Jedna z multiagentek, z którymi współpracuję, zgłosiła chęć pozyskiwania klientów na ubezpieczenia upraw rolnych. Ta współpraca to kolejny krok w projekcie „Generalnie widoczni w sieci”, w którym pomagam multiagentom w zbudowaniu stabilnego źródła nowych klientów ubezpieczeniowych w mediach społecznościowych i ogólnie pojętym internecie.
Za każdym razem zadaję multiagentowi kluczowe pytania:
- jaki rodzaj ubezpieczeń jest dla ciebie najważniejszy przez najbliższych kilka tygodni i na który chcesz pozyskiwać najwięcej nowych klientów?
- na jakim obszarze geograficznym (miasto, województwo) chcesz pozyskiwać nowych klientów?
Podobnie było w tym przypadku. Wybraliśmy obszar geograficzny – konkretne województwo. Jednak z rodzajem ubezpieczeń… miałem pod górkę. Po raz pierwszy bowiem multiagent, z którym współpracuję, wskazał, że chce teraz pozyskiwać klientów – rolników. Nie poddaliśmy się jednak.
Krok pierwszy – wideo
Teraz zdradzę ci, jak uruchomiliśmy kampanię pozyskującą klientów na ubezpieczenia rolnicze. Najpierw nagraliśmy proste wideo, które od razu przemawia do grupy docelowej. Jego przekaz jest jasny: „Rolniku z województwa zachodniopomorskiego, ubezpiecz się od negatywnych skutków ozimowania. Zadzwoń do mnie – pomogę ci się ubezpieczyć. Na hasło Facebook dostaniesz zniżkę”.
Co ważnego wydarzyło się w tym nagraniu:
- zwracając się bezpośrednio, „rolniku”, od razu zyskujemy uwagę odpowiedniej grupy docelowej
- dodając do tego „z zachodniopomorskiego” – utwierdzamy potencjalnych klientów, że przekaz jest skierowany do nich i że powinni obejrzeć materiał do końca
- wspominając o „negatywnych skutkach ozimowania”, pokazujemy, że znamy problemy, z jakimi borykają się rolnicy
- dając jasne wezwanie do działania: „Zadzwoń do mnie” – mówimy wprost, co trzeba zrobić
- dodając „zniżka na hasło Facebook”, ułatwiamy sobie później mierzenie efektów kampanii
Jednak nagranie samego wideo i opublikowanie go na fanpage’u agenta ubezpieczeniowego nie załatwia sprawy.
Krok drugi – reklamy
W kolejnym kroku uruchomiłem kampanię reklam na Facebooku, skierowaną do osób, które w swoich zainteresowaniach mają tematy, takie jak:
- maszyny rolnicze
- agrobiznes
- ciągnik rolniczy
- kombajn rolniczy
- maszyna rolnicza
- rolnictwo
- rolnik szuka żony
Dzięki temu odpowiednie osoby z odpowiedniego województwa w ogóle dowiedzą się, że multiagenci mogą im pomóc.
Kolejne kroki to przygotowanie następnych filmów. Będą one wyświetlane osobom, które obejrzały 25% pierwszego nagrania.
I tak będziemy powtarzać te kroki kilka razy. Aby przekonać klienta do zakupu czegokolwiek, trzeba sprawić, by miał wielorazowy kontakt z naszym przekazem reklamowym.
PS Świetnie sprawdza się pokazanie zdjęcia lub wideo multiagenta. Im częściej potencjalni klienci widzą twarz osoby ich ubezpieczającej – tym lepiej.
Marcin Kowalik
marcinkowalik.online