Reasekuratorzy dostaną po kieszeni za tygodniową blokadę Kanału Sueskiego

0
485

Shoei Kisen, japoński właściciel kontenerowca „Ever Given”, który na tydzień zablokował Kanał Sueski, nie otrzymał jeszcze żadnego roszczenia ani pozwu o odszkodowanie za straty z powyższego tytułu. Mimo to zarówno on, jak i reasekuratorzy powinni przygotować się na poniesienie sporych kosztów w związku z tym incydentem – informuje „Rzeczpospolita”.

W rozmowie telefonicznej z Reuterem Yumi Shinohara, wicedyrektor działu zarządzania flotą Shoei Kisen, zapewniła, że nie było roszczeń ani pozwów wobec firmy w związku z tym incydentem. Przyznała jednak, że jej firma bada przyczynę incydentu i koszt wraz z potencjalną wypłatą ubezpieczenia i odszkodowania za straty. Yumi Shinohara zdradziła, że kadłub „Ever Given” był ubezpieczony w Mitsui Sumitomo Insurance związanej z MS&AD Insurance Group Holdings, Tokyo Marine & Nichido Fire Insurance, Sompo Japan Insurance i w brytyjskim P&I Club. Agencja Fitch Ratings oceniła, że  zablokowanie kanału przysporzy sektorowi reasekuracji strat liczonych w setkach milionów euro. Ubezpieczyciele i właściciel kontenerowca też muszą liczyć się z wielomilionowymi roszczeniami.

Więcej:
„Rzeczpospolita” z 1 kwietnia, Piotr Rudzki „Gigantyczne straty ubezpieczycieli za Kanał Sueski”:
https://www.rp.pl/Ubezpieczenia/303319932…

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)