2020 był udanym rokiem dla PKO Ubezpieczenia. Zysk netto PKO Ubezpieczenia wyniósł 101,1 mln zł – o 16% więcej niż w 2019 r. To najlepszy wynik w dotychczasowej historii ubezpieczyciela, który jednocześnie zachował bardzo wysoką stabilność finansową z ROE wynoszącą 22,6%. Oprócz tego zakład uzyskał wskaźnik wypłacalności Solvency II na poziomie 238% dla spółki majątkowej oraz 196,5% dla spółki życiowej.
– Ubiegły rok był dla nas zdecydowanie czasem wyzwań. Osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe i przebiliśmy barierę 100 milionów zł zysku netto. Udało nam się także zachować bardzo dobre parametry finansowe – zarówno współczynniki wypłacalności, jak i ROE. Z jednej strony, ze względu na Covid-19, istotnie zmieniliśmy model pracy na tryb rozproszony, z drugiej weszliśmy na falę intensywnego rozwoju. Cieszę się, że z sukcesem to pogodziliśmy – mówi Sławomir Łopalewski, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia.
Spółki wchodzące w skład grupy zebrały łącznie 836,7 mln zł składki przypisanej brutto. 318,9 mln zł pochodziło ze sprzedaży ubezpieczeń na życie, a 517,9 mln zł – z ubezpieczeń działu II. Towarzystwo wraz z PKO Bankiem Polskim konsekwentnie wdraża nową strategię sprzedaży ubezpieczeń samodzielnych i w efekcie tych działań dąży do silnego wzmocnienia swej pozycji na rynku. W ciągu najbliższych pięciu lat PKO Ubezpieczenia chce obsługiwać co najmniej 3 mln klientów banku w tym segmencie.
– Grupa Kapitałowa Banku realizuje strategię, której kluczowym elementem jest cyfryzacja i platformizacja usług. Tworzymy ekosystem usług, nie tylko finansowych, skupionych na intuicyjnej w obsłudze platformie. Ważnym filarem tej strategii są spółki należące do grupy kapitałowej, które dostarczają najlepsze w swoich dziedzinach produkty i które wspólnie zmieniają PKO w Bank Przyszłości – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.
Motorem napędowym rozwoju PKO Ubezpieczenia jest bliska współpraca z bankiem oraz pozostałymi spółkami grupy kapitałowej PKO – w szczególności z PKO Leasing. PKO Ubezpieczenia we współpracy z bankiem konsekwentnie realizuje strategię rozwoju nowego modelu ubezpieczeń samodzielnych, w szczególności najbardziej powszechnych – mieszkaniowych i komunikacyjnych. Planowane uruchomienie nowych ubezpieczeń mieszkaniowych we wspomnianym modelu nastąpi jeszcze w tym roku.
– Intensywnie rozwijamy sprzedaż do umów leasingu. Wspólnie z naszą siostrzaną spółką PKO Leasing rozbudowujemy ofertę ubezpieczeń, w szczególności komunikacyjnych. Już niebawem istotnie poszerzymy dystrybucję ubezpieczeń komunikacyjnych, uruchamiając naszą ofertę dla nowych klientów PKO Leasing. Będziemy dalej wspólnie szukać synergii i obszarów wzrostu w zakresie dystrybucji i obsługi klienta – dodaje Sławomir Łopalewski.
(AM, źródło: PKO Ubezpieczenia)