Rolnicy? Przez internet? Niemożliwe! A jednak…

0
867

Jedna z multiagentek, z którymi współpracuję, zgłosiła chęć pozyskiwania klientów na ubezpieczenia upraw rolnych. Ta współpraca to kolejny krok w projekcie „Generalnie widoczni w sieci”, w którym pomagam multiagentom w zbudowaniu stabilnego źródła nowych klientów ubezpieczeniowych w mediach społecznościowych i ogólnie pojętym internecie.

Za każdym razem zadaję multiagentowi kluczowe pytania:

  • jaki rodzaj ubezpieczeń jest dla ciebie najważniejszy przez najbliższych kilka tygodni i na który chcesz pozyskiwać najwięcej nowych klientów?
  • na jakim obszarze geograficznym (miasto, województwo) chcesz pozyskiwać nowych klientów?

Podobnie było w tym przypadku. Wybraliśmy obszar geograficzny – konkretne województwo. Jednak z rodzajem ubezpieczeń… miałem pod górkę. Po raz pierwszy bowiem multiagent, z którym współpracuję, wskazał, że chce teraz pozyskiwać klientów – rolników. Nie poddaliśmy się jednak.

Krok pierwszy – wideo

Teraz zdradzę ci, jak uruchomiliśmy kampanię pozyskującą klientów na ubezpieczenia rolnicze. Najpierw nagraliśmy proste wideo, które od razu przemawia do grupy docelowej. Jego przekaz jest jasny: „Rolniku z województwa zachodniopomorskiego, ubezpiecz się od negatywnych skutków ozimowania. Zadzwoń do mnie – pomogę ci się ubezpieczyć. Na hasło Facebook dostaniesz zniżkę”.

Co ważnego wydarzyło się w tym nagraniu:

  • zwracając się bezpośrednio, „rolniku”, od razu zyskujemy uwagę odpowiedniej grupy docelowej
  • dodając do tego „z zachodniopomorskiego” – utwierdzamy potencjalnych klientów, że przekaz jest skierowany do nich i że powinni obejrzeć materiał do końca
  • wspominając o „negatywnych skutkach ozimowania”, pokazujemy, że znamy problemy, z jakimi borykają się rolnicy
  • dając jasne wezwanie do działania: „Zadzwoń do mnie” – mówimy wprost, co trzeba zrobić
  • dodając „zniżka na hasło Facebook”, ułatwiamy sobie później mierzenie efektów kampanii

Jednak nagranie samego wideo i opublikowanie go na fanpage’u agenta ubezpieczeniowego nie załatwia sprawy.

Krok drugi – reklamy

W kolejnym kroku uruchomiłem kampanię reklam na Facebooku, skierowaną do osób, które w swoich zainteresowaniach mają tematy, takie jak:

  • maszyny rolnicze
  • agrobiznes
  • ciągnik rolniczy
  • kombajn rolniczy
  • maszyna rolnicza
  • rolnictwo
  • rolnik szuka żony

Dzięki temu odpowiednie osoby z odpowiedniego województwa w ogóle dowiedzą się, że multiagenci mogą im pomóc.

Kolejne kroki to przygotowanie następnych filmów. Będą one wyświetlane osobom, które obejrzały 25% pierwszego nagrania.

I tak będziemy powtarzać te kroki kilka razy. Aby przekonać klienta do zakupu czegokolwiek, trzeba sprawić, by miał wielorazowy kontakt z naszym przekazem reklamowym.

PS Świetnie sprawdza się pokazanie zdjęcia lub wideo multiagenta. Im częściej potencjalni klienci widzą twarz osoby ich ubezpieczającej – tym lepiej.

Marcin Kowalik
marcinkowalik.online