Rekordowe wyniki Allianz Partners we wszystkich obszarach działalności

0
534

Przychody Allianz Partners w 2023 roku osiągnęły poziom 9,3 mld euro, a zysk operacyjny – 301,2 mln euro. Tym samym firma osiągnęła najlepsze wyniki w swojej historii. Uzyskane przez Allianz Partners rezultaty były efektem osiągnięć w dziale podróży międzynarodowych, dwucyfrowego wzrostu w segmencie mobilności & assistance oraz rekordowego, wynoszącego 23,4% wzrostu w segmencie zdrowotnym. 

Zdrowie: 2,6 mld euro przychodów

Firma osiągnęła dwucyfrowy wzrost przychodów w obszarze zdrowie dzięki organicznemu rozwojowi zwłaszcza w segmencie MŚP na całym świecie oraz dzięki nowym partnerstwom z lokalnymi ubezpieczycielami. Transgraniczne ubezpieczenia zdrowotne, usługi i administracja zostały wzmocnione przez znaczny wzrost zasięgu regionalnego za sprawą dodatkowych centrów wsparcia operacyjnego dla klientów w regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie. Allianz Partners przewiduje możliwość skalowania biznesu w kolejnych latach dzięki wprowadzeniu cyfrowych usług opieki zdrowotnej i platformie Lumi, z której w 2023 roku skorzystało już ponad milion użytkowników. 

8% wzrostu w ubezpieczeniach turystycznych

3,3 mld euro przychodów w obszarze ubezpieczeń turystycznych było efektem wzrostów w Azji i Pacyfiku, Ameryce Północnej i Europie. Ożywienie w podróżach w Australii i Nowej Zelandii po zniesieniu wszystkich ograniczeń spowodowało wzrost liczby podróży w regionie Azji i Pacyfiku.

Ponownie ogromną popularnością cieszyły się podróże po Ameryce Północnej, co przyczyniło się do dalszego wzrostu liczby kanałów offline i sprzedaży B2C. Wzrost w Europie był spotęgowany przede wszystkim przez sektor usług finansowych w Wielkiej Brytanii, a także linie lotnicze i biura podróży we Francji. Po niedawnym uruchomieniu aplikacji mobilnej allyz – Allianz Partners kontynuuje ekspansję i inwestycje w cyfrowe platformy dla klientów. 

Mobilność & assistance: 2,9 mld euro przychodów

W obszarze pomocy drogowej zanotowano silny wzrost na rynkach europejskich, w szczególności we Francji, Hiszpanii i Szwajcarii, a także w Ameryce Łacińskiej (głównie w Brazylii). W home assistance dobre wyniki uzyskano w całej Europie, przede wszystkim w Niemczech i Austrii, a także w Australii. Obszar Easy Living, świadczący usługi w zakresie ułatwiania życia codziennego (takie jak np. wsparcie rehabilitacyjne), rósł głównie dzięki nowym klientom w Europie Wschodniej. Działalność w zakresie zarządzania urządzeniami mobilnymi i ryzykiem cyfrowym (MDDR) pozostała ogólnie stabilna, przy czym znaczny wzrost odnotowano w Indiach, Hiszpanii i Francji, przy jednoczesnej sanacji portfela na wybranych rynkach. 8% wzrostu przychodów w obszarze mobilności opiera się na dotychczasowych relacjach z klientami, pozyskaniu nowych partnerów na rynkach europejskich i azjatyckich, ubezpieczeniom wbudowanym oraz wzroście liczby ubezpieczeń specjalnych (w szczególności w zakresie nowej mobilności i mikromobilności). Linia biznesowa dotycząca mobilności z powodzeniem weszła na rynek amerykański, z perspektywą dalszego wzrostu w 2024 roku. 

– Rok 2023 był kolejnym rekordowym rokiem dla Allianz Partners pod względem całkowitych przychodów i zysków po fantastycznych wynikach w 2022 roku. Branża turystyczna nadal się rozwija, nasza działalność w zakresie opieki zdrowotnej odnotowała ogromny wzrost, a aktywność w zakresie pomocy i mobilności na całym świecie nabrała rozpędu. Nasz rozwój opiera się na solidnych fundamentach, ponieważ inwestujemy w cyfryzację naszych usług, zapewniając jednocześnie najwyższy poziom zadowolenia klientów – skomentował Tomas Kunzmann, prezes zarządu Allianz Partners.  – Nieustannie wprowadzamy innowacje i inwestujemy znaczne środki w transformację cyfrową, w tym we wdrażanie naszej wiodącej na rynku platformy cyfrowej allyz we wszystkich obszarach biznesowych. Dzięki zaangażowaniu zespołu zatrudniającego ponad 22 tys. pracowników na całym świecie jestem bardzo pozytywnie nastawiony w kontekście perspektyw na nadchodzące lata i tego, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest podwojenie przychodów do 2030 roku – dodał. 

Materiał wideo przedstawiający kluczowe dane Allianz Partners z 2023 roku

(AM, źródło: dfusion)