Rok 2022 będzie należał do agentów doskonałych

0
718

Żelazny uścisk regulacji, coraz niższe marże i rosnąca konkurencyjność to największe wyzwania dystrybucji ubezpieczeń w 2022 r. Agenci będą szukać pomysłów na rozwój biznesu, a część nie wytrzyma naporu lepiej ucyfrowionych i poukładanych podmiotów. Wszystko to pod czujnym okiem KNF, która zaczęła weryfikować sposób spełniania ustawowych wymogów również w coraz mniejszych agencjach.

Jeszcze jednym wyzwaniem dla dystrybucji ubezpieczeń są zmiany nawyków zakupowych potencjalnych klientów.

Zauważamy wyraźny podział na dwie strefy dystrybucji. W strefie wielkomiejskiej, gdzie dominują preferencje zdalne, klienci chętniej jeżdżą Uberem, zamawiają posiłki w Glovo, a ubezpieczenia kupują zdalnie. W mniejszych miejscowościach sprzedaż stacjonarna trzyma się mocno, ale bez nowoczesnych cyfrowych narzędzi nie będzie się dalej rozwijać. Agent, działając rutynowo, nie ma prawa oczekiwać coraz lepszych wyników, musi otworzyć się na zmiany – mówi Andrzej Adamczyk, prezes Bezpieczny.pl.

Cyfrowe doradztwo jest bardziej efektywne

Portal Bezpieczny.pl, należący do Generali Polska, był pierwszym na rynku cyfrowym serwisem sprzedaży ubezpieczeń skierowanym w 100% do agentów, który zaoferował pośrednikom transakcyjne strony sprzedażowe istotnie wzmacniające ich markę osobistą oraz narzędzia wspierające zdalne doradztwo w czasie rzeczywistym w technologii live cooking.

Obecnie w internecie funkcjonuje 1100 aktywnych wizytówek agenckich stworzonych w serwisie Bezpieczny.pl. Działa też 200 tys. aktywnych przekierowań do serwisu Bezpieczny.pl (dane na koniec listopada 2021 r.). Największą korzyścią dla agenta jest fakt, że dysponuje własną imienną stroną sprzedażową pod marką Bezpieczny.pl, na której są tylko jego dane i rejestrowana jest przypisana mu sprzedaż.

Moim zdaniem tradycyjny podział ubezpieczeń na dział I (życiowy) i dział II (majątkowy) nie jest wystarczający z perspektywy sprzedażowej. Tak naprawdę mamy do czynienia z dwoma rodzajami dystrybucji. Albo ubezpieczamy konkretny przedmiot lub przedmioty o określonej wartości, do czego dobieramy odpowiedni zakres i rywalizujemy ceną, albo oferujemy ubezpieczenia, które nazywam „wrażliwymi”, ponieważ dotyczą trudniej mierzalnych kwestii, jak życie czy zdrowie. W tym drugim przypadku cena nie jest aż tak istotna, jak zrozumienie istoty wewnętrznej potrzeby klienta i zaproponowanie mu konkretnej wartości.

Agent doskonały to ktoś, kto ma wysokie kompetencje zarówno w analizie potrzeb przedmiotu, jak i podmiotu ubezpieczenia. To właśnie do takich doskonałych agentów wyposażonych w najnowsze technologie należy przyszłość ubezpieczeń – tłumaczy Andrzej Adamczyk.

Agenci, którzy nauczyli się wykorzystywać cyfrowe narzędzia do zdalnego ofertowania i sprzedaży, takie jak live cooking, mogli w krótkim czasie istotnie zwiększyć liczbę spotkań z klientami, wykonując ich od kilku do kilkunastu dziennie, zamiast od kilku do kilkunastu miesięcznie.

Jeśli agent jest prawdziwym doradcą, który lubi i umie rozmawiać z potencjalnymi klientami, to współpracując z Bezpiecznym, może osiągać nieporównywalnie wyższy przypis niż ten z użyciem tradycyjnych metod pozyskiwania klienta i sprzedaży – mówi Andrzej Adamczyk.

Najbardziej zaskakujące dla wielu agentów jest to, że można zarabiać bardzo dużo, robiąc to, co się lubi, i to znacznie mniejszym wysiłkiem niż kiedyś. Jeszcze kilka lat temu największą barierą w rozwoju sprzedaży produktów wrażliwych, takich jak ubezpieczenia na życie, było pozyskanie nowych potencjalnych klientów, czyli prospekting. Bezpieczny wziął to na siebie – dodaje Andrzej Adamczyk.

To wszystko jest możliwe tylko dzięki nowoczesnym narzędziom.

Sukces dla każdego? Tak, ale…

Czy sukces w modelu, jaki oferuje Bezpieczny.pl, może osiągnąć każdy? Każdy, kto wykazuje się bardzo dobrą znajomością produktów, stawia na profesjonalne doradztwo oraz jest otwarty na wykorzystanie nowoczesnych narzędzi.

Przed agentami kolejny rok profesjonalizacji w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku. Rynek będzie należał do tych, którzy połączą profesjonalizm z silnym zapleczem technologicznym i procesowym. Szczególnie w sprzedaży produktów bardziej złożonych sama technologia to zdecydowanie za mało, ale bez technologii – ani rusz.

Aleksandra Wysocka


Jeśli chcesz dołączyć do grona agentów doskonałych i zyskać dostęp do:

  • stałego dopływu potencjalnych klientów, którzy już wyrazili zainteresowanie ubezpieczeniem,
  • zestawu narzędzi najnowszej generacji wspierających sprzedaż i odsprzedaż,
  • własnej transakcyjnej strony sprzedażowej wzmacniającej twoją markę osobistą,

wypełnij formularz pod adresem: Bezpieczny.pl/rekrutacja