ubezpieczonym może być osoba w wieku 18–55 lat.

Pieniądze z ubezpieczenia są zwolnione z podatku od spadków i darowizn oraz podatku od zysków kapitałowych.

Ubezpieczenia grupowe

Przekaz kampanii „Masz wpływ na swoje życie” jest skierowany również do pracodawców i pracowników korzystających z grupowego ubezpieczenia na życie, które łączy w sobie ochronę życia i zdrowia. PZU jest pionierem tego typu rozwiązań w Polsce i otacza ochroną setki tysięcy pracowników w różnych branżach i częściach Polski.

Ubezpieczenia grupowe stanowią atrakcyjny element pozapłacowych benefitów. Obejmują m.in. wsparcie finansowe w razie śmierci ubezpieczonego, ciężkich chorób, leczenia szpitalnego czy operacji chirurgicznych.

Pracownicy coraz częściej liczą na to, że ich pracodawcy zapewnią im realne wsparcie, które przyczyni się do ich stabilności i poczucia bezpieczeństwa. Proponując grupowe ubezpieczenie, pracodawcy mają okazję pokazać, że naprawdę zależy im na pracownikach i dbaniu o ich zdrowie na wiele sposobów.

Patrzymy na zdrowie pracowników wszechstronnie, co pomaga nam lepiej odpowiadać na ich oczekiwania, proponując im produkty, które realnie wpłyną na ich dobrostan. Współdzielenie naszego doświadczenia z klientami biznesowymi to dla nas ważny element pracy. Stawiamy na narzędzia i wiedzę, które pomagają troszczyć się o zdrowie już dziś, wykorzystując przy tym nowoczesne technologie – podkreśla Aleksandra Agatowska.

Dostępność usług

PZU, dzięki sieci 130 własnych placówek medycznych i współpracy z ponad 9 tys. aptek oraz 800 placówkami medycyny pracy, zapewnia dostęp do szerokiej gamy usług medycznych. Rozwiązania, takie jak: całodobowa infolinia, aplikacja mobilna mojePZU czy symptom checker na bazie AI, zwiększają dostępność i efektywność obsługi zdrowotnej.

Kluczowe elementy oferty PZU dla pracowników:

  • Wsparcie w trudnych sytuacjach: Obejmuje m.in. wypłatę środków rodzinie po śmierci ubezpieczonego, pomoc w razie ciężkiej choroby, leczenia szpitalnego i operacji chirurgicznej.
  • Bezankietowe przystąpienie: Ułatwione dołączenie do ubezpieczenia bez konieczności wypełniania ankiety medycznej.
  • Dostępność usług medycznych: Współpraca z ponad 9 tys. aptek i blisko 800 placówkami medycyny pracy oraz ponad 130 placówkami PZU zapewnia szeroki zasięg usług. Pracownicy mogą umawiać oraz odwoływać wizyty u lekarzy i badania w łatwy i wygodny sposób za pomocą serwisu i aplikacji mobilnej mojePZU, a także za pośrednictwem całodobowej infolinii, gdzie średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem wynosi zaledwie kilkanaście sekund. System umożliwia także: składanie wniosków o refundację – zwrot kosztów wizyty lub badania wykonanego w placówce spoza sieci PZU, dostęp do historii wizyt i zakresu ubezpieczenia czy zamówienie leków do wybranej apteki.
  • Wszechstronne konsultacje i badania: W ramach grupowego ubezpieczenia zdrowotnego pracownicy mogą otrzymać m.in. dostęp nawet do 35 rodzajów konsultacji specjalistycznych (bez skierowań) oraz do blisko 400 badań diagnostycznych.
  • Zdalne konsultacje lekarskie: Dostęp do lekarzy przez aplikację mobilną mojePZU oraz możliwość wykorzystania symptom checkera – wstępnego wywiadu medycznego, opartego na sztucznej inteligencji.

Profilaktyka

W komunikacji skierowanej zarówno do klientów indywidualnych, jak i do pracodawców i pracowników PZU podkreśla fundamentalną rolę profilaktyki zdrowotnej.

Odpowiednia profilaktyka oraz wczesna diagnostyka mogą realnie chronić przed ryzykiem wystąpienia wypadku przy pracy, a także pomagać we wczesnym wykryciu chorób. Firmy odgrywają kluczową rolę w promowaniu zdrowego trybu życia. Naszym obowiązkiem jako pracodawców jest zachęcanie zespołu do dbania o siebie. Regularne ćwiczenia, zdrowe odżywianie i odpowiednia ilość snu to podstawy kultury organizacyjnej skoncentrowanej na dobrostanie pracowników. Jako pracodawcy możemy wiele zrobić, by wspierać zdrowe zachowania, co bezpośrednio przekłada się na lepsze wyniki pracy. Zdrowi pracownicy to mniej dni wolnych od pracy, wyższa satysfakcja, mniej stresu i większa lojalność wobec firmy – tłumaczy prezes PZU Życie.


O kampanii. Kampania, wsparta przez Igę Świątek, trwa od 16 października do 17 grudnia, koncentrując działania promocyjne w internecie i mediach społecznościowych, z kreacjami przygotowanymi przez agencję AWX i dom mediowy Sigma BIS.