Rankomat rusza z letnią kampanią marketingową, w której skupia się na korzyściach wynikających z posiadania ubezpieczenia podróżnego podczas urlopu za granicą. W reklamach z udziałem ambasadora, Huberta Urbańskiego, marka podkreśla, że zakup polisy to przepis na spokojne i bezpieczne wakacje.
W kampanii multiporównywarka skupia się na kluczowej wartości, jaką zapewnia polisa podróżna – możliwości spokojnego wypoczynku podczas zagranicznego urlopu bez konieczności pokrywania z własnej kieszeni kosztów leczenia choroby, nieszczęśliwego wypadku czy innego niespodziewanego zdarzenia. Z badania wykonanego na zlecenie Rankomat wynika, że dla 47% ankietowanych spokój i możliwość relaksu są tym, czego najbardziej poszukują, udając się na wakacje.
– Wyjeżdżając na zagraniczny urlop, chcemy zostawić za sobą codzienne troski i po prostu odpocząć. Nie myślimy o tym, że choroba lub nieszczęśliwy wypadek mogą przerwać nam wypoczynek. Dlatego w wakacyjnej kampanii przypominamy, że na urlop warto zabrać ze sobą polisę turystyczną, która chroni nas przed wysokimi kosztami pomocy medycznej poza Polską – mówi Łukasz Wyrzykowski, dyrektor marketingu (CMO) Rankomat.
– W Unii Europejskiej popularną formą wsparcia jest karta EKUZ, ale zapewnia ona dostęp do pomocy medycznej w wąskim, podstawowym zakresie. Za dodatkowe usługi turyści muszą płacić z własnej kieszeni. Przy zakupie wycieczki w biurze podróży dołączone ubezpieczenie nie zawsze pokryje wszystkie koszty. Dlatego w naszych spotach przypominamy planującym letni urlop poza Polską, że warto pamiętać o zakupie odpowiedniej polisy podróżnej – tłumaczy Michał Gołota, Head of Brand Strategy & Communication Rankomat.
Koszty leczenia mogą zaboleć
We wspomnianym badaniu 15% ankietowanych wskazało, że podczas pobytu za granicą obawia się choroby lub innego zdarzenia, które będzie wymagało skorzystania z pomocy medycznej. Wszystko to z powodu wysokich kosztów takich świadczeń poza granicami Polski. Jak wynika z zestawienia przygotowanego przez Rankomat, koszty leczenia złamanej podczas kąpieli w basenie na Wyspach Kanaryjskich nogi wynoszą 250 tys. zł, a zapalenie płuc z powikłaniami w USA to blisko 3 mln zł.
– Pomoc medyczna za granicą może być bardzo kosztowna i stanowić poważne obciążenie finansowe dla podróżujących. Za spędzenie jednego dnia w szpitalu bez dodatkowych zabiegów czy badań możemy być zmuszeni zapłacić nawet siedem razy więcej niż za pobyt w hotelu. Dlatego tuż przed rozpoczęciem sezonu letnich wyjazdów przypominamy, jak ważne jest posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia turystycznego. Polisa podróżna jest gwarancją spokojnego wypoczynku i pomaga wyeliminować obawy związane z wysokimi kosztami choroby, wypadku czy innymi nieprzewidzianymi zdarzeniami za granicą. Dla pełnego spokoju ducha warto takie ubezpieczenie spakować do walizki – mówi Wojciech Piesta, ekspert Rankomat ds. ubezpieczeń turystycznych.
Przekaz w TV i w sieci
Kampania składa się z 30- i 15-sekundowych spotów, które będą prezentowane od 6 czerwca w telewizji i w internecie. Towarzyszyć im będą działania promocyjne w kanałach online, mediach społecznościowych oraz na nośnikach zewnętrznych (OOH). Dodatkowo na stronie Rankomat zostanie uruchomiona sekcja informacyjna z poradami i ciekawostkami dla osób planujących letni urlop za granicą. Działania reklamowe uzupełni specjalna promocja dla klientów, która wkrótce pojawi się na stronie internetowej porównywarki.
30-sekundowy spot:
(AM, źródło: InnerValue)