Podczas odbywającej się 21 października II ogólnopolskiej konferencji szkoleniowej zatytułowanej „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC a likwidacja szkód komunikacyjnych” jej uczestnicy zgodzili się, że odszkodowanie powypadkowe powinno pokrywać konieczne i celowe naprawy, aby pojazd był bezpieczny – informuje „Rzeczpospolita”
Sędzia Aneta Łazarska w swoim wystąpieniu analizującym ewolucję orzecznictwa sądowego w zakresie likwidacji szkód z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zwróciła uwagę, że spory w tego typu sprawach dotyczą nie tylko części zamiennych, kosztów ekspertyz niezależnych rzeczoznawców czy aut zastępczych, ale też rabatów ubezpieczycieli na usługi blacharsko-lakiernicze czy też części zamienne. Z kolei dr Przemysław Buczkowski zwrócił uwagę na problem szkody całkowitej, po orzeczeniu której, jak stwierdził, poszkodowany otrzymuje odszkodowanie w wysokości niewystarczającej ani na naprawę pojazdu, ani też zakup nowego. A na dodatek musi też zrobić coś z wrakiem auta. Zdaniem eksperta, konieczne jest przyjęcie przepisów, które zobowiążą ubezpieczyciela do przejęcia wraku oraz zajęcia się jego sprzedażą.
Więcej:
„Rzeczpospolita” z 2 kwietnia, 24 października Marek Domagalski „Wyzwania w likwidacji szkód z OC”:
https://archiwum.rp.pl/artykul/1482919-Wyzwania-w-likwidacji-szkod-z-OC.html
(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)